Ek het uiteindelik daai CD klaargemaak en is besig om MP3's te skep van al
die liedjies op dit. As jy belangstel om dit te hoor, stuur maar so 'n e-
possie, dan sal ek dit aanstuur. Die MP3's is redelik groot ( so 1.5 Mb elk)
Die website is ongelukkig nog nie op waarvan dit afgelaai kan word nie (Sal
hopelik Real Audio ook op hê.)
-Gideon-
-----== Posted via Deja News, The Leader in Internet Discussion ==----- http://www.dejanews.com/ Now offering spam-free web-based newsreading
> Gloudina,
>
> Doen ons 'n guns, en maak 'n soortgelyke ontleding van Sizwe se taalgebruik,
> veral teenoor vrouens, en vertel ons ook meer van sy agtergrond. As jy
> mans(vrou)genoeg is, het jy mos die geleentheid om te bewys dat jy nie
> selektiewe moraliteit toepas nie.
>
> Groete
>
> Henri Burger, Tzaneen. RSA
> 'Afrika is Nie vir Sissies Nie!'
Henri, ek is baie preuts wat slegte
taal aangaan, en keur nie enigiets
in daardie lyn goed nie. (En ek wil
vir jou sê dat ek jou goeie en skoon
Afrikaans besonder geniet. Ek hou ook
van die inligting wat ek uit jou poste
kry.)
Dit gesê, moet ek net jou aandag
daarop vestig dat "Sizwe" se plat taal
beperk was tot een vroumens wat aanhou-
dend sterk gekruide taal en persoonlike
aanmerkings teen 'n hele klomp mense
gemaak het. (En wat ons nou uitvind ook
private eposte aan mense gestuur het om
hulle aan te val.) Ek neem aan dat
Sizwe aan Jennifer wou wys dat as dit
nou kom by gekruide taal, hy met die
beste kan meeding. Ek hoop egter dat
hy nie weer daarmee sal voortgaan nie.
Want sy andersinds gekultiveerde en
deurdagte Afrikaans is 'n aanwins op
hierdie nuusgroep. Ons het hom nodig.
Miskien nodiger as wat ons mekaar nodig
het.
Gloudina
Naskrif: Ek moet egter bieg dat ek eenkeer, net eenkeer
gekruide taal op die nuusgroep gebruik het. Dis toe ek
vir Mafuta "die Gat van Kimberley" genoem het. Ek is
jammer Vetsak - sal dit nie weer doen nie.
Arthur Hagen heeft geschreven in bericht ...
> @igs.net heeft geschreven...
>> Dis mos die Indonesiese mense wat weet
>> hoe om "amok" te maak!
>
>
> Dat lijkt me niet, als dat wel zo was, dan is dat niet bijzonder vleiend
> voor de Indonesiers: niet alleen zij barsten wel eens in redeloze razernij
> uit. In Noord Europese landen kennen we bijvoorbeeld "berserkers" en ik meen
> dat er ook in het Japans een specifieke term was om iemand in staat van
> "amok" te beschrijven. Ik wel eens gelezen over 1 enkele amokmaker die -voor
> hij werd overmeesterd- 14 mensen doodde met mes en blote handen!
Ek dink, Artuur, dat dit maar 'n skalkse verwysing deur Gloudina was na die
oorsprong van die woord "amok".
Vertel my van die Suid-Afrikaners wat ander Suid-Afrikaners in 'n ander land
misbruik!!! Gister het 'n familie van 3 ons "hotel" verlaat na 6 weke! En hulle
was nie eers ons vriende in Suid Afrika nie. Het wel $700 (Cdn) betaal, maar dit
het nie eers hulle kos betaal vir die 6 weke. Hulle is blerrie yuppies wat die
geld het om te betaal maar misbruik ander se gasvryheid! Het ook net gesit en
gewag dat kos, koffie, ens, gemaak word, sonder om te help. Spoilt brats. Dit is
die laaste Suid-Afrikaners wat ons help. 'N mens wil nie geld maak uit nuwe
emigrante, maar die goedkopste hotel hier kos $45-00 per aand, sonder kos,
e-mail, klerewas/stryk, telefoon, transport, ens... Dit is net goeie maniere om
vir jou gasheer te vergoed vir sy extra moeite.
Ons het ons les geleer en waarsku ander Suid-Afrikaners: as jy nuwe SA emigrante
wil help (of die LSD groepe), voordat hulle by die lughawe aankom, maak seker
dat hulle weet hoeveel dit gaan kos om by julle te bly terywl hulle hulle voete
vind in 'n nuwe land!
'n ex-gasheer in Canada
>
Onrusstoker wrote:
> nomad@rest.oasis wrote:
>
>> Ek sit hier oorkant die Tasman maar is nie lus om te gaan kuier (vir julle
>> langnaweek in Junie) as ek WEER 'n visa moet kry nie.
>> In elk geval, dankie.
>
> Skies as ek ongeskik geklink het,
> maar ek is al moeg vir al die windgat yuppies wat wil emmigreer
> net oor dit hul sak pas, en aan niks anders dink nie.
> Hier is ook al baie stories van sulkes wat hier aankom en dan
> kom hulle nog verniet verblyf soek by ex-Suid Afrikaners
> en misbruik sommer hul gashere se telefoon vir duur internasionale
> oproepe.
>
> Daar is nie baie van hulle nie, maar net 'n paar is genoeg om
> 'n gat te maak van die goeie naam wat Suid Afrikaners het.
Leendert,
Jy beskuldig my dat ek die geskiedenis van die
Afrikaner probeer negeer. Jy baseer jou aanklag op
die feit dat ek vir iemand gesê het dat hy nie elke
keer "Bloedrivier en Bloukrans" moet skree wanneer
daar 'n misdaad gebeur wat deur 'n nie-blanke gepleeg
word nie. Dat dit gevaarlik is om die gebeurtenisse
van die verlede (met hulle gekompliseerde oorsake en
gevolge) om te skep in ikone wat rasse-haat aanmoedig.
Laat ek jou weer iets vertel uit my eie geskiedenis.
Toe ek nog jonk was, het ek gaan werk in 'n skool wat
vernoem is na Dr. Adams, 'n Amerikaanse sendeling
wat met ander Amerikaners onder die Zulu gewerk het
in die middel van die vorige eeu. Hulle het stil in SA
ingekom en skole gebou. Die Zulus het van hulle gehou.
Toe die Voortrekkers in die gebied aankom, het Daniel
Lindley ook vir die Voortrekkers gehelp met doop- en
trousake. Op skool is ek net altyd vertel van die wreed-
aardige Zulus en is geindoktrineer met die idee dat alle
swartes teen alle wittes is. Niemand het vertel dat wit
en swart vreedsaam op die Ooskus saamgelewe het nie.
Nou word ek uitgenooi om by Adams College te
kom klasgee in Afrikaans. Na 'n ruk kom my prinsipaal
('n Zulu) na my en vra my om ook Geskiedenis in Graad
10 te gee - my ander BA-hoofvak was Geskiedenis en hy
het iemand vinnig nodig gehad vir die Geskiedenis-klas.
Ek smeek en smeek hom om dit nie van my te verwag nie.
Deels pleit ek dat my Engels nie goed genoeg is nie. Maar
ek kyk ook reg in sy oë en vra vir hom hoe ek, Afrikaner,
nou met 'n klas vol Zulus Bloedrivier kan bespreek. Hy
glimlag net en sê vir my dat ek miskien die beste een is om
dit te doen.
Met die jare het ek uitgevind dat hy reg was. Ek het nooit
moeite gehad om dinge te verduidelik rondom die kontak van
wit en swart in die vorige eeu nie. As jy al die omstandighede
aan hulle verduidelik het, het die swart studente hulle eie
opinies gevorm. Somtyds het hulle uitgevaar teen wat hulle
as onregverdighede gesien het. Ek het probeer om dinge in
perspektief te stel. En in die finale analise het hulle ook begin
om te leer wat dit is om Afrikaner te wees in die komplekse
land wat Suid-Afrika is.
Oor die moord op Piet Retief: meestal het die studente
saamgestem dat dit 'n slegte daad was wat Dingaan gepleeg
het. Veral as ek hulle attent daarop gemaak het dat hy ten
minste verlof kom vra het om grond vir sy mense te kry. (Nie
soos sommige mense uit Europa wat hier in Noord-Amerika
eers geskiet en toe gepraat het nie.)
Nog 'n naskrif oor Piet Retief: ek ken 'n nasaat van Piet
Retief in Suid-Afrika. Toe ek vir hom sê dat Piet Retief
een van my helde was, juis omdat hy die ordentlikheid gehad
het om te gaan vra vir grond, toe sê hy vir my hy het nog
nooit so daaraan gedink nie. In hulle familie beskou hulle
Piet Retief maar net as 'n grensboer wat geld geskuld het en
wou wegkom van sy finansiële verpligtinge.
So, in Suid-Afrika (net soos in Kanada en Bosnié en
Ierland) is herkoms en ras iets wat liefdevol en vol begrip
benader kan word, of dit kan die aaklige energie word vir
rasse-haat. Ek bid dat Afrikaners in Suid-Afrika die wys-
heid sal ontwikkel om saggies te loop en nie "Bloedrivier
en Bloukrans" te skree nie. En nie monolitiese uitsprake
te maak oor rasse-aangeleenthede nie. Wat sê jy as Afrikaner
vir iemand wat afstam van 'n San voorsaat en 'n Afrikaner
voorsaat? En wat vir jou vra hoekom hy en sy voorsate so
gely het die afgelope driehonderd jaar. Sê vir my Leendert,
wat sê jy vir hom?
@igs.net wrote:
>
> Leendert,
> Jy beskuldig my dat ek die geskiedenis van die
> Afrikaner probeer negeer. Jy baseer jou aanklag op
> die feit dat ek vir iemand gesê het dat hy nie elke
> keer ÂBloedrivier en Bloukrans moet skree wanneer
> daar 'n misdaad gebeur wat deur 'n nie-blanke gepleeg
> word nie. Dat dit gevaarlik is om die gebeurtenisse
> van die verlede (met hulle gekompliseerde oorsake en
> gevolge) om te skep in ikone wat rasse-haat aanmoedig.
Dit is nou van die persoon wat gesê het dis nou die Afrikaner se beurt
om te suffer. Sies Gloudina, vir iemand wat elke keer as daar swart op
wit geweld is Apartheid die skuld gee pas jou selektiewe moraliteit mos
nou nie in by die bostaande woorde nie?