DIE Besorgde Belastingbetalersgroep (BBG) van Pretoria, wat
weier om hulle volle munisipale rekeninge te betaal omdat daar
teen hulle gediskrimineer word, het hulle saak in die
Hooggeregshof in Pretoria teen die stadsraad gewen. Die saak
het daaruit voortgevloei dat, terwyl die swartes in die
lokasies slegs 'n vaste tarief betaal, daar van die blankes
verwag is om ten volle op te dok.
Die drie regters wat die saak verhoor het, het bevind dat
die stadsraad onregverdiglik gediskrimineer het teen blanke
belastingbetalers deurdat hulle nie soos die swartes in die
lokasies toegelaat is om 'n vaste tarief te betaal nie. Hulle
kon egter nie 'n bevel maak dat belastingbetalers kwytgeskeld
word van hulle verpligtinge nie. Aan die ander kant kan hulle
ook nie vervolg word nie. Die regters het ten opsigte van die
saak in die landdroshof bevind dat die landdros nie die
jurisdiksie gehad het om uitspraak te lewer nie.
Aanvanklik het die saak voor 'n landdros gedien, en hy het
die saak teen die BBG uitgewys. Hulle het egter geappelleer,
en die saak in die Hooggeregshof gewen. Regter Van Dijkhorst
het die saak van die Stadsraad van Pretoria met koste van die
hand gewys. Die saak is deur drie regters verhoor, maar
regter Van Dijkhorst het die uitspraak gelewer. Hy het nie
die volledige geskrewe uitspraak voorgelees nie, maar slegs 'n
opsomming gegee wat ongeveer twee minute in beslag geneem het.
Ongeveer 50 lede van die BBG het die hofsaak bygewoon. Na
afloop van die uitspraak het hulle die vierde strofe van Die
Stem gesing.
IN 'n persverklaring oor die uitspraak van die Hooggeregshof
ten gunste van die BBG het mnr. Jaap Marais, die leier van die
HNP, die diskriminasie van die Stadsraad van Pretoria teenoor
Blankes veroordeel wat betref die betaling van munisipale
belastings. Hy het gewaarsku dat voortgesette diskriminasie
teen Blankes tot 'n groter mate van verset kan lei.
Sy volledig verklaring lui soos volg:
"Die uitspraak van die Hooggeregshof oor die appÂl van die
Besorgde Belastingbetalersgroep van Pretoria teen 'n vroeÂre
uitspraak in die Landdroshof oor die verskil in dienstegelde
wat Blankes en Swartes moet betaal, het belangrike
implikasies. Dit bevestig dat daar teen Blankes
gediskrimineer word by die heffing van dienstegelde deur die
Stadsraad van Pretoria, in stryd met die beweerde gelyke
behandeling van alle rasse.
"As di aangeleentheid tot sy volle konsekwensie gevoer en
di diskriminasie teen Blankes gestaak moet word, sal die
betrokke Stadsraad waarskynlik in 'n groot finansiÂle knel
wees, so groot dat dit sy administrasie tot stilstand sal laat
knars. Dit is egter die ekonomiese prys wat betaal sal moet
word vir die fiksie van rasse-gelykheid.
"Hierdie uitspraak moet Blankes prikkel tot meer
georganiseerde verset teen die voortdurende verontregting wat
in naam van 'regstellende aksie' teen hulle gepleeg word."
Gerrit Le Roux wrote:
>
> WARNING TO ALL SA
> -----------------
>
> I have recently been hit by a car while crossing a street and broke
> some bones. Somebody (unknown to me) on the scene called an ambulance to
> transport me to hospital. The ambulance personel gave me some papers to
> sign. Note that I was in a state of shock and did not notice what I was
> signing for. Nobody made any attempt to inform me that I was actually
> accepting responsibillity for the ambulance account. Neither was I
> informed what ammount this account would be.
>
> Two weeks later I got an account for R986.32 from the ambulance company.
> Thinking that this must obviously be a mistake I phoned them. The lady
> that answered the phone repplied to my query with the words: "You people
> think that everything should be free. If you can't afford the cost of an
> ambulance you should not go running in front of cars."
>
> Please note that I was not unwilling to pay for the ambulance, but
> R986.32 for a few km's transport is rediculous.
>
> Be warned, the ambulance business in SA is a rip-off. They do NOT care
> about you. They only care about conning people in need into signing their
> live-savings away. DO NOT get into that ambulance. And if you have no
> choice, DO NOT sign anything. Even if you do have a Medical Aid service,
> DO NOT partake in this crime.
>
> Tell your friends and family about this. Copy this warning and post it
> on noticeboards. Please, help me stop this crime.
>
> Gerrit.
>
> NS. Please excuse my bad English. I am actually Afrikaans-speaking.
En terwyl jy dan Internetuitgawe van Die Afrikaner lees, kyk ook na
wat gese word oor die BBG, die bankrot stadsrade, Ferdi Harzenberg
se verkiesingsplanne, Internasionalisme en die woelinge in die
parlementere partye.
Ons hou dop om te sien of almal wat daarop roem dat hulle na die
Volkspolitiek met 'n oopgemoed kyk, ook die durf sal he om te
reageer.
Groete
Redaksie
DIE AFRIKANER
Die Afrikaner is die Mondstuk van die Herstigte Nasionale Party van
Suid-Afrika.
Brosjure belig vyandskap van Britte
In die aanloop na die 100-jarige herdenking van die
uitbreek van die Tweede Vryheidsoorlog in 1899 is dit
belangrik om weer te gaan kyk na die ware feite van die
geskiedenis in die lig van sekere ontwikkelinge oor die
laaste maande in Suid-Afrika.
> On Mon, 27 Jan 97 15:14:57 GMT, am...@iafrica.com (Blue Peter) wrote:
>
> stel
>
>om periodies (maandeliks) bymekaar te kom om sake aangaande Afrikaans te
>> bespreek.>>>
>
> Gaan die vergaderings later geheim wees?
>
> Gaan besluit geneem word?
>
> Gaan mense se loopbane beinvloed word?
>
>
>
Dankie vir jou belangstelling.
Ek kan aan jou houding agterkom dat jy agterdogtig is omtrent my voorstel. Ek
wil jou graag daarop wil wys dat, sover dit my aangaan, die groep apolities sal
wees. Ek dink wel dat in 'n die tyd wat mens leef hier in Suid Afrika kan mens
nie soos 'n volstruis met die kop onder die grond wees nie. 'n Mens moet
perspektief toon sonder om ander se argwaan oor jou te haal.
> On Mon, 27 Jan 97 15:14:57 GMT, am...@iafrica.com (Blue Peter) wrote:
>
> stel
>> om periodies (maandeliks) bymekaar te kom om sake aangaande Afrikaans te
>> bespreek.>>>
>
> Gaan die vergaderings later geheim wees?
>
> Gaan besluit geneem word?
>
> Gaan mense se loopbane beinvloed word?
>
>
>
Dankie vir jou belangstelling.
Ek kan aan jou houding agterkom dat jy agterdogtig is omtrent my voorstel. Ek
wil jou graag daarop wil wys dat, sover dit my aangaan, die groep apolities sal
wees. Ek dink wel dat in 'n die tyd wat mens leef hier in Suid Afrika kan mens
nie soos 'n volstruis met die kop onder die grond wees nie. 'n Mens moet
perspektief toon sonder om ander se argwaan oor jou te haal.
Oor die afgelope maand het jy my beskuldig van 'n groot verskeidenheid dinge
waarvoor jy geen gronde aangebied het nie. Ek eis nou genoegdoening oor twee
hiervan:
1) Jy het beweer dat ek gal gebraak het oor die Waarheidskommissie.
2) Jy het beweer dat ek suiwer blanke skole vir regse Afrikaners wil beskerm
of voortsit.
In geval 1) het ek nie sulke galbrakery gedoen nie, hoewel ek geensins ongeneë
daartoe is nie. Die lede van die kommissie doen dit self.
In geval 2) is jou lasterlike aantyging van alle waarheid ontbloot en daar
bestaan bewyse van my handelinge en uitsprake wat jou bewering weerspreek.
Ek eis nou van jou:
a) Dat jy getuienis bring om die twee beweringe hierbo te bewys; of
b) alternatiewelik, dat jy jou bewerings terugtrek en verskoning aanbied vir
die valse, bevooroordeelde en lasterlike aantygings hierbo genoem.
Kom ons kyk of jou gekrakeel oor menseregte meer is as net dwepery:
Oor die afgelope maand het jy my beskuldig van 'n groot verskeidenheid dinge
waarvoor jy geen gronde aangebied het nie. Ek eis nou genoegdoening oor twee
hiervan:
1) Jy het beweer dat ek gal gebraak het oor die Waarheidskommissie (Nota a).
2) Jy het beweer dat ek suiwer blanke skole vir regse Afrikaners wil beskerm
of voortsit (Nota b). (En dat dit die rede vir my kritiek op die huidige
onderwysbeleid is.)
In geval 1) het ek nie sulke galbrakery gedoen nie, hoewel ek geensins ongeneë
daartoe is nie. Die lede van die kommissie doen dit self.
In geval 2) is jou lasterlike aantyging van alle waarheid ontbloot en daar
bestaan bewyse van my handelinge en uitsprake wat jou bewering weerspreek.
Ek eis nou van jou:
a) Dat jy getuienis bring om die twee beweringe hierbo te bewys; of
b) alternatiewelik, dat jy jou bewerings terugtrek en verskoning aanbied vir
die valse, bevooroordeelde en lasterlike aantygings hierbo genoem.
Christoffer van der Veen van Groningen vra vir
die woorde van "Sarie Marais." Ek pos dit dus
nog 'n keer. Ook vir Reka van Budapest, wat
Afrikaans leer. (Sy het 'n vriend wat Afrikaans
praat.)
SARIE MARAIS
My Sarie Marais is so ver van my hart,
maar ek hoop om haar weer te sien.
Sy het in die wyk van die Mooi Rivier gewoon,
nog voor die oorlog het begin.
O bring my terug na die ou Transvaal,
daar waar my Sarie woon,
daar onder in die mielies by die groendoringboom,
daar woon my Sarie Marais, (2)
Ek was so bang dat die Kakies my sal vang,
en ver oor die see wegstuur,
toe vlug ek na die kant van die Upington se sand
daar onder langs die Grootrivier.
Die Kakies is mos net soos 'n krokodillepes,
Hulle sleep jou altyd water toe.
Hulle gooi jou op 'n skip vir 'n lange lange "trip"
die josie weet waarnatoe.
Verlossing het gekom en die huis-toe gaan was daar,
terug na die ou Transvaal;
my liewelingspersoon sal seker ook daar wees
om my met 'n kus te beloon.
Wysie (tune) : "Sweet Ellie Rhee" from
Scottish Students Song Book 1891
verwerk deur Dirkie de Villiers.
Woorde deur vier verskillende outeurs.
ver : far
wyk : region
mooi : beautiful
woon : reside
nog : even, more
oorlog : war (the Anglo-Boer War 1899-1902)
terug : back
onder : down
altyd : always
mielies : maize, corn in North America
groendoringboom : green thorn tree
bang : afraid
Kakies : English soldiers, dressed in khaki
vang : catch
wegstuur : send away
vlug : flee
rand : edge
Upington : a place in the Northern Cape, which
is God's own country
Grootrivier : Big River, another name for the Orange
River, called so by the Dutch. The real
name, given by the original inhabitants,
is the Gariep.
Mos : really ( and a lot of other meanings)
krokodillepes : a crocodile pest
sleep : pull, usually by trailing on the ground.
Also, in agriculture, to even the soil.
gooi : throw
die josie weet : the lord knows
waarnatoe : where to
verlossing : deliverance
liewelingspersoon : beloved person
seker : surely
kus : kiss (formal word. Ordinarily "soen" for kiss.)
beloon : to reward
The speaker in the song is in exile, sent abroad
by the English during the Anglo-Boer war (to
Ceylon, St. Helena and Bermuda mostly.) The
"Mooi Rivier" in the poem is probably near the
town of Potchefstroom, but there are people from
Kwazulu/Natal that agitate for it to be the "Mooi
River" in Natal. The exile would probably be
going back in 1902, after peace had been declared.
When he got back, he would be confronted by the
fact that some of his loved ones had died in the
British concentration camps, and that some of the
farms had been destroyed by the British in an effort
to force the Boer forces to capitulate. It is of this
sad reality that Jan F. E. Cilliers talks in "Dis al."