Radiospeler Radiospeler
 
Supertaal
Kom praat saam!

Wys: Vandag se boodskappe :: Onbeantwoorde boodskappe :: Stemmings :: Navigasie
Hartlik welkom! Op hierdie webtuiste kan Afrikaanse mense lekker in hul eie taal kuier, lag en gesellig verkeer. Hier help ons mekaar, komplimenteer mekaar, trek mekaar se siele uit, vertel grappe en vang allerhande manewales aan. Lees asb ons aanhef en huisreëls om op dreef te kom.

Persepsies en "waarheid"

Mon, 15 March 1999 00:00

Robbert skryf:
> bedankt voor je bijdrage. Ik herrinerde me bij lezing van de artikelen, dat deze
> informatie ook al in de Nederlandse pers verschenen is, ook in 1997. Maar ik was
> ze al weer vergeten, omdat deze informatie niet strookt met mijn beeld van de
> Zweden. Ons brein is maar een raar ding. Oke, mijn brein is maar een raar
> ding.

Joune, ja. Maar ons almal s'n werk so.

Deel van my werk is om hierdie verskynsel vir mense te demonstreer dat ons
letterlik slegs _dit_ waarneem wat ons verwag om waar te neem (waarby
ingesluit is, wat ons graag wil waarneem om watter rede ookal).

En dankie dat jy bereid was om dit ook hier te demonstreer :-)

Want dit demonstreer ook dat almal wat "apartheid" "apartheid" skreeu nie
noodwendig weet waarvan hulle praat nie.

>
> Wat misschien interressant is om af te vragen is wat de basis is van de ideeën
> van de uitvoerders van deze sterilisatieprogramma's, los van de financiële
> overwegingen in een welvaartstaat.
>
> Ooit waren dit soort opvattingen gemeengoed. Waar waren ze op gebaseerd? Die
> eigenlijke opvattingen zijn verdwenen, maar is de filosofie waarop ze gebaseerd
> zijn ook verdwenen?
>
> Dat is mijn nieuwe vraag, Leendert?
>

Ek dink dat die filosofie waarop dit gebaseer is wel besig is om te verdwyn,
in sommige opsigte.

Ek het elders oor verwante sake geskryf. Miskien kry ek oor 'n ruk kans om
'n gesprek daaroor aan te knoop.

Groete, Leendert

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Skepping van die duiwel

Mon, 15 March 1999 00:00

Gloudina spartel om die issue te vermy:

> Wat Leendert probeer doen, is om
> "apartheid" as 'n intellektuele
> konsep ad infinitum en ad nauseam
> te analiseer,

Geensins nie. Ek wil net weet wat dit is waarvan jy my beskuldig.

Daarna kan ek daarmee maak wat ek wil.

> en dan te hoop dat
> op een of ander mirakele manier, die
> apartheidsvarke se hande skielik skoon
> sal wees.

Ek het geen taak om die hande van enige varke te reinig nie. Ook nie joune
nie.

Ek bepaal my by my eie hande.

Maar dit werk nie so nie.
> Soos wat Simon hierbo sê: apartheid
> was meer as net bloot rassisme. Dit
> was 'n skepping van die duiwel in die
> maatskappy van SA.

Ai, Gloudina! Watter insiggewende beskrywing: "'n skepping van die duiwel".
Nou weet almal presies wat dit is wat jy bedoel! (NOT!!!!!!)

En dit het soms
> onverwagte sosiale gevolge gehad.
> Apartheid in Bantoe-Onderwys sou
> intellektueel voorsien het dat die
> witmense ophou vir swart kinders
> skoolhou. Wat egter werklik gebeur
> het (ek was daar, ek het dit beleef)
> was dat daar 'n groot influks was
> van Afrikaanse wit mense in die swart
> skole. Almal daar om te probeer promosie
> kry na prinsipaal êrens in 'n swart
> skool. Daar het ek die vieslike gedrag
> gesien van hoe wit Afrikaneronderwysers,
> almal blykbaar Broederbonders, teen
> mekaar veg oor wie prinsipaal gaan word
> op die volgende swart skool op 'n sending-
> stasie waar die regering die sendelinge
> uitgestoot het.

Ek lei dus af hierdie poste was baie aantrekklike poste, nie waar nie?

Dit, my vriend, was
> apartheid. Dit my vriend, was apartheids-
> varke.

Nou goed, Gloudina, as _dit_ apartheid was: Jy beweer dat swart onderwys 'n
lekker plek vir witvelle was ("apartheidsvarke", soos jy beweer ek is), en
dat hulle dit uitgebuit het vir eie gewin:

a) Hoeveel (in absolute terme sowel as persentasiegewys) swart onderwysers,
skoolhoofde, inspekteurs, en senior amptenare was daar in swart onderwys in
1948, en hoeveel was daar in 1994?
b) Wat was die salarisverhouding tussen 'n wit onderwyser en 'n swart
onderwyser met dieselfde kwalifikasies in 1948, en wat was dit in 1994?
c) Watter persentasie swart onderwysers was vroue in 1948, en wat was die
persentasie in 1994?
d) Wat was die gemiddelde kwalifikasies van swart onderwysers in 1948, en
wat was dit in 1994?
e) Jy was mos daar; jy het dit mos gesien. So gee sommer die syfers vir
1960, 1970 en 1980 ook t.o.v. die bogenoemde.

(Ek het jou min of meer hierdie vrae al tevore gevra - sonder reaksie van
jou kant af.)

> Somtyds het dit niks met die
> intellektuele konsep "apartheid" te doen gehad nie."

Jy sê dus daar was, benewens "die intellektuele konsep" van "apartheid" ook
ander konsepte van "apartheid"?

Wat sou hulle wees?

Vriendelike groete, Leendert

Geloof & kerksake | 2 kommentare

Vriende van Suidwes/Namibia

Mon, 15 March 1999 00:00

Ek is in die proses om 'n databasis met name en Email adresse van Namibiers
en Oud Suidwesters/Namibiers op te stel. Die doel van die databasis is om ou
vriende in staat te stel om weer kontak te maak. Indien jy in Namibia woon
of gewoon het op een of ander stadium en lus voel om 'n kopie van die
databasis te ontvang, Email my asb. Die databasis sal SLEGS aan persone wat
self gelys is beskikbaar gemaak word. Die diens is gratis.

Groete
Dave

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

gedigte

Mon, 15 March 1999 00:00

Is daar dalk iemand in hierdie nuusgroep wat vir my die teks van die
volgende gedigte kan stuur? Ek het dit dringend nodig vir die Unisa kursus
Afrikaans. Die gedigte behoort in die Groot Verseboek te staan.
-"Op Hartebeesfontein"
-"Dis Al" en "Martjie" deur Jan F.E. Celliers
-"Vliegie" en "Die Soutpan" deur Leipoldt
Groete uit Vlaanderen.

Prosa & poësie | 11 kommentare

Eybers en identiteit

Mon, 15 March 1999 00:00

Robbert skryf:

> Besonder interessante opmerking wat jy hierbo maak: Die gebruik van
> propaganda om "die wil tot identiteit" te vernietig.

De in Nederland (!) woonachtige Zuid-Afrikaanse dichteres (in 1992 beloont
met
de P.C. Hoofdprijs, de hoogste onderschijding in de Nederlandse taal en
letterkunde) E. Egbers zegt: "eenheidsdrift is doodsdrift"

Eybers is 100% korrek. Die een ding wat jy nooit onder Afrikaners sal kry
nie, is "eenheid". Ongelukkig is "eenheidsdrif" die bepalende kenmerk van
die ubuntukultuur.

(Ek het Engels en Nkosi Sikelelê iAfrika - geleer by 'n suster van Eybers.
Ek het 'n paar jaar later verneem die arme vrou is iewers in die Noorde van
Namibië besige plek daardie! dood nadat sy deur 'n muis gebyt is.)

> Op individuele vlak gee
> dit 'n insiggewende perspektief op Gloudina se aktiwiteite op hierdie
> nuusgroep - as mens die prentjie in ag neem van haar persoonlikheid soos sy
> dit hier geskets het. (Ek bedoel: kan jy jou voorstel 'n vrou wie se man
> haar verbied om haar eie vooroordele te bevraagteken, ingeval dit dalk sy
> eie onder die soeklig mag plaas. G'n wonder sy vereenselwig haar, op haar
> oudag, so sterk met Antjie Krog se pornografiese feminisme nie.) Ek vind
> haar keuse byvoorbeeld insiggewend, van die gedigte wat sy deesdae plaas.
> Maar dit pas goed by die skel krete oor "apartheidsvarke" en die wyse waarop
> sy enigiets opraap wat moontlik gebruik kan word om die identiteit van
> Afrikaners af te breek soos haar eie aan flarde lê.

Twijfelachtig. Weinig relevant.

As die teiken van haar aanvalle, sal _ek_ besluit wat vir my relevant is,
dankie :-)

Leendert

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

briefie vir oom kaspaas

Mon, 15 March 1999 00:00

liewe oom kaspaas

ek het amper van my stoel af geval toe oom darrim vir 'n slag gereageer het.
hoe gaan dit in holland op tsanien hou ons nog yt. ek hoop nie oom moet met 'n
vinger in 'n dam wal staan om te keer lat die hollanders vir syp nie.

oom onthou seker toe oom leen dit laas gesê het ek moet vir my pa sê hy moet
'n piejoenier wees oorlat hy gemoun het oor die nat kabels. my pa sê as oom
weer vir oom leen dit sien moet oom sê hy moet lees wat in gister se koerant
geskryf is. oom ken seker die bosveld hotel annerkant ol dys. daai een waar
hille lank trig die storie vir die tiewie gemaak het. van daai tyd af wil al
die mense van jansberg gaan vakansie hou by die bosveld hotel. tot laas jaar
toe die mense van telkom vir die hele ol dys kom kabels lê het. smaak my daai
kabels was van die begin af nat want toe is ol dys se founs dood. daai oom sê
hy gaan die hotel toe maak want die mense van jansberg dink nou hy is klaar
toe oorlat niemand die foun antwoord as hille wil bespreek nie.

'n anner oom van ol dys is 'n prô fessionele jagter. laas jaar is hy jamerika
toe en het jag togte gereel vir jamerikaners wat wou kom leeus en oolfante
skiet. hille sou meer as honderd dysend dollers op ol dys spandeer. nie eers
die bank bestierder op ol dys weet hoeveel geld dit is nie. toe kan hille ook
nie deerkom met die foun nie toe gaan jag hille op 'n anner plek. daai oom
was woerend toe skryf hy vir telkom. toe stier hille vir hom 'n tjek van ag
rand om op te maak vir sy verlies. seker beter as niks.

ma' wat ek nie vir staan nie is hoe kabels op ol dys kan nat raak nie. daai
plek is nie soos tsanien nie. met die sonvloed het hille net mistige weer
gehad.

die anner naweek toe my pa hille van die olifants rivier af kom toe hou die
spietkops 'n roud blok by grevelot. oom weet mos hoe oorrag is spietkops op
'n sondag. toe kom daar 'n oom van jansberg vir by. hy is 'n jakler wat 'n
shou op palaborwa gaan hou. toe sien die spietkops hy het 'n klomp messe en
swaarde in sy kar en dog hy is dalk iemand van paggad wat moeilikheid wil
gaan maak. hy sê nee hy gebruik die goed vir sy jakkel ekt. die spietkops sê
hy moet wys toe staan hy da' langs die pad en jakkel met die messe en
swaarde. dis net toe my pa hille da' vir by kom lekker gesyp van die naweek
se kyer. toe hille vir by is toe sê my pa vir oom jon hys dêm bly die
spietkops het hom nie gestop nie want hy sou daai toets nooit gepaas het nie.

koebaai oom kaspaas, sê vir oom leen dit dis swaar om 'n piejoenier te wees as
'n mens moet jakkel met telkom se kabels

hennerietjie

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Die "waarheid" volgens Gloudina

Mon, 15 March 1999 00:00

@igs.net> wrote:
>
>
> Die "waarheid" is dat 'n klomp skurke
> nes geskop het in my vaderland.

Nie 'n baie belowende begin nie. 'n Vriend van my (Pedi) maak byvoorbeeld
die stelling "The ANC are thugs" Engels: to envy, be jealous met verwysing na intimidasie in die
verkiesing. Bantu Holomisa het, heel veelseggend, daarop gewys dat, in al
die politieke geweld in die land, die ANC die een gemeenskaplike faktor is.

Is die "klomp skurke" waarna jy verwys dalk die ANC, Gloudina?

> Dit
> het nie om "apartheid" gegaan nie.
> (Hoeveel apartheid was daar wel?)

Nou waarom verwys jy dan na "apartheidsvarke"?

> Dit het gegaan oor mag, brute oorheer-
> sing van 'n klomp witvelle oor die
> 80 persent van die bevolking wat nie
> "wit" was nie. Brute terrorisering
> van witmense wat nie met hulle saamge-
> stem het nie. Dis die waarheid oor die
> apartheidsvarke in SA, en jy kan praat
> tot jy blou in die gesig is, en jy sal
> dit nie kan wegpraat nie.

_Alle_ politiek gaan oor mag, Gloudina. So wat probeer jy sê?

En moenie vir
> my kom vertel dat daar Nasionaliste
> was wat geweet het verandering moet kom,
> en "daarvoor gewerk het" nie. Hulle moes
> liewer hulle wapens opgeneem het en die
> duiwels in die see gedryf het.

Agge sjym. Soos jy gedoen het?

Daai spul nasionaliste (waarvan ek nie een is nie) het 'n damn site meer
gedoen as jy in jou Kanadese staat van morele meerderwaardigheid.

En nou weet ons nog niks meer as tevore van die "waarheid" wat jou man aan
jou opgedwing het toe hy jou verbied het om jou vooroordele te bevraagteken
nie.

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Afrikaans by die Technikon

Mon, 15 March 1999 00:00

Ek studeer op die oomblik by die Kaapse Technikon, en ek is bly om te sê
dat Afrikaans nog lewendig en gesond is hier. Op die oomblik word die
Engelse en Afrikaanse mense (wat die selfde kursus loop) nog geskei, en
kry elke groep lektore wat sy moedertaal praat.

Nou begin die mense wat Xhosa of ander tale praat te kla dat hulle nie
kan verstaan wat in die klasse gesê word nie, terwyl daar uitdruklik
gesê word dat die Technikon in Engels en Afrikaans klasgee. Ons sal
maar sien wat gebeur.

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Die Net

Mon, 15 March 1999 00:00

*Die Net*

Skakelaars en hekke
In silikoon gehul
Koper, glas en goud
Ons eksplisiete wil

Lewens, geld en tyd
Magneties vasgelê
Metodes en prosesse
Doen wat ons wil hê

'n Refleksie van die waarheid
'n Nuwerwetse kerk
êrens in 'n komper
Om later te verwerk

Ons beelde en ons woorde
Weerkaats die wêreld rond
'n Netwerk vol emosies
Laat voel ons meer gesond

Belydenis en leuens
Bedrog en waarheid saam
Word in illusie aangedra
Gekoppel aan geen naam

In die beeltnis van sy skepper
Word hy wat ons bedoel
'n Masjien wat nou moet mens word
Sonder foute of gevoel

-Gideon-

-----------== Posted via Deja News, The Discussion Network ==----------
http://www.dejanews.com/ Search, Read, Discuss, or Start Your Own

Koeitjies & kalfies | 4 kommentare

Nog 'n vraag

Mon, 15 March 1999 00:00

Is daar dalk enige programeerders wat hier rondkruip? Spesifiek in C++
en die aaklige ou COBOL? Moet wees... Enige hardeware mense ?

Fizzer die een wat NZ se weer haat

Koeitjies & kalfies | 8 kommentare

Bladsye (1838): [ «    1246  1247  1248  1249  1250  1251  1252  1253  1254  1255  1256  1257  1258  1259  1260  1261    »]
Tyd nou: Thu Jan 16 23:37:09 UTC 2025