leendert/onderwys. [boodskap #8344] |
Tue, 04 February 1997 00:00 |
Gideon Dreyer
Boodskappe: 35 Geregistreer: September 1996
Karma: 0
|
Volle Lid |
|
|
Ek waardeer jou lywige skrywe.
Vraag:
Die Swart ouers wat -gekies- het dat hul kinders onderwys ontvang in
Engels(n onjuiste besluit misskien, maar dalk tog n besluit) en nie in die
moedertaal nie, wie is hulle en hoe het dit gebeur. Was daar n referendum
onder die swart bevolking. Wie was die verteenwoordigers (van die ouers dan
en oor die spesefieke aangeleentheid ) in die parlement. Ek weet werklik
nie die antwoord nie. N vraag dus.
Mymering:
Toe die tye verander het en dit was vir iedereen duidelik dat daar onvrede
was oor die onderwysverpligting dat sekere vakke in Afrikaans aangebied
moes word en Engels deur vele eerder dan Afrikaans verkies was as taal van
onderrig, toe Afrikaans apartheid verteenwoordig het in die
waarnemingswereld van die studente, kan ek jou suiwer logiese redenering
begryp dat die opstand om en in 1976, logies beskouw, teen
moedertaalonderwys gerig was (behoort te gewees het...), maar ek neem die
argumentering as demagogisch* omdat dit n ontkenning is van wat in die
gemoedere van die jongmense (en in die land) afgespeel het en van die
resultaat hiervan wat nou nog natril. Is dit jou bedoeling om logika te
gebruik om die fenomenologiese waarneembare ongeldig te verklaar in n
argument ?
Ek herhaal: "miljoene moes onderwys ondervind in n taal wat nie hulle
moedertaal was nie....." en ek voeg by (wat ookal die rede daarvoor was -
asof die rede die feit ophef of bepaal) maar wel in n gehate taal deur vele
en voer die bogenoemde plus jou uiteensetting as die gevraagde bewys aan.
Geen legende,feite.
Wanopvatting ? Hardly. Misskien gebruik jy Afrikaner Zen: Ja-Nee om te
verbluf. En tog dink ek nie dat dit jou intensie is nie. Dit kan wees dat
ek Afrikaans nie meer so goed begryp nie. En misskien is my argumentele
vermogens ook al afgetakel. Ek wil nie in n vingerwysspelletjie met jou
beland nie. Ek vind jou bydrae (vir my) besonder waardevol dit gee my n
bepaalde insig.
> .....................
Ek weet nie wat om te dink van die verdwyning van geskiedenis as vak nie.
Ook geen Europese geskiedenis nie?
>..................
Inderdaad klink dit my ook soos an education melt down. Ek vrees die
gevolge van so n aksie. Onderwys en goed onderwys is n kardinale
verantwoordelikheid van ons as mens. Die tegenpool is n crime against
humanity!
Wat van TV's soos in die outback van Australia.
Wat word gesien as n oplossing, word daar een aangebied?
> behalwe as jy nie met die beleid..........
Nee, vanaf die punt hier word ek weer byna verbluf.
Jy kan, (iedereen kan) vrylik praat en publiseer en natuurlik moet daar
kritiek wees. Wat sleg is bly sleg, wie dit ookal doen. En sekerlik word
daar geskree en is daar political posturing en -beledigingen van soms
onverwagte kante, maar daar is geen wetgeving teen nie en vir jou idee en
kritiek word jy nie gemartel of vermoor nie. Die vergelyking is nie goed
nie en verhinder begrip en kommunikasie.
Appels en pere argumentasie.
En kyk nou wat doen jy in die volgende paragraaf; Jy vergelyk die paar
uitsonderlike "wit" ouers wat in die tronk gegooi is en wie se kinders in
weeshuise geplaas is (en wie was hulle - Jehova's getuies? hoe lank was
hulle in die tronk en onder watter omstandighede - ek weet werklik nie
hiervan of die getalle nie, en sou dit graag van jou hoor) met die
verskrikking van die moorde en uitbuiting van die swart bevolking. Ek weet
werklik nie wat jy hiermee wil bereik nie. Die twee dinge ( en die "wit"
ouers en die swartvolksvernedering) is deel van dieselfde afskuwelike
regeringsperiode. Die wanstaltige nasionale party wat liefdeloosheid
opgewerp het as idiaal.
en wat geld nou "vir almal ongeag ras" ?
Hier klop iets werklik nie.
Xfiles
- Demagogue; A person of definite character and purpose who comprehends our
way of thought is sure to exert power over us. He cannot altogether be
resisted; because, if he understands us, he can make us understand him,
through the word, the look, or other symbol, which both of us connect with
the common sentiment or idea; and thus by communicating an impulse he can
move the will.
Charles Horton Cooley (1864-1929), U.S. sociologist. Human Nature and the
Social Order, ch. 4 (1902).
|
|
|