>
> Sal julle nou asb. een ding in julle skedel inkry:
>
> JULLE IS MOEG!!!
Paul, ons lag lekker as ons jou so rasend
kan maak. Ons merk egter ook op dat jou
Afrikaans beter en beter word hoe langer
jy vir ons uitskel. Ons tannies bereik dus
ons doel: om mense Afrikaans te laat skryf
(veral as hulle in die buiteland is) en om
hulle te maan om die taal nie te verkrag deur
dit teveel met Engels te meng nie.
Nou wil ons vir jou nog net een ding sê,
As jy werklik van Ierland af skryf, sit jy
in die land waar daardie groot skrywer Jonathan
Swift gewoon het. In Gulliver's Travels vertel
hy van die Yahoos en die Houhinmms (ek dink ek
spel dit verkeerd hier.) Die Houhinmms is edele
perde met 'n baie gevorderde kultuur. Die Yahoos
is menslike gedrogte wat soos bobbejane optree
maar ook in ekskrement rondploeter. Nou wil ons
net vir jou sê: jy is 'n Yahoo. En tant Hessie
se witperd is een van daardie edele perde.
Ou tante Koba (sy's maar dom)
Ou tant Totie (bietjie agteraf)
Tant Mina (kook stroop)
Tant Alie (sy kom om die draai)
Tant Hessie (sy het 'n edele wit perd)
Kyk hoe ry Tant Hessie se witperd,
Hessie se witperd, Hessie se witperd,
Kyk hoe ry Tant Hessie se witperd,
Hessie se witperd bo!
Julle maak verniet tant Hessie se witperd sleg;
tant Hessie se witperd maak die hele wêreld reg.
O kyk hoe ry tant Hessie se witperd, Hessie se witperd,
Hessie se witperd.
Kyk hoe ry tant Hessie se witperd, Hessie se witperd bo!
Tradisionele Suid-Afrikaanse volkswysie
verwerk deur M. Casaleggio
Uit die FAK - Volkssangbundel
Translation for Reka, my friend in Hungary, who is
trying to learn Afrikaans.
Kyk : Look, observe
ry: ride, move along
witperd: a white horse
bo! : above, at the top, an exclamation of approval
like the English �tops!�
slegmaak: slander, disapprove
verniet: in vain, for nothing
regmaak: to set right, to correct.
wat de vock beteken:
"..to set right.." (correct)
goeie god-jy is DIE mees deur die kakste persoon wat ek al OOIT gelees
het!!!
@igs.net wrote in article ...
>
>
> TANT HESSIE SE WITPERD
>
> Kyk hoe ry Tant Hessie se witperd,
> Hessie se witperd, Hessie se witperd,
> Kyk hoe ry Tant Hessie se witperd,
> Hessie se witperd bo!
> Julle maak verniet tant Hessie se witperd sleg;
> tant Hessie se witperd maak die hele wêreld reg.
> O kyk hoe ry tant Hessie se witperd, Hessie se witperd,
> Hessie se witperd.
> Kyk hoe ry tant Hessie se witperd, Hessie se witperd bo!
>
> Tradisionele Suid-Afrikaanse volkswysie
> verwerk deur M. Casaleggio
> Uit die FAK - Volkssangbundel
>
> Translation for Reka, my friend in Hungary, who is
> trying to learn Afrikaans.
>
> Kyk : Look, observe
> ry: ride, move along
> witperd: a white horse
> bo! : above, at the top, an exclamation of approval
> like the English �tops!�
> slegmaak: slander, disapprove
> verniet: in vain, for nothing
> regmaak: to set right, to correct.
>
******************
The African National Congress' response to Justice William de Villiers'
judgment in the South African Rugby Football Union (Sarfu) case was a clear
attempt to deflect attention away from the damaging criticisms made by the
judge, the Democratic Party said on Thursday.
Questioning Judge De Villiers' integrity and suggesting there was a
political motive behind his decision was a despicable tactic, DP justice
spokesman Douglas Gibson said in a statement.
The DP would call for a parliamentary debate on the matter.
De Villiers released a 1158-page document on Wednesday explaining the
reasons for his ruling in favour of Sarfu - in April this year - when he set
aside President Nelson Mandela's appointment of a commission of inquiry into
Sarfu's management of rugby.
Gibson said De Villiers' had found in his judgment that: - the credibility
of Mandela's evidence was subject to serious doubt; - he had attempted to
intimidate the cross-examiner; - he had "addressed unbridled insults at the
cross-examiner"; and, - part of his evidence was "so far-fetched and
inconceivable that it can have no credibility".
"Given these criticisms, we cannot - and should not attempt to - escape a
critical debate on the president's honesty and conduct on the witness
stand," Gibson said.
A constitutional democracy which set its president above the law was
courting disaster.
****************************
De Villiers het vandeesweek sy redes in 'n lywige dokument van 1'159 bladsye
bekend gemaak.
Hy het pres. Nelson Mandela se geloofwaardigheid as getuie in die hof
bevraagteken.
De Villiers het voorts gesê die president was ''redekawelend'' en het
''volstrek geweier'' om sekere vrae te beantwoord.
**************************
Aldus eBeeld.
Nou wonder ek. As die president, 'n lid van sy kabinet en 'n amptenaar in
die ope hof sou lieg oor 'n simpel speletjie - hoeveel waarde is daar in hul
protestasies en getuienis oor ander sake? Hoeveel waarde heg hulle aan die
grondwet wat hulle veronderstel is om te beskerm en onderhou?
Het ons enigsins dan nou 'n beter bedeling as tevore?
Ek hoor die groot hoepla oor die beplande kernreaktors in die Kaap.
Ek weet dat die bestaande Koeberg kernreaktor gedurig allerhande
probleme het en boonop nie 'n finansiële sukses is nie. Ek stel baie
belang in die moontlike nuwe reaktors. Kan iemand wat meer hiervan
weet my dalk meer inligting gee?
As julle ous nou almal kan wys ons mense kan vir eenkeer saamwerk en
saamstaan, dan stel ek voor ons boikot eenvoudig hierdie d..s wat
homself ook bokknaters noem.
Hy gaan darem net te ver met sy taalgebruik. Die ou bliksem is darem
nie smaakvol nie.
Johan
Vat my kop toe en dra self die gevolge ....!
Johan, ek stem saam. Maar. Dis dieselfde as om te vra dat iemand van die
NG afgegooi moet word omdat ons nie bv. saamstem met hulle opinies nie. Al
wat ons effektief kan doen is om 'n filter op te sit, of hom/haar te
ignoreer en nie antwoorde terug te pos nie. Laaste opsie doen gewoonlik die
ding.
Hier's 'n idee : as ou Bok-dinges jou verkeerd begin opvryf, stuur vir my 'n
e-mail en gaan gal af daarin. Dan voel ek en jy albei beter.
@igs.net wrote in message ...
> "eyespy" writes:
>
> O so, nou is dit "jou" taal. Bedoel jy dat
> enigiemand wat in die buiteland bly, nie meer
> die reg het op Afrikaanse gebruik en Afrikaanse
> invloed nie?
Jy's reg. Dis *is* MY taal, en my mede-Suid-Afrikaners se taal. En
enigiemand ter wereld is vry om dit te gebruik. Die vraag was egter wie
*jou* die reg gee om vir *ons* te vertel hoe om een van ons eie landstale te
gebruik?
> Word wakker. Ons bly in die kuber-
> eeu. As jy jou Afrikaans wil opmors, gaan voort.
> Maar moenie vir jouself aanstel as outoriteit
> en rigtinggewer vir Afrikaans nie. Dis baie
> hovaardig.
Is jy ook een van die mense wat die term "Mikrosag Venters" gebruik? Klink
vir my so. En hierdie "kubereeu" van jou... Dan het jy nog die
vermetelheid om iemand uit te jui omdat hulle die woord "suig" gebruik het.
En so gepraat van spelling - die woord is "hoogwaardig". Haal die stok in
jou eie oog eers uit, ou Perd. (Is Cyber Age nie KuberERA nie? KuberEEU
moet dan Cyber Century wees.) Ek wonder maar net.
Buitendien, jy het die hele punt totaal gemis. Dis nie EK wat my aanstel as
'n outoriteit nie, want dit is ek beslis nie (en in teenstelling met jou het
ek die insig om dit te erken) - die vraag was wie JOU as outoriteit
aangestel het.
> So dis wat jy van die Afrikaanse digkuns dink.
> Geen wonder. Met iemand wat blykbaar Afrikaans-
> sprekend is, en as sy kuberbenaming "eyespy"
> neem, kan 'n mens sien waar jou lojaliteite
> is.
Die naam "eyespy" was aan my toegeken, ou vrou. Ek het dit nie self gekies
nie, ek het dit geerf). Jy versterk net hiermee my punt dat jy slegs op 'n
*ingeligde* opinie geregtig is... En digkuns is vir my 'n persoonlike
ding - soos musiek. 'n Gedig van jou af so nou en dan is vermaaklik en as
ek iets daaruit kan leer, dank ek die digter. Maar om 3 of 4 (on)rympies
daagliks in ons kele af te wurg, veral as dit kronies depresief is, is vir
my onaanvaarbaar.
> Nee, ou wat-is-jou-naam-in-jou-eie-moedertaal?
Dit van iemand af wat @igs.net gebruik. Wat my naam is het absoluut niks
met jou uit te waai nie. My vriende, familie en kollegas weet wie en wat ek
is, en siende dat jy nie in een van hierdie groepe val nie, hoef jy nie te
weet nie. "If I told you, I'd have to kill you"
> In hierdie postmodernistiese era het Tannie
> besluit dat dit tyd geword het om die ou woorde
> en aanspreekvorme van die laaste eeu te gebuik
> om 'n lig te werp op wat aangaan aan die einde
> van hierdie eeu.
Soos "kubereeu" en "postmodernisties"? Hmmm. Siende dat jy 'n manie het
oor name en aanspreekvorme, kan jy my vrylik op my titel aanspreek. Doktor.
Of sommer Doktor Eyespy. Maar, aangesien ek nie my tyd verder op jou gaan
mors nie, kan jy my noem wat jy wil.
> So, ou eyespy" - jy is 'n
> hanskakie, 'n hensopper, 'n verraaier van jou
> moedertaal.
En die plaat speel dieselfde hartverskeurende deuntjie oor, en oor, en oor,
en oor... Vir hoeveel mense het jy dit al toegesnou? Gryp tog asseblief
vanaand weer in jou middernagtelike mymeringe met jouself in die spieel na
jou woordeboek en soek 'n ander woord op. Gloudina (die naam herrinder my
aan 'n verbleikte groen handdoek wat ek gehad het), ek is veeltalig. Ek is
nie Afrikaans *of* Engels nie. Ek is beide. En meer.
> Buitendien is jy 'n slegte speller
My hart bloei vir jou, Gloudina. En ek vra nederig om verskoning omdat ek
jou oud genoem het. Ek sien nou dat ek verkeerd was. Jy's 'n kind. In 'n
ou vrou se lyf.
Ek het hier op die delwery onder andere 'n klompie ou munte uitgegrawe wat
dateer 1866, 1869, 1911 en1933. Kan iemand my dalk help om die waarde te
bepaal of verwys na iemand of 'n website waar ek meer inligting kan kry.
Met voorbehoud van regte: (M.a.w. Niemand mag my "sue"nie!)
In die media (pers, TV, nuusgroepe) bestaan aansienlike twyfel aangaande die
korrekte benaming van die Anglo Boere-Oorlog. In my hart der harte het ek
geen twyfel hieroor nie. Vegun my dus enkele lyne in 'n penskets van die agtergrond
van my denke. My sieninge is subjektief (my eie!) en ek gaan my nie laat
beïnvloed deur enige handboek, proffie, politieke party, koerant, drukgroep, óf
polities-korrekte pretensie nie. Cas van den Bergh het outjies wat met sagte
handjies en fyn stemmetjies praat, piepeliefies genoem. Ons (en ek sluit
myself nie uit nie) is 'n nasie van piepeliefies! Hoe 'n Afrikaner in die
buiteland en hier, die "guts" kan hê om op te staan en met trots in die
openbaar kan verklaar dat hy Boere-Afrikaner is, gaan my verstand te bowe.
Ons het alles verloor! Ons vryheid. Ook ons selfrespek. Miskien ook ( en ek
sê dit met huiwering) ....ons skaamte. Want as jy skaam is het jy nog 'n
bietjie selfrespek ; .... is daar nog iets heiligs iewers wat jy aan jou
hart kan koester. Toe die Bittereinders by die Vrede van Vereeniging die
wapen moes neerlê, het van ons voorsate hulle gewere gevat en teen bome
stukkend geslaan. Hulle het ná 'n bittere stryd hulle vryheid verloor - DIT
wat die primêre dryfveer vir die aanvanklike gewapende stryd was. Enige
student in die etologie (studie van karakter) sal hier iets heroïes bemerk -
die noue verbintenis tussen 'n kryger en sy wapen. Hier is ook iets tragies!
Die klassieke tragiese held WEET dat hy geen kans tot oorlewing het nie...
en tog veg hy voort! Toe hulle die wapens vernietig, was die boodskap: Kom
vat my land, kom vat my vrou en kinders, kom vat alles wat ek het, maar
hierdie wapen, die simbool van my verset, sal julle nie kry nie! Maar... toe
ons van alles gestroop was, het iets nuuts sigbaar geword - die siel van die
Afrikaner. Dit wat sy hart laat klop, dit wat hom die unieke skepsel maak
wat hy is. En dit bring my by die waaroms en die hoekoms.
Vir haar Majesteit, Koningin Victoria, se "Empire Builders" het dit oor die
goud van die Transvaal gegaan, Net soos dit in 1838 oor Natal se steenkool
gegaan het. Die Industriële Revolusie het bepaal dat stoom die nuwe
dryfmiddel sou wees en die Empire het geweet daar is steenkool in Natal. Die
filantropie was maar 'n dekmantel Net soos die Uitlanderkwessie in 1899 die
dekmantel was.
Die Reform Committee het wapens ingesmokkel! Wat wou hulle daarmee maak?
Jag? Skyfskiet? Nee, hulle wou ons mense vermoor sodat hulle materiële gewin
uit ons besit kon maak. Ons was niks meer as "bekvelders" in hulle oë nie.
En, het hulle gedink, as ons in 1881 met 'n handjievol "huurlinge" die
Vierkleur in die hart van Pretoria kon kom afhaal en met die Union Jack
vervang, kan dit weer gedoen word. Sommer gou-gou! Toe ons met die
tweekamer-stelsel begin
(in die 1980's) moes ek juis aan 'n matriekklas probeer verduidelik waarom
Paul Kruger die tweede volksraad vir die Uitlanders gestig het. Baie van die
uitlanders was toe reeds lank genoeg in die Republiek van Transvaal om
burgerskap te verkry. Die reg tot burgerskap is hulle nie ontsê nie. Hulle
het stemreg verkry in die eerste volksraad. Maar die "nuwe" goudsoekers het
so aan die Empire vasgekleef dat eie skole en eie plaaslike besture en die
vreeslike belastings wat Paul Kruger se regering gehef het, en die
onregverdige konsessiestelsel rede genoeg was dat Koningin Victoria moes
ingryp teen die tirannie van dié bekveld-diktator. Jameson het 'n bloedbek
gekry. Sy "vredesmissie" was 'n mislukking.
Nadat Kruger aangeval is, nádát hy gesien het wat die versluierde motiewe
was van die Imperialiste (mense wat ten koste van ander hulle self en hulle
land van herkoms wil verryk) ... sluit hy die driwwe. Een enkele daad van
verset teen 'n onreg word vertolk as aggressie. Die Britse magte omsingel
die onafhanklike Republieke van die Oranje Vrystaat en die Transvaal. In
reaksie op hierdie bedreiging; in reaksie op sy wil om sy eie vaderland te
behou, stuur hy die ultimatum aan Haar Majesteit EN DIT maak hom die
aggressor! As hier iemand by my voorhekkie met 'n wapen kom staan en hy
"point" my.... en hy ignoreer my versoek om homself te verwyder, is ek die
aggressor as ek hom saggies (net met woorde) die weg wys? Ek lees die
volgende in 'n slapbandroman: ( "A bed in the sticks"- die naam van die
outeur ontgaan my)
"Don't fight for the things you believe in
you can't win a battle on hope.
Dear Irishman, learn to be English
or swing from the end of a rope."
Vir hierdie dom boer sê dit alles. Deur ons geskiedenis
was die vryheidsideaal die dryfveer, die aspirasie van 'n nasie. Ons
volksgeboorte is geloog deur die Groot Trek. Piet Retief het nie sommer sy
wa gepak en gewaai nie. Hy was daartoe gedwing!! Sy selfrespek het hom
gedryf.
Hy was kommandant en moes feitlik permanent op instruksie van Haar
Majesteit,
dieselfde ou spiritualis koningin as die een wat Paul Kruger probeer
verneder het!!! , teen die Xhosas veg. Het sy of haar mense al gesê "sorry"?
Ek lees iewers (het die knipsel gebêre, maar sal 'n soektog op tou moet sit
as ek dit wil kry) dat daar nie minder as 180 Britse gevegsaksies (oorloë)
tydens haar bewind was nie. Retief was ook 'n bouer. Hy het huise en kantore
en hekke vir Haar Majesteit se kantore en magistraatshowe gebou. Ek het die
voorreg gehad
om in sy kantoorgebou (O, ja, Retief was nie sommer so 'n jafel nie!) tydens
my studietyd aan die Rhodes Universiteit (Grahamstown) te woon. Ek en ou
Bruce Nielsen het 'n kamer gedeel in Sommerset Street 17, wat toe 'n koshuis
met die naam Oakdene was.- sy snoekerkamer! Retief kon nié voltydse
kommandant en onbetaalde huursoldaat vir die Empire wees nie... en nog sy
uitgebreide sakebelange behartig nie. Toe hy bietjie laat was met 'n
kontrak, dagvaar Haar Majesteit se Kroon hom. Hulle verklaar hom bankrot en
verwag oneindige lojaliteit "in retrurn". Toe pak hy en hy trek! Hy soek sy
VRYHEID en die vryheid van sy mense. En by Thabanchu word ons Afrikanervolk
gebore! VRY en sonder 'n Engelsman. Die Setswana-volk stuur osse na Vegkop,
vir ons mense - toe ons hulle nodig gehad het. Ek het 'n groot deel van my
lewe aan hierdie nasie, want hulle is 'n nasie in eie reg, afgestaan. Helaas
... ook hulle is hulle vryheid nie gegun nie.
Die Tweede Vryheids-Oorlog breek in September 1899 uit. Kan iemand die
stelling dat dit 'n Vryheidstryd was, betwis? Oor wie saamgery het, of wie
wie se wasgoed gewas het, kan later gepraat word. Vir die Boer was dit 'n
stryd om VRYHEID! Later sal ek u vertel om watter rede vryheid so hoog
aangeslaan was by my mense. - ek sal ook vertel van die lojaliteite -
volkslojaliteit, bodemlojaliteit en tempellojaliteit, want dié dinge is
alles deel van vry-wees en volk-wees. Ek wil u ook vertel van die
nasionalismes : Konstitisionele Nasionalisme (Grondwet-nasionalisme!),
Volksnasionalisme, Wilsnasionalisme, Totalitêre Nasionalisme en Supra- of
Wêreldnasionalisme. Ontleed hierdie begrippe en kyk by watter soort
nasioinalisme die vryheidsgedagte 'n nis het. Demokrasie impliseer 'n keuse
en 'n reg.- m.a,w, die vryheid om te wees wat jy is! Demokrasie gee jou ook
die reg om verkeerd te wees (sonder 'n "fight"!) Die Vryheidsoorlog het net
mooi "sweet all" met demokrasie te doen gehad. Ek hoop ek is VRY om dit te
doen.