Voorbeeld: Die meeste lesers op enige openbare nuusgroep op die internet
neem nie aktief deel nie, maar dan is daar 'n paar wat so stil soos 'n
landmyn is: Hulle sê niks nie, totdat iemand hulle op een of ander wyse
aktiveer.
| Voorbeeld: Die meeste lesers op enige openbare nuusgroep op die internet
| neem nie aktief deel nie, maar dan is daar 'n paar wat so stil soos 'n
| landmyn is: Hulle sê niks nie, totdat iemand hulle op een of ander wyse
| aktiveer.
|
| Stefan Harms
|
Terwyl ek nou die dag deur ons “Dictionary
of South African English” blaai, kom ek op die
volgende af:
“crunchie” (slang) Offensive mode of reference
to an Afrikaner.
Een van die voorbeelde van die woord wat hulle
gee, kom uit ‘n David Kramer lied:
“Call me a crunchie,
And I’ll take jou outside,
I’ll show you just how,
the crunch is applied,
Then you’ll keep .... tjoepstil.
Volgens die woordeboek is die ander pejoratiewe
woorde vir ‘n Afrikaner “ hairyback” en “rockspider.”
Nouja, ek kan nie sê dat ek ooit met enige van hierdie
woorde in aanraking gekom het nie, maar ek kan tog
sien waar dit moontlik vandaan kan kom. Maar
“crunchie” slaan my heeltemal dronk. Vir my het die
woord net assosiasies met ‘n soort sjokolade. (Ek
vergeet nou of die sjokolade hier of in SA te vinde is.)
Is daar enigiemand wat vir my kan verduidelik waarin
hier woord sy oorsprong het?
"Absolutely silent." The origin of this word
in Afrikaans is traced to the Hindi word
"chup" (silence.) It probably entered
Afrikaans via the Malay used at the Cape
of Good Hope by the Malay slaves that
were brought to the southern tip of Africa
by the Dutch. In the seventeenth century
the Dutch had established colonial holdings
in the Far East and the settlement at the
Cape was a vital link in this colonial empire.
@igs.net wrote in article ...
| "Nico" writes:
|
| > | Om swart Suid-Afrikaners in
| > | kassies te plaas deur na hulle
| > | te verwys as moorddadig en
| > | oorspronklik amper uitsluitlik
| > | sonder skoene.
| >
| > Dis 'n kassie wat pas
|
| Hier ontbloot die ware Nico
| hom. Sit homself in die kassie
| van alles wat nie-wit is.
Ek assosieer eerder met alles wat WIT is, as jy dan so verplig voel. Lees
jy nie so lekker nie?
| >
| > En kom ek gee jou 'n nog beter passende kassie vir die swart mense van
| > suider Afrika: Tot 300 jaar gelede was hulle nie net kaalvoet nie, hulle
| > het ook nog nie die wiel ontdek nie, nie 'n geskrewe taal ontwikkel nie,
| > nie die weefkuns ontwikkel nie, nie skeepvaart ontwikkel nie ....
| >
| > Ek is seker ons kan vandag nog in sekere dele van Zoeloeland gaan kyk en
| > ons sal nog daar slee kry wat deur osse getrek word in stede van karre wat
| > op wiele loop (ek het so onlangs as tien jaar terug nog een van hulle
| > gesien).
| Hier in Kanada gebruik ons ook sle"e.
Gemaak van dik boomstompe as daar nie sneeu op die grond is nie???? En jy
wel al gesien het hoe wiele lyk? Span Izak soggens 'n os voor julle slee
en dan gaan hy daar oor die veld se gras en polle werk toe? Julle mag maar
die wiel gebruik, Gloudina, al het wit mense dit uitgedink. Klink so jou
redenasie vermoë het so op ouderdom 10 vasgesteek. Of is ek nou lelik
teenoor kinders?
| Maar verskoon tog, jy het al vantevore
| jou minagting ook vir Kanadese uitge-
| spreek.
Minagting? Het jy al beroerte gehad? Skuus, ek besef nie jou geheue is
ook aangetas nie. Ek het geen minagting vir Kanada nie - voorheen al gesê
dat ek nie kan opinie uitspreek nie want ek was nog nie daar nie. Ek het
voorheen nog net gesê dat ek gehoor het dat dinge duur is daar by julle.
Is dit minagtend? Of was my verwysing na jou staatshoof ("ou Liesbet") so
'n erge skending van jou royale lojaliteit dat jy dit as minagted beskou?
Jou misverstand - ek het nogal respek vir haar en haar ou ma, Liesbet die
Ouere.
|
| Weet jy van die geskiedenis van die
| Afrikaner - dat daar in die 30erjare
| soveel Afrikaner "armblankes" was
| dat die kerke moes ingryp om hulle
| van veragtering te red.
|
So what ?!?! Dis algemene kennis. Wat het dit met die voortdurende
agterlikheid van swartes te doen?
|
|
| > Jou moer man, hoe weet jy wat ek gedink het?
| >
| > Nico
|
| Nouja, Nico, in die huis waarin ek
| grootgeword het en in die omtrek was
| die woord "moer" 'n woord wat net
| deur agteraf laeklas mense gebruik
| is.
Toemaar Gloudina, moenie sleg voel oor war jy groot geword het nie - ek het
al vir jou gesê om jou terapeut te vra om aan jou selfbeeld te werk.
Deur so 'n woord te gebruik, sit
| jy jouself in 'n kassie.
|
My taalgebruik is in hierdie geval direk 'n refleksie van die persoon wat
ek aanspreek. Respek word verdien man - nie van die moral high ground af
ge eis nie!
> |
> |
> | > Jou moer man, hoe weet jy wat ek gedink het?
> | >
> | > Nico
> |
> | Nouja, Nico, in die huis waarin ek
> | grootgeword het en in die omtrek was
> | die woord "moer" 'n woord wat net
> | deur agteraf laeklas mense gebruik
> | is.
>
> Toemaar Gloudina, moenie sleg voel oor war jy groot geword het nie - ek het
> al vir jou gesê om jou terapeut te vra om aan jou selfbeeld te werk.
Wel, Nico, siedaar. 'n Mens
stel vir jou 'n lokval en jy
loop dom en blindelings daarin.
Jy verklaar dus dat enige
maatskappy wat NIE skelwoorde
soos "jou moer" gebruik nie,
agterlik is? In watter omgewing
het jy grootgeword waar hierdie
soort woorde aanneemlik was?
En wat het jou predikant daarvan
gedink? Ek hoop jy gebruik nie
sulke woorde voor jou kinders nie.
die riete se naam is elegies
die riete se naam is �elegies�
elegies elegies - die wind en die riete -
deur eeue - die wind as dit vee
deur die riete - die riete wat meegee -
elegies!
elegies.... wat spriet en ... elegies. Riete:
Oktober sal kom, en julle gesny word. Hans Huis
sal die riethuis van nuuts af kom staan maak
en julle sal wag tot die winter gekom het,
en blom, onvermeld, met 'n blom wat sy teerheid
verskuil in 'n hulsel bruin skubbe;
moet niks meer vertel nie, dis alles 'n stilte:
die uintjie, die ribbok, die slangtamarak -
moet niks meer vertel nie : die veld
onvertaalbaar, bly altyd
die veld.