Is daar sprake van regse mobilisasie ná Eugène Terre’Blanche se dood?
Willemien Brummer was in die Boere-hartland, waar sommige wil veg en
ander wil vlug.
‘Ons gáán daardie Vierkleur weer in bloed doop,” sê mnr. Barend
Pienaar (43), met ’n ingehoue stem. Dié voorsitter van die Boerevolk-
vryheidstigting is toornig, ’n bulhond wat wil byt: “Ons sal die
wapens moet opneem as ons aangeval word, en dis naby, daar’s geen
twyfel nie.”
In sy two-tone kakiehemp, kamofleerdrag-kortbroek, jagmes en
Boerevryheid-pet is Pienaar paraat om enige oomblik laer te trek in
geval van ’n Boere-oordeelsdag. Op sy Landcruiser met die vier ligte
op die dak, het sy blonde dogter Megan (18) weerskante ’n spesiale
Vierkleur ontwerp.
Hy verduidelik trots: “Die rooi verteenwoordig vlamme – dis hoe ons
die vyand gaan verteer – en die blou is ’n streamer, of soos die
konfetti wat jy gewoonlik by troues kry vir as die Boer die stryd
gewen het.”
In ’n pakskuur op sy plaas Kiepersol net buite Nylstroom word die
“grootste volksvlag ter wêreld” gestoor – ’n Vierkleur van ’n volle 14
250 vierkante meter, of sowat drie rugbyvelde groot. Dié vlag, wat
laas ten tyde van Eugène Terre’Blanche se begrafnis oopgerol is, weeg
3,5 ton en het die langste ritssluiter ter wêreld – 165 m.
Dié vlag was oorspronklik die idee van sy vrou se oom, Edwin Leemans,
voorsitter van die Boerevolk-vryheidstigting se Komitee vir Openbare
Betrekkinge, wat tot dusver misluk het om dié vlag in die Guinness
Book of Records te kry. Tans word dié vlag, wat grootliks deur Pienaar
befonds is, egter gebruik as simbool “om groter sigbaarheid vir die
Boerevolk te kry”.
Want Pienaar is ’n man wat “29 uur per dag besig is met my volk”. Hy
het sy swart werkers van 300 na vier afgeskaal (“dis ’n
veiligheidsrisiko”) en op sy nabygeleë jagplaas, Donkerpoort, laat hy
“geen volksvreemdes toe nie”.
“As ek enigsins ’n idee kry dat hierdie persone nie is wie hulle sê
hulle is nie, stuur ek vir hulle per e-pos die tien beginsels van ’n
Boer. As hy hom geteken het, is hy welkom.”
Hy’s oorgehaal vir aksie.
“Ek slaap nie meer nie. Ons staan wag, want jy weet nie wanneer jy
aangeval word nie.
“By Bloukrans in 1834 is die Voortrekker-kindertjies teen wawiele
doodgeslaan. Jy leer dat die geskiedenis homself herhaal. Ons berei
onsself nou net voor. My kinders is 100% paraat.”
Hy wys met ’n reusagtige hand na die tuisgeskoolde Megan, wat al van
kleins af leer skiet het en die een veiligheidskamp ná die ander
bywoon.
“Dáái dogter sal jy nie vat nie. In die Boere-oorlog was daar seuns so
jonk as tien wat op ’n perd was met ’n geweer in sy hand. My dogters
sal vir seker baklei!”
Hou jy die internet of koerante dop, sal jy sien dat onder veral
buiteparlementêre regse geledere daar ’n “herontwaking”, ’n “opsaal
Boere!”, ’n hernude belangstelling is in die vooruitspellings van
sogenaamde Boere- profete soos Siener van Rensburg en Johanna Brandt.
Hulle lewe in angs oor Siener se “bloedbad wat sal volg op die dood
van ’n prominente swart man” en uiteindelik, jubel hulle, sal die
“Boerevolk weer vry wees”.
Baie van dié organisasies, of “volksgroepe”, beweer hul getalle neem
eksponensieël toe – veral “in hierdie eindtye” ná die dood van
Terre’Blanche en Julius Malema se opruiende liedere.
Soos Pienaar dring die meeste egter daarop aan om nie regs of ultra-
regs genoem te word nie.
“Dis ’n woord wat hulle in die sewentiger- en tagtigerjare uitgedink
het om mense te karikaturiseer as gevolg van die feit dat hulle gedink
het mense wat in die bos of in ’n plaas bly is dom en agteraf,” sê hy
nors.
En semantiese verskille is hier ’n kwessie van lewe en dood. By die
Boerevolk-vryheidstigting word daar gepraat van “Boere” – beslis nie
van Afrikaners nie.
“Want hoe vertaal jy Afrikaner na Engels toe?” vra Pienaar.
“Ouens gaan sê êfrikêner, maar dis ook nie reg nie. Wat hy eintlik vir
jou gaan sê is African. Nee, ons wil nié Africans wees nie. Ons
verteenwoordig nié die houtboognasie nie.”
Of soos “Dok Lets”, of te wel dr. Johan (Lets) Pretorius,
ondervoorsitter van die Boerevolk-vryheidstigting en president van die
besluitnemende liggaam, die Boerevolk Verteenwoordigende Raad (BVR),
jou gou sal sê: “Slegs ’n volk kan aanspraak maak op grond. Die
Afrikaner is in geen sin volgens die definisie ’n volk nie.”
Dok Lets, wat sedert 2002 saam met sy drie seuns en destyds negentien
ander in die sogenaamde Boeremagsaak teregstaan op klagtes van onder
meer moord, terrorisme, sabotasie en hoogverraad, het in 2005 die
Boerevryheid-webblad (www.boerevryheid.co.za) begin nadat hy in 2004
op borgtog vrygelaat is. Sy drie seuns, Wilhelm, Kobus en Johan, ook
’n mediese dokter, word steeds in die C-Max-gevangenis in Pretoria
aangehou.
Deesdae maak Dok Lets en sy meelopers wilde bewerings soos dat
Boerevryheid “die grootste interaktiewe Afrikaanse webblad in die
wêreld is”.
Op dié webblad is onder meer ’n “Volksregister Inskrywingsvorm” wat
besoekers mag invul mits hulle die “Tien Beginsels van ’n Boer”
onderskryf. Dié register kan ook by skoue en die Boerevolk-
krisisbeheersentrum, beman deur sy vrou, Minnie Pretorius, ingevul
word. Tans skat Minnie dié register het sowat 30 000 ingetekendes.
Dok Lets is meer beredeneerd as Pienaar, met sy bril, bokbaard en
Boerevryheid-hemp.
“Ek sê om ’n Boer te wees, moet jy ’n besluit in jou hart neem. Ons
maak dit vir mense maklik deur vir hulle ’n vorm te gee met beginsels
sodat hulle die keuse willens en wetens kan maak.”
Maar vandag, sê Pienaar, “het ons so ver van die waarheid afgedwaal
dat ons onder ’n strafgerig staan – spesifiek die blankes omdat ons ’n
vreemde owerheid oor ons het”.
Hy sug. “Hierdie ding is pleinweg volksvreemd. Ek wil eenvoudig in my
eie land bly, met my eie regering wat ek aangestel het, wat soos ek
lyk.”
In hierdie duister dae het hulle egter meer onmiddellike bekommernisse
as onafhanklikheid vir die Boerevolk. Soos een skrywer op die
Boerevryheid-forum “met alle respek sê”: Hy’t nie tyd vir lang stories
op die internet nie, hy’s besig om voorrade reg te kry,
ontsnappingsroetes te verken, patrone te herlaai, teiken te skiet en
sy messe skerp te maak.
Dok Lets se stem word sagter waar hy in die Boerevolk-
krisisbeheersentrum in Mayville, Pretoria, sit. Langs ons by Maders is
die slaghuis en die restaurant vol ou landsvlae. Op die deur van die
slaghuis lees jy: “Mnr. Mbeki, ek belowe jou, in ’n aanval of rooftog
HIER, sal ek soveel as moontlik van die bliksems doodskiet.”
“Die Suidlanders waarsku, die AWB waarsku, almal weet daar’s
moeilikheid op pad,” sê Dok Lets. “Maar ons is nie van plan om soos
laasgenoemde met ’n groot gejuig na Heilbron se Spar te gaan nie.”
Sy stem word ernstig.
“Die Nag van die Lang Messe is so wesenlik soos die wederkoms – en
wanneer ís die wederkoms? Maar daar is geweldig baie tekens wat ons
bekommerd maak, en dis hoofsaaklik op Johanna Brandt se profesieë
gebaseer, wat voorspel het op ’n spesifieke nag gaan hulle uit die
omgewing van Soweto in Johannesburg insak en die hele wêreld gaan vol
bloed wees.
“Die punt is eergister is daar weer mense by Kameeldrift doodgemaak.
Vir hulle was dit die Nag van die Lang Messe. Vir Eugène Terre’Blanche
het die Nag van die Lang Messe plaasgevind daai Saterdagmiddag, want
hulle het ’n panga op sy bors gelos – ’n lang mes. Ons waarsku dus ons
mense om paraat te wees. Dis net logies dat die mense, as hulle in ’n
walaer georganiseer is, hul eie veiligheidsituasie sal uitwerk.”
Op sy plaas buite Nylstroom is Pienaar vir jare reeds paraat, “al is
die Boerevolk nooit die instigeerder nie”.
“Vir seker moet die Boerevolk hulle bewapen ja,” sê hy verbaas. “As jy
na die Suidlanders kyk, sê hulle ons moet wag vir Uhuru, vir die Nag
van die Lang Messe, of Operation Iron Eagle.”
Hy staan met ’n wapperende Vierkleur en die ou Vrystaatse “strydvlag”
in sy hande. “Van my kant is dit klaar oorlog. Hulle gaan ons
stelselmatig uitmoor. Dit gaan net eskaleer, en vernaam ná die
Wêreldbeker.”
En glo hom, hy sal eerder veg as vlug as die moeilikheid kom.
“Wat gaan jy ná die vlugaksie doen? Wat doen jy as jy terugkom by jou
huis en hier bly twintig swartes in jou huis? Onthou, hulle het reeds
die huise uitgekies hier in die dorp.”
Het hy reeds planne?
Sy gesig word rooi, maar hy laat glip nie sy “strategie” nie.
“Ja. Hier is 700 weerbare mans in die dorp in totaal. Blankes. Daar is
125 000 swartes in die lokasie. Wat kan jy doen? Jy moet jouself
bewapen en jy moet aktief wees en dan moet jy bid.”
Jy moet ook die “verraaier in jou midde uithaal” voeg hy strydgereed
by. “Weet jy wat is ons grootste probleem? Mense wat soos ek en jy lyk
wat ons verraai.”
Wat gaan met hulle gebeur?
Hy antwoord dadelik. “Natúúrlik word hulle gefusileer. Teen ’n muur
gesit en doodgeskiet ja. As jy my verraai, het jy my verraai. Kom ek
stel dit vir jou anderster – as F.W. de Klerk teen dáái muur staan,
nè, sal ek nie ’n sekonde huiwer om hom dood te skiet nie. As ek moet
tronk toe gaan, dan gaan ek tronk toe, dis fine.”
Sy stem is skor: “Eendag in Boerland... dis die afrekeningsdag.”
Die Suidlanders, wat die afgelope maande weer pal in die nuus was,
sien hulleself suiwer as ’n “noodplaninstansie”, selfs ’n
“liefdadigheidsorganisasie”, aldus hul vrome leier mnr. Gustav Muller.
Daarom dat daar in regse geledere selfs al ’n onderskeid getref word
tussen Suidlanders en “tuislanders”.
Baie van die Boerevryheid-boere is egter ook lede van die Suidlanders.
En net soos sommiges wat dié webwerf skree die Suidlanders ‘wolf’ oor
rewolusie, “swart burgeroorlog”, pandemies, stakings, hernude
xenofobiese geweld en die begrafnis van ’n ikoon soos oudpres. Nelson
Mandela.
Om dié vrees-psigose verder aan te wakker, verkoop hulle onder meer
DVD’s, kamphandleidings en resepte vir dinge soos gedroogde eiers.
Wanneer hierdie “Groot Trek” na die Suidlanders se vlugtelingplase sal
nodig wees, kan Muller egter nie sê nie.
“Die soort ding is onvoorspelbaar,” sê hy per telefoon. “Kyk hoe
skielik gebeur ’n klein insident soos Eugène se dood, en onmiddellik
is daar paniek in Suid-Afrika. Sê nou Malema of selfs Zuma kom iets
oor. Dis alles scenarios wat onmiddellik ’n vonk in ’n kruitvat kan
word.”
Muller swyg soos die graf oor die geografiese ligging van die kampe,
maar hy beweer dat daar “letterlik honderde dwarsoor die land” is. Ook
dat “tot 90% van die dorpies in Suid-Afrika” al Suidlander-
organiseerders het.
Nes die ander is hy vaag oor ledetalle. Hy kug.
“Dis eintlik maar ’n liefdadigheidsorganisasie, as jy dit so wil noem,
en daarom het ons nie fooie of aansluitingsvorms nie. As jy nou ’n
sameroeper in Kaapstad skakel, sal jy net sê hier’s my selnommer in
geval van nood.”
Selfvoldaan: “Toe ek ondervra is deur die SAPD so ’n jaar en ’n half
terug, het hulle ons geëstimeer op tussen 600 000 en 800 000 mense wat
simpatie het met ons saak. Ná Eugène Terre’Blanche se dood wil ek vir
jou sê daar is ’n ontploffing, en dit bly so.”
Ander verregse organisasies maak aanspraak op ’n ewe groot toeloop.
Dis egter gewis die AWB is geen “liefdadigheidsorganisasie” wat blanke
Suid-Afrikaners in die aangesig van ’n apokalips gaan help vlug nie.
“Ons moet gereed maak vir oorlog sodat ons onsself kan verdedig,” sê
die AWB se omstrede sekretaris-generaal, mnr. André “Weerwraak”
Visagie.
Dié skraal man in ’n netjiese pak klere het ’n ietwat meer
intellektuele aanslag as die voormalige AWB-leier. Maar ten spyte
daarvan dat hy reeds kort ná Terre’Blanche se dood deur die AWB
gerepudieer is oor sy uitsprake, drup sy tong steeds vuur en swael.
In ’n ingehoue stemtoon vertel hy die “werklike keerpunt” in die regse
politiek het op 12 Mei aangebreek: “Met die dood van mnr.
Terre’Blanche het die Boerevolk wakker geword. Maar die keerpunt het
gekom op 12 Mei (nadat Malema luidens ’n pleitooreenkoms net op een
klagte skuldig bevind is deur die ANC se tugkomitee).
Die ANC het vir ons in soveel woorde uitgespel hulle is besig om ’n
politieke spel met die witman van Suid-Afrika te speel.
“Ek beskou dit minstens as ’n oorlogsverklaring ten opsigte waarvan ek
ander insigte sal kry indien die ANC dit duidelik uitspel.”
Meesmuilend: “Ag, ek dink nie dis ’n verskriklike openbaring as ek sê
die AWB se mense wat betrokke was voor 1994 stroom in oorvloed na die
AWB terug nie. Ons is besig om terug te keer na die dae toe daar
militêre optogte in die strate was met derduisende mense in uniform.
Dit sou onnosel van ons wees om in hierdie omstandighede te versuim om
weer die Ystergarde in die lewe te roep.
“En u kan dit as ’n gegewe aanvaar dat die militêre strukture van die
AWB weer gaan herleef in die vorm van ’n sekuriteitsfirma.”
Hy beweer die AWB het tans “tussen 1 000 en 2 000 ongeprosesseerde
aansoekvorms in sy kantoor”, en dat dié beweging ’n ledetal van
“tussen 100 000 en 150 000” het. Hy verkondig ook “Terre’Blanche het
met sy bloed die grense tussen Afrikanerorganisasies” weggewas.
Baie van dié Afrikaners (hy’t nie “tyd vir fieterjasies soos die
verskil tussen Boere en Afrikaners nie”) sal dalk so gou as ná die
Wêreldbeker-sokkertoernooi moet begin laer trek.
“U kan in die Zimbabwe Mail gaan lees dat Malema in Zimbabwe was om te
gaan reël dat die war veterans sy mense moet kom afrig in Suid-Afrika
om plase te beset. Hulle noem daar dit kan direk na afloop van die
Wêreldbeker gebeur.”
Dink hy werklik die AWB en sy meelopers sal ’n “oorlog” kan wen indien
hulle soos hy vrees “aangeval” word?
Sy stem is betigtigend. “Ek kan die vraag nie verstaan nie! Die Boere
was in die Boere-oorlog ’n ongelooflike klein minderheid teen die
Engelse. Ek dink hulle het hulle genoeg gas gegee dat hulle dit vandág
nog onthou.”
“Kommandant” Franz Jooste, uitvoerende direkteur van die
Kommandokorps, is ewe paraat vir die nag wat naderkom.
“Eugène Terre’Blanche sou definitief gesê het as dié moord op my
veroorsaak het dat my volk gemobiliseer word, dan sal ek nog drie keer
vermoor word,” sê dié voormalige persoonlike lyfwag van
Terre’Blanche.
“Die hele politieke klimaat het sedertdien verander. In die verlede
het mense ons gesien as regs radikaal, nou sien mense ons as die
oplossing en almal stroom na ons om hulp en raad en opleiding te
kry.”
Sy korps het “tans 5000 amptelike lede”, maar daar’s nog hope
aansoekvorms wat instroom ná Terre’Blanche se dood, sê hy.
Die Kommandokorps is as ’n artikel 21-maatskappy gestig om volgens
Jooste “in opvolging van die weermagkommandos weer strukture te
hervestig waarbinne ons mense hulleself kan beveilig en beskerm”. Hy
bied onder meer “weerbaarheidskursusse aan waar ons mense leer om
hulleself te kan handhaaf met hul vuurwapens”, vertel Jooste. Daar’s
ook kadetopleiding vir jong seuns, sowel as “leiervorming”en
kommandostigting dwarsoor die land.
Vir hierdie man is “elke nag in Suid-Afrika die Nag van die Lang
Messe”.
“Ons lei mense op om noodplanne op te stel in die verskillende dorpe
deur middel van die kommandos. Ons sê as die ANC MK het en die PAC
Apla wat hulle beskerm, as die Zoeloes Inkatha het en almal van hulle
marsjeer in uniforms rond, sékerlik kan ons dan die Kommandokorps hê
wat ons mense, die Boeremense, beskerm.”
En hulle staan beslis vir baklei eerder as vlug, sê Jooste
selfversekerd. “Ons het ’n meningsopname onder ons mense gemaak en 80%
sê hulle gaan nie hul eiendom verlaat nie, hy gaan dit nie sommer los
vir die vyand om oor te neem nie, hy gaan veg.”
Hy aarsel. “Ons probeer binne die wet bly. Maar ons sê altyd: mense
moet ook nie probeer om ons aan te val nie...”
’n Stilte. “Ons slaan terug.”
Is daar enige sprake van samehorigheid tussen al hierdie groepe,
splintergroepe en “volksgroeperings”? Hoe seker is jy baie bestaan nie
in werklikheid uit drie lede, ’n selfoon, ’n faksmasjien en ’n .38-
rewolwer nie?
Praat jy met die verskillende groepe, is dit die eerste ding waarvan
hulle mekaar beskuldig.
Mnr. Andries Breytenbach, leier van die Herstigte Nasionale Party
(HNP) en voorsitter van die oorkoepelende Afrikanerfront, lag op sy
besadigde manier.
“Die ouens maak gróót aansprake. Elke ou probeer jou beïndruk met die
groot getalle wat verál nou by hulle aansluit.”
Hy vertel die Afrikanerfront is in 2007 in die lewe geroep omdat “die
nasionaal gesinde Afrikaner ná 1994 in baie groepies begin fragmenteer
het”. “Ons het besef ons kan nie so aangaan nie. Nie een van die
groepe is sterk genoeg op sy eie nie.”
Daarom bestaan dié front tans uit 28 buite-parlementêre
“volksorganisasies wat selfbeskikking en onafhanklikheid van die
Afrikaner of Boerevolk nastreef”.
Onder hulle tel onder meer die AWB, die Verkenners, die Kommandokorps
en die “Aksie Vrouekrag” (maar nie die Boerevolk-vryheidstigting
nie).
Breytenbach sê reguit hy’t geen idee hoeveel lede die onderskeie
organisasies wat aan die front behoort het nie. Dié front steun egter
die Volksraad-verkiesingskommissie (VVK) wat reël dat daar so gou as
volgende jaar ’n “volksraadsverkiesing” gehou word.
Hy hoop daar sal uiteindelik tussen 200 000 en 300 000 “blanke
volksgenote” op die kieserslys wees, waaruit kandidate genomineer sal
word.
“Een van die reëls is dit moet ’n verteenwoordigende liggaam wees wat
deur die volkereg en die internasionale gemeenskap aanvaar sal word.
Die volgende stap is dat ons na die owerheid gaan om te sê ons eis ons
reg op vryheid op.”
Maar nee, sê hy ferm. “Die Afrikanerfront is nié op die oorlogspad uit
nie. As ’n volk onvoorbereid in ’n oorlog ingaan, pleeg hy
selfmoord.”
Sy stem is rustig, vasberade, asof hy soos ’n direkte lyn na Bo het.
Teen sy muur pryk die Slag van Bloedrivier.
“Ek glo God het ons in dié land as volk geplaas en ek glo dat hy ons
weer as volk sal herstel.”
Met die weiering van borgtog aan Marzanne Kruger se aanvallers sê
Landdros Stanley Mkhari "Ek verstaan nie hoekom die kind tot so 'n
mate aangerand is nie." Noodwendig wil ek weet watter 'mate' van
geweld, teenoor Marzanne, dan vir die landros aanvaarbaar sou wees?
Die landdros se uitlating is werklik kommerwekkend. Waarom is die
landdros bekommerd oor die 'mate' waartoe Marzanne aangerand is? Moet
hy nie eerder gepla wees met die feit dat sy énigsins aangerand is
nie? Verklap sy uitlating iets oor sy (en baie ander swartes) se
sentiment oor geweld op blankes, selfs blanke kinders?
Met die verhoor van beskuldigdes in die ET moordsaak het ons gesien
hoe rassesolidariteit die swartpubliek gedryf het om in groot getalle
by die hof op te daag om hierdie barbare te ondersteun. Die algemene
gevoel onder die swartpubliek is dat selfs die afgryslik wreedaardige
wyse waarop ET vermoor is 'n goeie ding is. Die beskuldigdes is helde
in die oë van die swartpubliek.
Dit is my argument dat swartes hulself verbly in elke aanval en moord
op blankes. Dit spreek uit die feit dat hulle soveel kere ter
ondersteuning van hul rasgenote se barbarisme by hofsake opdaag. Ek
het in 'n vorige skrywe geargumenteer dat die ANC tot op sy hoogste
vlakke 'n bloedige volksmoord op wittes begeer. Vele bewyse bestaan
vir so 'n argument. Nie die minste hiervan nie is die implisiete
kondonering van Julius Malema se moordliedjies.
Met kader ontplooiing in die regbank en die algemene irrasionele trant
van swartrassesolidariteit, glo ek dat hierdie volksmoordbegeerte ook
daar verteenwoordig word. Wanneer Landdros Stanley Mkhari, dus beswaar
teen die 'mate' van geweld teen Marzanne maak, is dit moontlik omdat
hy 'n mindere mate van geweld nie problematies sou vind nie? As
landdros sou hy enige geweld teen haar moes verdoem, maar is dit
moontlik dat die groteske aard van die aanval op haar dit makliker
maak vir hom om sy plig na te kom? En as laasgenoemde die geval is, is
dit dan selfs moontlik dat dit net gaan om plig, maar dat hy in sy
diepste dink dat Marzanne gekry het wat sy verdien? Was die woord
'mate' 'n Freudiaanse glips?
Terwyl 'n boer, Johan Strydom, wat as filantroop beskryf is weens sy
goeie werk onder swartes, 'n week gelede agter 'n bakkie aangesleep
is, het 'n soortgelyke voorval enkele jare gelede, waar 'n swarte die
slagoffer was, internasionale opslae gemaak. In verlede week se geval
was die boer maar net een van die vele 'normale' aanvalle wat daagliks
op blankes gepleeg word. Nóg sy dood, nóg die grusame aard daarvan het
enigsins nuus in die buiteland gemaak. Ook plaaslik word sy moord nie
as 'n rassevoorval getipeer nie. Dit terwyl die Reitz insident, waar
koshuiswerkers betaal is om flou Oros koeldrank te drink, 'n groteske
'misdaad teen die mensdom' was.
Naspers doen heelhartig aan hierdie verdraaiing van die waarheid mee.
Die linkse propagandahuis ontken nog steeds die volksmoord wat op die
Afrikaner gepleeg word. In artikels oor die aanval op Marzanne Kruger
skemer dit duidelik deur dat Naspers die 'effe' rowwe hantering wat
haar oppasser, wat die aanvallers die huis ingelaat het, as
gelykstaande (of ten minste amper gelykstaande) aan die diaboliese
aanval op Marzanne, beskou.
Behalwe in ekstreem psigotiese gevalle, pleeg blankes nie hierdie tipe
misdaad teen swartes of enigeen anders nie. Hoewel die bediening van
oorverdunde Oros aan swartwerkers, te Reitzkamerwonings, tot 'n
internasionale histerie verhef was, maak nóg Marzanne nóg die
bakkiesleepmoord op Johan Strydom enigsins nuus in die buiteland. In
Suid Afrika het die 'mate' van geweld teen Marzanne haar wel van plek
op plaaslike koerantblaaie voorsien. Tog vir die anti-Afrikaner
buiteland is nie eens die 'mate' van wreedheid genoeg om enige
belangstelling in hierdie ekstreem rassistiese aanval op 'n
Afrikanerkleuter te ontlok nie.
Die Afrikaner se vyande in die buiteland en plaaslik is velerlei.
Simpatie vir ons saak is skraal. Vir óns, is die messe uit. Ter wille
van oorlewing en bevryding is ons op ons self aangewese. Ons kan nie
meer handjies gevou sit nie.
Safety - the word on everyone’s lips is but an illusion when we run
and hide from our responsibilities for our own safety.
We think cameras, armed guards, pieces of paper, laws and police are
there to protect us from predators who care nothing of any of these
silly notions of safety.
We assure ourselves that our responsibility is removed by listening to
the seriously unhinged social engineers demented advice of bargain
with criminals; we must understand that they are decent honourable
human beings who have lives more valuable than our own.
Those violent criminals who choose to prey on the defenceless, the
aged and infirm are somehow worthy of sympathy, understanding and
protection from harm from victims. Who want to reward criminals who
murder, rape and rob by advising victims to give all to criminals in
the vain hope that uncaring gratuitously violent predators may spare
their lives if they beg in the right way.
We must give up our guns because they may harm us because we don’t
have the intelligence, skills or training to use them but criminals
who have no skills or training can use them very effectively to kill,
rape and rob us.
We introduce laws to protect criminals by disarming victims. We remove
law-abiding citizens’ best means of defence so criminals can ply their
trade with little risk of harm. We rely on the most stupid of all, gun
free signs and zones and think criminals will take note and abide.
We install cameras driving crime to other areas and other people
forcing the installation of even more cameras until the whole country
is covered in a mass of cameras and still crime will continue
unabated.
Self-defence is the responsibility of every citizen. Until we
understand that the police, anti-social pro-criminal radicals or
government cannot be allowed under any circumstances or in any way to
interfere with our right and responsibility to defend property or
ourselves crime will always be a major problem.
Citizens have every right to subcontract their safety to such
ineffective interventions and agencies but must also face the
consequences of this choice and take the full responsibility for their
own decisions.
Johannesburg. Baba Marzanne Kruger, wat sowat 'n maand gelede in
haar ouerhuis deur rowers aangerand is, is blind.
Intussen is borgtog gister aan een van haar aanvallers geweier.
En in 'n ander verwikkeling, wend die baba se oppasser haar nou tot
die Kommissie vir Versoening, Bemiddeling en Arbitrasie (KVBA) omdat
sy ná die aanval in die pad gesteek is.
Marzanne, 'n tenger eenjarige babameisie, het veelvuldige skedelbreuke
opgedoen toe sy en haar oppasser, me. Francina Sekhu, in die Krugers
se huis in Robindale, Randburg, oorval is.
Sy is gisteroggend uit die Sandton-Medi-Clinic ontslaan en was daarna
die eerste keer sedert die aanval weer tuis by haar ouers, mnr. Bertus
en mev. Madelein Kruger.
Maar Marzanne is blind, het mnr. Kobus Grobler, familiewoordvoerder,
gesê.
"Ons weet nie of dit permanent of tydelik is nie, maar dit is nou."
Mnr. Pieter van R. Coetzee, die gesin se regsverteenwoordiger, het
gesê die Krugers wil nie in dié stadium met die media praat nie, maar
sal vandag 'n mediaverklaring uitreik.
Dié skoknuus het bekend geword op dieselfde dag dat 'n landdros een
van die aanvallers in die Randburgse landdroshof borgtog geweier het.
Landdros Stanley Mkhari het gister in sy uitspraak gesê die gedagte
aan baba Marzanne bewusteloos op haar ouers se kombuisvloer in
Johannesburg nadat rowers haar en haar oppasser wreed aangerand het,
laat hom met geen ander keuse nie.
"Ek het die graad van geweld in ag geneem wat op Marzanne Kruger en
haar oppasser gerig is voordat die rooftog voltooi is.
"Ek verstaan nie hoekom die kind só aangerand is nie," het Mkhari in
die Randburgse landdroshof gesê.
Mnr. Nelson Maphosa (28), 'n Mosambiekse burger, het verlede week
aansoek om borgtog gedoen nadat sy mede-beskuldigde, mnr. Geraldt
Nyantumbo (25), sý borgtogaansoek teruggetrek het.
Hulle staan tereg op aanklagte van poging tot moord en roof met
verswarende omstandighede.
Mkhari het gister in die hof daarop gewys Marzanne se ma het daardie
middag op haar afgekom waar sy op haar maag op haar ouers se
kombuisvloer gelê het.
Daar was 'n groot poel bloed in die leefvertrek en Sekhu is gevind
waar sy bloeiend en met 'n erg geswolle gesig teen 'n muur gesit het.
Benewens dié grusame besonderhede van die wrede aanval, het Mkhari ook
gesê Maphosa het geen emosionele, familie- of werksbande in
Johannesburg nie.
Hy en sy familie is almal van Maputo.
Voorts het hy geen vaste werk of bates in Suid-Afrika nie.
"As die hof hom op borgtog sou vrylaat, sal dit mense se vertroue in
die strafregstelsel ondermyn en die doelwitte van die borgtogstelsel
in die gedrang bring.
"Sy aansoek word van die hand gewys."
Intussen wend Sekhu haar nou tot die KVBA nadat mev. Kruger haar
verlede week met onmiddellike effek afgedank het, het mnr. Aaron Mo-
khondo, Sekhu se arbeidskonsultant, gesê.
Mev. Kruger het glo vir Sekhu gesê hulle vertrou haar nie meer nie.
Dit kom nadat Sekhu op die dag van die aanval 'n derde verdagte, mnr.
Chakhoma Machaba (28), in die huis ingelaat het terwyl sy Marzanne
moes oppas.
Mokhondo het eergister die amptelike dokumente aan die KVBA gestuur en
dit daarna vir Kruger gefaks.
Daarin word aangevoer hoewel Sekhu nie haar werk wil terughê nie, eis
sy maksimum vergoeding omdat die korrekte prosedure nie gevolg is
nie.
"Ons het reeds 'n saaknommer en wag vir 'n verhoordatum."
Machaba (28) is onlangs in Mosambiek vasgetrek en 'n ruk aangehou, het
ao. Eugene Opperman, Gautengse polisiewoordvoerder, gesê.
Daar is geen uitleweringsooreenkoms tussen Mosambiek en Suid-Afrika
nie.
Die Mosambiekse vervolgingsgesag en die Nasionale Vervolgingsgesag
beding dit tans op amptelike vlak, het hy verduidelik.
Maphosa en Nyantumbo sal weer op 18 Junie in die hof verskyn.
2010-05-23 00:26
Jacques Pauw en Anna-Maria Lombard in Johannesburg
Immigrante en vlugtelinge in Suid-Afrika leef in vrees vir xenofobiese
aanvalle ná die Wêreldbeker-sokkertoernooi.
Buitelanders word glo landwyd gewaarsku om hulle uit die voete te maak
om die soort aanvalle te vermy wat Suid-Afrika twee jaar gelede geskok
het.
In die Wes-Kaap is reeds 17 Somaliese winkeleienaars vanjaar vermoor
en ander winkeleienaars is gewaarsku om landuit te vlug voor die
laaste fluitjie blaas.
“Ek het gehoor hulle sê daar gaan geen immigrante in Alexandra (in
Johannesburg) oor wees nie,” sê me. Elizabeth Mokoena, wat ’n
welsynsorganisasie by die polisiekantoor bestuur. Sy het noodleniging
gekoördineer toe xenofobiese aanvalle in 2008 hier begin en landwyd
uitgebrei het.
“Daar is dieselfde atmosfeer teen immigrante as tóé,” sê sy. “Die
gemeenskap is gefrustreerd. Dienslewering bestaan nie en vlugtelinge
word die sondebok.”
Die Konsortium vir Vlugtelinge en Immigrante in Suid-Afrika (Cormsa)
het verslae van reg oor die land gekry oor dreigemente teen
immigrante. Amnestie Internasionaal, die Rooi Kruis en die Sentrum vir
die Studie van Geweld en Versoening by die Universiteit van die
Witwatersrand is deel van Cormsa.
Die dreigemente kom glo uit verskeie oorde – van bure, kollegas,
taxibestuurders en verbygangers, maar ook van verpleegsters,
maatskaplike werkers en polisiebeamptes.
“Baie van die mense wat dreig, glo hulle het die ondersteuning van
senior politici,” sê Cormsa se mnr. Duncan Breen.
Mnr. Zweli Mnisi, woordvoerder van die ministerie vir polisie, het die
afgelope week gesê Cormsa moes hul kommer met die polisie gedeel het
sodat hulle saam oplossings kan vind.
Rapport het talle gerugte en dreigemente ondersoek. In Cullinan, noord
van Pretoria, het Zimbabwiese werkers vergaderings bygewoon waar gesê
is: “Alle buitelanders sal in die tweede helfte van Julie, net ná die
sokker, vermoor word.”
Soortgelyke bewerings is glo op vergaderings in Mamelodi gemaak en die
DA het dit by die polisie aangemeld.
’n Sakeman van Alexandra met ’n winkel oorkant die Madala-hostel, waar
die xenofobiese geweld in 2008 begin het, is bekommerd.
“Ons mag dit (die dreigemente) nie onderskat nie,” sê hy. “In 2008 was
daar soortgelyke gerugte en ons het nooit gedink iets sou daarvan kom
nie. Die volgende oggend was Alex in vlamme,” sê hy.
“Hier kom ’n bloedbad,” sê mnr. Abdiwali Abdiraman van die Wes-Kaapse
Somaliese Gemeenskapsraad. “Ons het die polisie gewaarsku, maar niks
gebeur nie.”
Volgens hom het sommige winkeliers dreigbriewe gekry en die polisie
daarvan verwittig.
Abdiraman sê twaalf Somaliërs is in drie dae in die Wes-Kaap geskiet
nadat hulle gewaarsku is om die land te verlaat. Drie is dood.
“Ons is hier om te bly,” sê Abdiraman, “of dalk om te sterf.”
’n Onafhanklike rolprentregisseur, Andy Spitz, werk al twee jaar lank
aan ’n dokumentêre rolprent oor xenofobie en het met talle Suid-
Afrikaners hieroor gepraat.
“Het jy die oorlog hier gesien (in 2008)? Dit gaan erger wees. Daar
gaan kwaai oorlog wees,” sê ’n Suid-Afrikaner in ’n Oos-Randse
township.
Prof. Loren Landau van Wits is veral bekommerd dat mense so openlik
dreig. “Dit wys jou hulle glo hul xenofobiese standpunt is
aanvaarbaar.”
Landau is mede-outeur van ’n diepte-ontleding oor die oorsaak van die
2008-aanvalle. Dié verslag is pas gepubliseer en wys dat armoede en
diensleweringsprobleme dit plek-plek aangevuur het.
Landau is egter meer besorg oor die politieke spanning in aanloop tot
die plaaslike regeringsverkiesings as die einde van die
sokkertoernooi.
’n Jong man wat die geliefde mev. Thyrza Lombard (77) van Clarens in
2009, na bewering saam met twee vriende, vasgehou en met ’n skoenveter
verwurg het, is op aanklag van moord skuldig bevind en tot tronkstraf
van minstens 20 jaar gevonnis.
Mnr. Tshokolo David Mashinini (21) het gister in die Vrystaatse
rondgaande hof op Bethlehem, in die teenwoordigheid van adv. Jackie
Steytler, namens hom, en adv. Silas Chalale, aanklaer, ’n pleit- en
vonnisooreenkoms onderteken waarin hy altesaam tot ’n minimum van 20
jaar tronkstraf gevonnis is.
Die vonnis is deur regter Fouché Jordaan van Bloemfontein opgelê.
Die inbraak en moord het die nag van Sondag 8 Februarie 2009 in
Lombard se huis op die dorp plaasgevind.
Slegs haar selfoon is gesteel.
Mashinini het erken dat hy Lombard oorweldig het en dat dit sy
linkerkantste tekkieveter was wat gebruik is om haar dood te wurg. Hy
het tot dusver saam met sy vermeende medepligtiges, mnre. Bongani
Steven Mokoena (19) en Matjibedi David Mohloana (20) van Kgubetswana,
Clarens, tereggestaan op aanklagte van moord, asook huisbraak met die
opset om te roof en roof met verswarende omstandighede.
Mashinini is tot 12 jaar weens die huisbraak en roof gevonnis wat
samelopend met die 20 jaar weens die moord op Lombard uitgedien moet
word.
Mokoena en Mohloana, wat nog nie gepleit het nie, se saak is tot die
week van 26 tot 30 Julie uitgestel. Mashinini en die ander twee
verdagtes is slegs drie uur ná die ontdekking van Lombard se lyk deur
kapt. Koos Els en insp. Jacob Khumalo van die Valke op Phuthaditjaba
in hegtenis geneem.
Hy het volgens die klagstaat op die dag van die moord saam met sy
vriende by die Hunters Pub in die township gekuier en gedrink. Dit was
donker toe hulle besluit het om by Lombard, wat alleen gewoon het, te
gaan inbreek Lombard, wat reeds geslaap het, het glo wakker geword en
die lig aangesit.
Waterdigte bewyse teen Mashinini het onder meer DNS ingesluit wat
onder Lombard se vingernaels was. Sy het hom in sy gesig gekrap terwyl
sy haar teen hom, en glo ook teen die ander twee aanvallers, verset
het.
Lombard, wat as ’n “samaritaan” beskryf is, het op menige geleenthede
vir Mashinini en die ander twee beskuldigdes met kos en klere gehelp.
Vriende vertel sy het haar altyd oor die Kgubetswana-gemeenskap
ontferm. Mashinini, wat slegs gr.7 en ’n biologiese ma het, het aan
Volksblad gesê hy is jammer – dit was nie sy bedoeling dat Lombard
moes sterf nie.
KIMBERLEY. – “Ja, ek is regs. Nie ekstreem-, ultra- of radikaal-regs
nie. Ek gaan God verloën as ek nie sê ek is regs nie. Jy is bang om te
sê jy is regs. Dit het ’n skelwoord geword, maar die Bybel sê die hart
van die wyse is na regs.”
Só het mnr. Gustav Muller, die Suidlanders se leier, Woensdagaand hier
op ’n inligtingsvergadering van dié organisasie gesê.
Tussen 300 en 400 mense het dié vergadering in die Hoffepark-saal
bygewoon waarvoor mense ook van Hanover en Upington gekom het.
Muller het gesê daar is van die media wat die “waarheid geweldig
verdraai”.
“Die Suidlanders is ’n sambreelorganisasie – van links tot heel regs.
Van die DA tot die AWB is in die Suidlanders vervat.
“Wanneer ’n toestand van nood in dié land uitbreek, word nie gevra van
watter politieke party of kerk jy is nie. My projeksie is binne vyf
jaar sal Suid-Afrika in totale anargie verval – ’n anargie wat u nog
nie in Suid-Afrika gesien het nie. Dit is uit realiteite wat ek dit
vir u sê,” het Muller gesê. Hy het gesê die Suidlanders maak reg vir
’n noodtoestand wat hulle sien in die land gaan gebeur.
Mense is aangemoedig om deel van dié organisasie se SMS-stelsel te
word. “Ek wil u waarsku en u inlig om u gereed te kry. Dit is mense
wat nie ingeskakel en voorbereid is nie, wat paniekerig raak.”
Die Afrikaner-blanke volk is ’n minderheidsgroep. “Jy kry ’n etiket
van ekstreem en verregs net omdat jy dié volk wil verteenwoordig. Moet
net nie in Suid-Afrika sê jy wil vir die blanke boere-Afrikanervolk in
die bres tree nie. Dan is jy ’n rassis, verregs en ekstreem.”
Muller het gesê as mense se gebiede nie meer veilig is nie, kan hulle
na ’n veilige punt gebring word wat buite dorpe is. Hy het uit
verskeie koerantberigte voorgelees en gesê hy skets potensiële
scenario’s wat die land in anargie kan dompel. “Net ons water kan ons
in ’n toestand van pandemie dompel.”
Hy het gesê hy haal alles uit koerante. Hy wil nie mense opsweep nie,
maar wil hulle net bewus maak die land is op die voorstoep van ’n
krisis en hoe die Suidlanders dit gaan hanteer. Hy het gesê die
afgelope 15 tot 16 jaar is sowat 3 300 boere in Suid-Afrika vermoor.
Muller het gesê êrens “het ons die seën van God verloor. Die Bybel sê
keer terug na die ou weë en jy sal rus vir jou siel vind. Ons moet
sake met die Hoër Hand regstel, die pad vorentoe loop en dan sal ons
uitgelei word.”
Hierdie is alles deel van die meesterplan van die ANC, of ons dit wil
weet of nie.
Die vraag is net: Wil ons regtig die pad van Zimbabwe en die res van
Afrika loop?
Alles is reeds in plek vir so ’n aanslag.
Die mag lê aan die kant van die regerende party, ontwapening is ver
gevorder, die jeug word nou opgelei in “dissipline” met wapens, en
alle bronne om so ’n aanslag te voed, is in regeringshande. Ons moet
iets prysgee om iets te behou.
Of dit ’n lekker pil is om te sluk, is nie die vraag nie.
Ek dink ons as Suid-Afrikaners, wat net so swaar gekry het om ’n
plekkie in die son te kry, moet ook realisties wees oor wat aan die
gang is. Dit het niks met pessimisme te make nie.
Realisme berei ons bloot voor om ons beplanning in plek te kry.
Ek twyfel sterk of die regering en sy volgelinge hulle enigsins steur
aan die normale etiek van besigheid en hoe ’n mens wins maak.
Die stropery van die staatskas gaan voort en die feit dat die land in
’n hongersnood gaan beland, is vir hulle van minder belang solank die
doelwitte van uhuru bereik word.
Afrika maak staat op die hulp van China, wat reeds baie in Afrika belê
het.
China het natuurlik ook sy eie agenda in dié verband.
Parys. – Honderde mense het gistermiddag opgedaag vir die begrafnis
van die boer van dié omgewing wat verlede Saterdag by sy plaashek in
die Buffelshoek-omgewing hier doodgeslaan en daarna met sy eie bakkie
aan ’n tou gesleep is.
Mnr. Johan Strydom (40), wat skaars ses weke ná sy 40ste verjaardag
grusaam vermoor is, is gister uit die Nederduits Hervormde kerk op dié
dorp begrawe.
Soveel mense het vir die roudiens opgedaag dat nóg stoele die kerk
ingedra moes word.
Kort voor 14:00 gister het vriende en familie wat steeds nie ’n
sitplek kon kry nie by die kerk se deure en in die voorportaal na dr.
Frikkie Labuschagne, leraar, se begrafnisrede geluister.
“Ek weet nie waar om te begin nie. Hoe praat ’n mens oor seer, rou,
spanning, verlies, verlange, aggressie? Hoe pen ’n mens dit neer? Hoe
formuleer ons sin en konteks uit Johan se skielike, grusame dood? Sy
dood herinner ons dat die lewe kortstondig en tydig is,’’ het
Labuschagne, wat ook ’n vriend van Strydom was, gesê.
Rou snikke het by tye in die kerk opgeklink en Labuschagne moes self
soms teen die trane veg. Hy het na Strydom as “?’n vriend van die
gemeenskap” verwys.
“Johan het ons geleer om die lewe te vier. Hy het met unieke en
tasbare liefde geleef. Dit lyk nou of die dood die lewe oorwin, maar
dis nie waar nie. Die dood is die begin van die heiligste ontmoeting
met Jesus Christus,’’ het Labuschagne gesê.
Strydom is deur sy twee swaers, twee susterskinders en twee vriende na
sy graf gedra.
Sy kis was met onder meer heldergeel sonneblomme en sterlitzias
versier.
Sy twee susters, mevv. Sarie Brits en Susan Lombard het hard-op gesnik
terwyl hul enigste broer se kis afgesak het.
Begrafnisgangers het huilend, in lang toue, hul beurt afgewag om
roosblare op sy kis te strooi.