Vandag is dit Groundhog Day in Noord-Amerika.
Die uitsprake van die ground hogs, beide in die VSA
en hier in Kanada, was voorbladnuus vanoggend.
Toe ek by die deur uitkyk, vanoggend, het ek die
skaduwees van die bome lank oor die wit ys op die
Ottawa-rivier gesien. Toe dink ek dit gaan nog lank
winter wees, as 'n mens die bome se skaduwees kan
sien. Maar ek was glo verkeerd. Die ground hogs kon
nie hulle skaduwees vanoggend sien nie, en dus gaan
dit 'n kort winter wees, volgens die ground hogs waar-
van die koerante en radio notisie neem.
Die idee agter Groundhog Day is glo die volgende:
as dit nog sonnig is, dus onder 'n hoogdrukstelsel wat
gewoonlik met intense koue gepaard gaan, dan sal die
ground hog sy skaduwee sien. Dus sal daar nog ten
minste ses weke winter wees. As die groundhog nie
sy skaduwee sien nie, omdat dit bewolk is, dus in 'n
laedrukstelsel, dan beteken dit dat die winter nie meer
te lank sal aanhou nie, want die ongestadige weer van
die lente is in aantog.
Onder naby Philadelphia is 'n plek waar 'n ground hog
genaamd Phil elke jaar geraadpleeg word.( Hulle verwarm
die gat waarin hy bly.) Hierdie jaar het hy glo uitgekom en
dan lees 'n man in 'n lang manel sy boodskap af : die lente
is nie meer ver nie.
Hier in Ontario het ons ons eie Wiarton Willie. Hy het
glo ook nie vanoggend sy skaduwee gesien nie. Dus gaan
dit ook hier 'n vroeë lente wees, volgens hom. Ongelukkig
het hy ook verlede jaar dieselfde gesê, en toe kry ons een
van die langste winters in baie dekades. Daar was mense wat
hom toe net wou skiet. (Ons Kanadese voel intens oor dinge,
veral die weer.)
'n Ground hog is 'n diertjie wat vir my altyd laat dink
aan die Suid-Afrikaanse dassie. Die ander naam daarvoor
is 'n "woodchuck." (" How much wood could a woodchuck
chuck, if a woodchuck could chuck wood" is wat hulle vir
jou by Immigrasie vra, voordat hulle jou in Kanada inlaat.
Jy hoef nie die antwoord te gee nie. Jou uitspraak van die
woorde moet net reg wees.)
'n Woodchuck is " a common rodent, Marmota Monax,
of northern and eastern North America, having a heavy-set,
short-legged body and grizzled brownish fur. Variant of
Cree "ocek", from proto-Algonquian "wecyeka", fisher."
(American Heritage Dictionary.)
Hallo Karel,
Welkom in Suid Afrika! Ek is van Kaapstad. As jy belangstel om vir 'n bootrit
vanaf Kaapstad na Clifton, Kampsbaai, Sandybaai en Houtbaai te gaan, kan jy my
gerus kontak by (021) 557-2663 (huis) of (021) 551-5596 (werk). Ek het 'n
groot Rubberduck-boot (semi-ridig) en vat af-en-toe mense op so 'n trip.
Dit gee vir jou 'n verskillende perspektief van Kaapstad peninsula..... Ek vat
ook mense uit om kreef te vang in Kommetjie. As jy belang stel kontak my gerus
per telefoon of email....
Vriendelike groete van die Moeder Stad
Gerhard Laubscher
(N.S. Enige iemand wat belangstel in so 'n ekskursie kan my gerus kontak !!)
> hoi,
>
> in februari verblijven we een maand in zuid afrika
>
> als je interessante sites weet waar we culturele informatie kunnen
> halen, mag je die altijd doormailen
> (films, musea, leuke plekjes, ...)
>
> alvast bedankt
> Karel.
>
--
'Die herhinneringe aan Gerhardus
is veel aangenamer as sy Teenwoordigheid'
Die Afrikaner en Apartheid is so aktueel en deel van mekaar dat die
soeke na antwoorde mens somtyds tot in jou diepste skok!
'n Persoon van Swazi/Zulu afkoms wat jare al in Perth woon en met wie
ek al baie aangename tye van gesprek gedeel het het my laat soek vir
woorde toe hy my onlangs vra: " Do you mean to tell me you know of the
wrong doings that went on in SA and yet you did nothing to try and
aid us?" en nog verder "Do you feel shame?". Waarop 'n Blanke Ex-Suid
-Afrikaner antwoord."I voted Nat to save my skin!" Dit het baie vrae
in my wakker gemaak veral mbt die feit dat ons deel was van die
politieke situasie in SA. Hoe kan enige mens in vrede met homself leef
as hy hoor van die vreeslikke dinge wat onderneem is in die naam van
'n Christelikke regering en Volk?
Ek stem saam met vorige skrywes op die lys dat ons nie vir ewig in
skuld moet probeer voortgaan nie MAAR ons het tog almal , al is dit
net weens ons geboorte, deel daar aan gehad!
Hoe antwoord mens hierdie vrae??? Nie net aan ander nie maar aan jou
self??
Paradys Groete.....
Daar kom die Alibama,
die Alibama die kom oor die see.
Daar kom die Alibama,
die Alibama die kom oor die see.
Nooi, Nooi, die rietkooi, nooi,
die rietkooi is gemaak,
die rietkooi is vir my gemaak,
om daarop te slaap.
Die Alibama, die Alibama,
die Alibama kom oor die see.
Die Alibama, die Alibama,
die Alibama kom oor die see.
See : ocean, sea
Nooi : mistress, portuguese "dona".
"Nooi" and "noi" can also be used with
the meaning "girlfriend."
Nonna : alternative to "nooi" from Port. "dona"
Nooientjie, nointjie : girlfriend, young friend
riet : reed (riete; rietjie)
kooi : alternative word for "bed." Word used
for bunks on ships by the Dutch sailors
in the seventeenth century.
maak : make
daarop : on it
slaap : sleep
The words 'nooi, nonna, noi, nooientjie,noientjie'
all probably come from the Malay "nyonyah" /
njonjah" spoken at the Cape by the Malay slaves
imported by the Dutch from the Dutch East Indies.
Apparently "njonjah" was the Malay version of
the Portuguese "dona" and not indigenous Malay.
The Malay people first had to find a word to show
their subservience to the Portuguese masters in the
Far East. They then used it for their Dutch masters,
first in the East, then on the southern tip of Africa.
The indigenous inhabitants of Southern Africa then
picked up the word and it became widely used all
over South Africa.
The ship called "Die Alibama" in the song is really
the Confederate ship "the Alabama" which fought
many different successful battles all over the Atlantic
during the American Civil War in the middle of the
last century. It is about the approach of this ship that
the Coloured people sang. The Alabama was eventually
sunk by the Union ship Kearsage near the coast of
France. The North tried to sue England for the damage
done by the Alabama. They argued that England should
pay because the ship was built in England. This is known
as the "Alabama Claims."
Ek lees gister in 'n tydskrif hier dat hulle uiteindelik
'n graf opgerig het vir 'n Australier wat in die Outback
op 'n grusame manier omgekom het.
Dit het baie lank gelede gebeur:
Die ou het sy perd gevat en van die plaas af gery.
Toe hy nie terugkom nie het hulle hom gaan soek.
Toe hulle roep-roep deur die veld gaan, blaf sy hond.
Hulle kry toe die man met 'n af-arm: doodgebloei.
'n entjie nader kry hulle 'n knipmes
en 'n stuk arm wat uit 'n boom steek.
Die arm was in 'n nes van papegaaie,
wat in die holte van 'n boom nesgemaak het.
(hy het voorheen laat blyk hy wil papegaaie soek)
Hy het blykbaar op sy perd geklim en sy hand ingesteek,
maar die perd het onder hom padgegee,
en sy arm het vasgesit. Daar het hy gehang.
Hy was blykbaar 'n baie swaar man ook.
Hy kon nie sy arm loskry nie, die skopmerke van sy skoene
was duidelik teen die boom se stam afgeteken.
Hy moes toe seker besluit het (toe hulp nie opdaag nie),
dat hy maar sy arm moet afsny.
Daar was snymerke aan die potjie van sy arm,
want hy het dit eers daar probeer afsny,
maar moes dit later op 'n ander plek afsny,
en het dit toe reggekry.
Hy moes egter soveel bloed verloor het dat hy nie verder kon
kom as die skaduwee van 'n nabye boom nie.
Hulle het hom maar daar begrawe, want dit was te warm
om die lyk na die familie te vervoer.
Grusame, maar ware verhaal.
Nou het hul na al die jare 'n monumentjie/grafsteen opgerig
op die plek waar die boom gestaan het.
Daar is in hierdie gedig 'n duidelike progressie:
van die geheel, oor die deel, na die Niks;
van die aktiewe, oor die passiewe, na die Niks;
van die aardse, oor die nie-aardse, na die Niks.
Vir die eksistensialis is hierdie bevinding die enigste
waaragtige kennis: daar is niks nie, behalwe uiteindelik
die vonds van die omringende Niks.
Ons vind die gedig bevolk deur 'n dasein "Man" -
Hiin Enkelte (Kierkegaard), des Dastehns grosser
Anfangsbuchstab (Rilke), gewerp binne die omgrens-
ende duister land, met 'n beperkte vermoeë : die Flits,
die Rede, die Cogito.
Alreeds in die titel is implisiet die bestaan van die
"duister land" gepostuleer, buite-om die klein wit kol
en sy vondste daarbinne. Allengs vreet die duister teen
hierdie beperkte bekende aan. Volgens Heidegger ervaar
die mens, behalwe sy in-die-wereld-syn (Man met Flits)
die bestaan van die Andere alleen as onvatbare duistere
chaos, en is dit alleen in sy absurditeit (on-redelikheid)
vir hom voelbaar in die Angs.
Ons het by Opperman in "Man met Flits" dus die
verwerping van die rede en die logika van die tradisionele
idealis-filosoof deur 'n basies eksistensialisties-denkende
digter (ten minste in deel van sy werk.) Dis 'n verwerping
van Descartes se "cogito ergo sum". Vir hom is dit liewer
"sum ergo cogito."
Oppervlakkig gesproke moet Man met Flits saamstem
met Heidegger en Sartre: die mens is 'n nie-nuttige passie.
Die lewe sal nooit 'n mooi afgeronde wêreld wees waar
alles geken en gekategoriseer kan word nie. Hy besef dat
paradokse essensieel is vir die bestaan, dat daar in die
eksistensiële werklikheid altyd onbalans is, maar juis
daarom ook oop moontlikhede. De Ruggiero verklaar:
"The sould of this multiple becoming is LIBERTY.."
DIE Besorgde Belastingbetalersgroep (BBG) van Pretoria, wat
weier om hulle volle munisipale rekeninge te betaal omdat daar
teen hulle gediskrimineer word, het hulle saak in die
Hooggeregshof in Pretoria teen die stadsraad gewen. Die saak
het daaruit voortgevloei dat, terwyl die swartes in die
lokasies slegs 'n vaste tarief betaal, daar van die blankes
verwag is om ten volle op te dok.
Die drie regters wat die saak verhoor het, het bevind dat
die stadsraad onregverdiglik gediskrimineer het teen blanke
belastingbetalers deurdat hulle nie soos die swartes in die
lokasies toegelaat is om 'n vaste tarief te betaal nie. Hulle
kon egter nie 'n bevel maak dat belastingbetalers kwytgeskeld
word van hulle verpligtinge nie. Aan die ander kant kan hulle
ook nie vervolg word nie. Die regters het ten opsigte van die
saak in die landdroshof bevind dat die landdros nie die
jurisdiksie gehad het om uitspraak te lewer nie.
Aanvanklik het die saak voor 'n landdros gedien, en hy het
die saak teen die BBG uitgewys. Hulle het egter geappelleer,
en die saak in die Hooggeregshof gewen. Regter Van Dijkhorst
het die saak van die Stadsraad van Pretoria met koste van die
hand gewys. Die saak is deur drie regters verhoor, maar
regter Van Dijkhorst het die uitspraak gelewer. Hy het nie
die volledige geskrewe uitspraak voorgelees nie, maar slegs 'n
opsomming gegee wat ongeveer twee minute in beslag geneem het.
Ongeveer 50 lede van die BBG het die hofsaak bygewoon. Na
afloop van die uitspraak het hulle die vierde strofe van Die
Stem gesing.
IN 'n persverklaring oor die uitspraak van die Hooggeregshof
ten gunste van die BBG het mnr. Jaap Marais, die leier van die
HNP, die diskriminasie van die Stadsraad van Pretoria teenoor
Blankes veroordeel wat betref die betaling van munisipale
belastings. Hy het gewaarsku dat voortgesette diskriminasie
teen Blankes tot 'n groter mate van verset kan lei.
Sy volledig verklaring lui soos volg:
"Die uitspraak van die Hooggeregshof oor die appÂl van die
Besorgde Belastingbetalersgroep van Pretoria teen 'n vroeÂre
uitspraak in die Landdroshof oor die verskil in dienstegelde
wat Blankes en Swartes moet betaal, het belangrike
implikasies. Dit bevestig dat daar teen Blankes
gediskrimineer word by die heffing van dienstegelde deur die
Stadsraad van Pretoria, in stryd met die beweerde gelyke
behandeling van alle rasse.
"As di aangeleentheid tot sy volle konsekwensie gevoer en
di diskriminasie teen Blankes gestaak moet word, sal die
betrokke Stadsraad waarskynlik in 'n groot finansiÂle knel
wees, so groot dat dit sy administrasie tot stilstand sal laat
knars. Dit is egter die ekonomiese prys wat betaal sal moet
word vir die fiksie van rasse-gelykheid.
"Hierdie uitspraak moet Blankes prikkel tot meer
georganiseerde verset teen die voortdurende verontregting wat
in naam van 'regstellende aksie' teen hulle gepleeg word."
Gerrit Le Roux wrote:
>
> WARNING TO ALL SA
> -----------------
>
> I have recently been hit by a car while crossing a street and broke
> some bones. Somebody (unknown to me) on the scene called an ambulance to
> transport me to hospital. The ambulance personel gave me some papers to
> sign. Note that I was in a state of shock and did not notice what I was
> signing for. Nobody made any attempt to inform me that I was actually
> accepting responsibillity for the ambulance account. Neither was I
> informed what ammount this account would be.
>
> Two weeks later I got an account for R986.32 from the ambulance company.
> Thinking that this must obviously be a mistake I phoned them. The lady
> that answered the phone repplied to my query with the words: "You people
> think that everything should be free. If you can't afford the cost of an
> ambulance you should not go running in front of cars."
>
> Please note that I was not unwilling to pay for the ambulance, but
> R986.32 for a few km's transport is rediculous.
>
> Be warned, the ambulance business in SA is a rip-off. They do NOT care
> about you. They only care about conning people in need into signing their
> live-savings away. DO NOT get into that ambulance. And if you have no
> choice, DO NOT sign anything. Even if you do have a Medical Aid service,
> DO NOT partake in this crime.
>
> Tell your friends and family about this. Copy this warning and post it
> on noticeboards. Please, help me stop this crime.
>
> Gerrit.
>
> NS. Please excuse my bad English. I am actually Afrikaans-speaking.