Net 'n woord van advies ... jou gekose naam is nie normaal op die Net nie.
Ek probeer nie snaaks wees nie, ek stel voor jy verander dit. Dis die tipe
naam wat 'n opgeskote dogtertjie sou gebruik.
Nee Juffrou. Ek stem hy spel swak, maar "donder" sou meer gepas gewees het
... omdat die woord nooit anders as "donner" uitgespreek behoort te word
nie. Assimilasie, jy weet >:-)
André wrote in message ...
> Tipiese antwoord van 'n onderwyser!
>
> @igs.net wrote in message ...
>> "Spy" writes: > ek lees "mine Kampf"......van HITLER
>>>
>>> wat de doner het dit met jou uit te waai oor wat ek lees....
>>
>>
>> Spy ken ook nie Duits nie! Dis "Mein Kampf", Spy.
>> Enige Afrikaner sal weet hoe om "mein" te spel.
>> Hoekom lees jy Mein Kampf. Spy? Wil jy bietjie
>> by Hitler gaan leer? Ken jy die geskiedenis, Spy?
>> Weet jy hoe Hitler aan sy einde gekom het? Arme
>> ou Spy, jy is aan die verkeerde kant van die
>> geskiedenis. Soos alle neo-nazis is.
>>
>> Gloudina
>>
>> PS: 'n mens skryf dit as "donner" en nie "doner"
>> nie. Het jou Afrikaanse juffrou nie vir jou geleer
>> dat jy twee konsonante moet skryf as jy die vokaal
>> kort wil hou nie? As jy dit "doner" skryf, dan
>> sal mens dit "do-oner" uitspreek, Spy, jou ou donner.
>>
>
die polisie met haelgewere
die man wat die R1-koeël in sy heup gekry het
en die bergies wat aande
met hul dronk gatte bergop trek
as die aandster in die hemel hang
gebreekte mense Jesus
jy was gebreek
en toe jy aan die kruis gepraat het
was dit om te sê hoe die skerwe jou sny in die kop
en toe het jy heel geword die derde dag
en gesê dat almal wat gebreek is
in jou heel sal word
Jesus van die polisie
en die bergies
en hulle wat bitter en brandend is
is jy toe uiteindelik
bybel toe verban
waar jy in die woestyn van Judea
bladsye en bladsye afstap
en in slothoofstukke opvaar
na kaarte agter in die bybel toe?
"Vroedvrouw & Zwangerschap" (vvzs) is een rondzendlijst waar alle aspekten
m.b.t. zwangerschap en geboorte aan bod kunnen komen.
Vroedvrouwen en andere professionals, evenals eenieder met een interesse
voor verloskunde, is welkom. De discussies zijn in het Nederlands of in het
Afrikaans.
Trefwoorden: Verloskunde, fertiliteit, pre- en postnatale zorg,
maatschappelijke positie van vroedvrouwen, opleiding van vrvr.,
tewerkstellingskansen voor vrvr, abortus, geboorte, kraamhulp, verloskunde
Abonneren: mailto:list...@jarasoft.xs4all.nl [subscribe vvzs in het
bericht]
"Vroedvrouw & Zwangerschap" is a mailinglist in Dutch or Afrikaans
where all aspects regarding pregnancy and birth can be discussed.
*** The discussions are in Dutch or Afrikaans ***
Midwives and other professionals, next to others with an interest in
midwifery, are welcome to join if they can participate in Dutch or in
Afrikaans.
Keywords: Midwifery, fertility, ante- and post-natal care, position and
training of midwives, birth, abortion, opportunities for midwives,
midwives, birth attendants, obstetrics
To subscribe: mailto:list...@jarasoft.xs4all.nl [subscribe vvzs in the
body]
*** The discussions are in Dutch or Afrikaans ***
Information: mailto:phu...@innet.be (P. Hublou)
ooooo000ooooo
---------------------------------------------
mailto:phu...@innet.be (Patrick Hublou)
Flanders, 51¡4'N 3¡42'E GMT+1 January 1998
Sci.med.midwifery: midwives on Usenet
---------------------------------------------
En Wiesa met haar hare wit soos brak,
kyk na die vuurtjie binne alle dinge;
sy laat die rook van vlam en kole sak
tot voorbodes en ou herinneringe;
en sy vertel hom mymerend van 'n volk
in windoop ruimtes van 'n land gevorm
wat opstyg uit die see tot in die wolk
waar God praat in die weerlig en die storm;
sy noem hul opstand teen die vreemde ras;
roep ou gesigte voor haar uit die vlam,
van vegters, vryburgers soos Adam Tas,
dorpies soos Graaff-Reinet en Swellendam.
En sy vertel hom van die heuninggat
waarin Frederik Bezuidenhout
met sy geweer aanlê en weier dat
vier Hottentotte en 'n Kakieskout
en nog 'n hele boel daarby hom vang.
"En soos jy weet, my seun, die tou was vrot
waaraan die vier opstandiges moes hang;
party sê dis toeval, maar ons sê dis God."
Vertel hom van die vlam en donker mens
wat in die ooste om die huise saans
ou liedere van impi's sing, die grens
van kinders en 'n volk se lang stoet waens.
"Hy het ons van verdrukking afgesonder
.... kwyldrade van die osse blink oor gras....
dat ons in stiltes weer opnuut die wonder
van Hom sou ken, soos Hy hier eenmaal was."
En sy vertel hom van die leed en angs,
verraad en moorde soos op Piet Retief,
van nagte soos by Weenen en Bloukrans,
en liggame met assegaai deurklief.
"Hy was met ons die nag by Bloedrivier
toe lang sweepstokke met lanterns swaai,
Hy was ons eerste lig oor die visier
toe die kruitdamp oor Amajuba waai.
En volke het om hierdie land van ouds
gevaar en in gruisgate rond gesoek
soos erdvarke; maar die Stad van Goud
moes óns klein volkie later vind... tot vloek!
En hulle het ons huise afgebrand.
Hóé kon die rykes van 'n ryk ooit weet
dat ons sou veg vir ruimtes van ons land
al moes ons in die veld rysmiere eet?
En soos mens snags in dieptes van die Baai
se waters sien hoe skommel ster en lampe,
sê in 'n donker kol van hierdie volk, swaai
beelde nog van Konsentrasiekampe.
Ek stap een oggend uit die Kamp en sê:
'Kyk, sien ek vanoggend 'n duisend skaap
wat op die vlaktes so in hopies lê?
Maar nee!' sê ek. 'Dis mos waar dooies slaap.'
En nou waar miershoopkamers en rotstuine
staan, en skepsels koekepanne laai,
lê hulle stil: ou vegters in die bruin
komberse van die aarde toegedraai."
Piet, Piet.... Wag nou kêrel. Uhmm... ek hoop jy neem kennis van die feit
dat ek darem jou naam met 'n hoofletter spel. En ook dat ek 'n sin met 'n
hoofletter begin, al het Mnr. Wolmarans my in die Afrikaanse klas geleer
dat jy nooit 'n sin met "en" begin nie.
Die onderwerp wat jy aangeroer het, kon inderdaad 'n interrisante een
gewees het. Net jammer vir die laaste sin wat 'n ondertoon van sarkasme
ingehou het. Dus het ek maar in 'n tipiese "tit for tat" formaat gereageer.
Om een of ander rede is die Afrikaanse taal en kultuur 'n ideale teiken vir
bitterbekke. Ons is nou al so sensitief vir hierdie tipe van geslepe
uitlokking dat ons terug aanval nog voor die eerste skoot behoorlik geklap
het. Jeremy Mansfield op Hoeveld Stereo is waarskynlik die beste voorbeeld
waarop ek nou my vinger kan lê. Snaaks genoeg vloek hy so lekker in
Afrikaans. Hy is veral geheg aan die woord "kak". Ek wonder hoekom?
Kan ek jou herhinder aan die sensuur wette wat die Afrikaanse skrywers aan
bande gelê het? Onthou jy Kennis Van Die Aand? Die lesers het saam met die
skrywers handoek ingegooi. Hoera vir 'n nuwe regering met visie. Miskien
sal die Afrikaanse letterkunde uit die modder opstaan, voor ons meer Kringe
In 'n Bos hardloop.
OK dit is die teorie daaragter. Ek persoonlik het 'n probleem met fiksie.
Bladsy nommer een is nie 'n probleem nie. Bladsy twee vervaag gou-gou,
bladsy drie volg ek getrou en teen die einde van die eerste hoofstuk kan ek
min of meer vir jou vertel wat op bladsy een gestaan het...Miskien.
Terloops, ek het in my vorige skrywe vergeet om te sê dat ek darem ook
Geknelde Land in standerd nege gelees het...
Ek soek die oorspronklike Afrikaanse gedigte van
Ingrid Jonker, waarvan die onderstaande vertalings
is.
Gloudina
LOST CITY
Ingrid Jonker
In the rain that has passed by
faraway day and lost city
of acorns and doves full of daybreak
my hands were the one small squirrel
quick to be shy but prepared
faraway day and lost city
through all the people you have come
with a simple smile
as if from a long journey
and the rain that has passed by
has warmed itself against my body
the rain of smoke and ochre
that smells of your clean-washed hands
of warm doves and the open
orange poppy of the sky
(Translated by Jack Cope and Ruth Miller)
(I do not have the original Afrikaans with me.)
THE FACE OF LOVE
Ingrid Jonker
Your face is the face of all the others
before you and after you and your eyes calm as a blue
dawn breaking time on time
herdsman of the clouds
sentinel of the white iridescent beauty
the landscape of your confessed mouth that I have explored
keeps the secret of a smile
like small white villages beyond the mountains
and your heartbeats the measure of their ecstasy
There is no question of beginning
there is no question of possession
there is no question of death
face of my beloved
the face of love
(Translated by Jack Cope.)
From the Penguin Book of South African Verse (1968)
Die Voortrekkers het besluit om polities korrek te word. Dit het tot gevolg
gehad dat daar 'n reeks veranderinge binne die Voortrekkers plaasgevind het
wat die hele wese en karakter van die Voortekkers oor die afgelope 4 jaar
ingrypend verander het.
Die mees duidelike verandering is dat daar nou lede van ander
bevolkingsgroepe by die Voortrekkers ingelyf word. In die lig van die feit
dat die Voortrekkers aanvanklik gestig is as 'n organisasie vir die Blanke
Afrikaner, wonder ek nou hoe hierdie "buitestaander lede" die organisasie
gaan beinvloed.
Hulle het to immers nie dieselfde ervaring van die geskiedenis as die
Afrikaner nie. Verder is daar ook nog duidelike geloofsverskille wat hulle
verder van die Afrikaner onderskei. Kom ons kyk na 'n paar van hierdie
sake.
Die duidelikste verskil wat na vore kom is die van geloof. Meeste van die
"buitestaander lede" kom van 'n kultuuragtergrond wat, alhoewel hulle
Christene mag wees, gladnie die geloofsgeskrifte van die susterskerke
onderskryf nie. As 'n mens in ag neem dat die regimente van die
Voortrekkerbeweging duidelik uitstip dat hulle 'n Calvinistiese
uitgangspunt soos gesien van die oogpunt van die susterskerke onderskryf,
wonder 'n mens hoe ernstig die Voortrekkers deesdae hul eie reels opneem.
Hierdie feit, tesame met die skrapping van die besware klousille, kan tot
gevolg hê, dat die ware Christen-Voortrekker nou 'n funksie sal moet
eerbiedig waar 'n leeraar van 'n ander geloofsleer optree. Dit is uiteraard
onaanvaarbaar, maar die Voortrekker lid het homself die reg om te onttrek
onsê.
Gedurende die argument wat tot die opbreek van die Voortrekkers gelei het,
is enigeen wat hierdie feit na vore wou bring doodeenvoudig net doodgepraat
en hy is afgemaak as iemand wat doodeenvoudig net nie die nuwe vlag van die
land wou eerbiedig nie. Oor die vlag later meer.
Die inlywing van die "buitestaander lede" van die Voortrekkers het daar
natuurlik 'n nuwe delema na vore getree. Al die handleidings wat binne die
Voortrekkers tot op hede gebruik is, is geskryf met die geskiedenis vanuit
die oogpunt van die Afrikaner. In hierdie handleidings is daar baie
stellings wat nie vir ander bevolkingsgroepe aanvaarbaar is nie, en wat in
die nuwe uitgawes so afgewater is, dat die geskiedenis soos nou deur die
Voortrekkers voorgehou is inderdaad niksseggend is, kyk maar na die
beskrywing van die landing van Jan van Riebeeck in die nuwe handleiding.
Alhoewel dit histories korrek is sover die fisiese gebeure betref, verdraai
die handleiding die gevoelens rondom die gebeure om by die huidige
politieke situasie in te pas. Die plaaslike bevolking van daardie jare het
die vestiging van die kolonie beslis nie as diefstal van hul grond beskou
nie. Daardie gevoel mag vandag dalk heers, maar dit is duidelik die gevolg
van 'n doelgerigte poging om die Afrikaner en alles wat hy tot dusver
bereik het tot niet te maak, en hom sodoende sy erfenis te ontsê. Die
probleem is egter dat die proses so deur die leierskap verbloem en
geregverdig word dat die deursnee Afrikaner dit nie eers besef nie. Ek wil
met hierdie stelling nie die gruweldade wat in die verlede plaasgevind het
regverdig nie, maar die leser slegs daarop wys dat daar baie in sy
geskiedenis is waaroor hy werklik trots kan voel.
Die huidige politieke toestand in die land neig om die Afrianer se aandag
op al die negatiewe punte van sy geskiedenis te wil fokus om hom sodoende
tot die punt te kry waar hyself alles wat hy vermag het sal ontken. 'n
Sprekende voorbeeld hiervan is byvoorbeeld die kommentaar van die
Mosambiekse President wat, toe die eerste Afrikaner Boere hulle n sy land
gaan vestig het na die laaste verkiesing. Ek haal aan: "Hierdie gebeurtenis
sal die Boerevolk leer om met ander saam te werk.". Dat my ou volk nou maar
eenmaal 'n volk van hardekoppe is, is ek eerste om te erken, maar as ons
terugkyk in die geskiedenis, sal 'n mens sien dat die Boerevolk inderdaad
'n goeie verhouding met die inheemse volkere gehad het, totdat die deur die
Engelse agente versuur is. Die gevoelens wat so deur Rhodes en sy agente
geskep is, was inderdaad een van die faktore wat tot die Sekoekoenie,
Mapoch en ander soortgelyke oorloë gely het. Dit het immers die basis gelê
vir die rassehaat wat vandag nog 'n probleem in ons land is.
Om na die vlag terug te keer. Waarom die polimiek oor die erkenning van die
nuwe landsvlag? Het dieselfde gevoel nie geheers in 1928 toe die vorige
vlag in gebruik geneem is nie? Trouens, daar is vandag nog 'n deel van die
bevolking wat ten sterkste beswaar maak oor die Union Jack wat in die vlag
vervat is en gevolglik nie die vlag wil eerbiedig nie. Hierdie is immers
veronderstel om 'n land te wees waar almal hulself kan uitleef. Waarom word
hierdie groep van ons bevolking dan hul reg ontsê?
Maar kom ons bepaal ons by die Voortrekkers. Ons wens hulle alle sukses toe
in hul taak voerentoe. Hulle het 'n baie moeilike pad gekies, een wat
sekerlik gaan lei tot die stigting van 'n Afrikaanse Boy Scout beweging.
Indien hulle aangaan op die pad wat hulle gekies het, sal alle verwysing na
die geskiedenis en kultuur uit hulle organisasie verdwyn. Ons hoop dat hulle
dit sal besef voordat dit t laat is.
Nou 'n bietjie oor die Afrikaner Volkskultuurbeweging. Dat daar
oorvleueling met die Voortrekkers gaan plaasvind is 'n uitgemaakte saak. 'n
Mens moet egter nie daarin vaskyk nie, aangesien die Voortrekkers tog ook
'n oorvleueling met die Bouy-Scouts het. Die verskil is in die uitgangspunt
van die bewegings. Die Voortrekkers het hulself tot 'n platoniese beweging
omskep met geen kulturele standpunt nie, terwyl die AVKB homself sien as 'n
beweging met 'n sterk kulturele standpunt. Dit kan tot gevolg hê dat hy
somtyds 'n ongewilde standpunt moet inneem, maar daar moet vooraf besef
word dat dit baie duidelik en onomwonde gestel is vanaf die begin.
Die negatiewe beeld wat deur somigge persone geskep is, gaan moelik wees om
af te breek, maar as ons op ons Skepper vertrou en volhard, salons
suksesvol wees.