In Memoriam: PATRICK PETERSEN
dood in moterongeluk: 7 Junie 1997
op pad tussen Paternoster en Vredenburg
Gebore 6 Julie 1951. Leraar van N.G. Sending.
Debuteer in 1985 met "amandla ngawetu." Lid
van die sogenaamde "digters na 1976," Dié
jaar het verwarring gebring, want aan die een
kant is Afrikaans as taal van die onderdrukker
gesien, en aan die anderkant ontstaan daar juis
in hierdie periode 'n opbloei van Afrikaanse
letterkunde uit die pen van nie-blanke skrywers.
Hier volg een van Patrick Petersen se gedigte
uit "Advent" (1988.)
Verrotte wette
Ek is siek van die stank
van verrotte wette
wat oor alles heen hang.
Almal hel gevaarlik oor party plekke
mans vrouens kinders.
Dit is 'n spel met die lewe
'n reuk van die dood.
Dit is 'n oproep om te lewe
OP
STAAN
unzima lomthwalo
ufuna sihlangane.*
(Zulu: hierdie las druk swaar op my
rug, dus moet ons mekaar bystaan.)
Ek het self ondervind dat deur sensitief te wees en die emosionele
(vroulike?) sy van my te toon skrik ek vroue af. Soveel vir eenslagtige
beskouing! Vroue soek dit nie, daarom het Jasper die Barbaar 'n Barbaar
geword. 'n Sterker manlike figuur wat emosie begrawe en 'n vaste rots vir
die vrou is eerder as 'n sagte oor.
Verskil of stem saam
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jasper die Barbaar
epitoli_sp...@hotmail.com
Die 1 st November sal 'n nuwe afrikaanse radio stasie die lug sien, Radio
Punt. Ek sal elke 2 de Vrydag aand, die eerste 14 November, 'n program
aanbied oor tegnologie en ten minste 'n halfuur afstaan aan die Internet.
Ek will graag in elke program 'n Afrikaanse tuisblad bespreek en die
bespreking so ver as moontlike nie tegnies hou. Daar sal baie pruse wees om
te wen en Indien daar iemand is wat 'n bydra wil maak of idees vir
onderwerpe om te bespreek laat my asb. weet. Alle bydrae sal waardeer word.
Ek is 'n afgesnyde koringland
met net 'n paar gerwe langs die kant,
'n geplukte wingerd met net 'n paar trosse
vir die vreemdeling
die arm verbyganger
die nie-grondbesitter.
Ek het my aan jou gegee
vir die trapvloer en die wynpers
en nou gee ek jou die brood terug
om daaraan te stik
en die volle beker wyn
dat dit mag smaak presies net soos asyn.
Ek is bruin soos Salomo se Sulamutiese
omdat ek woon by die tente van Kedar,
'n Bedoe�n is
'n woestyn-mens
'n nie-gevestigde.
Net: jy is geen Salomo nie,
jy besit nóg die wysheid nóg die koningskap,
omdat jy my nie meer bring in die wynhuis nie.
Sou jy dit doen,
sal ek weer vol in die aar staan
en die plukkers versamel onder my donker, uitgeswelde trosse
soos die jaloerse dogters van Jerusalem.
Ek het nou pas die begrafnis van Prinses Diana op die BBC gekyk. Die
gevoel van verlies by die begrafnis was baie hoog. Hier in Engeland het die
hele land tot 'n stilstand gekom om die Prinses eer te wys.
Maar daar is 'n paar goed wat vir my wel pla oor hoe mense hier gereageer
het oor die dood van Diana. In Skotland sou daar 'n sokker wedstryd
plaasgevind het teen Belorussia van middag, 'n wedstryd in die wereldbeker
reeks, wat vir hulle baie belangrik was. In die konteks van Diana se dood
het hulle gevoel dat hulle miskien die wedstryd moet afstel. Hulle het die
"Football Association" gebel vir hulle mening, plaaslike politici en selfs
vir Buckingham Paleis. Almal het vir hulle gesê hulle moet voort gaan met
die wedstryd. Dit is nou jammer maar nou wat.
Toe het die politici betrokke geraak. Hulle het gesê dat "Die Mense"
(hoofletters) voel dat dit onbetaamlik sou wees on so 'n wedstryd te speel
op so 'n dag. Baie oproepers na die Skotse voetbal mense het ook gesê dat
die wedstryd afgestel moet word indien moontlik en tot dat dit gekanselleer
moet word as daar nie 'n uitweg was nie.
'n Oud minister, David Mellor, het so 'n rukkie terug 'n artikel in 'n kerk
koerant geskryf wat teen die prinses gegaan het. Hy is ook sleg gesê.
Nou wel. Ek voel dat 'n mens seker die reg het om te treur as jy wel wil,
maar ook om nie so te doen as jy so voel. Dit is asof daar 'n gevoel was
wat mense dwing. Jy moet besighede toe maak en so voorts. Al vyf landelike
televisie stasies het die begrafnis gewys. Daar was glad nie 'n alternatief
nie.
En dit in 'n land wat altyd beskou is as liberaal en omgee vir menseregte.
Ek het net voor die begrafnis, na die middestad van my dorp, High Wycombe,
naby Londen, gery om iets te koop. Al, maar al die winkels was toe. Die
dorps skou was aan, maar net die mense wat die gereël het was daar. Hulle
het £45000 gespandeer op die twee dae van die skou en nou is als 'n
mislukking. Wat se kans was hulle gegee om hulle reg van nie te treur
gegee?
Dit het my verder laat dink. In die midde eeue het mense baie sterk oor
godsdiens gevoel. As iemand nie saam gestem het met die mening van die
meerderheid was hulle tot die dood veroordeel. In ander tye was dit ander
goed. In Suid Afrika onlangs was dit jou mening oor die rasse kwessie. As jy
anders gedink het as ander was jy name genoem en in sekere gevalle dood
gemaak. Die punt wat ek hier maak is dit blyk dat dit nie saak maak hoe
"gevorderd" die land waar jy bly is nie, as mense sterk genoeg voel oor
iets sal hulle ander dwing om met hulle saam te stem, met of sonder die
mense se eie goedkeuring.
Vandag voel mense in die westerse wêreld nie so sterk oor godsdiens nie.
Eintlik voel ons nie sterk oor enige iets nie, en dit gee ons nou kamstig
die reg om ander mense in ander dele sleg te se oordat hulle nog sterk voel
oor godsdiens.
Is ons wat westerse beginsels het eintlik so goed en liberaal, of het ons
nou net nie genoeg onderwerpe wat ons nou regtig opsweep nie?
Vergewe my Afrikaans; ek het gedink die forum is beter om so iets te
bespreek as die ander een.
> Ek sien nou eers 'n half dosyn van my boodskappe het nooit die groep bereik
> nie. Sal weer stuur
>
> XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
>
> Jasper die Barbaar
>
> epitoli_sp...@hotmail.com
Da's pech: pos weg!
Tsja das een probleem dat ik ook zo vaak heb, probeer anders eens verschillende
news-servers uit.
(excuses voor het feit dat dit bericht in het nederlands gesteld is - Ik kan
afrikaans goed lezen, echter niet schrijven :-(( )
Nils
------------------------------------------------------------ ----------------
"Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet"
Multatuli - Eduard Douwes Dekker.
Koos wrote in article
...
>
> On 3 Sep 1997 21:28:31 GMT, "Leendert van Oostrum"
> wrote:
>
> bewerings, dan
>> het ons 'n grondslag vir gesprek. Totdat jy dus 'n grondslag vir
>> boetedoening daargestel het, snoer maar jou smoel oor my vermoëns tot
>> boetedoening - al dan nie.>>
>
>
> Nog 'n bekende standpunt.
> Die een van:
> 1. Bring bewyse en
Inderdaad 'n bekende standpunt - stelreël van die Romeins-Hollandse Reg
(wat, herinner ek my, jy hoog aanskryf) naamlik : hy wat beweer moet bewys.
> 2. "Hulle" is ook skuldig.
Ek merk niks hiervan op in die teks wat jy aanhaal nie. Alweer op jou ou
trant, Kooos? Die een van dinge uit jou duim suig en aan ander toeskryf?
>
> Die resultaat van die twee saam is natuurlik die soort houding wat so
> mooi nou die aand in 'n TV onderhoud uitgespel is deur daai Chileense
> dramaturg wat in SA was. Sy naam het my nou ontglip.
Sal nie weet nie. Het nie TV nie.
>
> Die ekstensie van hierdie houding is: "Apartheid het vir swartmense
> huise en skole gebou..." en so aan.
>
> En dan, kort voor lank, die konklusie dat apartheid "eintlik 'n goeie
> ding ook was".
>
> (Beeld het nou die dag 'n baie interessante rubriek van 'n teoloog oor
> dieselfde soort ding in gehad. )
Ek het self gewys op hierdie verskynsel (in die konteks van Vira se
verwysings na Neo-Nazis) - en daarop gewys dat dit heel moontlik 'n normale
sielkundige reaksie kan wees op pogings om mense as onherroepelik boos uit
te maak.
Maar oor die rubriek in Beeld:
Sal nie weet nie. Lees nie meer DrogBeeld nie. Hulle mik al meer vir
Huisgenoot se grootste wenresep - sensasionele prul. As hulle nie
ongegronde skinderstories oor afgestorwenes soos Heyns plaas nie, publiseer
hulle fotos wat 'n vervaardiger van snuff flicks sal laat gril. Ek kan
doodeenvoudig nie bekostig om die ding toe te laat in 'n huis waar jong
kinders woon nie. (En dan is daar nog Twinkletoes Tim.)
>
> Ek wil my half herinner dat jy reeds in daardie modderpoel ook
> rondgele en bruin bubbles blaas het. Onder meer die keer toe jy so
> gloeiend oor Verwoerd geskryf het.
Ons wat jou al 'n rukkie ken, Kooos, weet hoe jou herinneringe met jou
parte speel, so ek sal nie hap na jou bubbles nie.
>
> (Oor jou ander beweringe: Ek het laas vir jou 'n reeks aanhalings deur
> jouself gegee nadat jy 'n boendoehof uitgeroep het. Jy het natuurlik
> nooit daarop geantwoord nie.)
Ek het geantwoord op elke bewering wat jy gemaak en wat ek ontvang het.
>
> So, in verband die bostaande, se my, Leendert:
>
> 1. Hoe voel jy oor die Waarheidskommissie?
Jy het al tevore gevra, en ek het al tevore geantwoord. (Maar miskien het
jy daardie boodskappe ook nie gekry nie.)
Maar kom ons probeer weer:
Watter Waarheidskommissie? Of praat jy van Borraigne se inkwisie. Daardie
liggaam besit nie die magte om die waarheid te bepaal nie - dit beskik wel
oor die magte - en die geld - om ongetoetste beweringe in groot hoeveelhede
die wêreld in te stuur. (Maar jy is natuurlik self nie te sleg hiermee
nie.)
As daar enige merkbare "versoening" uit hierdie proses kom, sal dit nie
duskant die hiernamaals wees nie.
Maar jy vra na my gevoelens oor die saak:
1) As daar 'n _bedreiging_ vir waarheid en voersoening is, dan is dit
daardie sirkus van Tutu en Borraigne.
2) Hoe langer die ding aanhou, hoe meer begin dit my lyk asof daar
inderdaad 'n argument te maak is dat apartheid inderdaad 'n goeie ding was.
> 2. Dink jy apartheid was 'n staatsbeleid van die vorige bestel wat
> mense se regte op strukturele en brutale wyse verkrag het?
Ja. In die sin van "indirectus" en "eventualis" (jy ken mos Romeinse Reg,
nie waar nie?). Terselfdertyd reken ek dat die kern van (maar nie naastenby
al) die aantastings van mense se regte geregverdig was, gegee die
omstandighede van die tyd.
Postapartheid, daarenteen, is 'n staatsbeleid wat mense se regte op
strukturele en brutale wyse verkrag - in die sin van "directus",
"indirectus", sowel as "eventualis". En, gegee die omstandighede van die
tyd, is daar geen regverdiging voor nie.
Benewens die onderwyswetgewing, wat kinderregte om elke hoek en draai
verkrag, kan jy ook die sogenaamde "waarheidskommissie" gebruik as
voorbeeld waar mense se regte op "strukturele en brutale wyse verkrag word"
- en dit het jy op die gesag van die Kaapse Hoërhof - onthou?
Vira
Jammer dat ek nou sien my pos vir jou so verwarrend was. Ek het dit gestuur
met die veronderstelling dat almal wat dit lees ook die boodskap waarop ek
gereageer het sou gesien het, maar dit lyk nie so nie.
Die oorspronklike boodskap was van ene `tr...@infonews.co.th', en het geen
teks behalwe die onderwerp (`Gesang 12?') gehad nie. Dit het wel 'n
aanhangsel gehad wat ek ook aan hierdie boodskap heg (as 'n `Attachment'):
'n midi-l��r met die naam gesang12.mid. As jou rekenaar 'n klankkaart het,
kan jy deur net daarop te klik (in Windows 95) dit laat speel.
Dit bevat die eerste strofe van Gesang 40 (nie 12), wat in die nuwe
vertaling begin met `U Goedheid God, kan ons nie peil nie', maar wat vir
meeste ouer mense in die Afrikaanse kerke dalk beter bekend sal wees in die
oorspronklike vertaling `O Goedheid Gods, hier nooit volprese'.
Terloops, ek het jou skrywe oor jou persoonlike ondervindinge as kind in 'n
anti-Duitse omgewing, en die implikasies vir ons as ouers wat
Afrikanerkinders moet grootmaak, baie waardevol gevind, en is bly dat jy
dit gepos het; ek dink dit moes moed gevra het. (Ek het soortgelyke
sentimente destyds ook aan die NG gepos, maar dit nie weer hier gesien nie;
seker in kuberruim verdwaal geraak.)
Groete
John
V wrote in article
...
> On 8/19/97 10:44PM, in message , "John"
> wrote:
>
>> Gesang 40: U Goedheid Heer, kan ons nie peil nie
>> (Voorheen: O Goedheid Gods, hier nooit volprese)
>>
>
> Huh? Watter "Voorheen"? Ek kan nie begryp wat ek hier bedoel is om te
> verstaan nie. Kan iemand asb vir my verduidelik? Is dit 'n nuwe Bybel teenoor
> 'n meer ouderweste skrif?
>
> V.
>
>
begin 600 gesang12.mid