Toe en nou [boodskap #15613] |
Sun, 07 June 1998 00:00 |
Leendert van Oostrum
Boodskappe: 1880 Geregistreer: July 2000
Karma: 0
|
Senior Lid |
|
|
Henri Burger heeft geschreven in bericht ...
>
> Leendert van Oostrum skryf:
>
>> (Dis nou benewens my ernstige besware teen woordherkenning - "whole
>> language" as onderrigmetode. Maar daaroor het ek al op die NG kommentaar
>> gelewer :-)
>
> Dit was ongelukkig voor ek my kop in hierdie bynes gewaag het,
Ja. Mens berou dit soms :-)
> Leendert, so
> ek is nie bewus van jou besware nie.
My besware bly bloot besware. Dit verantwoordelikheid bly altyd die ouer
s'n.
>
> Buitendien staan dit buite my opleidingsveld. Ek praat bloot van wat ek saam
> met my eie, asook vriende se kinders ervaar.
Hmmm.... Soos ek die ding waarneem is die oordeel van ouers meesal meer
betroubaar as die van die "opgeleides". Die probleem is net dat die
"opgeleides" geleer het om hul oordeel te vertrou, hoe krank ookal, terwyl
ouers geleer het om hul eie oordeel te wantrou ten gunste van die "ekspert"
s'n.
> Vir my lyk dit asof hulle
> vroeër kan lees as wat ons kon. Miskien is hulle slimmer, of word hulle
> vroeër blootgestel, ek weet nie.
Dit kan wees dat hulle slimmer is. Die huidige generasie ouers neig om meer
aandag te gee aan stimulasie van kinders van jongs af. Voor ongeveer 1970 is
dit deur baie "kundiges" nie beskou as belangrik nie - of selfs beskou as
onwenslik.
So dis seker moontlik dat jou kinders en hul maats intellektueel verder
ontwikkel is as wat jy op dieselfde ouderdom was.
Maar by kinders wat groot dele van die dag in kleuterskole was het ek my
bedenkinge
oor die emosionele en sosiale ontwikkeling - en, as mens na party van die
literatuur
kyk, ook die intellektuele ontwikkeling.
>
> Ek moet bysê dat hulle nie woordherkenning as enigste metode gebruik nie,
> maar tog geleer word om terug te val op die klank-metode.
Dis goed. Ek kry die indruk uit die literatuur dat die meeste kinders beter
leer lees met die klankmetode, terwyl 'n klein persentasie slegs deur die
heeltaalmetode kan leer. 'n Mengsel lyk dus aangewese, maar die puriste kry
die piep daaroor (soos puriste maar maak).
Groete, Leendert
|
|
|