Ek is jammer om dit te se, maar dit is opvallend hoe meeste mense op die
groep rassistiese neigings toon.
Miskien merk ek en die ander wat nie meer in SA bly nie, dit meer op want
dit is in so sterk kontras met wat ons in die buiteland erver.
Wat ook interesant is, is die feit dat as een van die buitelanders iets
daaroor se is die gewone terug kap dat die opmerking nie geldig is nie
want die "buitelanders is in elke geval nie afrikaners nie".
Meeste van Suid Afrika se probleme myns insiens le by die wit afrikaners
en nie die swart mense of kriminele nie. Of jy nou glo in die "nature vs.
nurture" debat en dink dat die selfde mense wat vir meer as twee
generasies nie naastenby die selfde opvoeding of geleenthede as ons
ontvang het nie het werklik a keuse in hulle optrede het of dat hulle maar
net slawe is van hulle agterstand, die bottom line is dat nie julle of
hulle enige werklike keuses het anders as om dialoog te gaan oor die
kwessies nie en om a gelyke lewe (gelyk in altwee kante se persepsie) saam
met mekaar te probeer uitkerf.
Ek is ook jammer om te se dan as julle eers die saak begin bespreek, dan
sal die afrikaners nog baie meer van hulle voordele moet opgee om enigsins
a gelyk speelveld te skep.
Hoekom is dit dan ook so dat ek die gevoel kry dan baie van die mense in
die groep Christene is en dat sonder om sosiale wetenskap hierby te
betrek, die mense tog die lig moet sien en eerder die gaping probeer
oorbrug as om te verval in selfbeskermende retoriek?
Wat is dit wat die Afrikaner probeer verdedig teen swart invloed? Ons
taal? As swart mense snaaks praat op die TV, hoekom is dit a kwessie? Kan
julle hulle nie verstaan nie? Ek verstaan hulle en hulle verstaan mekaar.
(side issue: fokas is snaaks soos "flied lice" snaaks is in China Town.
Dit is a kwessie van die verskil in betekenis van homfone in twee tale)
Op die ou end lyk dit vir my dis a emosionele ding met die Afrikaner wat
waarskeinlik verkeerd gegaan het net na die boere oorlog. Afrikaners (ek
sluit myself daarby in) voel dat hulle iets geskuld word. A beter lewe. As
jy hard werk, kan jy a grooter huis koop en meer geld kry. Jammer, dit is
nie so nie. Daar is geen regter in die lug wat jou ideale gaan beskerm nie
maak nie saak wat die bybel se nie.
Dit is a kwessie van volwassenheid en self vertroue om alle ander mense
gelyk aan jou te stel en ongelukkig ontbreek dit by baie Afrikaners.
Ok, hier is my voorstel: Kom ons drop die rassisme geheel en al in die
groep en wend a ernstige poging aan om nie swart mense anders te hanteer
omdat hulle verskillend van ons is nie. As ons dalk baie gelukkig is, kan
ons dalk een of twee nie-wit mense kry om deel te neem aan die groep en
eerder as om hulle opinie te vrees, kan ons deel neem aan hulle denke en
ryker mense aan die ander kan uit kom.
Dink net hoe sal jy voel as daar a swart besprekings groep is wat
dieselfde opmerkings oor wit mense maak as wat julle oor swart mense maak?
Die vrou verkies 'n ander dood as Russiese roulette -
'n drang sal sy ontlaai, maar naboots of dit fallies stil?
Die kop het tog 'n ander doel? Dis macho, morsig, vir die man
om tweedehands en wydsbeen soos in gangsterfilms te tol
aan die silinder met 'n koeël wat dalk kan kets of knal.
'n Kamikaze-lewenstyl voorspel 'n kansspel met jou lot:
jy sal nie weet as jy verloor - dit help dalk tyd verdryf.
Om lewe te verwek is so verbeeldingloos en stram geyk.
Die mens sterf kleurryk, in gevarieerde treurigheid.
Protes van hul wat nog wou leef maar net nie verder kon
is troos teen saaiheid: slyp gewoon 'n skeerlem op jou pols
of hang jou stil-stil in 'n koue skuur se donker hoek;
moderner is 'n spuitnaald kokaïen, 'n wanhoopsdaad
om hoog vanaf 'n brug te spring op Mississippi-ys -
deur net te dink aan selfmoord salf 'n gure nag,
is beter as 'n slaaptablet of antidepressant.
Die dae (moet ek toegee) skep nog 'n probleem
want elke afgrond, boomtak, snelweg of rivier bly lok
en tog is niemand onverskillig oor hoe hy wil sterf:
jy kan jouself 'n lugloper wil waan, in Etna spring,
broodnugter kan jou voete op die AA-trappe gly;
'n ander kan jou voorspring op die spoor en hoër op
gaan lê of kwalle kan jou uit die see uit byt
om druipstert maar weer aan te trek (Euripides
se woorde op die afskeidsnota in jou sak te steek)
en 40 jaar nog te bly leef - ek sê mos dis die dag
wat skrywers so verlok, hul onvrywillig laat verhuis
- al sou geleerde voetnootskrywers dalk van my verskil.
Die lewe is soms somberder nog as die dood -
ek dink aan hulle wat oor selfmoord of roulette
kan skryf maar self bly leef, g'n selfervaarde wenk
kan nalaat, ook nie met genoegdoening dié dood
kan smaak: dit bly so onvervuld, die dood se uitgestel:
as dag en datum, uur of selfs minuut onseker bly
is jy alleen bewus van hoe die balletjie bly tol
en bokkespronge maak terwyl die wiel in swart en rooi
nog draai; bekoor deur die naïewe spel bly waag
jy op die wispelturigheid en dobbel jy jouself bankrot
of droom van nog 'n kans, 'n nuwe wêreld, liefde, reis
jy om wat uitmekaar gespat het 'n jou te versoen,
ontvlug jy daardie vonnis wat jou lewend hou
om dag vir dag te sterf: die mens wil môre annekseer:
2) Die ou wat spog by sy Skotse vriend (wat te vertel het dat mens in
Skotland na 4 drankies een gratis kry) dat in SA kan iemand by 'n plek
inloop - 5 drankies verniet kry, en dan met die trappies opgaan vir seks
sonder om te betaal.
Vriend - Jitte, dis die eerste keer dat ek daarvan hoor - hoe is die plek en
waar is dit?
Ou - Ek was nog nie self daar nie, maar my suster was...
Die konserve op Stellenbosch het nog 'n dosent verloor hierdie jaar.
Albert Engel - dirigent en afrigter van die koperblaasorkes van die
Universiteit, het die afgelope naweek saam met agt ander musikante
verongeluk. Hulle was in 'n minibus op pad terug van 'n musiekfees in
Namibië.
Ons koor het al twee keer saam met hom as dirigent opgetree, en hy was 'n
besondere begaafde musikus.
Ferrari Formula 1 racing team recently fired the whole pit crew to employ a
few young guys from Soweto. This sudden reaction was due to a television
documentary showing how young Sowetans could take off a car's wheels in
under six seconds without any fancy equipment.
Ferrari soon regretted their decision. However, as the young men not only
changed the wheels within six seconds, but twelve seconds later the car had
been resprayed and sold to the McLaren team! Ferrari was still eager to
compete in the Grand Prix and, since they no longer had a formula 1 car to
race with, the young Sowetans suggested using a minibus taxi, complete with
an experienced (yet unlicensed) driver, and fare collector.
Of course they easily won the championship, since the minibus weaved it's
way through the starting grid. Set off before the lights changed and didn't
bother to change the tyres when they wore out. It also took all the corners
at maximum speed, as the brakes were non-existent. On the way to victory the
new "Ama - Ferrari - Ferrari" team also managed to hi-jack several
competitors cars and pick up 35 passengers at some notoriously dangerous
spots, including blind rises as well as the chicane. The 15,000 spectators
rocked, boogied and cheered the minibus to victory as it blasted six
thousand watts of rap music for all 77 laps.
We can be proud of yet another South African sporting achievement, which
will put us at the forefront of sporting history. Well done boys!!
Die King-ondersoek van die rugby is nou uitgestel na vroeg volgende jaar.
Dit nadat daar in alle haas gepoog is om die saak afgehandel te kry voor die
WB toernooi.
Dit behoort interessant te wees hoe die getuies gaan verskil tussen diegene
wat na die WB toernooi oorsee gaan speel en teoreties nie meer vir die
Springbokke kan speel nie, en diegene wat hier bly en weer wil probeer om
die span te haal.
Ons kla oor niks. Blykbaar vergelyk ons misdaadsyfers glo goed met ander
lande volgens ons minister.
Ons wag egter op die bekendmaking van die misdaadsyfers.
Die pas is op 14 September 150 jaar oud. Ek het dit verlede jaar laas gery,
en dit was toe in 'n haglike toestand.
Die Kobra by Ratanga is niks teenoor Bainskloof as dit kom by adrenalienpomp
nie.
Annette