Ik heb het gedicht uitgeprint. Ik zal haar aandachtig bestuderen.
Met vriendelijke groet
Robbert
Kwarantyn wrote:
> Die vroue het hom die eerste gewaar
> in die loom namiddag toe die arbeid klaar
> was - aan die stampblok, in die jong-groen landerye -
> en hulle gedrie, geviere, in dun rye
> met kruik en geel, wind-ligte kalbas
> op heup en skouer deur die stekerige gras
> rustig gestap het na die koel seekoegate
> om daar te drentel tot die bruin en laat
> skemering en die eerste sterre, met klam sand
> en sagte modder om die enkels, in die hand,
> om veel te lag en ure te praat,
> of skugterig soms een-een uit te waad
> deur die taai waterblomme, naak en blink ...
> Raka, die aap-mens, hy wat nie kan dink,
> wat swart en donlker is, van been en spier
> 'n lenige boog, en enkeld dier.
>
> Oorkant die water het hy uitgestap
> uit die gebreekte riete, en soos 'n kind wat om die grap
> van 'n bont kalbassie tandeloos en stil lag,
> wit gegryns en, neergehurk, gewag.
>
> --------
>
> Die ander dag
> toe die blou visvanger stil was na sy jag
> oor die gladde, warm, seekoegate,
> en klein geslaap het aan 'n takkie oor die water,
> het die kinders hom gesien - Raka, die swart dier:
> nou 't hy oor die sand vir hulle plesier
> gebuitel, soos 'n perd gerol, gegryns, gespring,
> met 'n mank dans gehuppel in 'n kring, -
> en skielik in die water weggeplas
> waar hy glad en vinnig soos 'n otter was.
> 'n Blink vis het hy op die san gegooi,
> lank soos 'n man se skeen en rooi
> en geel gevlek bo die wit maag, ...
> maar meer as hul vrees het hy hulle behaag
> met sy mal spronge, hulle het gevlug
> lag-lag die biesies uit, maar lag-lag trug
> gekyk oor hy so snaaks was; en bo in die kraal
> met lag en skrik die ding verhaal.
> Die manne het daarna sy krag bemerk
> aan die tekens van die groot bosse: sy werk
> moes dit gewees het as die swart buffelbul
> wat die bosgange en grasruigtes vul
> met hees snuiwe en bulk, smôrens styf
> in die voetpad gelê het waar die swaar lyf
> in die knieë geknak het; as die krokodil
> hoog op die sand uit gelê het en ril
> soos 'n klein akkedissie wat die kinders met 'n stok
> geslaan het; - of die ou spiesvegter, die gemsbok,
> oordwars, gebreek, stil tussen die polle was;
> - as die vlakvark gelê het in die gras
> met sy wit lemme, en sy oë soos 'n vis
> se oë styf. Die jagters wis
> wat krag was en hulle het gevrees.
>
> Uit: N.P. van Wyk Louw. Raka. Nasionale Boekhandel Beperk. Kaapstad.
> 1962.
>
On Wed, 27 Jan 1999 06:48:43 GMT, abm...@hotmail.com (ABME) said the
following:
|I just saw the documentary about the Rwanda Hutus genocide of the Tootsie. It
|left me thinking what on earth could the Tootsie's have done to deserve such a
|barbaric and morbid death. You know, humanity is really over rated.
Mugabe het maar dieselfde om Buluwayo gedoen en blykbaar 'n groot deel
van die Matabeles daar uitgeroei, aldus 'n doodskis maker van daardie
omgewing met wie ek so vier jaar gelede gepraat het.
Afrika se "survival of the fittest", tussen verskillende etniese
groepe, kom net na vore in baie meer fisiese vorm - terwyl dit in
plekke soos Amerika al 'n (meer of minder barbaarse) subtieler
nie-agresiewe form aanneem.
On Mon, 25 Jan 1999 19:03:16 GMT, ferd...@icon.co.za (Ferdi
Greyling) said the following:
|On Mon, 25 Jan 1999 14:58:54 GMT, e...@dot.com (Johan) wrote:
|
|
||
|>|Daar's nou iets om oor te smile....
|>|
|>Wat is fout met moraliteit, Ferdi??>>
|
|Niks. Dis presies die punt.
|
Nou ja, dan is daar seker niks verkeerd om 'n mens op moraliteit te
beroep nie, né
Maar ek sien jou plobleem : Meeste mense, ekself en jy ook, beoefen
op die beste van tye maar 'n selektiewe moraliteit. Wanneer jy dit
beoefen, sien jy dit nie maklik raak nie, maar as jy aan die
ontvangkant is, of dit van buite aanskou, staan dit uit soos 'n seer
duim.
Nou wil ek graag die klip in die bos gooi: Is daar werklik iemand op
aarde wat NIE selektief moraliteit toepas nie? Is dit nie maar die
aard van die dier nie? 'n Mens beoordeel tog elke skrywe en elek
situasie op sy eie meriete, en al sou jy twee absolute identiese
situasies teekom, sal jy die tweede beoordeel volgens jou ervaring van
die eerste en dus sal jy hulle weer nie identies beoordeel nie.
Laat ek myself voorstel. My naam is Nadi. Ek is 'n prokureur. Nou nie 'n
flambojante Magnum-tipe skopper, skieter en donderder nie. Maar vir wat
het jy 'n flambojante prokureur nodig? Al wat jy soek is iemand om jou saak
te wen, reg?
Al ons rekenaars is deur Telkom weggevat, so nou sit ek maar en konsulteer
van die internet kaffee af in Johannesburg, en ek dink by myself, "Ek is
daai man. 'n Nie-flambojante man vir 'n nie-flambojante nuusgroep. Maar hoe
stel ek myself voor?"
Skielik herhinder ek myself aan wat Langenhoven gesê het: "Laat die ou kers
smelt. Wat was was, word weer was." Of was dit Preller? Maar Preller was
dan Engels?! (Of was hy/sy?) Weet enigeiemand iets van Alexis Preller af,
want ek dink hy(?)'t dit gesê.
Liewe, liewe leser. Ek pleit op my knieë. Gee my nog net hierdie een kans
om 'n saak te wen, en ek sal God uit hierdie konferensie verdryf. Daar is
'n manier hoe ons dit kan doen.
>
> Skielik herhinder ek myself aan wat Langenhoven gesê het: "Laat die ou kers
> smelt. Wat was was, word weer was." Of was dit Preller? Maar Preller was
> dan Engels?! (Of was hy/sy?) Weet enigeiemand iets van Alexis Preller af,
> want ek dink hy(?)'t dit gesê.
Vireers sal jy moet besluit
of jou van Gustav Preller of
van Alexis Preller praat. Was
Alexis Preller nie 'n skilder
nie?
Nogal interessant om daaraan te dink: met die eerste demokratiese
verkiesings wat Mandela en die ANC aan bewind geplaas het, is
Suid-Afrikaners oor die hele wêreld die kans gegun om te stem. Ongeag
waarom hulle gewoon het het waar hulle gewoon het. Die eerste stem is
hoeka uitgebring deur 'n dame in Nieu-Seeland, wat voorgegee het sy is
familie van Mandela, en daardeur "beroemd" - later berug - geword het.
Nou word geen enkele Suid-Afrikaanse burger wat nie 'n woonadres in
Suid-Afrika het, ten tyde van die verkiesing in die land is en oor 'n
nuwe ID-boekie met staafkode daarin, toegelaat om te stem nie.
Voorheen moes jy net 'n Suid-Afrikaanse burger ouer as 18 wees en 'n
ID-dokument besit. En selfs met laasgenoemde was daar groot toegewings
ten opsigte van die soort ID-dokument. Die stelsel was so inklusief as
moontlik.
So het ons dan uiteindelik 'n stelsel van gekwalifiseerde stemreg. 'n
Stelsel wat duisende uitsluit. Onthou net: nie almal wat in die
buiteland gaan wees op stemdag is daar omdat hulle wil emigreer nie. Of
omdat hulle hulleself wil verryk nie, of omdat hulle sogenaamd "vlug"
nie. Daar is duisende studente, sakelui, vakansiegangers EN emigrante
van alle rasse in die buiteland.
Buitendien: nie almal wat op hierdie manier van hulle stemreg ontneem
word, sit in die buiteland nie. Hoeveel van hulle is nie in die dierbare
Suid-Afrika nie, maar kon nie die nuwe ID-boek betyds kry nie?
Elkeen van hulle word van hulle stemreg ontneem.
Dan is daar ook die baie wat permanent van hulle stemreg (en alle ander
regte) ontneem is omdat hulle in die nuwe vlaag politieke geweld vermoor
is.
Ik begrijp wat u bedoeld, meneer Kwarantyn, maar ik denk niet dat Mnr.
Mandela zich daar druk om maken. Hun bedoeling is symbolisch meen ik. Deze
emigranten worden door hen gezien als ondankbaren, die het niet waard zijn
om deel uit te maken van het nieuwe Zuid-Afrika omdat zij het versmaad
hebben, juist toen de bevrijders aan de macht kwamen.
So it is spite that motivates them, just spite!
Met vriendelijke groet
Robbert
PS Denkt u dat er nog een posting komt met "Raka"
Kwarantyn wrote:
> Nogal interessant om daaraan te dink: met die eerste demokratiese
> verkiesings wat Mandela en die ANC aan bewind geplaas het, is
> Suid-Afrikaners oor die hele wêreld die kans gegun om te stem. Ongeag
> waarom hulle gewoon het het waar hulle gewoon het. Die eerste stem is
> hoeka uitgebring deur 'n dame in Nieu-Seeland, wat voorgegee het sy is
> familie van Mandela, en daardeur "beroemd" - later berug - geword het.
>
> Nou word geen enkele Suid-Afrikaanse burger wat nie 'n woonadres in
> Suid-Afrika het, ten tyde van die verkiesing in die land is en oor 'n
> nuwe ID-boekie met staafkode daarin, toegelaat om te stem nie.
>
> Voorheen moes jy net 'n Suid-Afrikaanse burger ouer as 18 wees en 'n
> ID-dokument besit. En selfs met laasgenoemde was daar groot toegewings
> ten opsigte van die soort ID-dokument. Die stelsel was so inklusief as
> moontlik.
>
> So het ons dan uiteindelik 'n stelsel van gekwalifiseerde stemreg. 'n
> Stelsel wat duisende uitsluit. Onthou net: nie almal wat in die
> buiteland gaan wees op stemdag is daar omdat hulle wil emigreer nie. Of
> omdat hulle hulleself wil verryk nie, of omdat hulle sogenaamd "vlug"
> nie. Daar is duisende studente, sakelui, vakansiegangers EN emigrante
> van alle rasse in die buiteland.
>
> Buitendien: nie almal wat op hierdie manier van hulle stemreg ontneem
> word, sit in die buiteland nie. Hoeveel van hulle is nie in die dierbare
> Suid-Afrika nie, maar kon nie die nuwe ID-boek betyds kry nie?
>
> Elkeen van hulle word van hulle stemreg ontneem.
>
> Dan is daar ook die baie wat permanent van hulle stemreg (en alle ander
> regte) ontneem is omdat hulle in die nuwe vlaag politieke geweld vermoor
> is.
>
> Gegroet uit Pennsylvania.
>
> Henry / Kwarantyn