Luister nou net na "Kommentaar" op Radiosondermense. 'n Program waarin die
week se nuusgebeure in oënskou geneem word. Die program is "politiek korrek"
in die fynste besonderhede, en die deelnemers daaraan word deur Pollux in
Rapport gereeld as "poefters en paaiers" (= mense wat gatkruip by die
regering) uitgevreet. Vanaand se P&P was Harald Pakendorf en Tim Du Plessis
van (Drog) -Beeld - albei gereelde deelnemers, wat in die verlede erg in
(veral) Afrikaners se kele afgeklim het, en heel konsekwent vir die ANC
hande geklap het.
Wat my getref het, was dat daar vanaand van poef en paai weinig sprake - die
twee het aanmekaar hul "bekommernis" uitgespreek.
Daar was nog wat hierdie week gebeur het, maar ek volstaan met vier items:
Storie 1
So 'n maand ot twee gelede het Wen (as ek reg onthou) verwys na berigte oor
die ANC se finansiële probleme.
Hy het toe voorspel dat ons weer 'n reeks bankrowe sou kry.
Dit was nie twee weke later nie, toe word R18 milj geroof in 'n uiters
professionele rooftog op die pad tussen Pretoria en Bronkhorstpruit.
Een van die verdagtes wat gevang is, is geidentifiseer as 'n voormalige
MK-lid. Hierdie week besoek die minister van veiligheid en sekuriteit,
Sidney Mufamadi, die verdagte in die sentrale gevangenis in Pretoria.
Politieke opponente van alle kante kry die piep daaroor.
Die P&P is nie tevrede met die minister se verduideliking nie. Hulle wys op
twee of drie vorige "vreemde" optredes van die minister in soortgelyke
situasies
Storie 2
Die hoof-ondersoekbeampte van die Waarheids- en Versoekingskommissie word in
getuienis betrek by die slagting by die Heidelbergtaverne. Sedertdien is
daar ook gerugte dat sy huis gebruik is om APLA-soldate op te lei.
Die P&P (tot dusver groot aanhangers van die WVK) stem saam die integriteit
van die kommissie "ernstig in gedrang" is (as ek die woorde reg onthou.)
Storie 3
'n Beskuldigde in 'n bankroof word uitgeken as 'n baie bekende digter en
kunstenaar in die swart gemeenskap - die "peoples poet".
Storie 4
Die onderwyswysigingswet word aanvaar met bepalinge wat belangrike
menseregtekwessies (die reg van ouergemeenskappe om onderwysers in skole aan
te stel) nie beheer nie, maar aan die minister oorhandig om na goeddunke te
besluit.
Die P&P verwys daarna dat dieselfde gebeur het in die onlangse wet op
medisyne, waar die minister die reg verkry om na goedunke patenteg op
medisyne ter syde te stel.
Die P&P wys daarop dat ons hierdie soort "regering per regulasie" veral
onder die laaste jare van die NP-regering gekry het - en dat dit toe beskou
is as toonbeeld van hoe die regstaat ondergrawe is.
"The more things change, the more they stay the same": Vanaand se
"Kommentaar" het my amper herinner aan "Sake van die Dag" met AM van Schoor.
Nou as die poefters en paaiers so begin praat, klink dit bietjie laat in die
dag.
Het enigiemand al na puntradio geluister?
Dis die nuwe afrikaanse geselsradio op 1332Khz mediumgolf.
Ek huur 'n motor in Kaapstad en toevallig is die radio daarop ingestel.
Toevalligheid of briljante bemarking, ek weet nie.
Anyway dis die stasie waar Piet Koornhof en Pik Botha gaan dj speel.
Piet se slot se naam is punt in die geskiedenis, of so iets.
Ek wonder toe of Piet sy bydrae tot die TRC via puntradio gaan maak.
(Iemand help: was hy minister van bantoesake? of was dit plurale
betrekkinge?)
Ek dink die stasie gaan dalk 'n welkome verandering op Afrikaans stereo
wees. Kom ons hou duimvas.
Al is dit nou net om te lag oor die gekhede van has-been politici.
Volgens een van die dj's het hulle reeds na twee dae op die lug 'honderde'
oproepe ontvang.
afrikaanse sal nooit uitsterf nie.
Charl
PS: sal iemand asb 'n email adres vir die stasie pos as hulle dit te wete
kom?
-------------------==== Posted via Deja News ====----------------------- http://www.dejanews.com/ Search, Read, Post to Usenet
Dit word gesê van iemand wat baie
vindingryk is. Said of someone who
is very resourceful.
This idiom is probably one of the most frequently
used in the Afrikaans language. Literally it means
"a farmer makes a plan." However, because the
Afrikaners are also sometimes called "Boere", it
has developed a tangentially racial component to
its meaning, especially when it is used by Afrikaners
themselves. I sometimes wonder though whether this
idiom did not originally come from Europe, with its
basic meaning rooted in praise for the resourcefulness
of the farmer.
Die drank is tog 'n snaakse goed:
Hy gee die bangste kźrel moed.
Al is 'n Hotnot nog so olik,
Een sopie maak hom netnou vrolik;
Steek hy maar net 'n dop of drie,
Dan stuit hy vir g'n duiwel nie.
Maar Klaas het darem naar gelyk,
Toen hy daar in die kerkhof kyk:
Syn bloed het wonderlik gekook,
Toen hy gewaar hoe dit daar spook:
Daar speul die duiwel op 'n tromp
Vir veertig spoke in 'n klomp:
Hul dans daar rond dat dit so gons,
Geen ouderwetse kotiljons,
Maar eers "Aleksander Klipsalmander"
Trap hulle algar met malkander;
Toen was dit weer die "hondekrap",
Totdat die sweet so van hul tap!
Die goed was byna poedelkaal,
En kyk, die vrouens was té skraal,
Maar een daarvan, 'n bietjie dikker
Maak so 'n uitgehaalde flikker
Dat Klaas, plaas van syn bek te hou,
Skree: "Arrie, dit was fluks van jou!"
Soos hy dit seg, toen moet hy ja,
Die heel boel sit hom agterna.
"Kol, loop nou dat die stof so staan,
Anders is Klaas vanaand gedaan!
Kom jy maar net die drif verby,
Dan dalkies raak jou baas nog vry;
'n Spook is nes 'n bokkapater,
Hy loop nie sommer in die water.
Toe Kol, die duiwel sny jou spoor!"
Hier lég die drif - hiert! -sy's daaroor;
Haar stert het hul glad uitgeruk,
Maar Klaas is los, dis syn geluk.
Vir dié wat lus het om te draai,
Wil ek maar net een woordjie raai:
Gedenk aan Klaas Geswind syn perd,
En vraag jouself: waar is haar stert?
> Tijdens de Boerenoorlog vocht een aantal Nederlanders met de Boeren
> tegen het Engelse leger. Ik ben met een onderzoek bezig, betreffende een
> van deze nederlanders. Weet iemand waar ik aanvullende informatie kan
> krijgen, bijvoorbeeld bij een Staatsarchief of bij een vereniging van
> Boeren. Elke aanvullende informatie (een website of een emailadres of
> een titel van een boek is welkom!
Wat was die naam van die persoon? Is daar enige ander inligting oor hom
(haar?) bekend?
Herma schreef ...
>
> webmaster wrote in article ...
>
>> What's the afrikaans translation of the word "commercials"?
>>
> advertensies (commercials in the sense of advertisements, that is. if it's
> another context, please give more info)
>
>
Op de televisie of de radio spreken wij over "reclame" (of is het "reklame"
volgens het groene boekje?), in kranten of weekbladen "advertentie". Ik
vraag me eigenlijk af wat onze zuiderburen voor woord gebruiken; volgens
mij iets totaal anders.
On television and on the radio we (Dutch) call them "reclame", in
newspapers and magazines "advertentie". I wonder what word Flemish use; I
suspect something entirely different.
1) Hierdie storie kom van so 'n klompie jare gelede. Oom Chris en sy goeie
vroutjie het vas geglo dat daar net een betroubare voertuig op die pad is,
en dit is 'n Volkswagen Kewer. Hulle kuier die naweek by vriende. Die
vriende het 'n dogtertjie [Riekie] van so net by die 5 jaar oud. Dis laat
Sondagmiddag en die vriende maak gereed om te ry. Die tasse word nader
gedra, die Vollatjie word voor oopgemaak dat die tasse ingelaai kan word.
Riekie staan die spul en bekyk, bekommernis is op die gesiggie te lees en
dan kom die vraag: "Mamma, waar is daai kar se stoof dan?"
xxxxxxxxxxxxxxxx
2) Die gemeente het nie 'n predikant gehad nie, die pos was vakant. Sondae
moes een van die ouderlinge 'n preek voorlees. Elke Sondag was dit die
"twyfelagtige" voorreg van 'n ander ouderling. Die besondere Sondag is dit
oom Oosie se beurt. Hy het hom die hele week gekwel oor die aangeleentheid,
sê-nou hy lees verkeerd, sê-nou hy lees nie hand genoeg nie, sê-nou die
gemeente luister nie, sê-nou, sê-nou ens. Sy kleinseun, Bertie [4 jaar],
het van die ding gehoor, en siende dat hy en Oupa baie lief vir mekaar is,
het hy Oupa getroos met: "Toemaar Oup's ek sal daar wees en ek sal sommer
voor in die kerk, naby Oupa sit." Die diens het begin en Bertie het sy
belofte gestand gedoen, sit daar in die voorste gestoeltes. Oupa het vir
hom 'n glas water op die kateder neer gesit, sodat hy darem die keel kan
natmaak wanneer dit nodig sou word. Soos wat die preek gelees word, begin
Oupa homself daarin inleef en begin later redelik erg met die hande en arms
te beduie. Toe sy hand met een van die bewegings met 'n spoed, redelik naby
die glas water verby beweeg, het Bertie besluit dat hy moet keer terwyl
daar nog te kere is. Hy spring op die bank en roep uit: "Oupa, Oupa, jy
moet oppas, jy slaat nou-nou jou dop in sy maai in!!"
[Einde van preek]
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Liewe Internet vriend,
Ons pos elke Maandag, Woensdag en Vrydag staaltjies soos die hierbo aan
almal wat op ons adreslys is. Daar is geen koste aan verbonde nie, ons
stuur NIE gemorspos nie en ons wil ook niks aan jou verkoop nie. Indien jy
dit ook wil ontvang, stuur net aan ons 'n E-pos met: STUUR STAALTJIES en jy
kan dit ook ontvang. Indien jy na 'n paar dae besluit dat ons besig is om
jou tyd te mors, dan vra jy net dat ons jou adres verwyder, en ons doen dit
dadelik. Pos jou briefie aan: dm...@global.co.za
Watter yslike ironie is dit nie dat Martin Luther sy 95 stellinge op 31
Oktober 1517 teen die Wittenbergse kerkdeur vasgespyker het en daarmee
die Hervorming begin het nie! Dieselfde dag wat vandag as Halloween
bekend staan: die een dag van die jaar dat die bose geeste en hekse en
die duiwel brullend die nag oorneem. Dieselfde dag waarop die
Protestantse Kerk sy oorsprong het, word hier in die VSA gesien as
byna-byna 'n mededinger met Kersfees, behalwe dat daar 'n bisarre aksent
aan verleen word met beklemtoning van duiwelse en demoniese ondertone.
Nietemin het die kinders in ons gemeenskap vanaand fees gevier soos min.
Kort voor 6 nm het die deruklokkie die eerste keer gelui, met 'n
spannetjie opgeskote "laaities", elk optimisties met 'n kussingsloop
(nog leeg) en die uitdagende kreet "Trick or treat". Hulle is opgevolg
deur 'n nimmer eindigende stroom kannetjies met pampoenlanterns en
mandjies, hulle ouers in die donker agter hulle om 'n wakende ogie te
hou. En almal se oë flikker op toe hulle die pak "Reese's Peanut Butter
Cups" in my hand sien - duidelik die gewildste van al die lekkers wat
hulle aangebied word. Die kinders wissel van so klein dat hulle skaars
kan praat en loop - een pa sê ewe trots dat sy dogtertjie maar pas 2
jaar oud is - tot tieners. En almal is uitgevat in kostuums wat wissel
van duiwels en spoke tot fantasiekarakters uit strokiesprente. Geen
goedkoop tuisgemaakte kostuums hier nie.
Ons voorraad lekkers is na 'n uur uitgeput, en ek moet al die ligte
afskakel en die voordeur toemaak. Die straat wemel nog van lanterns en
kinders wat heen en weer dartel. Ek staan 'n oomblik buite in die donker
om alles te aanskou - maar vergeet ek het 'n wit hemp aan. 'n Dogtertjie
draf verby, steek vas en vra huiwerig "trick or treat"? maar draf
verder. In die agtergrond is ma's en pa's besig om 'n ogie te hou oor
hulle kinders. 'n Mens hoor kort-kort "Say thank you" of "Come on now".
Die laaste groepie wat by ons aangedoen het, se slopies was oorlopens
toe vol. Dit verwonder my dat so baie lekkers uitgedeel word. My dogter
sê ewe droogweg sy hoop nie hulle eet alles met een slag op nie, en
wonder dan hardop of daar met Kersfees ook so 'n ophef gemaak word...
Watter yslike ironie is dit nie dat Martin Luther sy 95 stellinge op 31
Oktober 1517 teen die Wittenbergse kerkdeur vasgespyker het en daarmee
die Hervorming begin het nie! Dieselfde dag wat vandag as Halloween
bekend staan: die een dag van die jaar dat die bose geeste en hekse en
die duiwel brullend die nag oorneem. Dieselfde dag waarop die
Protestantse Kerk sy oorsprong het, word hier in die VSA gesien as
byna-byna 'n mededinger met Kersfees, behalwe dat daar 'n bisarre aksent
aan verleen word met beklemtoning van duiwelse en demoniese ondertone.
Nietemin het die kinders in ons gemeenskap vanaand fees gevier soos min.
Kort voor 6 nm het die deruklokkie die eerste keer gelui, met 'n
spannetjie opgeskote "laaities", elk optimisties met 'n kussingsloop
(nog leeg) en die uitdagende kreet "Trick or treat". Hulle is opgevolg
deur 'n nimmer eindigende stroom kannetjies met pampoenlanterns en
mandjies, hulle ouers in die donker agter hulle om 'n wakende ogie te
hou. En almal se oë flikker op toe hulle die pak "Reese's Peanut Butter
Cups" in my hand sien - duidelik die gewildste van al die lekkers wat
hulle aangebied word. Die kinders wissel van so klein dat hulle skaars
kan praat en loop - een pa sê ewe trots dat sy dogtertjie maar pas 2
jaar oud is - tot tieners. En almal is uitgevat in kostuums wat wissel
van duiwels en spoke tot fantasiekarakters uit strokiesprente. Geen
goedkoop tuisgemaakte kostuums hier nie.
Ons voorraad lekkers is na 'n uur uitgeput, en ek moet al die ligte
afskakel en die voordeur toemaak. Die straat wemel nog van lanterns en
kinders wat heen en weer dartel. Ek staan 'n oomblik buite in die donker
om alles te aanskou - maar vergeet ek het 'n wit hemp aan. 'n Dogtertjie
draf verby, steek vas en vra huiwerig "trick or treat"? maar draf
verder. In die agtergrond is ma's en pa's besig om 'n ogie te hou oor
hulle kinders. 'n Mens hoor kort-kort "Say thank you" of "Come on now".
Die laaste groepie wat by ons aangedoen het, se slopies was oorlopens
toe vol. Dit verwonder my dat so baie lekkers uitgedeel word. My dogter
sê ewe droogweg sy hoop nie hulle eet alles met een slag op nie, en
wonder dan hardop of daar met Kersfees ook so 'n ophef gemaak word...
Amen - Ben in 'the Silicon Valey' ook van Pretoria.
--
----------------------------------------
NOTE: To reply - remove the anti-spam
section from the reply address.
ANY commercial email I receive is
eligible to a $50.00 proof reading cost.
By removing the anti-spam section from
the reply address for commercial
purposes you agree to these terms.
----------------------------------------