In gister se koerant 'n artikel dat 88 miljoen by BRS lê wat uitbetaal moet
word - blykbaar enigiemand wat vanaf 1980 pensioenuitbetalings gekry het as
hulle bedank of afgetree het, het minder uitgekry as wat hulle moes.
Die olie piek is kortweg gestel die punt waar die koste van ru olie die
hoogte inskiet. Om dit te verstaan gaan doen 'n soektog op google vir
"peak oil" en lees van die artikels.
Die implikasie van piek olie vir die wereld ekonomie is stagnasie en
ekonomiese resessie en op sy ergste 'n depressie. Dit is ook duidelik
van die artikels dat die vraag is nie of so iets gaan gebeur of nie,
maar dat dit bloot 'n kwessie is van wanneer. Van die skrywers reken
selfs dat die wolf voor die deur staan en dat daar nie meer tyd oor is
nie. Om die boodskap erger te maak is dit duidelik dat hierdie toedrag
van sake permanent sal weer.
In die lig hiervan tesame met die ANC se ekonomese beleid, swart
ekonomiese bemagtiging en regstellende aksie onstaan die volgende vraag
by my: Is die afrikaaner nie besig om die dek stoele op die Titanic se
dek rond te skuif terwyl die skip besig is om te sink nie?
Wat se toekoms bestaan daar vir enige minderheids groep in Suid Afrika
wat in 'n permanente ekonomiese depressie sit? Huidiglik gaan die goed
met die ekonomie, maar wat gaan gebeur as die brandstof prys styg tot
R10.00 of selfs R15.00 tot R20.00 per liter? Dit sal gebeur, dit is net
'n kwessie van wanneer, en wanneer dit gebeur sal die prys nooit weer
noemenswaardig afkom nie.
Om te huil oor wat ons gehad en verloor het, vinger te wys na
skuldiges, rond te hardloop en ons hare uit te trek gaan niks help nie.
Die era van goedkoop energie is verby en tesaame daarmee die era van
onbeperkte ekonomiese groei.
Sonder ekonomiese groei word swart ekonomiese bemagtiging en
regstellende aksie bloot die wegneem van hulpbronne/werk/grond van
blankes sodat dit aan minderbevoregtes gegee kan word.
Geen optrede van enige instansie kan 'n ekonomiese depressie of
resessie keer as die olie prys baie hoog raak nie. Daar bestaan ook
geen alternatiewe energie bron wat olie kan vervang nie. Geen
hoeveelheid harde werk sal die situasie verander nie. Ons is te
afhanklik van olie in elke aspek van ons lewe.
Alles is egter nie "doom and gloom" nie. In die lang termyn (geslagte
van nou) behoord ons weer 'n lewens standaard te handhaaf waar ons nie
besig is om te vrek van die honger nie. Dit is volgens optimiste in die
"peak oil" beweging. Die pesimiste voel dat die kanse goed is dat ons
op pad trug is na grotte.
Die probleem is die oorgangs tydperk, van 'n olie gebaseerde
industriele gemeenskap na ekologiese volhoubare klein landelike
gemeenskape. Hierdie oorgang sal geslagte neem. Die oorgangs periode
sal ook gekenmerk word deur groodskaale hulpbron tekorte en
ineenstorting van infrastruktuur (water, kos, vervoer, gesondheids
dienste, reg toepassing om meer net 'n paar te noem). Die begin van die
oorgang sal vinnig plaasvind, 'n kwessie van 'n paar jaar na die piek
olie tydstip.
Met ons huidige bevolking groei en verstedeliking is dit vir my maar
redelik duidelik dat stede nie 'n gesonde plek gaan wees tydens hierdie
oorgangs tydperk nie. Misdaad en die ineenstorting van dienste, veral
regs toepassing, tesame met die huidige ontwapening van die burgerlike
bevolking gaan die toekoms baie opwindend maak, daar sal meer opwinding
wees as wat ek voor lus het.
Ek het 'n soektog gedoen met google om te kyk of daar hoegenaamd 'n
debat aan die gang is onder afrikaaners oor ons toekoms in die kontext
van 'n wereld wye olie prys toename, ongelukkig kon ek niks kry.
Wel, julle kan aangaan om dek stoele te rankskik, ek sal intussen gaan
kyk hoe lyk 'n reddings boot. Per slot van sake, daar was in elk geval
meer mense op die titanic as wat daar plek was in die reddings boote.
Nie dat dit veel beter sal gaan in 'n reddling boot nie. Maar ek sal
moontlik ten minste kan eet as ek gelukkig is.
Op die ou einde sal die debat oor 'n volkstaat ook van geen nut wees
nie. Self al word die olie piek boodskap aan afrikaaners oorgedrae sal
hierdie boodskap en sy implikasie nie geglo word nie . Die debat oor 'n
volkstaat sal bloot 'n debat bly en wanneer die skrif so duidelik aan
die muur is dat selfs 'n blinde dit kan lees sal dit te laat wees.
We weten al dat het Afrikaans is, en ik denk te verstaan:
"Die Bybel is 'n groot boek. ???????????? Lees één bladsy van die boek."
Wie verstaat de volledige tekst?
Dan Roodt: Interessant is dit weer 'n Afrikaner wat politiek korrek
probeer wees:
____________________________________________________________ __________________
Roodt exposes himself again
06 February 2005
AN INTERESTING spin-off of life in democratic South Africa has been
the
unmasking of certain high-profile academics who had paraded in a haze
of
pseudo-liberalism during the apartheid years, but who have since shown
us who they really are  institutionalised brains unable to cope with
the country's social evolution.
Of these, Dr Dan Roodt is perhaps the prime exponent (although he is
constantly challenged to the throne by the likes of Professor Hermann
Giliomee). I find his particular brand of deranged intellectual
narcissism sad but also extremely amusing, "Whites needed no help"
(June
30).
It is very telling that Roodt should attempt to question Professor
Makgoba's ability to build a sustained argument when his own eulogy to
colonialism and Afrikaner nationalism is riddled with "flawed logic
and
simplistic argument".
Afrikaners may have pulled themselves from widespread poverty amid
"hostility and discrimination from English-speaking whites" but it
would
be highly disingenuous to claim historical victimhood considering we
trampled on 80% of the population to reach the top.
Roodt's claim that European settlers "stumbled upon Stone Age cultures
Â
without any assets and with no orderly system of land ownership" reads
like a quote from a 1950s history textbook.
Perhaps he borrowed a few lines from the father of "negrology",
Stephen
Smith.
Both gentlemen seem to share a taste for generalisation and an
astounding ignorance of life on this continent, yet dare to comment in
public on what they perceive as "blacks' narcissism and obsession with
their African identity".
It is indeed one of the ironies of this world that a PhD in philosophy
does not guarantee insight.
If it did, Roodt would not be a bigot regurgitating colonial myths
about
Africa and making a fool of himself yet again. Â Wynand Prinsloo [who
obviously thinks he can score some points by kissing ass]
Johannesburg
____________________________________________________________ _________________
Mr. Wynand Prinsloo describes me as an "academic" (Sunday Times 6
February), yet I am far too level-headed and critical of
twentieth-century communism and fascism ever to be offered a post at a
university. I have never even been invited to address an academic
gathering in this country. He accuses me of "being a bigot
regurgitating colonial myths about Africa" and that I rely on Stephen
Smith's 2003 book Negrologie (which we have incidentally just
translated into Afrikaans, to be published soon).
I would like to ask Mr. Prinsloo if he believes the political and
economic collapse of Zimbabwe to be a "colonial myth"? Are the civil
wars in the Congo, the Ivory Coast, as well as the Rwandan, Ethiopian
and Sudanese genocides equally due to "colonial misinformation" about
Africa which is otherwise a model of so-called "good governance"?
Of course not. African failure since independence, despite massive
amounts of external aid as documented by Smith, Robert Guest and
others, is an uncomfortable fact. So is the utter lack of scientific
or technological thought in Africa prior to contact with the West.
I am afraid "the noble savage" is another very Western idea, first
formulated by Rousseau. Mr. Morewane Maisela believes that "both
Afrikaners and the English found ethnic groups living in tranquillity
and harmony", yet in the 1830s the Voortrekkers found the interior
devastated by the Mfecane in which a million people are estimated to
have died. Contemporary Africa is indeed a paradise, but a "paradise
of cruelty" as Stephen Smith calls it. Similarly, the lost idyll of
pre-colonial life was "tranquil" because of ambient death resulting
from tribal wars.
Afrikaners did not "trample on 80% of the population", otherwise there
would not have been so many hospitals, schools and universities built
during the apartheid era and which we can still observe around us with
our very eyes, despite so much government propaganda holding that
South Africa rose miraculously out of a Proustian teacup when the ANC
dipped its Madeleine in it ten years ago.
I have no problem with Mr. Maisela applying ruthless affirmative
action to create a world in which there would be no white managers,
teachers or sportsmen. This was after all what apartheid sought to
achieve, a complete separation of the races. Logically, there is no
difference between apartheid and black consciousness or negrology. It
is a pity that both Verwoerd and Steve Biko got killed before they
were able to talk to one another and devise a system acceptable to
black and white alike. The current system satisfies neither side, as
it will always have to discriminate against whites, yet will never
meet black demands for money and power.
Dan Roodt
Skrywer, uitgewer, en direkteur, PRAAG
epos dan#praag.org
Posbus 3103
Dainfern
2055 Suid-Afrika
____________________________________________________________ _______________
Last but not least some Black racism and myth-making in the same
paper:
____________________________________________________________ _____________
Colonists had evil intentions
06 February 2005
Print friendly Send to a friend
DAN Roodt's retaliation against Makgoba's essay has a derogatory,
racist
and "Afro-pessimistic" aura.
History informs us that the Europeans did not have civil and organised
intentions when they invaded Africa  rather slavery, torture, murder
and oppression.
Both Afrikaners and the English found ethnic groups living in
tranquillity and harmony.
At least there were no genocides, which have subsequently occurred as
a
result of borders imposed by white colonialists.
"The orderly system of land ownership" praised by Roodt is one of the
factors that encouraged the Anglo-Boer War.
Affirmative action should be executed without fear or apology to serve
the interests of most black South Africans, especially women who
succumbed to brutal situations created by whites who think like Roodt.
You should have left before 1994 with your pessimistic family. Â
Morewane Maisela, Pretoria
____________________________________________________________ ______________
I am interested in reactions from both English and Afrikaans-speaking
South Africans about the decision by the governing board of the Mikro
Primary School in Kuilsriver to go to court to prevent English-speaking
pupils from enrolling in the school. More broadly, I would like to hear
your views on the future of Afrikaans-only schools (including the
historically Afrikaans universities) in the post-apartheid South
Africa.
Ek weet ek's maar min hier deesdae, maar moes net hierdie ene met julle
deel.
Elaine
--------------------------
'n Bietjie Afrikaanse opvoeding op hierdie dag. Oorvertel as die waarheid,
die volle waarheid en niks anders as die waarheid!!!
Op 'n Maandag oggend, het die hele skool soos gewoonlik in die saal
vergader. Die skoolhoof het soos gewoonlik sy storie vertel, die eerste
rugbyspan geprys, die skoolkommittee hartlik bedank, die kinders met stories
bang gemaak - nie dat ek dink kinders skrik meer vir enigiets minder as die
doodstraf, wat hulle weet hulle nie opgele kan word nie. Hy betuig verder
sy dankbaarheid teenoor die kinders wat hulle siviele eise teen die skool
teruggetrek het, en vir die wat nie meer in die klaskamers rook nie.
Op die verhoog staan daar twee kartondose. In hierdie kartondose is daar
Bybels wat deur die Gideon organisasie (dis die ouens wat Bybels in hotelle
ens. plaas) aan die skool geskenk is. Die idee is om vir alle kinders wat
nie bybels het nie, 'n bybeltjie te gee. Omdat hierdie nogal 'n
noemenswaardige gebaar is, het twee van die Gideon mense na die skool gekom
om die Bybels te oorhandig. Die twee sit so half eenkant - weg van die
onderwysers af. Toe die hoof klaar is met sy aankondigings, kyk hy so op
na die kinders, en sonder om 'n beat te mis, swaai hy sy hand so na die twee
Gideon mense se kant toe en se:
"Julle wonder seker wat hierdie twee dose op die verhoog doen?"
Nodeloos om te se die volgende oomblik het chaos uitgebars en die
onderwysers rapporteer dat dit onmoontlik was om enigiets die moeite werd
vir twee dae in die kinders se koppe te kry, aangesien hulle telkens
uitgebars het van die lag. Die arme twee Gideons het nie 'n woord kon inkry
nie en die twee dose met Bybels in is onuitgedeel na die hoof se kantoor
verskuif.
N.S.Dis hoekom 'n "box" 'n boks is en nie 'n doos nie! Ons het die woord al
te veel verniel in Afrikaans.
Ek hoop die Pous raak gou gesond, maar hy kan mos nou die pakket vat en gaan
af koel op 'n tropiese eiland. Hy is dan nou net soos flippen Robert
Mugabe, hulle weet fokkol van aftree of uittree nie....Miskien het hulle 'n
bet aangegaan om te sien wie kan die lankste aan karring.
Daar vang ons toe weer vir ons-self uit. Die aangeneemde Pommie Kevin
Pietersen werk so op my gat, hy is nogal uitgesproke en baie opgemaak met sy
nuwe land asof Suid Afrika uit die hond se gat kom....Wens Nel kan hom boul
laat hy sterre sien.....