Re: Oor dimensies, chaos en so meer. [boodskap #9880] |
Tue, 01 July 1997 00:00 |
Izak Bouwer
Boodskappe: 463 Geregistreer: January 1996
Karma: 0
|
Senior Lid |
|
|
Hi Leendert,
Dankie vir die reaksie en inligting.
Wanneer ek praat van "gepeuter aan stelsels"
dan bedoel ek nie uitsluitlik die nasionaal-sosiale
gepeuter van die apartheidsjare nie. Ek bedoel wat
lank voor 1948 aangegaan het, en nou nog aangaan.
Ek dink SA is 'n uitstekende laboratorium vir die
studie van mensestelsels. My geliefkoosde voorbeeld
is die kondisie van daardie oorspronklik-Hollandse
mense wat stadig deur Namakwaland en Boesmanland
noordwaarts getrek het. 'n Mens sou verwag dat hulle
so ver van die "beskawing" sou veragterlik en minder
intelligent word. Maar dis nie waar nie. Miskien is ek
nou maar net Noordkaap chauvinist pig, maar die
Afrikaners wat vandaar kom is, wat gesondheid en
intelligensie betref, uit die hoogste rakke. (Ek dink
dat die mengsel van gene wat plaasgevind het op die
eilande van die Oranje ook besonder gesond was.)
As ekstreme voorbeeld van jou geliefkoosde tuis-
onderrig: My pa het geen skoling gehad behalwe wat
'n reisende onderwyser so nou en dan vir hulle in sy
deel van Namakwaland kon gee nie. Toe beland hy
tussen die wingerde van die Oranje, waar hy taamlik
ingewikkelde rekenkunde moes doen om uit te vind
hoeveel hy sy werkers moet betaal vir die wingerd-
stokke wat hulle in die vroegwinter gevleg het. Toe ek
hom eendag ondervra oor hoe hy dit doen, toe vind ek
uit dat hy sy eie stelsel van rekenkunde het wat net so
vinnig is as die een wat ek in die skool geleer het.
Ek wil egter meer leer oor die konsep wat At so oor
en oor benadruk: KREATIWITEIT. Ek neem aan dis 'n
konsep wat in chaos teorie 'n spesifieke betekenis het.
Ek weet min van die dinge. Wil jy meer verduidelik oor
wat Van Peursen sê. Ek sou ook meer wil uitvind oor
wat in jou verhandeling beskryf word. Ek neem egter
aan dat jy ook in ag neem dat jou predileksie vir tuis-
onderrig sy eie element in die vergelyking inbring, wat
jy as wetenskaplike van kennis moet neem. Daar is
mense soos ek wat dink dat skoolgaan essensieel is vir
die ontwikkeling van ander elemente in die grootword
van kinders - nie net die ontwikkeling van leierskap
nie, maar ook as 'n sosiale observasiepos. Die westerse
skool is vir my 'n opvolging van die meer primitiewe
stamskole waar jy met jou ouderdomsgroep omgaan,
gedwing word om om te gaan.
Gloudina
|
|
|