Die lede wat graag wil weet waarmee die Boere van Orania besig is, kan gaan
kyk by die V2000 blad http://home.intekom.com/rsa/
Daar is 'n Engelstalige artikel onder "NEWS" wat nogal breedvoerig beskryf
wat hulle reeds bereik het asook watter verdere planne hulle het vir
ontwikkeling. Dit lyk asof Orania die kritiese punt van ontwikkeling
verbygesteek het en nou voluit groei.
> Die lede wat graag wil weet waarmee die Boere van Orania besig is, kan gaan
> kyk by die V2000 blad http://home.intekom.com/rsa/
> Daar is 'n Engelstalige artikel onder "NEWS" wat nogal breedvoerig beskryf
> wat hulle reeds bereik het asook watter verdere planne hulle het vir
> ontwikkeling. Dit lyk asof Orania die kritiese punt van ontwikkeling
> verbygesteek het en nou voluit groei.
> Groete,
> Frikkie Potgieter
Is alles nog so khaki daar. Hoop julle het nou darem regte toilets daar,
is nie meer modies om die bucket system te gebruik nie.
--
Thomas Jacobs - Computing Centre - Rhodes University - Grahamstown
Internet: cc...@hippo.ru.ac.za uucp: ..!uunet!m2xenix!quagga!hippo!cctj
Ek stuur drie keer per week 'n gratis "E-pos koerantjie" aan
'n groep Internetters. Ek plaas hieronder 'n voorbeeld van 'n
uitgawe. Indien jy dit ook wil ontvang, stuur net aan my 'n
E-pos na: dm...@lantic.co.za en skryf: "Wil inskryf".
Indien jy dit 'n paar dae ontvang het en jy voel dat ek besig
is om jou tyd te mors, dan skryf jy net dat ek jou naam moet
uithaal en ek doen dit dadelik.
Ek belowe dat ek NIE aan jou gemorspos of advertensies
sal stuur nie.
Groete,
Danie [dm...@lantic.co.za]
########################
VOORBEELD:
########################
Hallo almal.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kom ons begin sommer vandag met die volgende:
Ek dink nou sommer aan, George die boemelaar, , wat by die Izak
gekom en gebedel het. Izak het vir hom gesê dat hy nie vir hom
kos wil gee nie, maar dat hy vir hom werk het waarvoor hy hom
maandeliks 'n salaris sal betaal. Om 'n lang storie kort te maak,
George het toe by hom begin werk. Een aand het een van die
huismense verjaar en daar is 'n geselligheid aangebied en
George is ook uitgenooi. Een van die gaste vra toe later vir
George hoekom die boemelaars so van dorp na dorp loop,
waarop George geantwoord het: "Maar man 'n mens moet mos
darem aangaan in die lewe.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
HELPMEKAARHOEKIE:
Sy skryf en vra:
Kan van die Internet vriende vir my sê waar op die Net 'n mens
jouself moet adverteer, as jy werk soek. Of waar op die Net soek
'n mens werk . Help asseblief!!!
Stuur sommer aan my die raad by [dm...@lantic.co.za]
en ek sal dit deurgee.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KINDERSÊGOED:
Hans was so skuins by drie verby en Pa en Ma was in Engeland vir Pa
se nagraadse studies. Die knapie en sy sussie het by Oup's-hulle gebly
tydens die afwesigheid. Oupa was 'n ou roker en 'n platjie daarby. Oupa
het net aan een sigaret geglo - Westminster 85. By die kafee stuur hy vir
Hans in om vir hom sigarette te koop. Oupa bly buite om die petalje deur
die venster te aanskou. Na 'n minuut of so kom die Griek na buite en vra
Oupa wat die kind wil hê. Hy kan nie verstaan wat die kind wil koop nie.
"Die kind hy sê sy Oupa wil he - yes mister eihgty-five."
[Darem 'n dom Griek, nê?"]
*******************
Op Oupa-hulle se plaas is 'n baie handige klong. Terwyl Willie en Gert,
Oupa se kleinseuns, op die plaas kuier, het hy vir elkeen 'n kitaartjie gemaak
van lee olieblikke, en hulle tokkel tog te lekker en nogal behendig op die
snare. Toe 'n paar maatjies kom kuier, hou hulle sommer konsert.
Een outjie, die 3 jarige Fransie, neem die een kitaar en merk dat die een
snaar gebreek is. Terwyl hy dit teruggee, kla hy:
"Willie, hoekom is sy singetjie stukkend?
*******************
Hulle kom uit Pretoria om in Jeffreysbaai vakansie te hou. Ma
kan geen inkopiesentrum weerstaan nie. Terug by die skool laat
juffrou die kinders 'n paar sinnetjies skryf oor wat hulle tydens
die vakansie ervaar het. Christo se poging: "Ons het heerlik
geswem in die see. My Pa het saam met ons sandkastele gebou.
Die vakansie was vreeeeeeslik wonnnnnerlik .... en ....en..........
toe sien my Ma 'n winkel."
*******************
Dis oukersaand en Ouma lees vir die kleingoed die
Kersverhaal .................."en die maagd het swanger
geword ............." Ouma stop skielik, want sy wonder:
"weet julle wat beteken swanger?"
Kortaf antwoord die 3 jarige Wian: " Ja Ouma, Preggies!!"
*******************
Die ouer boetie en sussie speel skool-skool, en die boetie sê:
"Ek sal nou 'n sin in Engeks sê, dan sê jy dit in Afrikaans."
"OK"
"OK - - - My grandfather and my grandmother live in Pretoria."
Toe antwoord sussie: "My pa is ghrend en my ma is ghrend en
hulle soek 'n lift in Pretoria."
*****************
Die tweeling wil albei op Oupa se skoot sit. Dit gee egter 'n gestoei
af en Oupa ag dit nodig om die twee kleuters te waarsku:
"A-nee-a, kerels, stadig nou. Onthou Oupa is 'n ou man!!"
"Ag nee" spreek die een vir Oupa aan, "Oupa is nie oud nie,
dis net Oupa se hare wat oud is."
******************
Dit was boetie se 5de verjaarsdag en Ma gee vir die kleingoed 'n
heerlike partytjie met 'n oorvloed van eetgoed.
Kleinsus is net verby 3 en as daar 'n geleentheid vir 'n tafelgebed is,
laat sy dit nie verby gaan nie. Soms laat Pa haar toe by die aandete,
maar dan moet die gesin weet dat dit weer 'n marathon van dankies
gaan wees. Dis dankie vir die borde, messe, vurke, lepels, al die kosse
by die name, die gesinslede - by name, die huisdiere - by name, ens. ens.
totdat Amen uiteindelik soos 'n verlossing aanbreek.
En nou is dit weer so met boetie se partytjie. Sy dring daarop aan om
eers te bid voor hulle begin eet, en Ma se dis reg so - om die vrede te
bewaar.Sy val weg en volg die ou geykte patroon wat net aanhou en
aanhou en aanhou ........... tot die Amen genadiglik kom.
Dis toe dat boetie sy armpies in die lug gooi met:
"Ai Ma, Sussie het my nou skoon honger gebid."
*******************
Bert, [die outjie is nou so 4 en 'n half] sien vir die eerste keer iemand
wat op rolskaatse die straat daar afkom. Opgewonde sê hy:
"Kyk Ma, daai ou ry met tekkies op wiele."
*******************
Oupa en Ouma bly op die plaas en hulle het vir die gerief van die
plaasarbeiders, 'n plaaswinkeltjie. Omdat hulle nie meer baie lus
was om in die winkeltjie te werk nie, is een van die ou werkers,
wat al afgetree het, aangesê om die winkelassestent te wees. Die
ou [terloops, sy naam was Moses] was al baie oud, maar baie goed
met die verkope en die uitkeer van die kleingeld. Siende dat die ou
iewers in sy lewe in 'n ongeluk betrokke was het hy ietwat kreupel geloop.
Een aand lees Ma vir Ralie die verhaal van hoe Moses se ma hom op
die rivier tussen die riete versteek het.
Die volgende dag kom kuier haar neffie en sy vertel aan hom die verhaal:
"Hennie, toe Moses klein was het sy Ma hom in 'n suitcase gesit en op die
water gesit, en nou werk hy by Oupa in die winkel.
******************
Ouens wat sensitief is vir kru woorde, moet asseblief NIE die volgende
staaltjie lees nie. As jy dit lees dan doen jy dit op jou eie risiko en mag
nie later vir my kwaad wees nie, want ek het jou gewaarsku.
Ek hoop dat jy dié staaltjie gaan geniet soos wat ek dit geniet het en miskien
help dit om die Maandag sommer minder blou te maak.
Hermien vertel dat haar Ma, tant Christie, se grootste verleentheid in haar
ganse bestaan van drie-en-sewentig en 'n half jaar, die dag was toe sy skielik
haar kleinseun, Heinkie [4] moes oppas toe dié se Ma skielik na die
spesialis moes gaan.
Tant Christie het vir dié dag 'n tee-afspraak met Mev. Dominee en tant Martie,
die hoofouderling se vrou gehad. Net om sake in perspektief te stel moet vermeld
word dat dié drie dames baie waardig, deftig en fyn opgevoed is. Terwyl hulle
hulle tee geniet [so met die pinkie in die lug, wanneer die koppie gebruik word]
gesels hulle oor Bach en Beethoven en daardie soort musiek.
Skielik kom Heinkie die sitkamer ingestorm met:
"Ouma, het Ouma seblief vir my papier?"
Ouma is vriendelik, maar baie beslis, wanneer sy sê: "Heinkie, Ouma sal
net-nou vir jou papier gee om op te teken, maar nou moet jy asseblief
buite gaan speel."
Heinkie is daaruit, maar is na ongeveer tien minute terug, en hy skok Ouma
totaal uit haar geloof uit, maar nie net uit haar geloof uit nie, ook sommer in
'n nuwe bloedgroep in, toe hy ewe doodluiters aankondig: "Dankie Ouma,
ek het nie meer die papier nodig nie, ek het sommer my 'hollie' met my hemp
afgevee."
******************
WYSHEDE:
Hoewel dit moeilik is vir 'n Pa om nie 'n seun te hê nie,
is dit nog moeiliker vir 'n seun om nie 'n Pa te hê nie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
OORDENKING:
[Ek het die stukkie hieronder iewers raakgeloop
en gedink om dit hier te herhaal.]
ONS MAG GOD MAAR STEUR
Lukas 11:1-23
In Lukas 11:8-9 lees ons: Al sou hy nie opstaan en dit
vir hom gee omdat hy sy vriend is nie, sal hy tog opstaan
en hom alles gee wat hy nodig het, omdat hy hom nie
skaam om aan te hou vra nie............Vra, en vir julle
sal gegee word. Soek en julle sal kry. Klop en vir julle
sal oopgemaak word.
As die dissipels hulle Meester sien bid, dan vra een van
hulle Hom om hulle ook te leer bid. Dan gee Hy aan hulle
hierdie modelgebed, die Onse Vader. Dit beteken nie dat
dit nou al gebed is wat ons mag bid nie. Dit is meer 'n model,
'n voorbeeld, waaruit ons kan aflei hoe om te bid.
Die pragtige, byna humoristiese, klein gebedsgelykenis wat
Jesus daarop laat volg, spreek boekdele oor gebed. In die
vriend se huis het hulle pas die aand al die brood opgeeet.
Die kinders was ook so honger en sy vrou kon die dag nie
bak nie. Maar ag more is nog 'n dag. En toe daag die
kuiergaste juis vanaand op. En solank sy vrou die tafel vir
hulle gereed kry, glip hy agterom na sy buurman. En daar
klop hy dringend aan en verduidelik hulle penarie. Nou
moet ons ons net die situasie daar in die Oosterse huisie
voorstel. Snags word die eenvertrek-woonhuis 'n
slaapkamer. En almal slaap op 'n ry. Boonop het die
ooilam ook nog in die huis geslaap [vergelyk 2 Sam 12:3].
Stel jou die chaos daarbinne voor as die ouers, die kinders,
die baba, en die ooilam naderhand wakker is en moet plek
maak dat Pa in die spens kan kom!
Maar Jesus sê: Hy sal die brode gee omdat sy vriend hom
die eer aandoen om hom nie te skaam om aan te hou vra
totdat hulle wakker is nie. En let op, Jesus vervolg: "Vra,
en vir julle sal gegee word." Al is God en al die engele reeds
in die bed, Hy sal graag vir ons opstaan. Dis vir Hom 'n eer
om gepla te word. Hy het selfs vir ons uit die dood opgestaan
en vir ons Sy Seun gegee.
As ek snags nie kan slaap nie, gee ek my sorge vir die
HERE. Hy is in elk geval wakker, want Psalm 121 sê mos
dat Hy nie slaap nie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kindersêgoed is baie welkom, en
adresse van ander Internetters ook!!!
Soos julle seker weet, is daar woestynkamele in die Australiese outback
wat lank gelede deur mense van die Arabiese lande ingevoer is.
Deesdae word hul meer gebruik vir plesierritte deur toeriste.
Maar daar is ook 'n ander gebruik:
Elke dag word kamele vol elektrone gelaai (dis nou E-Mail elektrone)
om deur die outback te ry tussen Sydney en Perth ens.
Dit is nog steeds al manier van kommunikeer hier wat E-mail betref
daarom is dit so stadig (die Aussies is maar partykeer agter die
klip...)
Die kamele wat van Sydney af kom dra ligter as die van Perth,
want daar is meer nulle as ene in hul E-pos (van al die kakpraat daar).
Dis 'n baie lang en droe pad, want dit gaan deur die outback
en reg onder die gat in die osoonlaag verby.
Dis dan wanneer die ouens moet gat skoonmaak om vinnig verby te gaan,
want die son bak die elektrone daar so hard dat party in protone
verander.
En as 'n nul in 'n een verander, dan neuk dit jou E-mail op.
Daar word vertel dat een van die SA immigrante wat hier
aangekom het, 'n Vannermerwe, 'n manier gekry het om die kamele
vinniger deur die outback te laat hardloop.
(Hy maak nou baie geld, want sy E-mail is nou al amper so
vinnig soos pos wat per boot gestuur word)
Toe een van die koerante hom vra hoe hy sulke super-vinnige
kamele het, het hy verduidelik dat sy geheim eintlik is om hul
baie meer water te laat drink. Dan het hul meer uithouvermoe.
En die manier om dit te doen is as volg:
Jy tel twee klippe op en volg die kamele as hul gaan water drink.
As hy dan sy bek in die water steek en begin drink,
en hy het amper klaar gedrink, kap jy die kameel se ballas hard tussen
die twee klippe. Soos die kameel snak en hyg na asem van die skok,
suig hy sommer water in ook, sommer baie meer water !
"Is it not extremely painfull?" vra die Aussie toe.
"Nee, waarom?", seg Vannermerwe,
"...net as my duime tussen die twee klippe beland".
"Jennifer L. Logan" wrote:
>
> Liewe Sizwe, kyk gerus 'n bietjie na jou literêre wonderwerke hieronder.
>
> Ek wil darem net sê dat jyself besig is om kak droog te maak, ou maatie.
>
> As kakpraat grassprietjies was, was jy lank al donkiedrolle.
>
> Jennifer
> -------------------------------
>
> .
> ....Jy's befok in jou kop. En jy wil vir my kom preek oor wat
> gepas is
> al dan nie. Voetsek, jou naai. En NOU kan jy praat van ongepas.
>
> Om hierdie skandalige apartheidsapologeet te felisiteer
> as synde die "waarheid" te publiseer se meer oor jou miopiese oogklappe
> Jennifer.
>
> Jennifer,
Jy was baie kwaad vir my toe ek vir jou gesê het ek is verbaas
dat iemand wat sulke kru taal die Christendom kan aanhaal. Jou
e-pos aan my oor die onderwerp was onnodig dreigend.Kyk
nou net hoe praat jy hier. Dalk kan jou gedagtes beter
uitgedruk word sonder om soos n hond op die sypaatjie
tekere te gaan nie. Enige e-pos van jou sal ek uitvee sonder
om dit te lees, so spaar asseblief jou asem vir beter dinge.
On Thu, 21 May 1998 10:49:31 +0200, KM wrote:
> Johan N Potgieter wrote:
>
>> On Wed, 20 May 1998 19:21:23 +0200, "ZACMAN" wrote:
>>
>>> WOULD LIKE TO HEAR ABOUT THE SITUATION IN THIS MOMENT.
>>>
>>>
>> No need to shout ....! Good manners dictate that you post in normal
>> lowercase with proper punctuation.
>
> Ek het gedink hierdie taal is nie Afrikaans nie,
Die oorspronklike plasing was Engels - jy is dus reg.
My antwoord was Engels en jy is weer reg.
Jou windeier WAS in Afrikaans - jy was dus verkeerd...
> hiekom is dit nou op
> hierdie nuusgroep,
>
Die ou wat navraag gedoen het, doen dit vermoedelik uit Italie en my
Italiaans is effe beperk, toe meen ek nou die kans dat Engels 'n taal
gaan wees wat ek en hy kan verstaan is groter as wanneer ek Afrikaans
gebruik.
As jy nog nie duidelikheid het nie, vra gerus - ek gee nie om om te
help nie.
@igs.net heeft geschreven in bericht
...
> Henri, wanneer jy die bostaande verklaar,
> laat jy jouself toe om "politiek" te maak
> van 'n vreeslike menslike tragedie. Want
> wanneer jy praat van grens-oorlo"e,
> Bloukrans en Umgundgundhlovo, dan praat
> jy terselfdertyd van wit invallers met
> gewere wat swartes kom doodskiet het. So
> eintlik is jy dom, Henri, om wat gebeur
> het met jou vrou se niggie te knoop aan
> die bestaan van wit aggressie van lank
> gelede. Dink fyner.
>
> Gloudina
Gloudina Bouwer.
"sizwe" behang hom met die smart van Jode soos 'n SS-kommandant hom tooi met
die goud uit hul tande.
Maar jy vat komplekse momente uit 'n komplekse geskiedenis wat wortel in die
val van Constantinopel en loop deur Johnny Clegg. Jy plet dit tot twee plat
woorde: "white aggression" en speld dit aan jou droë boesem vir jou
eendimensionele eweknieë om te prys. Jy abstraheer 'n karikatuur van
boosheid uit 'n komplekse gegewe en hou dit voor as die wese van 'n
tydsgewrig. 'n Tyd wat neerslag vind in plekname soos "Weenen".
"Ek veg vir die eer van die Afrikaner" verklaar jy sedig. Maar jy vertolk
die lydenstyd van 1837 - 1838 in Natal as 'n verskynsel van gewapende "wit"
invallers. Jy ignoreer die feit dat die "invallers" ook vlugtelinge was -
wat uit die Oosgrens moes vlug omdat omstandighede daar ondraaglik gemaak
is, essensieel omdat hulle deur die owerheid verhoed is om hulle te verdedig
teen swart invallers uit die Noorde en Ooste. Wat op hul beurt vlugtelinge
was voor
Shaka se moorddtogte in hul eie gebied. (En vergeet maar nie dat hulle in
die eerste plek in die Oosgrens was as vlugtelinge - sommige as ekonomiese
vlugtelinge, maar die meeste as politieke of godsdienstige vlugtelinge uit
Europa en van die Nederlandse bewind aan die Kaap.) Dat die druk op die
bevolkings aan weerskante van die Oosgrens groot was, en dat omstandighede
op die Oosgrens meer kompleks was as bloot 'n spul "aggressiewe boere" kan
jy bevestig deur te verwys na die nasionale selfmoord van die Xhosa tien
jaar nadat die Groot Trek reeds afgehandel was.
Maar jy vind dit dienstig om te "veg vir die eer van die Afrikaners" deur 'n
komplekse geskiedenis te reduseer tot 'n dunlipoordeel van "white
aggression".
Kom ons kyk na 'n paar ander wat dit doen - elders skryf jy:
> Ek vind dit baie treurig, of "sad"
> soos die Engelsman sê, dat daar
> mense soos Leendert in Pretoria sit
> en gif spoeg teen ander Afrikaners
> wat op die personeel van Beeld is.
> Ek kan verstaan as Afrikaners 'n
> bietjie bitter is teen Engelse
> "liberale" koerante, of teen koerante
> wat, in Engels, baie pro-ANC is omdat
> die personeel meestal nie-wit is en
> dus miskien 'n bietjie bevooroordeel
> is teen Afrikaner-sake. Maar as
> Afrikaners so sit en gif spoeg teen
> ander Afrikaners, dan is daar iets
> groots fout. Wat is die fout? Ek
> het 'n gevoel die fout is nie by
> "Beeld" nie.
Beeld het eers die skoene gelek van Vorster en Botha. Nou lek hy die skoene
van Mandela. Dit is waar die fout lê.
In die jare sewentig en tagtig, terwyl koerante soos Rapport en Die Burger
die regering konsekwent gedruk het, met kritiek en soms harde slae, in die
rigting van hervorming, het Beeld die konserwatiewe agterhoede gevorm. Saam
met FW de Klerk (onthou, in 1985 nog beskou as die "regtervleuel" van die NP
wat Botha se "rubicon"-toespraak gekelder het?) kliphard probeer om al wat
regse rassis is te sus dat die NP nog 'n tuiste vir hom het. Selde of ooit
was daar 'n kwiek van kritiek uit Beeld op die mees reaksionêre foute van
Vorster of Botha. Die kritiek wat daar was, was feitlik altyd nadat die
storie reeds
oopgeskiet is deur die ander koerante. Maar meesal was dit
verontskuldigings.
Toe dit begin duidelik word dat daar 'n nuwe bedeling kom, kry Beeld 'n
Damaskuservaring. En sedertdien kan die ANC weer niks verkeerd doen nie.
Beeld se rol t.o.v. die huidige regering tot dusver was presies wat dit was
t.o.v. die
vorige een. (Alhoewel, ek sien selfs hulle kan nie meer swyg oor sommige van
die meer totalitêre uitlatings wat ons van senior regeringsmense moet
aanhoor nie).
Maar Rapport en Die Burger het die onafhanklike rol as kritici van die
regering behou wat hulle in die vorige regering gehad het. (Ek kan die
beskuldigings onthou dat Rapport so "links-liberaal" was.)
Beeld het die idee van "politieke korrektheid" tot 'n fyn kuns ontwikkel.
Tevore was hulle "politiek korrek" in die paradigma van die NP, en hulle is
dit nou weer, in die paradigma van die ANC - miskien net nog meer.
Maar hierdie dinge gaan basies op die ou einde oor 'n perspektief van die
geskiedenis. Hermann Gilliomee skryf in hierdie maand se Insig 'n lang
artikel oor die herdenking van die verkiesingsoorwinning van die NP 50 jaar
gelede - en neem die gebeure sedertdien in oënskou.
Hy verklaar dat daar basies drie benaderings is tot die verlede - om "die
boek te probeer toemaak" op apartheid, om die vertolking van die nuwe
heersers klakkeloos te aanvaar, of om oop oë daarna te kyk en die betekenis
daarvan te probeer verstaan.
Ek dink daar is net twee benaderings moontlik: Een benadering is om so ver
moontlik die werklike gebeure - die "geskiedenis" - te probeer ken en
verstaan, ook vir die lig wat dit kan werp op waar ons vandag is. Hierdie
"Geskiedenis" -benadering is moeilik, want ons weet dat algehele
"objektiwiteit" nie moontlik is nie. Daarom vereis dit respek vir die
verskillende perspektiewe wat mense kan hê op die verlede, en gesprek om
gesamentlike perspektiewe te ontwikkel.
Die ander benadering is om die gebeure soos hulle plaasgevind het te vervorm
om te pas by die beeld wat ons graag van die verlede wil hê om ons agendas
van vandag te pas. Hier sê ons "objektiwiteit is nie moontlik nie - daarom
maak dit nie saak wat ons glo van die die verlede nie". Ons "emotional
reality" is die enigste realiteit wat geldig is. Hierdie mense maak van die
verlede 'n kultus wat geen funksie het behalwe om hul doelstellings van
vandag te ondersteun nie.
Ek dink daar is verskeie voorbeelde van die gebruik van die verlede as
kultusobjek - byvoorbeeld:
Dis sulke ouens wat verklaar dat, ten spyte daarvan dat aantoonbare bewyse
die moontlikheid uitskakel, ons moet aanvaar dat dit vir die Xhosa geldig is
om te glo dat Nonqawuse 'n spioen van die Britse Goewerneur Grey was, wat
haar mense oortuig het om al hul beeste keelaf te sny en hul oeste te
vernietig - en in groot getalle van honger te sterf. Ek het geen probleem
daarmee as die Xhosa dit glo nie - behalwe as ek 'n afstammeling van
Nonqawuse of van Grey is, en ek word nou daarvoor verkwalik.
Dis sulke ouens wat, soos "sizwe", ongegronde lasterstories op die NG plaas
en eis dat ons dit vir die waarheid moet aanvaar omdat dit sy "emotional
reality" uitmaak. Ek het vrede met sy "emotional reality", dit is sy goeie
reg - tot op die punt waar hy valse bewerings probeer afdwing, en van my eis
om daarvoor
verantwoordelikheid te aanvaar.
Onder Afrikaners het jy hierdie verskynsel veral gevind rondom die
herdenking van die Groot Trek in 1938 - waar jy letterlik 'n soort verering
kry van "vrome, godvresende voorvaders" wat nie 'n voet verkeerd gesit het
nie. Hierdie "kultusgeskiedenis" het ook lank die skoolhandboeke oorheers.
Jy kry dit nog onder sommige Afrikaners, en ek vermoed jy sal iets
hiervan optel in die webb-site van Fred Rundle wat Frikkie Potgieter
adverteer. Dit word dan ook dikwels ge-assosieer met 'n
rassemeerderwaardigheid en 'n minagting van elkeen wat nie lid van die
"in-groep" is nie - veral swartes.
In die "Nuwe Suid-Afrika", dink ek, kry jy twee tiepes kultusse van die
verlede.
Die een soort is die wat Gilliomee uitwys as die wat "die boek wil
toemaak". Ek weet nie of daar vreeslik baie van hulle is nie, maar ek het
nou die aand na 'n program geluister op een van die inbelstasies waarin die
omroeper angstig probeer het om "ons jongmense" te oortuig om "van die
verlede te vergeet - ons moet dink aan die toekoms". Sy poging was toe om 'n
"nuwe identiteit vir die Afrikaner" te skep sonder die "bagasie van die
verlede". Dit is 'n ontsettend gevaarlike situasie, wat opvoedkundig en
emosioneel geweldige skade kan berokken. Feuerstein het uit sy werk met Jode
uit Noord-Afrika en Oos-Europa gewys watter prys mense betaal as hulle
probeer om 'n "nuwe identiteit" te aanvaar sonder om die verlede daarin te
verwerk. Jy behoort dit ook te weet, want ek dink jy het self ervaring van
die gevolge van so 'n poging, en die koste wat dit op die ou end vir jou
meegebring het.
Die ander soort kultus wat Gilliomee uitwys, is die wat die ANC se weergawe
van die geskiedenis klakkeloos aanvaar. Die weergawe wat daarop gemik is om
vir die ANC te doen wat 1938 vir die Afrikaner gedoen het. Om die ANC se
helde as
smetteloos voor te hou, en hul teenstanders as bodemloos boos. Dit is waarop
die WVK ingestel is en dit is waaraan Beeld hom skuldig maak wanneer Tim du
Plessis die "emotional reality" verkondig van "Afrikaners = Nazis", net
soos "sizwe" dit doen. Dit is wat jy op Afrikaners probeer afdwing wanneer
jy die ganse Groot Trek abstraheer tot "white aggression". Gilliomee wys
daarop dat die doel van hierdie benadering is om skuldgevoelens (wat geldig
mag wees) op ongeldige wyse te manipuleer ten einde minderheidsgroepe
polities te neutraliseer. Hierdie benadering voed rassehaat teen Afrikaners.
Maar daar is 'n verskil tussen 1938 vir die Afrikaner en 1998 vir die ANC.
In 1938 was daar nie Dingaans, Silkaatse, Retiefs en Maritze wat nog gelewe
het om eensydige perspektiewe op die geskiedenis reg te stel nie. In 1998 is
ek en duisende soos ek daar wat kan sê: "Ek was daar. Dit was nie so nie,
dit was so." Of: "Maar dit is nie al wat gebeur het nie - die volgende is
ook waar".
Jy sien, Gloudina: 'n Subjektiewe beeld van die verlede kan slegs moreel
geldig wees as ek toegee dat die ander ou ook geregtig is op sy eie
subjektiewe beeld van die verlede.
Maar jy en "sizwe" wil jul brood aan altwee kante gebotter hê. Julle wil hê
dat ek jul subjektiewe "emotional reality" respekteer. Ek is heeltemal
bereid om dit te doen. Maar julle weier om toe te gee dat ek dan ook die reg
het op my eie subjektiewe "emotional reality", en dat julle dit op julle
beurt moet respekteer. Dan mag julle nie eis dat ek _julle_ subjektiewe
weergawe van die verlede my eie maak nie.
Maar dit is presies wat julle eis as "sizwe" my van revisionisme beskuldig
en as jy vir Henri "dom" noem omdat hy betekenis gee aan 'n familietragedie
binne 'n geskiedenisperspektief wat vir hom geldig is. (Die konsep van
historiese revisionisme het, per slot van rekening, net betekenis binne 'n
paradigma wat toelaat vir slegs een
waargawe van die geskiedenis.)
Daar is twee moontlike maniere om aan hierdie probleem te ontsnap. Een is om
die fiksie van 'n enkele "objektiewe" geskiedenis te handhaaf, en te baklei
"oor wat regtig gebeur het". Ervaring leer ons dat daar nie veel sukses met
hierdie werkwyse verwag kan word nie. Die ander moontlikheid is om 'n
gemeenskaplike betekenis aan die geskiedenis te gee deur onderhandeling - om
tot 'n verstandhouding van "negotiated meaning" te kom deur insig in mekaar
se perspektiewe te ontwikkel.
Hierdie weg vereis in die eerste plek onderlinge respek vir mekaar (of ten
minste 'n basiese erkenning dat die ander 'n reg het op sy eie perspektief)
en in die tweede plek geduld. As die WVK hierdie funksie kon vervul om 'n
gemeenskaplike "negotiated meaning" van die verlede te ontwikkel sou sy
bestaan oor en oor geregverdig wees. Maar hy kan dit nie doen nie. Want,
soos Gilliomee uitwys, die WVK bestaan volledig binne die paradigma van die
ANC se perspektief op die geskiedenis - hy is vasgevang in die
voorveronderstelling dat die verlede gekenmerk word deur 'n bose span
"apartheidsvarke" aan die "wit" kant en 'n troep edele ridders vir reg en
geregtigheid aan die "swart" kant. Binne die WVK-proses is daar dus geen
moontlikheid vir dialoog om betekenis te onderhandel nie. Die kultus van
edele ridders uit die struggle moet afgeforseer word op die ander party.
Die probleem wat nou ontstaan is dit. Die groep mense, onder Afrikaners, wat
bereid is om die taak te aanvaar om 'n geskiedenisbeeld te onderhandel wat
met ander partye in die land gedeel word is besig om vinnig minder te word.
Die mag en geweld waarmee die ANC, die WVK en jy en "sizwe" julle eensydige,
venynige (en subjektiewe) propagandabeeld van Afrikaners afdwing veroorsaak
dat al meer Afrikaners hul toevlug neem tot hul eie kultusbeeld van die
Afrikaner - net soos in 1938, maar 'n veel gevaarliker een.
Dit is besig om 'n atmosfeer te kweek wat niks anders sal voortbring as
neo-nazis en ander rassehaters nie. Ek eis as ek sien hoe 'n perspektief van
rassehaat besig is om hand oor hand toe te neem onder die geslag Afrikaners
wat werksafbakening, afsonderlike geriewe, die verbod op gemengde huwelike,
die groepsgebiedewet ens. _afgeskaf_ het.
Dat dit besig is om te ontwikkel verby 'n kultus van die verlede tot 'n
religieuse kultus van rassemeerderwaardigheid wat letterlik 'n godsdiens
word. Hulle is besig om al sterker bande te smee met die neo-nazis in Europa
en Noord-Amerika en met die rassistiese ketterreligieë wat
rassemeerderwaardigheid as geloofsbelydenis huldig.
Om net een rede - daar vind hulle aanvaarding van die kultusbeeld wat hulle
van hulself ontwikkel, omdat die Nuwe Suid-Afrika geen toleransie het vir
hul reg om betekenis te
gee aan hul eie verlede nie.
Ek herhaal - hierdie reaksionêre groep is besig om vinnig groter te word.
Jy met jou haat en snedigheid, Gloudina, "sizwe" met sy leuens, die WVK met
sy partydigheid en Beeld met sy doelbewuste kweek van 'n skuldkultuur is
besig om 'n voorspelling te skep wat homself gaan bewaarheid. Julle is besig
om 'n wig in te dryf om 'n kloof te sper juis terwyl julle beweer dat julle
die verwydering wil ophef.
Julle maak honende opmerkings oor mense wat wil hê almal moet "vergewe en
vergeet" (iets wat ek hoegenaamd nie voorstaan nie - inteendeel) terwyl dit
juis julle is wat wil hê ons moet selektief vergeet,sodat julle ongehinderd
jul kultus van Afrikanerboosheid kan beoefen. Wee die een wat opstaan en
daarop wys dat daar ook ander waarhede is as die wat julle verkondig - die
word uitgekryt vir "apartheidsvarke" wat "nazis verdedig".
Want dit gaan, per slot van rekening nie vir jou oor "die eer van die
Afrikaner" ('n brose konsep op sy beste) nie, nie waar nie, Gloudina? Dit
gaan vir jou tog maar net om jouself teenoor jouself te kan verantwoord in
die laaste van jou dae.
En vir "sizwe" gaan dit, per slot van rekening, nie oor "rekonsiliasie" nie,
maar oor die manipulasie van skuldgevoelens ten einde Afrikaners polities te
neutraliseer.
Ek is net jammer dat julle dit doelbewus doen ten koste van nie net
Afrikaners nie, maar ten koste van elkeen wat 'n belang by hierdie land. die
polarisering wat hier ontstaan sal vir niemand tot heil wees nie.
Geniet die geselskap van die "sizwes" - mettertyd sal jy tevrede moet wees
met geen geselskap behalwe jou eie nie.
Jennifer, jy's nie net 'n groot, rassitiese doos nie, maar 'n bleddie
stupid een at that.
^^^^^
Jy sou gewens het jy het een, nè? Maar ek verneem jy betaal altyd maar
daarvoor...
Die Doos
-- Crockitech@kincyb.comP - Remove the CP if you don't want your mail
daemon to Choke & Puke.