On 14 Apr 1997 19:44:05 GMT, "meg1093c" <e...@megaweb.co.za> wrote:
<<>enige nuwe voorstelle om die euwel
>met hand en vuurwapen en knopkierie teen te staan?>>>
Gee bietjie meer hulpbronne aan die polisie dat hulle die bendes vang.
Hou hulle dan in die tronk.
En sit die wat hulle toelaat om te ontsnap ook in die tronk saam met
hulle.
Gaan na die tuisblad en kliek op Potpourri en jy's daar.
Laai die ding af en druk dit vir Ma, dan sal sy lekker besig
wees om dit te voltooi en jou uitlos dat jy lekker op die
Net se golwe kan ry. Later sal Ma dan vir jou 'n drukkie gee.
Een van die mooi dae gaan 'n maatskappy hier
in die Ottawa-rivier probeer om goud te herwin wat
oorspronklik in Suid-Afrika uit die grond gehaal is.
En dit nogal in die rivier net benede Parliament Hill.
Niemand sal jou kwalik neem as jy agterdogtig is
oor hierdie storie, en dink dis net weer een van daardie
goud-"scams" waarvoor Kanadese beroemd is. (Soos
byvoorbeeld die Bre-X vonds onlangs in Indonesiëe
se Busang-streek van die "grootste goudneerslag in
die wereld.") Maar hierdie Suid-Afrikaanse goud in
die Ottawa-rivier het 'n meer nugtere verklaring. Ek
haal aan uit "Macleans":
"The story begins in 1911, when the Royal Canadian
Mint, which has its main gold refining plant on a
cliff above the Ottawa River overlooking the Parlia-
ment Buildings, began to handle gold on a large
scale. The mint's capacity had to be drastically in-
creased during the First World War when South
Africa decided to have its bullion bound for the
Bank of England processed in Ottawa.... The Mint
eventually became the largest gold refinery in the
Western Hemisphere - but not the cleanest...up until
1972 there was not that much reason to guard every
minute particle of gold, because the price was only
$35 dollars an ounce or less...."
Die maatskappy wat die reg gekry het om modder uit die
rivier op te skep en daarin vir goud te soek, sal glo in
die nabye toekoms daarmee begin, noudat die ys op die
rivier omtrent gesmelt is. Die vraag in my kop is net:
Moet die Suid-Afrikaanse regering miskien belangstel in
hierdie goud, deel waarvan tog eintlik hulle s'n is?
Gisteraand het ons in Ottawa ook nog ander goud
uit Suid-Afrika ontgin. Die koor "Soweto Sings" het 'n
uitvoering hier gegee. (Hulle was vantevore bekend as die
Soweto Teachersê Choir.) Dit het my sommer weer ver
laat verlang. Die koor het " Oh, Canada" veel beter
gesing as wat Kanadese ooit kan hoop om dit te sing. Ek
dink hulle het die woorde " we stand on guard for thee"
met veel meer insig gesing as ons, want hulle weet waaroor
dit gaan.
wanneer dit reen moet daar eikebome wees
om diepte en donkerte aan die reen te gee
en so die dag volmaak te maak -- 'n dag
dan om in die bed te klim met 'n appel
en 'n meisie --
'n langhaarmeisie want die vag soos spinnekopbloei
moet teen die laken bly skitter --
en heeldag hou julle die vrug wandelende
en vry tussen julle
sonder om met die hande daaraan te raak
veral sonder om dit te laat val uit die boom --
op en af langs al die kontoere
nou sy aan sy dan dy op dy
naand gly-gly gestut op die elmboëe
met die reenvrug altyd tussen jou en my
(oppas vir die kraters!) --
so hou jy die ou gebeente disselklop
gal...@ibm.net wrote in article ...
> KULTUUR, KERK en PRIVAATSKOLE
Liewe mense
> Die groot Boek is in my wakis ook. Die nuusgroep gaan oor Afrikaans
> en kultuur, en die rol van die bybel en die kerk in Afrikaans/kultuur/SA
> politiek vind ek steeds interessant en relevant.
Ek het die draad van die gesprek verander soos jy aangedui het.
Ons kan nie genoeg dankbaar wees dat ons twee sulke pragtige
vertalings van die bybel in Afrikaans het nie. Dit laat my terug dink
aan die geskiedenis omtrent 400 jaar gelede toe die vertaling van die
bybel so 'n groot invloed op die bemagtiging van mense in
Noord-Europa gehad het. Mense wat tale soos Nederlands (Frankonies)
of Duits (Swabies) gepraat het, is veel meer bemagtig as mense wat
Saksies gepraat het. Die kerk met die grootste getal Afrikaanse
lidmate het die eienaardige naam NEDERDUITSE Gereformeeerde Kerk. Ek
kom al meer onder die indruk hoe hierdie 'nederduits' intiem vervleg
is met die Saksiese kultuur van ouds. Omdat die Saksies sprekende
mense soveel minder bemagtig is, het hulle veel minder gehad om te
verloor toe hulle op die wankelrige skepies geklim het na Amerika,
Afrika en die verre Asi"e. Hulle het die onbekende ingevaar vanaf 'b
bekende wat nie vir hulle veel ingehou het nie. Dit was, byvoorbeeld,
so hittete, of die mense het vandag in Amerika eerder 'n vorm van
Saksies as amptelike taal gehad.
> Die waarheiskommisie se werk het tog duidelik te doen
> met vergifenis, wat tog 'n christelike begrip is, ens.
Ja, die Waarheid en Versoening Kommisie (WVK) het 'n komplekse taak.
Dit is so maklik om net een kant se saak te oordryf. Daardeur word
die waarheid nie bevorder nie. Wanneer 'n mens na die waarheid soek,
is dit ook belangrik om agter die kap van die byl te kom. Hoekom het
mense 'n bepaalde optrede gehad - watter kragte het die uitkoms
bepaal? Het julle nog nie begin wonder hoekom politici so min op die
WVK die kaarte op die tafel geplaas het nie?
> Van bybellees en kinders en opvoeding gepraat:
> Die Settelaars het kop omhoog gehou wat gelettertheid en skoling betref
> toe hulle in Afrika aangekom het, ten spyte van geweldige probleme.
Jy praat baie waar woorde. Aan my vrou se kant loop die Settelaars se
bloed baie dik. Haar ouma (wat 98 se kan toe staan) het ons baie
vertel hoe haar ouma soms die onmoontlike moes regkry om te keer dat
die kinders nie in onkunde verval nie. Watter lieflike ou mens is my
vrou se ouma nie - al is sy die laaste twee jaar nog selde by haar
positiewe. Sy was so sag, liefderyk en gulhartig - totdat iemand
begin krap het waar dit nie jeuk nie of iets belangriks nagelaat het.
Dan het sy oombliklik in 'n tierwyfie verander - so dat 'n mens
geskrik het vir die felheid daarvan.
Haar naam is Alicia, die Skotse vorm van die griekse woord 'aletea'
vir waarheid. Sy was haar naam waardig.
> (Dit is eintlik 'n godswonder dat hulle nie totaal en al in barbare verander
> het nie). Destyds was "sondagskool" werklik 'n noodsaaklike skool en
> het baie kinders so leer lees en skryf.
My vrou se ouma, en al haar broers en susters, was self nooit op
skool nie. Tog het haar ma, net soos haar ouma, geweet hoe om die
plaashuis in 'n skool te omskep. Haar eie kinders, 'n handvol van
hulle, het vir die eerste keer met 'n formele skool op ho"er skool
kennis gemaak. Sy het gesorg dat hulle nie agter was nie, maar eerder
voor.
> Ek lees daar is 'n geweldige toename in Amerika in privaat opvoeding.
> Ook in Australie verwag hul dat klein,private kerk-skole sal
toeneem.
Dit is 'n wereldwye verskynsel. In sommige lande begin dit nou
gebeur. In ander lande is dit al sowat 'n dekade aan die gang. In
party lande, veral Suid-Anerika, is dit lank reeds 'n leefwyse.
Privaat opvoeding begin toeneem omdat openbare opvoeding misluk. Dis
so eenvoudig as dit. Maar as 'n mens nou begin vra hoekom openbare
opvoeding al hoe meer misluk, besef jy gou dat dit 'n uiters
komplekse saak is. Die redes wat jy aangee, is deel daarvan. Daar is
so baie ander dinge wat 'n mens kan opnoem. Vir my is een van die
belangrikstes dat die staat homself die reg toe eien om die skool te
gebruik vir sy program van sosiale ingenieurswese.
Netso is dit uiters kompleks waarom private opvoeding, veral in
gesinsverband, veel meer suksesvol is as wat 'n mens ooit sou verwag.
Vir my is een van die belangrikste redes dat die opvoeding in liefde
geskied. Hierdie liefde oorkom baie gebrek in die stelsel.
Ek was die naweek weer in die bosveld om plante te gaan bekyk. Daar
het ek 'n boervrou ontmoet wat haar kinders vir vier jaar self
geskool het. Twee van hulle WAS as disleksies gesertifiseer. Hulle
het vroeer uiters swak op skool gevaar. Hulle sukkel nog met hulle
gebreke, maar het met onlangse toetse die sielkundiges verstom. Toe
hulle die boervrou vra hoe sy dit reg gekry het, het sy hulle
geantwoord dat dit met geloof en liefde gebeur het. Skielik het hulle
hierdie gevalle nie meer interssant geag nie. Ek het self met die
kinders gepraat terwyl ons saam in die veld was. Lieflike,
gemaklike, spontane, leergierige, hulpvaardige en gelowige kinders.
> Die regering het natuurlik 'n plig om aan die maksimum aantal kinders
> die beste opvoeding te gee, binne 'n beperkte geldlas. Private skoling
> kan nie en behoort nie hierdie taak te verhinder nie.
Nou verstaan ek jou nie so mooi nie. Ek sal bly wees as jy jou
mening verder opklaar.
Dit is 'n wereldwye verskynsel dat staatsonderwys private skoling nie
net as as kompetisie beskou nie, maar as 'n soort van getuienis wat
bewys dat staatskole aan die misluk is. Myns insiens behoort die
onderwys so ver as moontlik geprivatiseer te wees, behalwe vir waar
mense weens gebrek dit nie kan bybring nie. In so 'n geval sal
private onderwys sekerlik die staat se bydrae tot onderwys verklein.
Indien die staat dan ingestel sou wees op sy eie program van sosiale
ingenieurswese, sal private onderwys die staat sekerlik in sy taak
verhinder.
Idioom: Hy is 'n Rooinek.
"Hy is 'n Rooinek. Snaaks, ek dink nie dat 'n
mens in Afrikaans 'n Engelse vrou 'n Rooinek
sal noem nie."
In North America the term "redneck" is used
disparagingly of an inexperienced person, " one
of the white rural laboring class in the southern
United Statesê (American Heritage Dictionary.)
In South Africa it has a very specific meaning.
The "red" and "neck" in the expression "Rooinek"
refer to the red necks that the British developed
when exposed to the South African sun. It became
a term of derision especially at the end of the nine-
teenth century when Britain very aggressively tried
to bring the whole of Southern Africa under her
domination, starting wars to bring the independent
Orange Free State and Transvaal Republics to their
knees ( The First and Second Wars of Independence)
using a quite large army to fight a traditional war
against a much smaller Boer force who engaged the
English in quite a successful guerilla war. They were
brought to their knees eventually, but only after women
and children were confined to concentration camps and
a scorched earth policy was followed to prevent them
from getting food from the farms.
England of course had already for about a hundred
years before that ruled the western part of the country.
England had captured the Cape Colony during the
Napoleonic Wars, since the Dutch "Batavian Republic"
was an ally of the French. It had to give the Cape back
to the Dutch briefly in the beginning of the nineteenth
century, but nearly immediately captured it again. It
followed a policy of anglicization in the Cape, bringing
in Scottish ministers of religion to preach to the colonists
in English. (Some of these ministers actually assimilated
with the Dutch speakers, so that you find McDonalds and
McGregors in SA that have Afrikaans as their mother
tongue.) It is however safe to say that the nearly two hundred
years of English cultural contact that the inhabitants of
Southern Africa have been subjected to has had a crucial
influence on the residents of South Africa. Even Afrikaners
will, when they go to Europe, feel frequently more at home
in England than in the Netherlands, where their efforts to
make themselves understood in Afrikaans will quite often
be met with a blank stare. Most Afrikaners will also quite
frequently interlace their Afrikaans with English words
and phrases, a habit that I notice is increasing not only
in the Afrikaans of the writers on this newsgroup, but also
in written Afrikaans. Would this be part of the picture in
the New South Africa?
Is die enigste wat jy Suid Afrikaners sien dan wanneer jy oppad huistoe is
en op die SAL in Miami wag?
Kan enige van julle wat weg van die huis af is, vir my laat weet dat ek nie
alleen hier tussen al die Yanks is nie.