Radiospeler Radiospeler
 
Supertaal
Kom praat saam!

Wys: Vandag se boodskappe :: Onbeantwoorde boodskappe :: Stemmings :: Navigasie
Hartlik welkom! Op hierdie webtuiste kan Afrikaanse mense lekker in hul eie taal kuier, lag en gesellig verkeer. Hier help ons mekaar, komplimenteer mekaar, trek mekaar se siele uit, vertel grappe en vang allerhande manewales aan. Lees asb ons aanhef en huisreëls om op dreef te kom.

plekbeskrywing: OTTAWA IN DIE WINTER

So, 18 Februarie 1996 00:00

Dis 'n helder sonskyndag vandag. As ek op die sewentiende
vloer deur ons woonstel se glasdeure kyk, sien ek die wye
Ottawa-rivier. Dit is nou hier naby ons heeltemal bevore.
Aan ons kant van die rivier loop daar iemand met sy hond
op die ys. Aan die anderkant staan daar 'n paar voertuie
geparkeer op die ys, nogal taamlik ver van die oewer af.
Hulle is besig met "ice fishing." Hulle sny 'n gat in die ys,
rig so 'n soort skerm om hulle op teen die wind, sit op iets,
en sit en wag dan geduldig vir die vis om te byt. (Tussen die
man op ons kant van die rivier en die vissermanne op die
anderkant, is daar egter 'n groot skeiding. In die middel van
die rivier loop die grens tussen Ontario en Quebec. Die man
aan hierdie kant word gedek deur Ontario se Medicare, betaal
belasting aan Ontario, en sy regstelsel is gebaseer op die
Britse "common law." Die mense oorkant die rivier is
in Quebec en hulle regstelsel van Siviele Wet is gebaseer op
die Franse patroon, wat ek aanneem 'n bietjie is soos die
Romeins-Hollandse reg wat (nog?) in Suid-Afrika gebruik word.)

Al is dit -20 C buitekant leef ons in 'n eweredige sub-tropiese
klimaat binnekant van om en by +20 C. In die groot "mall"
komplekse is daar volop winkels, eetplekke, soms klubs waar
mense gaan swem en hardloop binneshuis. (Ons het ons eie
verwarmde swembad in ons gebou.) 'n Mens kry dus nooit
eintlik koud nie, behalwe as jy van die verwarmde kar na die
verwarmde geboue stap. En daarvoor het jy deeglik-warm klere
en goeie "boots."

aar die mense in Ottawa lewe darem nou nie altyd binnenshuis
nie. Hierdie week hou hulle byvoorbeeld "Winterlude." Daar
is verskillende dinge wat jy saam met ander mense kan doen.
aar die wonderlikste is die "ice sculptures" wat in verskillende
parke verskyn. Groepe wedywer vir pryse. Vanjaar was daar
selfs persone uit Sjina wat kom deelneem het aan die
kompetisie. En dis net eenvoudig asemberowend om verby 'n
parkie in die stad te ry en 'n groot voel te sien, vier of vyf voet hoog met
uitgestrekte vlerke, alles in ys wat in die sonlig met
die kleure van die reënboog vonkel.

Ons is egter baie bly dit is al Februarie. Ons son gaan nou half-
ses in die aande onder in plaas van halfvyf, soos in laat Desember.
En die son is merkbaar sterker. Ons weet dus dat die ou aarde se
inklinasie in ons guns begin werk, en dat dit oor 'n maand of
twee ons beurt sal wees om nader aan die son te wees as die
inwoners van die suidelike halfrond. En dit maak ons baie
bly. Totdat die warm somerweer daar is, en ons vir mekaar
begin te fluister dat ons nie sal omgee as dit weer wil kom
sneeu nie. Wanneer mense hier my vra hoe iemand, gebore in
Afrika, die koue kan staan, dan antwoord ek dat ek van die
winters hier hou; dis die somers wat ek nie kan vat nie.
Gloudina

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

[AFRIKAANS:6136] Re: Klip in die bos?

So, 18 Februarie 1996 00:00

Hoor hoor! Die "geestes wetenskappe" werk op die beginsel: as jy vanuit
een boek kopieer, is dit plagiaat. As jy baie boeke kopieer is dit navorsing!

Groot waarheid nommer 2: Vakgebiede wat die woord "wetenskap" in die naam
dra, is nie wetensakppe nie - by Politieke Wetenskap, Sosiale Wetenskap,
Geestens Wetenskap.

============================================================ ================
At 09:30 PM 18/2/96 SAT, you wrote:
> Beste poslyslede
>
> Die jaar-of-wat wat ek nou al ingeskryf is by hierdie poslys, het 'n
betreklik gevestigde "vermoede" wat ek al van varsity-dae af het,
herbevestig: dat "akademici" (op die breedste moontlike definisie van
daardie begrip) nie vir hulself kan dink nie. Vra hulle om 'n mening (let
wel: 'n *mening*, nie 'n "opklaring" van 'n vakgebonde punt nie) en hulle
sal onverwyld 'n verskeidenheid outeurs oor die' besondere onderwerp aanhaal
om "hul" punt te staaf -- selfs van outeurs wat nie juis op die besondere
vakgebied erken word as "kundiges" nie...
Snail mail : Julius Bergh, 32 Koola Dr, Nerang QLD 4211, Australia
Email. . . : jbe...@onthenet.com.au
URL. . . . : http://www.onthenet.com.au/~jbergh

Koeitjies & kalfies | 9 kommentare

Afrikaans prayers

So, 18 Februarie 1996 00:00

Hi,

I was wondering if anyone knows any Afrikaans prayers of graces
could they please post them.

Baie Dankie,
Andrew

--------------------------------------SPRINGBOKS RULE THE WORLD-------
) /
ANDREW HARWOOD .oooO (_/
Environmental Engineering ( )
Carleton University \ (
\_) Oooo.
Email: ahar...@chat.carleton.ca ( )
OR har...@engsoc.carleton.ca ) /
Postal: 7 Weatherwood Cres.; Nepean, .oooO (_/
Ontario; K2E 7C5; Canada ( )
\ (
-------------------------------------WALKING OVER THE COMPETITION-----

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Re: [AFRIKAANS:6125] Wie stel belang?

Vr, 16 Februarie 1996 00:00

Johannes...@sandwich.pfizer.com wrote:

> The Pan-Aryan Resource Center is a site dedicated to the rebirth of
> the Aryan peoples, and Aryan Nationalism. This site includes relevant
> articles, and links to other racialist sites on the world-wide web.>>

As jy Boere-Nazi's wil werf, moet jy Afrikaans praat, swaer....

Koeitjies & kalfies | 2 kommentare

[AFRIKAANS:6155] Nuus oor Switzerland

Ma, 19 Februarie 1996 00:00

Ek het gehoor van 'n groot probleem in Rusland. Iemand hed die uitslae van
volgende jaar se eleksie gestaal.

Martin

Koeitjies & kalfies | 4 kommentare

[AFRIKAANS:6128] Rachelle B in Holland

Vr, 16 Februarie 1996 00:00

Rachelle ek hoop jy sien die boodskap, ons het jou internet adr. verloor en
wil graag vir jou skryf, stuur asb vir ons dit weer aan.
Groete,
Paul

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Katalogus van WINDE: die MISTRAL

Vr, 16 Februarie 1996 00:00

DIE MISTRAL
van die suide van Frankryk

In Provence word die warmte van die somer versteur
deur die mistrals wat in die herfs begin waai. Die winde
is nie so sterk waar dit begin in die Massif Central nie,
maar hulle word sterker en sterker soos hulle met die Rhone
vallei afwaai. Teen die tyd dat hulle by die meer suidelike
dorp Arles kom, kan hulle nie meer geignoreer word nie.
Lateraan moet die toeriste-winkeltjies hulle ware inbring
van buite af, waar hulle die hele somer uitgestal was.

Baie van die toeriste-ware in Arles het te doen met een
van hul mees beroemde inwoners : Vincent van Gogh.
En daar is diegene wat dink dat wanneer 'n mens na sekere
skilderye van Van Gogh kyk, jy altyd die teenwoordigheid
van die Mistral in aanmerking moet neem. Wanneer die
winde waai, word die mense in Arles effens "sauvage."
Dit kan dus die emosionele en artistieke uiterstes van
Van Gogh se lewe verklaar. En wanneer 'n mens na 'n
hele klomp van sy landskappe kyk, sien jy die effek van die
istral in die windverwaaide oppervlaktes gras en die
bewegende takke van die olyfbome.

Gelukkig het Vincent van Gogh nie net in die herfs en
onder die invloed van die Mistrals geskilder nie. Wanneer
jy in die Van Gogh Museum in Amsterdam op 'n hele saal
afkom met skilderye van boorde vol lentebloeisels, dan
weet jy in jou hart : Vincent was somtyds diep gelukkig
en glad nie "sauvage" nie.

Gloudina

Koeitjies & kalfies | 1 kommentaar

[AFRIKAANS:6123] Re: Private diskriminasie

Do, 15 Februarie 1996 00:00

arius skryf:

> Ek het tuis 'n goeie artikel oor hoe 'n vrou kompetisie by die
> werk ervaar. As iemand belangstel kan ek die presiese gegewens plaas.
> Dit stel dat vrouens graag almal in die werk plek as gelyk wil sien.
> Daarom sal sy nie graag meriete voordeel aanvaar wat aan haar
> toegeken word. Of andersins bitter omgekrap word as iemand anders dit
> kry. Dit is merkwaardig dat die groot beweging vir gelykheid in die
> politiek saam val met die vrou se toetrede tot die politiek. Is dit
> dalk so dat dit juis vir die vrou moeilik is om die andersheid in die
> rol van die man en die vrou te aanvaar?

Een van die dinge wat Kendall noem, is die verskillende patrone waarop
manlik-oorheersde organisasies en vroulik-oorheersde sosiale strukture
ontwikkel. Manlike organisasies toon gewoonlik 'n sterk hiërargiese
struktuur, terwyl vroulike organisasies 'n platter, netwerk-tipe
struktuur het. Selfs die feministiese organisasies was geneig om op
klein, ondersteuningsgroepstrukture gebaseer te wees met geen bepaalde
leiersfiguur nie, en het nie die hiërargiese strukture van manlike
organisasies ontwikkel nie.

--
Reinier de Vos Internet: de...@aqua.ccwr.ac.za
Computing Centre for Water Research Tel: Int+27 331 260-5179
c/o University of Natal, P/Bag X01 Fax: Int+27 331 61896
Scottsville, South Africa, 3200 http://www.ccwr.ac.za/
#include
------------------------------------------------------------ -----------
Ons spaar die duiwel baie moeite
- C J Langenhoven

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Afikaanse Kultuur: 'n VSA universiteit Afikaanse klass navorsing

Do, 15 Februarie 1996 00:00

Ek is 'n verdwaalde boeremeisie wat baie lank laas in Afikaans geskryf
het. Ek is agt jaar gelede vir 'n jaar Europa toe, en 'n verkeerede
draai gevat het en op die ou einde in Amerika beland het, na 'n jaar en
'n half in die Ooste. Die rondlopery van my maak my familie mal, maar
hulle is maar net te bly om van my te hoor.

Die rede hoekom ek skryf is om te smeek vir hulp. Ek draf klass by die
enigste univesiteit in Amerika wat Afikaans offer. Dit is wonderlik om
Afikaans te praat met Suid-Afikaaners, en Amerikaaners wat vir 'n paar
jaar in Suid-Afrika gebly het. Daar is 35 studente van Suid Afrika hier
en ons is redelik georganiseer. Ons het 'n familie wat boerewors,
biltong en droewors maak. Ons maak land en sand melktert, en daar is 'n
winkel wat Vegemite en Horlicks invoer van Australie af. BYU het een van
die beste rugby spanne in Amerika en dit is heerlik om bietjie te gaan
kyk hoe die manne speel. (Ek hoe baie van Amerikaanse Voetball nou
dat ek dit verstaan maar ek dink hulle is te veel beskermed in
vergelyking met rugby).

Om weer terug te kom oor hoekom ek skryf. Ek neem nou 'n Afikaanse klass
waarin ons 'n 8 blaadsy papier moet skryf oor een of ander opsig van
Afikaanse kultuur. Ek is al so lank laas uit Suid-Afirka weg dat ek het
nie 'n baie goeie idea oor wat alles aan gaan nie. Ek sal EENIGE opinies
waardeer.

Jul kan anwoorde hier pos, of my kontak by de...@cougarnet.byu.edu.
Baie dankie vir die moeite.

Liefies,
Amanda de Lange

Onderwys & opvoeding | 0 kommentare

Re: [AFRIKAANS:6114] Re: Private diskriminasie

Do, 15 Februarie 1996 00:00

> On 14 Feb 96 at 11:26, Reinier de Vos wrote:
>

>>
>> Ons kan ons ook gerus afvra of die aftakeling van ons gesinslewe en
>> waardestelsels, wat jy so goed uitgebeeld het, nie ook sterk verband
>> hou met die Nasionaliste se staatsideologie nie. Kyk hoe het die
>> trekarbeiderstelsel en Bantoe-Onderwys swartmense se gesinslewe en
>> morele standaarde afgetakel - hulle reg tot vrye assosiasie, en die
>> private diskriminasie wat dit behels, is ernstig aangetas.
>> Afrikaners is ook onderwerp aan die "volksideologie" wat ons
>> vertroue van gesin na staat/volk verplaas het. Individuele
>> verantwoordelikheid teenoor die oues en kinders in die gesin is
>> stelselmatig afgebreek - die staat sal mos vir hulle sorg.
>
> Ek dink jy behoort kennis te neem dat "die Nasionaliste" hoofsaaklik
> deur "die Afrikaner" aan bewind gebring en gehou is. Dit sou dus
> redelik wees om te aanvaar dat "die Afrikaner" hom die
> "volksideologie" laat welgeval het. Soos jy ook aantoon is die
> betrokke verskuiwing van verantwoordelikheid vanaf die gesin na die
> staat nie tot die Afrikaner beperk nie. Dit was 'n redelik algemene
> verskynsel in die gei"ndustrialiseerde gemeenskappe.
>
>
>>
>> Sal private diskriminasie beteken dat mense keuses uitoefen waarmee
>> ek nie saamstem nie? Natuurlik. Maar as ek my vryheid wil he, moet
>> ek dit aan andere gun. Die feit dat mense dwase keuses maak, of dat
>> daar armes en rykes is, dien, soos Hayek ook al gese het, 'n
>> belangrike sosiale funksie. Dit verskaf voorbeelde van wat ons nie
>> moet doen nie, of wat ons wel moet doen, en so maak die samelewing
>> vordering. Die tragiese lot van ons oues van dae en kleuters moet
>> as aansporing dien om ons waardestelsels in hero"enskou te neem.
>
> AMEN!
>
>> Enige poging deur die staat om dit namens ons te doen, sal sekerlik
>> nie sake verbeter nie. Dit ontneem ons maar net weer ons
>> verantwoordelikhede
>

> Groete, Leendert

EK IS SO BLY JULLE IS TERUG!
Gloudina

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Bladsye (1839): [ «    1646  1647  1648  1649  1650  1651  1652  1653  1654  1655  1656  1657  1658  1659  1660  1661    »]
Tyd nou: So Okt 06 15:20:06 MGT 2024