Hier is die lys van boere wat vanjaar in aanvalle op plase ge-
sterf of ernstig beseer is (Landbouweekblad 12 Desember 1997, bladsy
70):
- Mnr. Wicus Fouche van Lichtenburg is op 19 Januarie in sy
bakkie doodgeskiet. Sy moordenaar het 38 jaar tronkstraf gekry;
- Op 21 Februarie is mnr. Herman Prinsloo van Heilbron met 'n
haelgeweer in sy huis doodgeskiet;
- Mnr. Eddie Freese en sy vrou,Inge, van Dalton is op 16 Maart in
hul huis met 'n bofbalkolf en
kapmes aangerand;
- Op 25 Maart is mnr. Werner Gathmann naby Grevtown in sy
voertuig doodgeskiet;
- Mnr. Peter Campbell van Vryheid is op 26 Maart deur 'n groep
aanvallers doodgeskiet;
- Mnr. Brett Kjonstad is op 26 Maart naby Margate doodgeskiet
toe hy sy dogter van aanvallers wou red;
- Mnr. William Struckmeyer van Rietvallei in die Natalse Mid-
delland is op 3 April in 'n aanval met 'n mes gesteek;
- Op 30 Junie is mnr. Reg Evans van Camperdown doodgeskiet en sy
vrou ernstig gewond;
- Mnr. Peter Ellson van Thornville is op 3 September doodgeskiet
en sy vrou, Lucille, ernstig beseer;
- Vier dae later is mnr. Pietie du Plessis van die Legkaart
omgewing by Pietersburg doodgeskiet;
- Mnr. Theo Pieterse is op 10 Oktober op sy plaas naby Bult-
fontein vermoor;
- Op 18 November is mnr. Servaas Dreyer van Charlestown by sy
bakkie doodgeskiet.
- Op 26 November het mnr Wayne Botha van Highflats gesterf nadat hy
op sy plaas geskiet is;
- Mnr. Nicolas en mev. Magda Marais van lngogo is 30 November vermoor;
- Mnr. Nico Boonzaaier van Schweizer-Reneke is op 1 Desember vermoor;
en
Mnr. Gerhard en mev. Nelie Scheepers van Ermelo is op 2 Desember
doodgeskiet.
Daar het intussen nog 'n aantal aanvalle plaasgevind. Die jongste is op mnr
Eben Marais wat Vrydag 12 Desember in die distrik Burgersfort in sy bakkie
doodgeskiet is.
Wat is die sentrale motief en hoekom reageer die ANC en sy polisie
negatief teenoor die plan van Constand Viljoen waarin hy pleit vir
pro-aktiewe optrede ???
Can anyone help me? I have to send s few cards this year to S.A. to
family who are Afrikaans and I have forgotten how to spell merry
Christmas and a happy new year in Afrikaans? Please help and I hope you
all have a wonderful Christmas and a great New year. Have a dop on me!
Preferably 25 year old KWV.
Hier is ons nou byna deur die tydperk waarna hier verwys word as die
holidays. As jy van 'n ander land af kom, soos ons, kan jy dalk die fout
maak om dit ter verwar met 'n konsep soos ons Kersvakansie in
Suid-Afrika, wat in die somer saamval met die skoolvakansie en 'n soort
algemene werkstilstand wat van drie tot ses weke of meer duur. Nie hier
nie. Hier werk jy tot Oukersdag, en die dag na Kersfees is almal weer
terug op kantoor. Die holidays verwys na Halloween, Thanksgiving en
Kersfees, met Nuwejaar om alles mooi af te rond. Met tussenposes van van
ongeveer 'n maand word daar pret en jolyt gevier. As jy godsdienstig is,
het Kersfees (vir die Christene) of Hanukkah (vir die Jode) natuurlik Ân
heel ander dimensie. Halloween en Nuwejaar is die groot pretfeeste.
Thanksgiving het 'n ander, inniger karakter, met die klem op gesins- en
familiebyeenkomste. In Philadelphia is Nuwejaar die dag van die Mummers'
Parade. Dis 'n soort Kaapse Klopse en uitbundige Mardi Gras ineengevleg.
Mense wat daaraan deelneem, ding met mekaar mee om die uitspattigste en
aanskoulikste kostuums denkbaar aan te trek. En natuurlik word alles oor
die TV aan die hele bevolking vertoon, sodat almal kan delneem aan die
pret.
Oor Halloween het ek reeds geskryf; dus gaan dit nou net oor die ander
twee feeste; een is reeds verby; die ander is op pad.
Thanksgiving is toe nie, soos ek gedink het,'n dag waarop die
Amerikaners die aankoms van die Pilgrim Fathers uit Engeland herdenk
nie. Dié groepie was die eerste koloniste wat in 1620 hierheen gekom het
om godsdienstige vervolging in Engeland te ontsnap. Hulle het in die
Mayflower hier aangeland nadat hulle meer as twee maande ter see was in
haglike omstandighede. Hulle eerste winter hier was glo erg; die helfte
van die groepie het omgekom, daar was 'n verskriklike droogte,maar nadat
die eerste reëns geval het, kon hulle saai en plant. Hulle eerste oes
was baie goed. Daar was mielies (Indian corn), gort en genoeg vleis.
Hulle het daardie eerste oes gevier met wilde kalkoene wat hulle gejag
het; daar was baie vis wat hulle kon vang en die Indiane het 5 takbokke
geskenk. Altesaam 90 Indiane het drie dae lank saam met die groepie
koloniste fees gevier. So het Thanksgiving ook die ondertone van 'n
danksegging vir die oes behou, wat vandag nog beklemtoon word.
Die Puriteine het die tradisie gehad om een dag per jaar opsy te sit vir
danksegging. So het hulle die tradisie in die Nuwe Wêreld kom voortsit,
en metteryd, meer as 200 jaar later, het die veldtogte begin om dit 'n
wettige vakansiedag verklaar te kry. Abraham Lincoln het dit as 'n
nasionale danksegginsgdag verklaar in 1863, en van toe af word die
vierde Donderdag in November gevier as 'n dankseggingsdag. Dan word daar
dankie gesê vir alles waarvoor mense dankbaar behoort te wees. Dis 'n
gesinsdag en mense reis ver, net om die dag met hulle gesinne en familie
deur te bring. Meer as 'n miljoen en 'n half mense het glo hierdie jaar
op Thanksgiving kruis en dwars oor hierdie land gevlieg om bymekaar te
kan wees; altesaam 27 miljoen het per pad, spoor en vliegtuig gereis.
Die dag is ook gevier met kospakkies wat uitgedeel word: die
Philadelphia-polisie het glo meer as 700 pakke kos, wat kalkoene en al
die trimmings insluit, by behoeftiges gaan aflewer. Hawelose mense is
met busse bymekaar gemaak en aangery na plekke waar hulle 'n gratis
kalkoenete kon geniet. Daar is ook minstens twee groot optogte hier aan
die Ooskus: die Macy's optog in New York, en die optog in Philadelphia.
Meer as 6000 mense het glo deel aan die optog in New York deelgeneem, en
byna twee miljoen mense was in die state om daarna te kyk. Daar was
sierwaens, reuseballonne, trompoppies, orkeste en wie weet wat nog
alles. Dis soos 'n reuse-opvoering in die buitelug, want elke kort-kort
stop die hele optog en dan word daar eers die een of ander dans opgevoer
of uittreksels uit bekende rolprente, soos Beauty and the Beast, Little
Mermaid en so aan. Van 9-uur af is dit op TV uitgesaai. Ek is net baie
bly ek was nie daar nie, want die wind het die dag erg gewaai, en die
temperatuur was so om en by -6 Celsius in die wind.
Nou is Kersfees in aantog. Dis natuurlik by uitstek 'n koopfees, soos
dit seker maar oral oor die wêreld is waar daar mense is wat koop en
ander wat verkoop. Die koopwaansin begin met Swart Vrydag, die dag direk
na Thanksgiving. Dit word Swat Vrydag genoem omdat die handelaars daarop
staat maak dat die verkope op daardie dag hulle bankbalanse sal red uit
die rooi. Winkels maak reeds om sesuur die oggend oop, en toue mense
ding mee om die winskopies wat aangebied word.. Van daardie dag af, tot
na Kersfees, is daar minstens een kettingwinkelgroep waarvan ek weet -
Walmart - wat 24 uur oop is vir inkopiejagters. Die groot winkelsentrums
in ons omgewing bly meestal tot middernag oop in hierdie tyd.
En mense bestee honderde, selfs duisende, om hulle huise te versier.
Liggies word in bome opgehang, huise word versier met liggies en alles
word gedoen om 'n Victoriaanse atmosfeer te skep met groot rooi strikke
en Kerskranse wat van dennenaalde gemaak is. Werklik 'n tyd om jou aan
die nostalgiese verlange na "die goeie ou tyd" oor te gee. Byna elke
huis het 'n uitstalling in die voortuin: takbokkies, Kersvaders met
slee, figuurtjies uit die Neutekraker-ballet, kriptonele en wat nog ook
versier die tuine. Een huis waarby ek dikwels verbyry, is heeltemal
oortrek van liggies, sodat dit lyk soos die stel van 'n feë-opvoering.
Pragtig verby! Nog 'n gebou lyk soos 'n reusagtige Kerspakket, met groot
rooi lint reg rondom en kolossale strik voor, in die middel.
Selfs ek het geswig onder die druk en 'n paar stringe gekleurde liggies
gaan koop om om die struike in die voortuin te drapeer.
Uit "Globe and Mail" Desember 12, 1997: Top court rules that oral history gives bands
constitutional claim in absence of treaties.
Native people have a constitutional right to own their
ancestral lands and use them almost entirely as they
wish, the Supreme Court of Canada ruled yesterday.
The decision applies to natives who have not signed
away their lands in treaties and so is especially explosive
in parts of Atlantic Canada and most of British Columbia.
By ruling that aboriginal title to land has never been
extinguished, the Supreme Court casts a thick cloud of
uncertainty over the future of British Columbia's logging
and mining industries.
So, wat van die besitregte van die Khoi en veral
die San, wat "bewyse" van hulle okkupasie oor groot dele
van Suid-Afrika gelaat het in die vorm van rotsskilderye.
Ek kan onthou dat ek een grote in 'n grot gesien het in 'n
vallei van die Drakensberg nie meer as 'n paar honderd
myl van Durban af nie.
Leendert,
Moenie weer Don Quixote speel en vir my probeer
aanval omdat jy dink ek dink Kanada is so 'n wonderlike
plek met so 'n wonderlike rekord nie. Ons het hierheen
gekom (toe ons besluit het dat ons nie in SA meer wou bly
nie,) omdat my man voorheen hier studeer het, en omdat
die lekkerste ding van Kanada is dat dit deel van die Noord-
Amerikaanse kontinent is. Jy kan jou kar vat en suid ry tot
daar waar daar jakarandas is, en weswaarts tot waar daar
die wonderlikste berge is, en halfwoestyndele wat net so
lyk soos daar waar ek in die Noordkaap grootgeword het.
Wat menseregte betref, is die rekord van die setlaars
van Europa miskien nog slegter as in Afrika. Hoekom is
daar geen Eerste Nasies in Newfoundland nie? Hulle het
die laaste een, 'n vrou, uit die heuwels uitgelok, en haar toe
ook doodgeskiet. Op die oomblik is Amnesty International,
opposisiepartye en kerke besig om te vra vir 'n openbare
ondersoek na die Ipperwash-insident twee jaar gelede. Daar
het Ontario Provincial Police geskiet op lede van 'n First
Nation band wat geprotesteer het teen die integrasie van een
van hulle tradisionele begraafplase in 'n nuwe provinsiale
park. Dudley George is doodgeskiet. Die regering het gesê
hy was gewapen. Dit blyk onwaar te wees. Dit blyk ook dat
die polisie bevele direk uit die hoogste vlakke van die regering
gekry het om geweldadig op te tree.
So skend ons menseregte hier in Ontario.
Ons is van Port Elizabeth/ Suid-Afrika & sal graag met ander getoude pare
wil korrespondeer?!
In elk geval, enige iemand is welkom om met ons te kommunikeer / of jy nou
van Suid-Afrika is of nie, skryf maar! Selfs die enkelinge; ons sal ook van
julle graag wil hoor. Kom ek wees eerlik; somtyds kommunikeer mense met 'n
ou & dan ewe skielik sonder rede hou hulle sommer op met skryf/ iets wat ek
seker nie sal verstaan nie. So, wat ek se is; ons soek mense met wie ons
baie goeie vriende mee kan word?!
ek is "vice chair " van Radio Teemaneng in Kimberley.
ek kan jou se dat as boer kan jy net so belangrike rol speel in enige
gemeenskap projek as wat jy wil....sonder om te kyk wat ander kry en wat jy
nie kry nie.
Ek wil net een ding hier wil kwyt raak wat my baie help.....en dit is....
DIS NIE OOR HOE JY ANDER MENSE AFKRAAK EN BREEK OOR WAAR JY IN DIE LEWE GAAN
KOM NIE....MAAR OOR HOE JY ANDER HELP.
KOEBAAI
M. F. Vivier
email ... mfvi...@kimberley.co.za of s...@kimberley.co.za
p.do...@bk.tudelft.nl (Peter Donker) writes: > Hi,
>
> I am working on a book called SCAFFOLD. For the cover I would like
> to use as many translations of this word as possible. So if you know
> what the translation of the English word SCAFFOLD is please eMail
> me (or follow-up, but I would prefer eMail).
>
> By the way: I mean the word SCAFFOLD as in:
>
> a temporary structure formed of poles, planks, etc., erected by
> workmen and used by them while building or repairing a house etc.
>
> Regards,
>
> Peter
>
> ---------------------------------------
> Peter Donker
> Fac. Architecture
> Delft University
> ------------------------------------
In Afrikaans noem ons dit 'n "stellasie"
onder meer, seker na die Nederlands
"stellage."