ek jou in my gedagtes beswets het. Jy
> maak mense seer en siek terwyl ons eintlik mekaar moet genees.
> Leendert is 'n snydokter wat van bloed en derms hou. Sy
> "katterigheid" met jou is niks anders as dodelike akkurate snywerk
> nie. En as ek hom reg bekyk, doen hy dit nie vir geld en status
> nie.
>
> Leendert wil die hubris uit jou sny. Hubris is soos kanker, net
> geestelik. In gevalle waar die kanker nie versprei het nie, werk
> die snywerk. Ek het self my dae van snywerk gehad. Ek het selfs
> my tydperk gehad om mense met verspreide hubris chemoterapeties
> te probeer help. Nou is ek maar net besig om die skynbaar hopelose
> gevalle te probeer bystaan. Koos is reg - dis hoekom hy my as
> 'n Swami probeer afkraak het.
> En tog skryf ek alles hierbo met gemengde gevoelens. Ek wil he
> dat jy van jou hubris genees moet word. Maar jou hubris was tot
> dusver vir ons 'n baie goeie ding. Dit het die mense skeppend laat
> skryf. Jou hubris skep entropie wat tot chaos lei. Jou hubris is so
> groot dat dit die chaos tot versadiging dryf. Gevolglik moet die chaos
> oorgaan in orde. Soms lei dit tot ontluikings en soms tot verval.
> Maar die punt is - uiteindelik is daar iets besig om te gebeur.
> Die Afrikaner is besig om uit die doodse slaap van ewewig te ontsnap.
>
> Belowe my een ding - as jou van jou hubris genees is - kyk of daar
> nog iemand is soos jy was. Indien nie, sal jy met 'n groot toneelspel
> moet begin. Dan sal jy moet maak of jy hubris het. Jy sal dit so goed
> moet doen soos dit nou die geval is. Eintlik sal jy dit nog beter moet
> doen, want die fyngevoelige sal deur jou spel kan sien. Wie van ons
> is eintlik nie akteurs nie? Wie van ons speel die lewe opreg?
>
> Alles van die beste
> At de Lange
>
At, ek wonder of jy (as jy eerlik is en intelligent genoeg
is), besef hoeveel jou eie argument dat ander-hubris-besit
en jy nou gelukkig skoon is daarvan, 'n element vorm in jou
hele gedagtegang. Anders val die ou argumentjie natuurlik
ondertussen plat op sy gesig.
Ek dink jy moet ook in ag neem dat hierdie nuusgroep deur
'n geweldige verskeidenheid van mense gelees word, nie net
Afrikaners van 'n sekere kleur nie: Nederlanders en Vlaminge,
Engelssprekendes binne en buite SA, om net 'n paar te noem.
'n Engelssprekende predikant in Suid-Afrika skryf vir my nou
die dag en bedank my, nie net vir die pos van die gedigte
nie, maar ook vir die verwysing na Dietrich Bonhoffer. Ek
neem aan dat so 'n mens eintlik nuwe respek vir Afrikaners
kry wanneer hy sien dat iemand haarself 'n Afrikaner noem,
maar haar dissosieer van die skandalige dinge wat deur
Afrikaners en in die naam van Afrikanerskap in die laaste
halfeeu gedoen is. Was dit nou hubris of wat?
Gloudina
Kyk, ek is so kwaad ek kan slange vang. Gaan 'n vreeslike stink storie
skryf en hoop Huisgenoot gebruik dit. Het foto's ook geneem om dit te
ondersteun.
En waaroor? Flenter meubels! Ons goed het gister hier aangekom. En al die
houtmeubels is flenters! My ouma se kassie het 'n poot af - morsaf! Arno se
lessenaar wat hy op skool gemaak het (geelhout en imbuia) se paneel het
sommer 'n yslike stuk uitgebreek, al die voe"e is los en die dwarshout
agter is uitgebreek. My naaldwerkkabinet se deur is in drie stukke en die
bodem is uitgebreek. Arno se houtlamp wat hy self gedraai het, is afgebreek
bokant die voetstuk.
Dus, gaan nou hierdie storie skryf - want daar is baie, baie mense nog op
pad Kanada toe - om hulle te probeer waarsku. En ook om daardie
trekmaatskappy te dwing om te betaal. Ons bybetaling is natuurlik nie
minder nie as R500. Sal nie hulle naam noem in wat ek ookal skryf
nie - nie voordat die eis ingedien is nie - maar hulle sal wel deeglik weet
dat hulle dit gedoen het, want ons name sal genoem word en ook die feit dat
ons van PE af kom. Daar is baie trekmaatskappye daar, natuurlik.
Wil aanbeveel dat mense wat wil oorsee trek, na 'n maatskappy toe gaan en
aandring op 'n lys name van tevrede trekkers. En as die maatskappy dit nie
wil gee nie, gaan na 'n ander een toe. Hierdie ouens het ons belowe hulle
doen baie trekke oral oor die wêreld en ons het hulle geglo.
Maar die mense wat hier kom aflaai het, sê hulle sal nooit die goed pak
soos wat hierdie ouens dit gedoen het nie! Hulle sê ook hulle lewer baie
goed af van mense uit SA, en daar is altyd, ALTYD goed gebreek, en goed
gesteel. So watse slegte naam het SA nie?
Dus, as julle weet van iemand wat wil oorkom, laat hulle my email as hulle
kan. Ek sal die naam van die trekmaatskappy persoonlik vir hulle stuur, dan
kan niemand sê ek maak dit publiek nie. SA is in elk geval
berug vir sy swak diens.
En as ek met hierdie bohaai kan help dat iemand anders se vertroetelde
meubels verniel word, dan is dit goed. Ook dat die maatskappy sy diens
opknap, natuurlik.
Terloops, ek dink Kanada is wonderlik! As iemand inligting wil h^e, sal ek
probeer help.
Vanochtend was er op de radio een programma, waarin het ging over
objecten waarvoor in de ene taal een heleboel woorden zijn, terwijl een
andere taal er maar enkele voor heeft.
Het voorbeeld van de eskimo's met hun tientallen woorden voor sneeuw
werd erbij gehaald, maar voor het Nederlands wisten ze zo direct niets
te verzinnen. Ikzelf (als waterbouwkundige) moet dan direct aan de vele
woorden voor waterpartijen denken: sloot, gracht, tocht, vaart,
wetering, singel, greppel, kanaal, meer, plas, poel, ven, wiel, vijver,
kolk, rivier, vliet, beek, wel, rel, zwin, baai, inham, zeearm, etc,
etc. En dan natuurlijk de nog veel meer afgeleide woorden: stadsgracht,
poldervaart, molentocht, getijderivier, bergbeekje, spuikanaal etc.
Nu vroeg ik mij af hoeveel van deze woorden in het Zuid Afrikaans
behouden zijn gebleven. Ik vermoed dat een aantal van de woorden
hierboven u niets zullen zeggen, omdat de situatie waarin zij gebruikt
worden niet in Zuid Afrika voor komt.
Zou iemand misschien aan kunnen geven welke woorden in het Afrikaans
worden gebruikt voor de diverse typen watergangen, waterpartijen en
waterlopen?
Misschien is er ook wel iets typisch Zuid Afrikaans waarvoor het
Nederlands weer geen woorden heeft; ook daarin ben ik geinteresseerd.
Goeienaand,
Het gisteraand toevallig by hierdie groep uitgekom.
Ek het die afgelope paar weke gereeld by
alt.penpals. forty plus years ( apfpy) ingeskakel,
en dadelik lus gevoel om deel te neem.
Ek het gedink hierdie is ook 'n lekker geselsgroep
in Afrikaans.
Ongelukkig alles behalwe.
Ek voel duidelik dat die trant heelwat ligter moet wees,
anders is dit 'n groep vir hoogdrawende besprekings.
Ontspanning is dit beslis nie.
Wat ek so pas gelees het van eie identiteit verloor,
kultuur en die res ( Afrikaner Afrikane inderdaad!)
kan ek in dagblaaie lees.
Solank 'n mens lewe, kan jy nie jou identiteit verloor nie.
Jy het nog 'n naam.
Oorspronklike, kort, spitsvondige opmerkings is
baie meer leesbaar en antwoordbaar.
Dit is 'n besprekingsgroep, in verstaanbare Afrikaans,
is dit nie?
Dit lyk meer na hoogdrawende geoefen van moontlike
tesisse, wat niemand in elk geval sou wou lees nie,
behalwe die persoon wat dit geskryf het.
O rooivlerkspreeu,
ek hoor jou lied,
'n diep verhaal
van warm verdriet...
Ek hoor jou klae,
jou stemklank soos in kinderdae,
en soek dan hier,
dan daar,
tot ek jou op die tak gewaar,
allenig op die eiketak,
so somber-swart,
so windverward!
Die reënbui en die winterkou...
die berg is toe van wolkegrou,
die stormweer smoor
jou klagte dood:
bo in die berg is hongersnood.
Die donker kom,
die stormwind fluit -
my hart herhaal
'n honderd maal
die smeking van jou stemgeluid!
O rooivlerkspreeu,
so somber-swart,
so noodverward,
ek hoor jou in die noordewind.
O bedelaar-kind,
verstom, verkluim,
in raaisel-dom
van koue, wrede
wêreldruim!
Dit wil nie se dat indien jy jou plaaswerkers "ordentlik" behandel dat jy 'n
goeie mens is nie. Ek is self 'n boer, een van my bure 'n verregse AWB (het
self aan "slag van Mmabatho" deelgeneem het nog al die jare 'n swart
girlfriend.
Dit is nou maar so dat ons almal 'n gewete het,die regses voel dat hulle die
vloek en slaan kan regmaak deur goeie huise ens.Dit werk nie so nie.
Die gemid Afrikaanse boer vandag behandel sy werkers op presies dieselfde
manier as die gemid boer in Meksiko, Spanje en/of Australië. Dit is ongelukkig
so dat 'n paar "regses ons almal se image beduiwel.
Dit is tyd dat die rassiste by hul pêlle in Perth gaan bly, sodat ons ander
Suid-Afrikaners kan aangaan met ons lewe en hierdie land van ons kan
uitbou.
MIELIEBOER
In my kleindae was die persoon van Generaal
Smuts soos iets wat uit graniet gekap was. Deel van
my ékennisê van hom was gebaseer op die wete dat
hy baiekeer Tafelberg op en af geklim het. Deel daar-
van was die wete dat my ma se familie �Sappe� was,
veral my ouma en oupa van moederskant wat gereeld
vir my na politieke vergaderings geneem het, waar
ons lekker tussen die grootmense se bene gespeel het.
Soos ek groter geword het, het ek bewus geword dat
hy 'n internasionale figuur is, een van die leiers in
San Fransisco by die ontstandkoming van die VVO.
Ek was daarvan bewus dat my pa nie 'n Sap was nie,
maar hy het altyd waarderend gepraat van Smuts as
boeregeneraal in die Boere-oorlog, dus het ek nooit
negatief oor Smuts gevoel nie. Ek het nooit sover ge-
kom om sy Holistiese filosofie in besonderhede te
bestudeer nie. (Wens At wil meer daarvan vertel.) Ek
kan egter onthou dat ek baie verontwaardig was toe
ek uitvind dat Smuts aan bewind was toe die stemreg
van die Indiërs in die Kaapland weggeneem is. Ek
wonder hoe hy dit geregverdig het?
Ek sal graag inligting, standpunte en kommentaar wil bekom oor die
bevordering van Afrikaans in die werksplek. Hoe bevorder mens jou taal, hoe
behoort 'n "werskplek" taalbeleid te lyk, en wat behoort 'n Afrikaanse
vakbond daaraan te doen.
Die haelwit gestapelde wolke,
Paleis deur die winde gebou!
Hoe sou ek hul heimnis vertolke
En saggies dit fluister vir jou?
Verguld steek die domme nog witter
Af teen die velde van blou,
Soos jou oë, en perlemoer skitter
Soos dou.
Sal ek fluister? Ons ryk in die weste
Word van sieraad ontbloot;
Die winde verstrooi nou ons veste -
Selfs wysheid moet dood;
Maar wyl lippe op lippe kan bewe,
Bied my jou mond, Lief, bied nou,
Eers ons gloed, eer ons hartstog begewe,
Soos paleise deur winde gebou.