>> Dis nou net die donderstorms met hulle meegaande
> tornados wat effe
>> pla, maar ons neem dit nou al so in ons "stride"
> (Hoe vertaal mens die
>> een in Afr.?)
...ons gly al so oor die struikelblokke" (en doen
> dit fluit-fluit)
>
> Groete
> Hannes
Wat van "ons vat dit soos dit kom."
(We take it in our stride)
Meer is daar nie, en tog
word die snik en snak en asem van die wenendes
in elke teekoppie gehoor,
in elke handdruk en gange vol deure,
selfs die boks rekkies ruik na begrafnis.
Kantore het moord geword, die ink is giftig
en die telefoon so skerp soos staal.
Die vorms staan tou,
die hand wat skrywe, die naam wat geskryf word,
en elke storie wat langs die slote sluip
of deur die strate hol
word vorm vir vorm ingevul
en dring soos die dood op stilte aan.
My stilte
en joune.
Dat pruike nou dui op dreigement,
dat deernis klop op 'n dooie nommer,
dat ons weet ons belieg word, sonder heenkoms,
nugter niemand meer nie.
Ek gaan my foto-oog weggee, ek kan tog nie
saamhuil oor elke dooie kind nie,
elke hand sy mes bejammer nie---
as elke woord kies tussen sterfte en sterfmaat
verloor selfs stilte sy vreedsaamheid.
Almal speel regter, en wedywer om tussen leuens
die beste leuen te bekroon
met die smalende eerbied van stilte.
Waarom sal ek my tussen katte roos hou,
tussen diefwering en kosyne my soos 'n viool verbloem,
ek kan tog nie hart gee aan elke kreet nie?
Maar wanneer moord op jou posseëls is,
en die messe op die tafel speech maak,
wanneer mure se ore mond word,
en moord verkondig,
wanneer elke dood se spoor in jou koffiemoer lê
en die moordenaar minder bloos as 'n af TV,
en die bloed van die prokureur jou herinner aan 'n
skildery êrens in Italië,
en die planete hyg om by te bly
(selfs slawe het meer tande as ons geregtigheid!)
wanneer by naam geroep word
en die amptelike eggo is papier,
wanneer moord en leuens gewoonte word
Ek soek in my hart
stukkies eerbied, stukkies mens
my swaar arms, my fluitende keel
wees mens met my
ons sal nooit vergeet nie
ons land is 'n tyd van moord.
Muti-moorde het die afgelope week of wat 'n besprekingspil gevorm waarom talle
lesers hul bydraes drapeer het. Hierdie bydraes, egter, het ver tekort geskiet
waar dit 'n insiggewende en ingrypende begrip van die verskynsel aangaan.
Sekere stellings het duidelik hul energie verkry vanaf stereotipering,
sensasionele- en feitelike onkunde, terwyl ander beredeneerd gebore was uit 'n
slinkse rassistiese agenda wat dit ten doel had om Swartes gelyk te stel aan
barbarisme.
'n Meer volledige begrip van muti-moorde kan egter slegs plaasvind met
inagneming van die religieuse en geestelike raamwerk waarin dit vorm vind. In
hierdie opsig bemerk ons 'n tendens wat oor verskeie godsdienstige
verwysingsrame plaasvind. Haas elke godsdiens of geestelike oortuiging bevat
'n mitiese, magiese skadukant. In sommige gevalle (bv. Judaisme) is die
verwantskap tussen die kern en die magiese boetie heel hoflik en verdraagsaam,
terwyl ander gelowe (bv. hindoeisme) hierdie skaduwee sien as 'n perverse
bal-en-ketting. Die Kabbalah, egter, definieer nie Judaisme nie, en is nie
gelyk daaraan nie. Die Shiva-kult definieer nie Hindoeisme nie, nog minder
Hindoes. Voodoo behels eerstens duidelike geestelike beginsels en nie Marie
Laveau met 'n sensasionele slang om haar nek nie. Hekse, sataniste, en
druidiese demone verteenwoordig, in die Christelike psige, 'n perversie van die
riglyne wat die geloof in stand hou. Towernary in Islam leef op die periferie
van die vyf pilare, al is dit integraal deel van sommigge mense se "folk
religion".
Dieselfde met muti-moorde. Geen Sangoma word opgelei om ander dood te maak
nie. Geen Inheemse- of Eerste Nasie Amerikaanse Shaman sien die bose Kachina
as sentrale seening nie. Die natuurgebonde panteisme (of animisme, soos
sommigges hier dit sou noem) behels weliswaar 'n streng kode wat alle vorme van
lewe verheerlik. Muti-moorde is dan, net soos satanistiese offers, 'n
perversie van die kern-geloof. Hierdie praktyk behoort dus aktief besweer te
word, en nie noodwendig vir sy aberrante verwantskap tot die kernparadigma nie,
maar veral omdat dit lewens brutaal ontneem.
Wanneer ons dan muti-moorde veroordeel, behoort ons dit te doen vanuit ons
begrip daarvan as aberrante perversie, en nie as karakteriserend van Swartes of
hul geloof nie. Inderdaad, wanneer 'n Hindoe gelykgestel word aan
bloeddorstige Shiva-offers, 'n Jood aan Kabbalese towernary, 'n Muslim aan
Fetish-mantras, of selfs 'n Christen aan die "magte van die duisternis", grens
dit amper altyd aan vooroordeel, stereotipe, rassisme, en etnosentrisme.
Dis teleurstellend dat so baie van julle hier jul so geredelik vergryp aan 'n
verduideliking wat komplekse kultuur en menswees afwater tot simplistiese
rassisme. Na 300 jaar as bure weet julle niks en nog minder van ons wel en
wee, en verkies julle oenskynlik om die volgende 300 jaar met dieselfde
insulere beskouiinge tegemoet te gaan. Heitsi-Eibib help ons.
> Nou is ek seker, Gloudina het haar "graad in die letterkunde" op 'n laër
> skool opgetel.Kyk goed, tante Kwaak, ek het gesê "..oor die algemeen..". In
> my boekie beteken dit dat daar dus ook uitsonderings bestaan. Ek is my bewus
> van groot mans se werke soos Joost van den Vondel en ook Shakespeare wie sy
> werke jy onlangs nog totaal verkeerd verstaan en daarby nog verkrag het ook.
> Hoekom sit jy nou die kappie nie van jou kop af nie en laat een fris windjie
> daai gifwolke en kruitdampe 'n bietjie wegblaas nie? Terselfde tyd kan jy dan
> ook een bietjie meer in die wêreld kyk en sien dat daar wragtig mense is wat
> ander opinies het as jy en Sizwe en ander skynheilige bliksems wat van die
> vrugte van die ou Suid Afrika geniet het en ewe skielik wanneer die windjie
> draai soos hyenaas met hul stert tusse hul pote pad gee en die land uit
> hardloop. Dis een ding om te emigreer maar dis baie anders as jy emigreer en
> dan jou groot muil ooptrek teën anders denkendes wat wel in Suid Afrika bly
> vanaf 'n moerse groot afstand omdat dit so veilig voel. Dis amper soos die
> klein goed wat agter sy pa se hekkie "Voetsek" skree vir 'n swartman in die
> straat.
>
> Gaan skryf weer haikus, Gloudina. Jou 3-5 gediggies. Is dit nie snaaks hoe jy
> die ander dag vir Leendert opdraag om my in één lettergreep woorde iets te
> verduidelik nie? Daai gediggies het nie baie meer as dit nie, nê?
>
> Jislaaik, jy is een van die oorlogsugtigste vrouens wat ek (jammer genoeg)
> raakgeloop het. Jy is erger dan PW. Sy bynaam is van hierdie dag af joune.
> Jy is van vandag af "Die Groot Krokodil"
>
> Jy moet ophou om mense in hierdie groep om te krap en met hul skrywery te
> peuter. As jy iets aanhaal moet jy die heel sin aanhaal, nie net 'n stukkie
> nie. Jy maak jou skuldig aan dieselfde mispraktyke waaraan joernaliste
> hulself skuldig gemaak het deur iemand se gedagtes uit verband uit te trek en
> dit dan as sodanig te publiseer om die publieke opinies teën die skrywer te
> kant. Sies!!
> Eintlik is jy maar 'n vieslike klein vuilgoed Gloudina Bouwer. En laf.
>
> Jennifer
> Ek dog julle het al van die tannie (ou bitch) ontslae geraak, maar sy gooi
> nog daai gedigte
Klink vir my na die Eerste Taalbeweging.
Die tannie met die Kappie, ook lid van
die skietkommando aktief in die Derde Vryheids-
Oorlog, wat streef na die totstandkoming van
'n eerlike vernuftige Boerestaat.
Ek dog julle het al van die tannie (ou bitch) ontslae geraak, maar sy gooi
nog daai gedigte en praat nog net so baie kak soos altyd.
Hier in kimberley is van die polisie 92 wapens gesteel en sukkel hulle nog
om vas te stel hoeveel wapens was uitgereik aan reseviste, aangesien die
register ook nie op datum is nie.
Verder is in Bloemfontein (Tempe) oorlogs wapens gesteel (lanseerders ect..)
en ook in kimberley se weermag het outomatiese wapens verdwyn!!!!.
Vir ander mense buite Suid Afrika is dit niks maar ons weet dat ons afstuur
op 'n verkiesing wat wapens 'n deel uitmaak van stemme wat gewerf gaan word.
Ook het Mandela so ruk terug die swart meisie se famielie gaan besoek. Hy
het duidelik "brein damage" omdat in Natal word honderde kinders deur IVP en
ANC vermoor en daaroor word niks gese nie.
Ook word swart op wit aangemoedig soos gister 19/05/98 in Bloemfontein Tempe
se slagspeuke van "kill a farmer kill a boer". MAAR WIT OP SWART IS
RASSISTIES .
Hieroor se die tannie niks en sit met haar wit ledemate veilig terwyl wittes
se ledemate gesog raak by die swartes wat sy so beskerm.
Lees ook die uitreksel.
Did anyone notice the VERY small article in the Sunday Times yesterday
about the attack and robbery of Anne Paton, widow of Alan Paton.
Ironic that the same publication could publish a half page article
about a labourer who was threatened and called a 'kaffir'. And that on
'Freedom of the Press day'. They should call if 'Freedom and no sense
of proportion or fairness of the Press day'. I wonder what Alan Paton
would have written instead of 'Cry the beloved country' if he had know
that his wife would be attacked at the age of 70 in her retirement.
I for one, am sickened and ashamed.
Pieter
Ek sien ook dat tannie trots is om name te noem van swartes wat sy geleer
het wat iets bereik het en vergeet van die name wat mense verkrag en beroof.
Ek kan omonwonde se dat die regering op die oomblik geen oposiese het nie en
dat hulle beslis 2 derdes gaan kry en dan is daar nog meer drama.
As tannie weer kom kuier en jy klim van die vleigtuig af sal jy dadelik aan
die gekreukelde uniforms en gebroke taal agter kom dat jy nou in 'n derde
wereld is wat jy help maak het.
In JHB was daar vir my en 9 ander toeriste nie eers genoeg trollies on ons
bagasie te stoot nie, en dan will die regering nog die SPELE hier kom hou.
Water vakke het jy hulle geleer.
Kry tannie nie skaam om oor TV te sien hoe dat die mense Toi-toi en in die
parlement dans nie,,,,,,of dink jy ook dit is oulik en deel van Afrika
kultuur.
Kan een mens so simpel soos jy wees. Die beste stuurman staan aan wal effek.
Ek kan sien jy het 'n hand in die opvoeding van ons swart mense gehad het
want alles is nou gat oor kop.
Ek kan jou darm iets krediet gee.....Jy het die regte tyd die land verlaat
!!!!!!!.
Ek is nie bang of skaam om te se dat ek wit is nie want ek het nie myself
gemaak nie.
Ek is ook bereid om die land op te help waar ander hom afgebreek het, maar
daar sal altyd mense soos jy wees wat dink dat jou insette gevraagd is en
mense ontstel en sodoende apartheid aanhelp in plaas om mense op 'n mooi
manier reg te help.
Can someone please translate the below into english for me and
possibly compose a fitting and witty reply in afrikaans - with the
english translation for my use. The guy in my closed NG thinks he is
being funny and I want to show him ;-)
Please feel free to e.mail me at ia...@rayford-marketing.ltd.uk
Many Thanks in advance
Warmest in friendship
Iain
>> NIKS!
>>
>> ^
>> |
>> |
>>
>> Dis snalks. Daars een, twee, drie, fier, vyf, ses, sewe, agt, nege en dan in
>> die tiende een is daar nicks. Hmmmm. Kyk, kan enege iemand my verstaan? Is
>> daar miskien 'n Afrikaaner heirso? In alkgevaal, ek dink my Afrikaans is so
>> sleg dat nie eers a Afrikaaner sal my kan verstaan nie...liewe Suid Afrika,
>> waar is jy?
>>
>> Totsiens, Matthew
>
> ?????
>
> Moi
>
Sorry, was poking fun at you in a foreign language, known as
Africaans(then double a sounds like ahhh), which many a South African
speaks. If
anyone here speaks Dutch, you could most likely figure out what the
meaning
is. For those who can't, it will forever remain a mystery.
Wel soos die @##$$%^ te kere gaan en af maai onder die boere wat verwag jy. Gaan jy stilsit en kyk hoe dit verder gaan, pas net op een van die dae is dit nader aan die huis, jy is nie meer veilig in die dorpe eers nie. Kyk hoefeel gewopende rowe is daar per dag. Ont hou net die boere voorsien die hele land van kos en buitelandse inkomste.
Cyberant skryf...
> Wat kan die moontlikke na-gevolge wees van verskerpte bewapening onder die boere gemeenskap, en opgeknapte paraatheid?
>
> Kan ons nie dalk binnekort bloedvergieting verwag nie?
>