Radiospeler Radiospeler
 
Supertaal
Kom praat saam!

Wys: Vandag se boodskappe :: Onbeantwoorde boodskappe :: Stemmings :: Navigasie
Hartlik welkom! Op hierdie webtuiste kan Afrikaanse mense lekker in hul eie taal kuier, lag en gesellig verkeer. Hier help ons mekaar, komplimenteer mekaar, trek mekaar se siele uit, vertel grappe en vang allerhande manewales aan. Lees asb ons aanhef en huisreëls om op dreef te kom.

Die Afrikaner: NG Kerk verneder Afrikanervolk

Vr, 18 Oktober 1996 00:00

Die nuutste uitgawe van Die Afrikaner is nou beskikbaar by
http://www.hnp.org.za/afrikaner

************************************************************ ***********

NG Kerk verneder Afrikaner

DIE biegtery van die Stellenbosche ring van die NG Kerk voor die
Tutu-kommissie het die Afrikaner in 'n groot verleentheid
gedompel. Deur soos te verwagte, slegs klem te lˆ op die
negatiewe, is die Afrikaner en sy verlede in so 'n swak lig
gestel dat dit pragtig inpas by die doel van die kommissie om 'n
skuldkompleks by die Afrikaner in te prent. Deur hom skaam te
maak vir sy verlede, en die hele grondslag waarop hy vir meer as
300 jaar in hierdie land gestaan het, verdag te maak, het die NG
Kerk die Afrikaner 'n onguns aangedoen waarvan hy moeilik sal kan
herstel.
Die invloed van die NG Kerk onder 'n groot aantal lede van
hierdie volk, beteken dat die misleiding des te groter is, en dat
dit moeilik sal gaan om diegene wat hulle met hierdie sinlose
daad vereenselwig, weer tot ander insigte te bring.
Die NG Kerk het in hierdie "belydenis" erken:
l dat hy selfsugtig opgetree het
l dat hy geweier het om na die Woord van die Here te luister
l dat hy nie protes aangeteken het teen "growwe skendings van
menseregte" nie
l dat hy geen "helder getuienis" gelewer het oor "onreg" wat in
die land gepleeg is nie
l dat hy "leed" veroorsaak het deur "gedwonge verskuiwings"
l dat hy geen begrip getoon het vir die inhoud van die Belhar-
belydenis nie
l dat hy self verantwoordelik was vir die mislukking van eenheid
tussen die kerke van die rassegroepe.
Na afloop van die biegtery het Tutu om die beurt die een NG-
verteenwoordiger na die ander omhels. Hy was vreeslik aangedaan
oor hierdie oorwinning oor sy Blanke broers, en hulle is
luidrugtig deur die aanwesiges, hoofsaaklik Kleurlinge,
toegejuig.
Ten spyte daarvan dat die NG Kerk reeds sy hardvogtigheid
teenoor Tutu "bely" het, het dr. Hannes Koornhof laat weet dat
hy weer 'n "behoefte" ontwikkel het om nogeens te "bely" dat die
NG Kerk verkeerd gedoen het, en daaroor moet bieg. Hy het
voortgegaan en "nasionalisme" die skuld gegee vir die hartseer
wat veroorsaak is, asook die manier waarop lidmate van hierdie
kerk die Bybel gelees het. Dit het hulle glo "onsensitief" vir
die "onreg" gemaak wat hulle teen die Nieblankes sou gepleeg het.
Alles was "apartheid" se skuld.
Dit was in die gemeente van Stellenbosch wat binne hierdie ring
val, wat Joe Slovo voor 1994 toegelaat is om vanaf die preekstoel
onder die Rooi Kommunistiese vlag as ate‹s 'n tirade teen die
Afrikaner en die Christendom te voer soos wat nog nooit tevore
in hierdie land ondervind is nie.
Daarna was daar allerhande verskonings, maar geen belydenis dat
verkeerd opgetree is nie.
Intussen is daar selfs in die NG Kerk groot ontevredenheid oor
die eiegeregtige manier waarop hierdie ring van die NG Kerk
opgetree het. Selfs Die Kerkbode het skerp kritiek uitgespreek
omdat hierdie ring opgetree het sonder om die bre‰r verband van
die kerk in aanmerking te neem. Dr. Fritz Gaum voel dat die NG
Kerk eerder vanuit sy sentrale struktuur 'n voorlegging moes
maak.
Daarenteen het ds. Freek Swanepoel, die moderator, te kenne
gegee dat hulle heeltemal binne hulle bevoegdheid opgetree het.
Dit dui op 'n sterk verdeeldheid binne die kerk, met die
moderator aan die verkeerde kant. Want die kritiek was veral
omdat 'n uiters negatiewe beeld van die Afrikaner geskep is, en,
volgens hulle eie woorde, sonder om "erkenning te verleen" van
enige positiewe bydraes deur die kerk of die Afrikaner.
Direk in stryd hiermee het die NG Kerk in die Oos-Kaap sy lede
individueel aangemoedig om ook voor Tutu te gaan bieg.
Die algemene gevoel is dat hierdie biegtery van die NG Kerk
voor Tutu 'n erkenning is van die mislukking van die NG Kerk om
sy taak en sy opdrag uit te voer. As lidmate voor Tutu moet gaan
bieg, beteken dit dat die NG Kerk self nie aan sy lidmate leiding
kon gee oor versoening nie, en dat hulle hulle nou na 'n wˆreldse
tribunaal moet wend.

Geloof & kerksake | 0 kommentare

Re: Die Afrikaner: NG Kerk verneder Afrikanervolk

Vr, 18 Oktober 1996 00:00

Herstigte Nasionale Party/ Die Afrikaner wrote in
article ...
> Die nuutste uitgawe van Die Afrikaner is nou beskikbaar by
> http://www.hnp.org.za/afrikaner
>
> ************************************************************ ***********
>
>
> NG Kerk verneder Afrikaner
>

> Julle is was en sal blykbaar altyd smeerlappe bly.
Ik spuug op julle
Gideon

Geloof & kerksake | 0 kommentare

waarheidskommissie en ngkerk

Do, 17 Oktober 1996 00:00

wat dink julle van die besluit van die Stellenbosch Ring om 'n voorlegging
voor die Waarheids- en versoeningskommissie te maak? Ek dink dit het baie durf
gevat om op te staan as predikante in 'n kerk waarvan die gesagstrukture sulke
individuele dade dikwels onderdruk. Die betrokke predikante behoort geprys te
word, of ten minste vir hul dapperheid bewonder te word.
herman

Geloof & kerksake | 7 kommentare

Nederlandse mening over Afrikaans

Wo, 16 Oktober 1996 00:00

Dit is wat een nederlandse schrijver heeft in onze universiteit gezegd:
"Wat betreft het Afrikaans. Het is natuurlijk in oorsprong 17e eeuws
Nederlands. Maar door de geisoleerde positie van de Afrikaners heeft het
een eigen ontwikkeling gehad zodat het enkele specifieke eigenschappen
heeft. Desondanks is het voor mij goed te volgen, zeker in schrift."
(Gijs van Mol)

Koeitjies & kalfies | 1 kommentaar

Sex en Sarie Marais

Wo, 16 Oktober 1996 00:00

My Sarie Marais is so ver van my hart
maar 'k hoop ook haar weer te sien
sy het in die wyk van die mooi rivier gewoon
nog voor die oorlog het begin

o bring my terug na die ou Transvaal
daar waar my Sarie woont
daar onder in die mielies
by die groen doring boomn
daar woon my Sarie Marais
daar onder in die mielies
by die groen doring boom
daar woon my Sarie Marais

Zou iemand zo vriendelijk zijn om me een paar dingen te zeggen?
1.Is dit echt een afrikaans lidje?
2.Is het alles, niets meer om te zingen?
3.Is Sarie Marais een echt vrouw, je kan met haar sex hebben, of is het
een soort symbool of wat dan ook?
4.Wanneer het zegt "nog voor die oorlog het begin", welke oorlog spreekt
het over?

Hartelijk Bedankt.
Spaanse groetjes.

Prosa & poësie | 7 kommentare

Die Pampoen-kultus van Noord-Amerika

Di, 15 Oktober 1996 00:00

In die middelste gedeelte van Noord-Amerika
is Oktober die maand van die pampoen. As jy uitry,
sien jy stawels pampoene langs die paaie. Hulle wag
daar vir die mense om hulle te koop vir "pumpkin
pies" vir Thanksgiving, wat ons in Kanada in die
middel van Oktober vier. (Die Amerikaners vier dit
eers in die laaste week van November.) Die mense
koop die pampoene ook om hulle uit te hol en 'n kers
daarin te sit om voor hul huise te sit vir Halloween,
wat die laaste dag van Oktober is. Oral in die winkels
sien jy plastiese pampoenemmertjies waarmee die kin-
ders die aand van Halloween "tricks or treats" gaan
vra in die buurte. En daar is lekkers in die vorm van
pampoene, en pampoene op die papiere om die lekkers
wat jy vir die kinders uitdeel Halloween-aand.
Op die televisie sien jy ook baie keer berigte van
kompetisies om te sien wie die grootste pampoen kan
kweek. Nou die dag het ek die pampoen gesien wat glo
hierdie seisoen die grootste is in Kanada. Dit staan om-
trent drie vier voet hoog, en vier mans moes dit uit die
land dra. Ek dink die prysgeld wat daardie pampoen
gewen het, was iets soos 50,000 dollars. Dis teen die
agtergrond van hierdie pampoen-kultus dat 'n mens die
Peanuts-cartoon moet verstaan, wat vertel hoe Charlie
Brown wag op "The Great Pumpkin." (So 'n noord-
amerikaanse "Waiting for Godot.")
Die pampoene hier is klein en intens oranje, nie
groenwit van skil soos in Suid-Afrika nie. In hierdie
maand lyk die hele landskap of dit ontwerp is om as
agtergrond te dien vir die oranje van die pampoene,
die groenrooi van die appels, die ligte geel pere, die
dieprooi tamaties, die geel wortels. Die kleure van
bome wissel van dieprooi na ligrooi deur talle soorte
geel, met hier en daar takke wat lemoen- en perske-
en appelkoos-kleure het, soms aan dieselfde boom. En
as dit 'n mooi sonnige dag is, is alles gehul in 'n soort
peinsende blou lug.
Ek dink die liewe vader het die maand Oktober uit-
gekies vir Sy maand. Want as die landskap hier by ons
vlamvat, is daar in die suidelike halfrond dele van die
aarde wat gehul is in die pers waas van die jakarandas.
As 'n mens nou die aardbol van ver genoeg in die ruim
kan bekyk, sou jy die herfskleure kon sien in die noorde,
en tegelyk ook die pers van die jakarandas in die suide?

Gloudina Bouwer

Emigrasie & buiteland | 0 kommentare

Spaanse grotjes voor iedereen!

Ma, 14 Oktober 1996 00:00

Ik weet niet zo veel over Zuid-Africa.
Maar ik wil toch wel leren.
Ik kom uit Spanje.
Een van mijn beste vrienden komt uit Zuid-Africa, en ik heb in
Nederland al drie jaar gewoond. Ja, okee, ik weet het, alle deze is een
enorme chaotische set van landen, maar ik begon filmen over Z-A te
kijken, en boeken en zo te lezen. Zal het me hulpen? Mischien niet.
Mischien heb ik nog veel te veel om te begrijpen.
Ik hou van het nederlands. Ik vind het een mooie taal (nou,
welgodverdomme, alle talen zijn wel mooi!!). Maar ik kan niet verstand
waarom
zijn de nederlanders niet trots op hun eigen taal. En zelfde met afrikaans.
Mijn vriend zegt dat het afrikaans zal op een dag verloren worden. Ik
hoop dat dat het geval niet zal zijn. Hopelijk zullen jullie zo
vriendelijk zijn om me te antwoorden. Wat is er aan de hand met
jullie taal? Bedankt.

Koeitjies & kalfies | 3 kommentare

Re: Spaanse grotjes voor iedereen!

Ma, 14 Oktober 1996 00:00

German Patricio-Anson wrote:

>> [/color]

Ek dink jou vriend het dit mis.
Afrikaans kan - en sal waarskynlik - eendag in die verre toekoms die
natuurlike dood sterf wat enige taal seker uiteindelik in tyd sterf,
maar dit sal nie met hierdie of die volgende geslag sterf nie.
Miljoene praat dit elke dag met mekaar sonder dat hulle eers bewus van
watter taal hulle praat.

Koeitjies & kalfies | 0 kommentare

Krugerdagprogram

So, 13 Oktober 1996 00:00

noem my onnosel, maar wat is die nut daarvan om vandag nog dié tipe geleenthde
te hou? is dit nie 'n teken aan die res van die land - ten regte of ten
onregte - dat afrikaanse mense nog vasklou aan die verlede nie? iets soos die
vertoon van die vierkleur - watter doel kan dit dien? is dit nie ongelooflik
onsensitief nie? trek die afrikaner weer laer?

Koeitjies & kalfies | 2 kommentare

Die ANDER bewoners van die land.

So, 13 Oktober 1996 00:00

Wanneer 'n mens iemand ontmoet, is jy geneig
om net sy uiterlike in ag te neem, en die dinge waar-
oor hy praat. Maar elke mens is geprogrammeer met
soveel meer dinge as waarvan hy jou ooit sal kan of
wil vertel. Soos die diere en insekte in sy lewe. As
kind het ek in die Noordkaap grootgeword, en as ek
'n haarskeerder probeer beskryf het aan maats uit
ander dele van SA, dan het ek net ongelowige blikke
teengekom : "iets groter as 'n groot spinnekop, geel,
baie pote, met knypers, kom in die huis in en jy kan
hulle pootjies hoor tik-tik oor die vloer? Onmoontlik!"

Maar my lewe was nie net bevolk met haarskeerders
en skerpioene nie. Omdat ek op die walle van 'n rivier
gebly het, is in my ook geprogrammeer die plons van
otters in die water (jy het hulle byna nooit gesien nie),
die geluid wat 'n vis maak as dit hoog spring en die
oppervlakte van die water breek. Hier is twee gedigte
oor die rol wat hierdie ander inwoners van 'n land in
mense se lewens speel.

EDMS. BPK.
Dirk Opperman

Ek het 'n stukkie grond gekoop
met melkhout op; dit afgekamp
en teen die hek 'n naam geverf
sodat verbygangers besef:
Dis Dirk se erf.

Janfiskaal sit op my melkhoutboom,
sit op 'n kruin, sit op 'n rots,
en proklameer in sy lied
soggens en saans luidkeels:
"Dis my gebied."

Bakkapel glip uit my melkhoutbos,
verby die kruin, verby die rots,
en teken op sandkolle waar hy kom
oral in ouderwetse skrif:
"Alles... alles my eiendom."


TUIN
Louis Eksteen

Ek lag my 'n roos
wat ooptrek in die dou.
Ek rol my op : ek duisendpoot
wiel-wiel in die paadjie af:
hopla oor 'n klip
hiepla! deur 'n knik -
ek trek my regop, langdun uit:
erdwurm natterig deur die grond
ug-ug die duister deur
waar kom ek uit?
Ek kom nie uit,
'n deel bly in die grond, nederig,
en ek helfte-helfte nou as mier
dan as spinnekop
dan as gogga-dit en gogga-dat
en ek bere my so dan en wan
in die miklyf van 'n nagmuskiet.


Een van die grootste fisiese skokke wat 'n
Suid-Afrikaner ondergaan as hy na die kouer
dele van Noord-Amerika kom, is die totale aan-
slag wat muskiete op jou maak vir omtrent drie
vier maande van die jaar. Dis daarom dat daar
muskietskerms voor elke venster en elke buite-
deur is. Dis nie paranoia nie. Dis noodsaak.

Gloudina Bouwer

Troeteldiere | 0 kommentare

Bladsye (1839): [ «    1586  1587  1588  1589  1590  1591  1592  1593  1594  1595  1596  1597  1598  1599  1600  1601    »]
Tyd nou: Ma Okt 07 05:16:01 MGT 2024