@igs.net wrote in message ...
[...]
> En hoe het die Amerikaanse Burger-
> oorlog ge-eindig? Toe die swakste
> kant verloor het en een denkraamwerk
> oor die ander gewen het. [...]
> O so, jy is BAIE naief. Daar is nou
> nie wenners of verloorders nie, en
> nou moet die gemeenskap saamwerk
> (jy dikteer dus.) Die vraag is,
> hoekom het jy dan SA verlaat? [...]
> As jou longe swaarder voel,
> is jy 'n verloorder in die burgeroorlog
> wat die apartheidsvarke in SA probeer veg
> het, EN VERLOOR HET.
>
> Gloudina
Interessante ding - hierdie aanname dat die "oorwinnaar" in 'n oorlog
noodwendig ook die morele kruine bewandel.
'n Mens kan sien waar dit vandaan kom - Marx beweer (min of meer) dat mag
lei tot morele degenerasie en dat morele degenerasie lei tot verlies van
mag - en, uiteindelik, ondergang. Mens kan sien waarom WA de Klerk verklaar
dat Marxisme eintlik maar net nog 'n manifestasie van Puritanisme is.
'n Deterministiese siening hiervan beteken noodwendig dat slegs die moreel
laakbares 'n oorlog sal verloor. Dis nou wat Gloudina hier verkondig. Sy
assosieer die ANC dan met hoë moraliteit en die Afrikaner met morele
blaamwaardigheid.
Dis waarom sy nie daarvan hou dat Breytenbach dieselfde kritiek teen die ANC
uitspreek as baie Afrikaners nie. Nou val sy maar Breytenbach se gesag aan
om sulke kritiek uit te spreek (al het hy veel meer legitimiteit as sy
self).
Hierdie nonsens ontstaan klaarblyklik uit 'n beperkte idee van die
"struggle", nie as 'n stryd tussen goed en kwaad nie, maar as 'n stryd
tussen die "goeie mense" en die "slegte mense". Vandaar Gloudina se
onbeheerbare drang om 'n etiket te maak en dan mense te soek om dit om die
nek te hang.
Dit kan vreeslik lekker wees om die "struggle" te sien as 'n stryd tussen
die "goeie mense" en die "slegte mense".
Dit beteken dat ons net hoef te weet in watter "kamp" iemand is, om te weet
of hy "goed" of "sleg" is. Dit beteken ons kan kategorieë skep soos
"apartheidsvarke". Dat ons, soos die nuwe minister van justisie, kan beweer
dat verskillende maatstawwe op hul dade van toepassing moet wees, afhangende
van die kamp waarin mense hulle bevind.
Dit beteken dat ons kan aanvaar dat, terwyl die "slegtes" die mag het, alles
"sleg" is. Iemand wat dit bevraagteken identifiseer hom daarmee as "sleg".
Dat, nadat die mag deur die "goeies" oorgeneem is, alles "goed" is. En
iemand wat dit bevraagteken identifiseer hom daarmee as "sleg" -
"apartheidsvark" uitgeknip.
Dit beteken dat ons na 'n mens kan kyk, hom kan kategoriseer as "Afrikaner"
en kan eis "bely!" So 'n mens (het "julle Afrikaners" verkeerd gedoen - sê
Ferdi se swart prokureur) moet dan "bely", nie op grond van dade wat hy
gedoen of gelaat het nie, maar op grond van sy lidmaatskap van 'n groep.
Daar is egter ook probleme met hierdie siening. Dit beteken dat die
verbranding van 'n mens deur iemand uit die kamp van die "slegtes" jou met
walging vervul - terwyl die verbanding van 'n mens deur iemand uit die kamp
van die "goeies" min of meer ongemerk verbygaan - of selfs miskien 'n
heimlike bevrediging kan gee. (Radio Donkerhoek oordeel skerp oor 'n
necklacing ("barbaars"), maar swyg of berig heel neutraal oor polisiemanne
wat 'n "terroris" se lyk "veras".)
Dit noop jou om verskonings te soek vir onaanvaarbare gedrag van iemand uit
die kamp van die "goeies" - hy pleeg "struggle bookkeeping" in plaas van
bedrog of selfverryking en dies meer. As die "goeies" fouteer blameer ons
dit op die inisiatief van die "slegtes" (totale aanslag / legacy of
apartheid - afhangend van wie ons beskou as die "goeies").
Dit beteken dat, as 'n Breytenbach ons "goeies" kritiseer, ons gedwing voel
om Breytenbach te diskrediteer.
Dit kan ons 'n valse gevoel van gerustheid gee wanneer die "goeies" aan
bewind is. (Dit geld na '94 net soveel as voor '94 - afhangende van wie ons
beskou as die "goeies")
Hierdie siening is veral problematies as ons verskil oor wie die "goeies" en
wie die "slegtes" is - selfs al stem ons redelik saam oor wat goed en wat
sleg is. Daarom kan dit gebeur dat Beeld en Die Burger, Roelf Meyer en
Constant Viljoen, Beyers Naude en Johan Heyns, teenoorgestelde oordele
uitspreek oor dieselfde daad.
Myns insiens kan dit nuttiger wees om te probeer kyk na die "struggle" as 'n
stryd tussen goed en kwaad. Dit beteken, onder andere, dat ons aanvaar dat
die stryd nie
net tussen mense geskied nie, maar ook binne mense - dat dieselfde mens soms
goed kan doen en soms kwaad.
Dit beteken dat, vir sover ons saamstem oor wat moreel goed is en wat moreel
sleg is, ons kan saamstem oor watter dade goed is en en watter dade sleg is,
ongeag wie die pleeg.
Dit kan beteken dat ons kan aanvaar dat 'n Verwoerd nie slegs boos was nie
(Masola toon in 'n M-verhandeling dat die swart tale in SA nooit voor of na
"apartheid" so vinnig of so goed ontwikkel het as gedurende daardie tyd
nie - wat literatuur, terminologie, reikwydte en benutbaarheid en ander
kriteria betref.)
Dat 'n Mandela nie net edel was nie (Amnestie Internasionaal het die
kategorie "prisoner of conscience" van hom weerhou - 'n oordeel oor sy
geweldsdade).
Dat 'n Breytenbach nie skielik sy integriteit verloor het as hy die nuwe
regering kritiseer nie.
Dat alles voor '94 nie sleg was nie.
Dat alles na '94 nie goed is nie.
Maar dit sou ook beteken dat ons _almal_ moet bely. Daagliks. In Kanada en
in Kaapstad.
Dat die "struggle" nooit verby sal wees nie, want: "the price of freedom is
eternal vigilance".
Ons het vriende wat op 'n plot woon. Die vriende het een
van hierdie Engelse Bulhonde as 'n geskenk gekry. Dis nou
daai soort honne wat lyk of hy met 'n dik spoed teen 'n muur
vasgehardloop het. Hulle is mos skoon mooi van lelikgeit.
Die hond het egter 'n onversadigbare lus vir hoenders gehad.
Al wat hoender is het hy gejaag, gevang en verslind. Hulle
kry toe die raad om 'n hoender in lampolie te week vir 'n paar
dae en dan die hoender met 'n stukkie tou om die hond se nek
vas te maak, maar so dat hy nie die hoender kan bykom nie.
My man en die bekkige Willie [5] moes iets by die vriende
gaan haal. Te verstane het Pa navraag gedoen omtrent die
hoender wat aan die hond se nek gehang het. Met hulle
tuiskoms vertel Willie, baie opgewonde aan Ma van die
spektakel, en sluit af met: "Jig Ma, en die hond loop die hele
plek vol met die hoender, maar ek dink die ding stink vreeslik,
want Ma moet net daai hond se vies gesig sien."
Indien jy gereeld sulke kinderstaaltjies wil lees, gooi net jou
Internet adres in my "Posbus" en ek stuur dit graag vir jou.
Ek belowe dat ek GEEN gemorspos sal stuur nie en
beslis nike sal adverteer nie. Ek wil net Afrikaans op die
Net bevorder.
>>>> > You know you're in South Africa when...
>>>> >
>>>> > The prisoners go on strike.
>>>> >
>>>> > Your insurance is higher than the repayments on your car.
>>>> >
>>>> > The fact that there is an election and people are standing in
>>>> > line to vote is more important than the result of the election.
>>>> >
>>>> > The police advise you not to stop when they wave you down in the
>>>> >
>>>> > middle of the night, but rather speed past them and
>>>> > drive to your nearest police station.
>>>> >
>>>> > People would rather be killed in their beds than live in some
>>>> > country where they would have to get up and make them themselves.
>>>> >
>>>> > A mini-bus taxi overtakes you, and immediately stops in front of
>>>> > you.
>>>> >
>>>> > You don't stop at red traffic lights in case someone hijacks
>>>> > your car.
>>>> >
>>>> > A shop assistant makes you feel like he/she is doing you a
>>>> > favour by letting you buy from the shop.
>>>> >
>>>> > You consider it a good month if you only get mugged once.
>>>> >
>>>> > Rwandan refugees start leaving the country because the crime
>>>> > rate is too high.
>>>> >
>>>> > You paint your car;s registartion number on the roof in large
>>>> > letters.
>>>> >
>>>> > The government has more opposition from themselves than any
>>>> > opposition party.
>>>> >
>>>> > A murderer gets a 2-year sentence, and a pirate M-Net viewer a
>>>> > 6-month sentence.
>>>> >
>>>> > When a minister is fired he returns the government cell 'phone,
>>>> > but keeps the G-number-plated BMW.
>>>> >
>>>> > Crime actually DOES pay.
>>>> >
>>>> > You can't even go on a business trip to Australia without
>>>> > somebody asking knowingly: "Oh, having a look around, are you?"
>>>> >
>>>> > You go to prison for murder, and instead of the death sentence
>>>> > you get a nice box of condoms.
>>>> >
>>>> > The Minister of Housing didn't build a single house, and the
>>>> > Minister of Finance doesn't wear a tie. The Mister-without-Portfolio
>>>> > makes more noise than all the others put together until he is
>>>> > given a portfolio, and then you never hear from him again.
>>>> >
Dit vat manne van die ander kant van die aarde om ons Suid-Afrikaners te
laat besef hoe gelukkig ons is. Ons het 'n mooi land wat baie son het en
waar die meisies soos die manne van anderkant se in die top 10 van die
wêreld val. (Ons is maar beskeie en stel nie somme van die staanspoor
onsself aan as nommer 1 nie).
Ons ekonomie is nie aan vlarde soos almal wat 'n eier wil lê laat hoor nie.
Ja dit gaan rof, maar dit gaan baie beter as in ander lande wat ek ken en
van weet. Suid Afrika regtig mooi. As dit nie vir die mense is nie, dan vir
die natuur.
Ek dink daar is nog 'n lang pad om te loop, maar ons kan net beter doen.
Ons het mos die slegste gesien, nie waar nie?
Ek verhuis binnekort na Pietersburg en wil graag mense ontmoet met die
oog op vriendskap. Ek is 'n "newbie" op die net, geniet dit terdeë en
hou ook van lees, musiek, dans, rugby kyk, uiteet, "social", ens. (Ek is
'n man, 30 jaar oud)
Die Afrikanervrou se bydrae tot die Afrikaner se weerstand teen onreg
en sy stryd om vryheid kan moeilik oorskat word. Met hulle vaste
geloof en onkreukbare vasberadenheid, deursettingsvermoë en bereidheid
tot opoffering het hulle in die verlede die volk begeester en
voorgegaan in volharding en opoffering. Dit is die gees wat deur mevv
Suzette de Ridder en Sanet Alkema op die 29e Jaarkongres van die
Herstigte Nasionale Party in die Akasiastadsaal.
Voorbeelde van heldeoptrede deur Afrikanervroue is volop. Dink maar
aan die Voortrekkervrou Susan Maritz wat die Britse goewerneur van
Natal, Sir Henry Cloete, vreesloos gekonfronteer het. Daar was Johanna
Brand wat gedurende die Engelse Oorlog 'n waardevolle en onverskrokke
spioenasiediens uit haar huis ÂHarmonie in Pretoria bedryf het. Daar
was die optog van 10.000 vroue wat in 1915 teen Botha en Smuts se
oorlogsbeleid na die Uniegebou opgetrek het. En stellig die bekendste
bydrae is die dapperheid en lydsaamheid van die Boerevroue met hulle
kinders in die konsentrasiekampe. Terwyl baie burgers begin twyfel
het, het hierdie vroue die leiers aangemoedig om nie die Republieke
prys te gee nie.
Tans is die toestand van ons volk weer besig om haglik te word. Talle
Afrikanergesinne ly armoede en moet selfs plakkers word om te kan
oorleef. Dit stel hoë eise aan die Afrikanervrou om weer die voorbeeld
te stel en leiding te gee in die stryd teen onreg wat teen die
Afrikanervolk gepleeg word.
Die Afrikanervrou moet haar voorberei vir die komende stryd en die
chaos en geweld wat daarmee gepaard gaan. Die vereniging Boervrouforum
is opgerig om hierin leiding te gee. Die Voorsitster, mev Sanet
Alkema, het 'n dringende beroep op Afrikanervroue gedoen om hulle by
Boervrouforum te skaar sodat die Afrikanervrou se stem weer duidelik
gehoor sal word in die stryd van die Afrikaner op alle terreine.
DR PIETER VAN DER DUSSEN
Kongreswoordvoerder
21 Maart 1998
Soos die Bittereinders tydens en na die Engelse Oorlog geweier het om in
die gedwonge vrede te berus, so mag ons vandag nie daarin berus dat ons
vryheid ons onregmatiglik en deur verraad ontneem is nie. Soos die
Bittereinders weerstand teen die vreemde oorheersing gebied het, so moet
ons as draers van die gees van die Bittereinders teen die nuwe vreemde
oorheersers weerstand bied. Dit is die kern van die boodskap van dr
Pieter Möller en mnr Leon Strydom aan die 29e Jaarkongres van die
Herstigte Nasionale Party in Pretoria.
Dr Möller het daarop gewys dat na die verowering van Bloemfontein en
Pretoria deur die Britse magte onder genl Roberts, daar groot
moedeloosheid onder talle burgers van die Republieke posgevat het. Van
hulle het oorgegee, etlike duisende van hulle het selfs na die vyand
oorgeloop en is word tereg as verraaiers gebrandmerk. Daar was ook
diegene wat wou onderhandel en dit ook gedoen het. Maar dan was daar die
Bittereinders  hulle wat eerder in sak en as in vryheid wou lewe as om
voorspoed in onderwerping te aanvaar. Onder hulle tel die jeugdige pres
M T Steyn, Genls de Wet, de la Rey, Kemp, Hertzog, Maritz en talle
ander, en veral die duisende burgers wat tot die einde van die oorlog
toe volhard het. Uiteindelik was dit hulle self en later hulle gees wat
die stryd om vryheid en reg laat voortduur het.
Hoewel die verraad en oorgawes deur die lafhartiges telkens groot
terugslae vir die Boeremagte beteken het, het dit die voordeel van
suiwering gehad. Die Bittereinders het geweet dat hulle op mekaar kon
staatmaak. Daarom het pres Steyn kort voor die vredesonderhandelinge hom
daartéén uitgespreek omdat die oorgeblewe burgers geharde veterane was
wat in elk geval alles verloor het en daarom net terwille van die
vryheid van land en volk die stryd voortgesit het.
Hierdie Bittereinders het hulle nie aan Roberts en Kitchener se
proklamasies en dreigemente en valse beloftes gesteur nie, maar in vaste
geloof in die reg van hulle saak die guerillastryd aangepak en
voortgesit. Darmee het hulle nie net die agting van ander volke verwerf
nie, maar selfs van die Engelse offisiere en manskappe van wie talle nie
met Kitchener se metodes saamgestem het nie. Die vroue in die kampe en
die krygsgevangenes oorsee moet by die Bittereinders in die veld getel
word omdat hulle almal bereid was om selfs hulle lewens op te offer en
dit in duisende getel ook gedoen het.
Mnr Strydom het beklemtoon dat weerstand die guerillastryd van ons tyd
moet kenmerk. Weerstand beteken dat jy jou teenoor die ander party stel.
Op sy beurt bring dit mee dat jy nie terselfdertyd met die ander party
kan saamgaan of aan sy bedeling kan meedoen nie. In die huidige situasie
beteken dit dat ons nie aan enige verkiesings van die huidige bedeling
mag deelneem nie, sodat ons geen deel aan hulle het nie.
Wie weerstand teen die bedeling bied, onderskei hom van ander
groeperinge wat met die bedeling saamwerk. Daarom staan die HNP teenoor
alle ander groeperinge omdat hy die enigste party is wat ondubbelsinnig
hom van die verkiesings en ander staatkundige berywighede van die
huidige bedeling weerhou. Daarmee het die Herstigte Nasionale Party Ân
weerstandsbeweging geword wat die gees van die Bittereinders dra en
uitdra.
Die Afrikanervolk het klaar getrek  nou trek ons laer. Uit ons laer sal
ons in die gees van die Bittereinders 'n politieke guerillastryd voer
totdat ons ons vryheid in ons land herwin het. Die HNP staan
onverbiddelik op die standpunt: Dié land is óns land! Binne die laer wat
ons trek, moet alle Afrikaner-Bittereinders saamgetrek word om die stryd
voort te sit totdat ons ons vryheid herwin het.
DR PIETER VAN DER DUSSEN
Kongreswoordvoerder
21 Maart 1998