Hoe zit het nu in Suid-Afrika?
Hoeveel procent spreekt daar nu Afrikaans, en hoeveel Engels?
Is het waar dat Afrikaans wordt beschouwd als de taal van het racisme?
Is het waar dat Afrikaans aan het uitsterven is?
Hier horen wij zo weinig daarover...
"André" writes:
> Word wakker. Moet nie aan die anderkant van die wêreld sit en ons wat hier
> bly probeer inlig oor jou fantasieë nie. Kom bly hier en sê my na 'n jaar of
> veilig voel as jy die oggend werk toe ry.
>
> Andre
>
Jy dink seker daar is net geweld in SA,
En jy dink die geweld begin nou eers in
SA. Jy het maar net eertyds in die ou
beskermde wit laertjie gesit. Nou sien jy
die wêreld soos hy is. Kom kuier maar hier
in Kanada en sien hoe hulle ook hier roof
en steel. En moor.
Die wet en orde wan weleer is nou niks werd nie.....moet nie verbaas wees
nie .....
Op maandag 12 januarie 1998 het 'n sekerlike sersant hier opgedaag om 'n
werknemer te vra om in 'n diefstal saak van R98.00 te getuig........
die saak was in november 1996 aanhandig gemaak.....
kan iemand my se wat is nog efektief....behalwe die Dansers van mandela wat
orals toer en aapstreke uithaal in die beste hotele
"Spy" writes: > Die wet en orde wan weleer is nou niks werd nie.....moet nie verbaas wees
> nie .....
>
> Op maandag 12 januarie 1998 het 'n sekerlike sersant hier opgedaag om 'n
> werknemer te vra om in 'n diefstal saak van R98.00 te getuig........
> die saak was in november 1996 aanhandig gemaak.....
Ha,ha, SPY. Wat speel jy, onnosele white trash
Engelsman hier op die Afrikaanse nuusgroep? Hoe
weet ek jy is Engelssprekend? (Of anders kan jy
nog Engels, nog Afrikaans korrek praat.) Dis omdat
jy praat van 'n " sekerlike sersant." Ek het vir
teveel Engelse Afrikaans geleer om nie hierdie
lompe onkundige Afrikaans te herken nie.
Die korrekte Afrikaans is " 'n sekere sersant."
"Sekerlik" beteken "definitely, surely."
Dit moet ook wees: " Die saak is... aanhangig gemaak."
> Dear Brett,
> It saddens me to hear this story about what's happening to White
> South Africans. What's even worst is the fact that "my government"
> (the USA) , used it's economic muscle to force this devastation upon
> the White South Africans. Didn't my government do the same thing to
> Rodesia?
> Here in the USA we have the same problems, and the same limp-wristed
> white leaders leading us to the chopping block. Here are some facts
> about the USA:
> It is time to stand up and be counted.... It's time to fight for our
> right to exist in this world....
It is clear to me that neo-nazis both in
the USA and SA cannot spell. Is this the
common denominator?
This post appeared on the Afrikaans newsgroup,
unfortunately with my name attached to it. If
this is a cross-posting, I apologise to the
English newsgroup. Please disregard it. Please
do not create a thread, otherwise you will stare
at my name ad nauseam. I can assure you that the
content and tone of the Afrikaans newsgroup is
a lot more cultured and enlightened than this
reactionary and inflammatory crap.
Teunis vanRee wrote:
>
> Iemand vra my nou die dag wat was die naam van Wolraad Woltemade se perd.
> Ek het nie gedink dis bekend nie, maar sy verseker my sy het die naam erens
> gesien. Nou is ek nuuskierig....weet een van julle miskien wat dit was?
> Nie een van die amptelike stories wat ek sover gelees het, noem sy naam nie,
> maar nou verneem ek Leipoldt en Keet het oor Woltemade gedig. Miskien kom
> die naam daarin voor? asseblief, die nuuskierigheid vreet my op!!
>
> Groetnis
>
> http://www.nis.za/~vanreet/index.html
Die gedig oor Wolraadt van Leipolt
Hoera vir Wolraadt Wolraadt Te Made
Hoera vir Wolraadt, hys vasberade
Hy gaan na die beech om die surf uit te kyk
Sien daar n skippie lelik in die knyp
Hy wou toe gaan om die mense te red
maar sy perdjie was te vet
Hoera vir Wolraadt Wolraad te made
Hoera vir Wolraadt hys vasberade.
Leipolt se spelling was maar treurig omdat hy in die taalstryd groot
geword het toe die mense nog nie mooi Afrikaans kon praat nie. Hy het
egter in sy eenvoud baie gediggies geskryf terwyl hy zol gerook het. n
Ander mooi Afrikaanse gediggie wat my te binne skiet oor Racheltjie de
Beer wat haar broertjie gered het en mens aan die hart gryp was soos
volg:
Hoera vir Rachel, Rachel de Beer
Hoera vir Rachel sy sit my neer
Sy stop haar broertjie in n ertvark gat
Dit was so koud en dit was so nat
Haar broertjie se "ek is honger en dors"
Sy se "ag shut-up, dis n bleddie gemors"
Hoera vir Rachel, Rachel de Beer
Hoera vir Rachel, sy sit my neer.
Dan het Leipolt nog vele meer gediggies gedig wat te veel is vir mens om
vandag op mens se keybord met een vingertjie te sit en uit-tik maar
nogtans in die mond van die volk vir ewig sal bly en verheerlik word en
in die hart van die Afrikaner gedra en gekoester sal word. Leipolt het
nooit die helde onder die kindertjies van die Afrikaner vergeet nie en
ook bv gedig oor Dirkie Ys en andere terwyl hy "stoned" agter op die
kakebeenwa gele het. As mens maar dink aan die soet woorde van - Hoera
vir Dirkie, Dirkie Ys, Hoera vir Dirkie hyt hom ooreis. Vir die Zoeloes
was Dirkie nie bang, Hy skiet hulle met sy sanna, katang katang - DAN
KAN MENS NET SE, DANKIE VIR MENSE SOOS LEIPOLT.
> aansoek nie.
> En my common sense se vir my as die ANC-lede s'n skipbreuk lei, dan
> strand syne ook.
> Weet jy dalk anders oor sy aansoek?
> Se tog asb. waar jy dit hoor en gee bietjie details.
Die Burger 28/4/97 Blasy 2 (Laaste uitgawe)
>
Die Burger 14/01/98:
Want ek is so bevrees dat ek wel reg is[/color]
Wees nie bevrees nie. Voorsien liewer die gronde vir jou vrees (soos in die
vorm van bronne, byvoorbeeld). Dan kan ons dit mooi oop en deursigtig
verwerk.
> en dan moet mens vra of jy
> aspris verkeerde inligting versprei on "TRC-bashing" te doen (wat
> natuurlik na verdere vrae lei) en of jy werklik nie weet nie, maar dat
> dit jou nie afsit om modder te gooi nie. Wat natuurlik ook na verdere
> vrae lei.
En indien dit sou blyk dat jy _nie_ reg is nie, sou mens jou moet afvra
waarom Ferdi so gou is om ander van moddergooiery te beskuldig. Dit lyk dan
self so baie na moddergooiery.
> Wat my betref in die bree is die WVK n baie suksesvolle instelling.
> Dit het talle vrae vir my beantwoord wat my lank reeds pla en waarop
> en geen antwoorde sou gekry het as die WVK nie daar was nie.
Ag, ek is bly dat jy die antwoorde bevredigend vind.
Een van die nalatenskappe van "Christelik Nasionale Onderwys" (Nog
Christelik nog onderwys) was natuurlik 'n geneigdheid om gesag onkrities te
aanvaar - veral die gesag van mense wat jou eie vooroordele deel.
> Dit het vir my ook die voordeel dat baie inligting op formele wyse
> uitkom anders as oor jare in n moddergooiery en in gerugte wat loop.
> En vir my werk die WVK uitstekend as n versoeningsinstansie.
Ek is bly dit werk vir jou.
Dalk kan jy ook eendag sê: "Ek het nie geweet nie".
ERNEST HOFMEYR, 'n leerling van die Noorderlig Gekombineerde Skool op Petit is
uit die skool geskors omdat hy verlede jaar geweier het om die
Geskiedenisvraestel te skryf. Die vraestel was vol volksvreemde vrae wat
daarop gemik was om die Afrikaner te benadeel en van sy erfenis te vervreem.
Die hoof het aan Ernest die keuse gestel om óf die vraestel te skryf, óf
geskors te word. Hy het geweier om die vraestel te skryf, en is vanjaar
toegang tot die skool geweier.
Die hoof van die skool, mnr. Swart, het geweier om met Die Afrikaner te praat,
en die koerant is verwys na mnr. Arrie Hattingh, die voorsitter van die
Beheerliggaam. Hy het dit benadruk dat Ernest nie geskors is nie, maar dat hy
vyf dae lank weerhou word van skool. Binne hierdie vyf dae moet die skool 'n
verslag aan die Onderwysdepartement voorlê, waarna hulle 'n beslissing sal gee
oor wat met hom moet gebeur. Hy het dit ook beklemtoon dat die besluit om so
op te tree, eenparig deur 'n volle vergadering van die Beheerliggaam geneem
is. Hy het gesê dit gaan oor die toepassing van dissipline.
Toe mnr. Hattingh daarop gewys is dat die beswaar oor die vak Geskiedenis
gaan, en die leerling laat weet het dat hy nie die vraestel kan beantwoord
nie, omdat dit indruis teen sy beginsels en sy Afrikanerwees, was die antwoord
dat die kurrikulum deur die Departement neergelê is, en dat die skool verplig
was om dit na te volg.
Hierop is mnr. Hattingh gevra of die Beheerliggaam nagegaan het of die
betrokke leerstof wel in stryd is met Afrikanerbeginsels aldan nie, het hy
erken dat sekere leerlinge beswaar kon hê teen bepaalde gedeeltes in die
leerplan. Hy het egter daarop gewys dat Ernest gedurende die jaar daarteen
beswaar moes aanteken, en nie eers tydens die eksamen nie. Dit was ook nie
sinvol om teen die onderwysstelsel te baklei nie, aangesien die Afrikaner nie
saamgestaan het nie.
Toe mnr. Hattingh is gevra waarom daar so drasties opgetree is teen 'n kind
wat by sy beginsels staan, het hy laat weet dat die Beheerliggaam vir Ernest
die geleentheid gegee het om verskoning aan te teken. Hy is daarop gewys dat
Ernest wel skriftelik verskoning aangeteken het. Sy reaksie hierop was dat die
verskoning nie in ooreenstemming met hulle eise was nie.
Vervolgens is mnr. Hattingh gevra of die kind in stryd opgetree het met die
etos en lewensbeskoulike van die skool. Mnr. Hattingh het benadruk dat die
skool staan vir Afrikanerwaardes, en dat die Beheerliggaam bestaan uit
Afrikaners wat sterk voel oor hulle identiteit. Op 'n vraag of hulle dan nie
uit hulle pad moes gegaan het om 'n kind wat by sy beginsels staan, te
akkommodeer nie, in plaas van om hom uit te lewer aan 'n onsimpatieke
Onderwysdepartement onder leiding van Mary Metcalfe wat saam met haar
amptenary bestaande uit volksvreemdes, wat geen aanvoeling vir hierdie kind se
probleem sou hê nie, het mnr. Hattingh geantwoord dat hulle billike optrede
van die Departement verwag. Nogtans het hy saamgestem dat die leerling nie in
stryd met die etos en Afrikanerbeskouings van die skool opgetree het nie.
Toe hy daarop gewys is dat die leerling aan die skool en die Beheerliggaam die
voorbeeld gestel het van hoe hulle eintlik moes opgetree het, dat 'n
onvolwasse kind aan sy meerderes die voorbeeld gestel het hoe om by jou volk
se beginsels te staan, was sy antwoord dat hulle alles probeer het om die saak
te skik, maar dat die skool nie kan bekostig dat sy dissipline ondermyn word
nie. Die gevaar het bestaan dat ander leerlinge sy voorbeeld kon volg.
Die aard van angs is dat dit tydelik kwel.
Verdriet, volgens 'n ou ballade, duur
twaalf maande en 'n dag, tot op die uur.
Die ritueel van rou is vasgestel.
Vreemd, van berou word nie soveel vertel.
Waar vind mens 'n betroubare gedig
om jou oor die vervaldag in te lig
van daardie individueler hel?