Radiospeler Radiospeler
 
Supertaal
Kom praat saam!

Tuis » Algemeen » Koeitjies & kalfies » Vliegtuig tref die Empire State gebou
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61820 is 'n antwoord op boodskap #61814] Do, 09 Mei 2002 22:27 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Waaierstertmuis  is tans af-lyn  Waaierstertmuis
Boodskappe: 1592
Geregistreer: Oktober 2001
Karma: 0
Senior Lid
Dave Du Plessis wrote:

> Wat Arthur hier sê is logika Danielle
> wanneer jy in ag neem dat jy in 'n rit
> met ligte aan teen spoed X meer
> krag uit die motor put as wanneer jy
> teen dieselfde spoed sonder ligte ry.
> In die eerste geval moet die motor
> aan meer bronne krag lewer en
> steeds dieselfde resultaat voorsien.

Okay - ek sal van nou af my deel doen, en my ligte afskakel sodat
minder mense verdrink. (Ek sal met moet begin gewoond raak aan die
smaak van Cool Aid)
:-))

(Terloops - HAL het vir jou 'n boodskappie geskryf, Dave)
:-)))
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61821 is 'n antwoord op boodskap #61820] Do, 09 Mei 2002 22:28 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Die Veldmuis  is tans af-lyn  Die Veldmuis
Boodskappe: 304
Geregistreer: April 2002
Karma: 0
Senior Lid
On Thu, 09 May 2002 18:27:57 -0400, Katryn wrote:

>
> (Terloops - HAL het vir jou 'n boodskappie geskryf, Dave)
> :-)))

en ek het hom geantwoord Katryn:-0

Jy moet lekker slaap - dis 12:45 hier.
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61822 is 'n antwoord op boodskap #61814] Do, 09 Mei 2002 22:33 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Waaierstertmuis  is tans af-lyn  Waaierstertmuis
Boodskappe: 1592
Geregistreer: Oktober 2001
Karma: 0
Senior Lid
Dave Du Plessis wrote:

> Wat Arthur hier sê is logika Danielle
> wanneer jy in ag neem dat jy in 'n rit
> met ligte aan teen spoed X meer
> krag uit die motor put as wanneer jy
> teen dieselfde spoed sonder ligte ry.
> In die eerste geval moet die motor
> aan meer bronne krag lewer en
> steeds dieselfde resultaat voorsien.

Okay - ek sal van nou af my deel doen, en my ligte afskakel sodat
minder mense verdrink. (Ek sal met moet begin gewoond raak aan die
smaak van Cool Aid)
:-))

(Terloops - HAL het vir jou 'n boodskappie geskryf, Dave)
:-)))
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61823 is 'n antwoord op boodskap #61800] Do, 09 Mei 2002 23:20 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Waaierstertmuis  is tans af-lyn  Waaierstertmuis
Boodskappe: 1592
Geregistreer: Oktober 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Arthur" wrote:

> Die veiligheid van die andere padgebruikers gaan die komende eeu miljoene
> mense meer laat verdink deur 'n ekstra seespiëlstyging ...

My wereld - nou verstaan ek wat Bush bedoel het toe hy gesê het: " I
know the human being and fish can coexist peacefully"
(Miller's Bush Dyslexicon - p 169)
Dit was toe nooit net sy gewone Texan ebonics nie, maar 'n profetiese
rede. Hy het voorspel wat gaan gebeur nadat hy ons van die Kyoto
onderneming onttrek het, en ons probeer waarsku om vroegtydig te leer
om met visse oor die weg te kom, want ons gaan hulle habitat deel -
dis net 'n kwessie van tyd.

Al die tyd het ek gedog dit was 'n tipiese reliek van die koue oorlog
- die frase "peaceful coexistence" . Ek het begin wonder wanneer ons
oorlog teen die visse gaan begin maak, en of dit dalk al aan die gang
is.
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61825 is 'n antwoord op boodskap #61779] Vr, 10 Mei 2002 00:32 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Jan  is tans af-lyn  Jan
Boodskappe: 167
Geregistreer: Augustus 2001
Karma: 0
Senior Lid
> En die karre daar se kopligte is almal permanent aan.
>
> Jy voel maar taamlik stupid as jy 'n kar daar huur, jou vrek sukkel om die
> ding se ligte te probeer afsit nadat jy die sleutel vir die eerste maal
> ingesit het, en dan teruggaan toonbank toe om te sê dat daar fout is met die
> kar wat hulle vir jou gegee het want sy ligte wil nie af skakel nie. Die
> goed is blykbaar gewire om permanent aan te wees. Is dit oral so in Kanada?
>

Jy is verbyster deur die sogenaamde "daytime running lamp" konsep. Dit is
geensins 'n funksie van geografie nie. Meeste nuwe voertuie hier kom
daarmee uit. Blykbaar veiliger want sigbaarheid is beter.
Re: Seattle [boodskap #61827 is 'n antwoord op boodskap #61720] Vr, 10 Mei 2002 01:32 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Jan  is tans af-lyn  Jan
Boodskappe: 167
Geregistreer: Augustus 2001
Karma: 0
Senior Lid
Is jy dalk 'n pilot, of vlieg jy net rond met 'n Microsoft flight simulator
soos ek?

"Hantamkind" skryf in boodskap news:YTbC8.6125$b5.20881@newsfeeds.bigpond.com...
> Die weer is nie baie goed daar nie. Die pilots wat 'n vliegtuig daar wil
> land moet hul stroie ken. Seattle-Tacoma lughawe bedien die staat van
> Washington as 'n primere lughawe en ook die noord westelike state van
> Amerika. Die lughawe is gelee sowat 128 m bo seespieel en ondervind knaend
> probleme met digte mis en swak sig. Enige loods se nagmerrie!
>
> Daar is slegs twee aanloopbane en hulle is net 245 meter uitmekaar. As die
> sig swak is kan die lughawe net enkel landings akkomodeer aangesien die
> spasie tussen die die aanloopbane te nou is vir akurate instrument landings
> in swak sig.
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61828 is 'n antwoord op boodskap #61825] Vr, 10 Mei 2002 02:42 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Nou wat is verkeerd met die mense se ou vingertjies dat hulle nie self die
ligte kan aanskakel wanneer hulle moet nie?
Wat is byvoorbeeld die nut van ligte aan as mense op 'n helder sonskynoggend
in druk  verkeer moet voortkruie? Dan is daardie ligte aan mos nutteloos, of
hoe?
Annette

--
Groetnis,
Annette.     ann...@ctnet.co.za
Happiness is a State of Mind

"Jan"  skryf in boodskap news:qyEC8.71920$8V6.2093261@news.webusenet.com...
>>  En die karre daar se kopligte is almal permanent aan.
>>
>>  Jy voel maar taamlik stupid as jy 'n kar daar huur,  jou vrek sukkel om die
>>  ding se ligte te probeer afsit nadat jy die sleutel vir die eerste maal
>>  ingesit het, en dan teruggaan toonbank toe om te sê dat daar fout is met die
>>  kar wat hulle vir jou gegee het want sy ligte wil nie af skakel nie. Die
>>  goed is blykbaar gewire om permanent aan te wees.  Is dit oral so in Kanada?
>>
>
>  Jy is verbyster deur die sogenaamde "daytime running lamp" konsep.  Dit is
>  geensins 'n funksie van geografie nie.  Meeste nuwe voertuie hier kom
>  daarmee uit.  Blykbaar veiliger want sigbaarheid is beter.
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61830 is 'n antwoord op boodskap #61812] Vr, 10 Mei 2002 03:52 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
:)))) DAN gaan ons regtig baie brandstof spaar:))
Annette

"johanls"  skryf in boodskap news:3cdb652a_3@batman.vip-za.com...
>  Tot ons almal gloei ja.
>
>  "Annette"  wrote in message
>  news:abeo3l$hmbrk$1@ID-92016.news.dfncis.de...
>>  Mooi gestel 8ter, van die krag en so aan.
>>  Ek verstaan nie heeltemal daardie verdink ding nie, maar ek is seker jy sal
>>  verduidelik.
>>
>>  Om terug te kom na permanente ligte - ons word heeltyd vertel van globale
>>  verwarming, dus gaan dit ligter en ligter raak, of hoe?:)))
>>  Annette
>>
>>  "Arthur"  wrote in message
>>  news:abemp4$5r6$1@news.kabelfoon.nl...
>>>  Gloudina schreef...
>>>>  Arthur wrote:
>>>>   karre daar se kopligte  aan.
>>>>  >
>>>>  >>Is dit nie so oral in die wereld nie?
>>>>  >
>>>>  > Nee. Ek neem aan dit gaan ook nie gebeur nie. Nie as ons ooit nog aan die
>>>>  > Kyoto-verdra� wil gaan voldoen nie. Dit vra 3% meer brandstof ....
>>>>
>>>>              Regtig? Ek het nog altyd gedink dat
>>>>              die battery self genoeg krag verwek
>>>>              om die nodige lig te verskaf.
>>>
>>>  Nee. Om lig te kry is krag nodig. Om krag te kry moet jou dinamo werk. Om
>>>  jou dinamo te laat werk is brandstof nodig.
>>>
>>>     http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=791&CAT=Electra%2F electronica
>>>
>>>  Die veiligheid van die andere padgebruikers gaan die komende eeu miljoene
>>>  mense meer laat verdink deur 'n ekstra seespiëlstyging ...
>>>
>>>  Groete,
>>>  Arthur
>>>
>>
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61832 is 'n antwoord op boodskap #61828] Vr, 10 Mei 2002 05:19 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Jan  is tans af-lyn  Jan
Boodskappe: 167
Geregistreer: Augustus 2001
Karma: 0
Senior Lid
Sê eers vir my Annette, wat doen jy om 04h45 voor jou rekenaar - werk jy
nagskof? :-)

Sê dan vir my wat is verkeerd met die mense se ou armpies dat hulle nie self
die ratte wil verander nie, en wat is fout met die armpies dat hulle nie
self die kar wil start met 'n slinger voor wat die crank shaft draai nie, en
....?

Is dit nie so dat die "lig aan" beginsel van toepassing is op motorfietse in
SA nie?  Ek dink as jy die motorfiets aansit, dan gaan die lig ook aan -
sodat jy hulle beter kan sien.  Nou ja toe, dit is dieselfde beginsel wat
nou uitgebrei word na motors.  En jy hoef nie te worry om dit aan of af te
sit nie - automaties is die sleutelbegrip.

"Annette"  skryf in boodskap news:abfccl$hd4oj$1@ID-92016.news.dfncis.de...
>  Nou wat is verkeerd met die mense se ou vingertjies dat hulle nie self die
>  ligte kan aanskakel wanneer hulle moet nie?
>  Wat is byvoorbeeld die nut van ligte aan as mense op 'n helder sonskynoggend
>  in druk  verkeer moet voortkruie? Dan is daardie ligte aan mos nutteloos, of
>  hoe?
>  Annette
>
>
>
>  --
>  Groetnis,
>  Annette.     ann...@ctnet.co.za
>  Happiness is a State of Mind
>  "Jan"  wrote in message
>  news:qyEC8.71920$8V6.2093261@news.webusenet.com...
>>>  En die karre daar se kopligte is almal permanent aan.
>>>
>>>  Jy voel maar taamlik stupid as jy 'n kar daar huur,  jou vrek sukkel om die
>>>  ding se ligte te probeer afsit nadat jy die sleutel vir die eerste maal
>>>  ingesit het, en dan teruggaan toonbank toe om te sê dat daar fout is met die
>>>  kar wat hulle vir jou gegee het want sy ligte wil nie af skakel nie. Die
>>>  goed is blykbaar gewire om permanent aan te wees.  Is dit oral so in Kanada?
>>>
>>
>>  Jy is verbyster deur die sogenaamde "daytime running lamp" konsep.  Dit is
>>  geensins 'n funksie van geografie nie.  Meeste nuwe voertuie hier kom
>>  daarmee uit.  Blykbaar veiliger want sigbaarheid is beter.
>>
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61833 is 'n antwoord op boodskap #61832] Vr, 10 Mei 2002 05:46 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
--

>  Sê eers vir my Annette, wat doen jy om 04h45 voor jou rekenaar - werk jy
>  nagskof? :-)
Nee - ek begin vroeg om werk klaar te kry - deur die dag is dit net oproepe
en besoeke.
Mens het elke geval net 4 uur slaap per nag nodig totdat jy 80 is:)))
>
>  Sê dan vir my wat is verkeerd met die mense se ou armpies dat hulle nie self
>  die ratte wil verander nie,
Ek doen dit nog - ek hou daarvan om in beheer van my motor te wees:))
en wat is fout met die armpies dat hulle nie
>  self die kar wil start met 'n slinger voor wat die crank shaft draai nie, en
>  ....?
Nou word jy outyds:)))

>
>  Is dit nie so dat die "lig aan" beginsel van toepassing is op motorfietse in
>  SA nie?
Nie wat ek van sien nie - hulle ry nie altyd met hulle ligte aan nie - nie
eers in 'n stoet nie.

Ek dink as jy die motorfiets aansit, dan gaan die lig ook aan -
>  sodat jy hulle beter kan sien.
Nee, ons mense sit self hulle liggies aan:))

Nou ja toe, dit is dieselfde beginsel wat
>  nou uitgebrei word na motors.  En jy hoef nie te worry om dit aan of af te
>  sit nie - automaties is die sleutelbegrip.
Nee, miskien daar, maar hier maak ons tot selfs ons eie brood soms;))

Annette

> -92016.news.dfncis.de...
>>  Nou wat is verkeerd met die mense se ou vingertjies dat hulle nie self die
>>  ligte kan aanskakel wanneer hulle moet nie?
>>  Wat is byvoorbeeld die nut van ligte aan as mense op 'n helder sonskynoggend
>>  in druk  verkeer moet voortkruie? Dan is daardie ligte aan mos nutteloos, of
>>  hoe?
>>  Annette
>>
>>
>>
>>  --
>>  Groetnis,
>>  Annette.     ann...@ctnet.co.za
>>  Happiness is a State of Mind
>>  "Jan"  wrote in message
>>  news:qyEC8.71920$8V6.2093261@news.webusenet.com...
>>>>  En die karre daar se kopligte is almal permanent aan.
>>>>
>>>>  Jy voel maar taamlik stupid as jy 'n kar daar huur,  jou vrek sukkel om die
>>>>  ding se ligte te probeer afsit nadat jy die sleutel vir die eerste maal
>>>>  ingesit het, en dan teruggaan toonbank toe om te sê dat daar fout is met die
>>>>  kar wat hulle vir jou gegee het want sy ligte wil nie af skakel nie. Die
>>>>  goed is blykbaar gewire om permanent aan te wees.  Is dit oral so in Kanada?
>>>>
>>>
>>>  Jy is verbyster deur die sogenaamde "daytime running lamp" konsep. Dit is
>>>  geensins 'n funksie van geografie nie.  Meeste nuwe voertuie hier kom
>>>  daarmee uit.  Blykbaar veiliger want sigbaarheid is beter.
>>>
>>
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61834 is 'n antwoord op boodskap #61833] Vr, 10 Mei 2002 06:02 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Jan  is tans af-lyn  Jan
Boodskappe: 167
Geregistreer: Augustus 2001
Karma: 0
Senior Lid
>> Sê eers vir my Annette, wat doen jy om 04h45 voor jou rekenaar - werk jy
>> nagskof? :-)
> Nee - ek begin vroeg om werk klaar te kry - deur die dag is dit net oproepe
> en besoeke.
> Mens het elke geval net 4 uur slaap per nag nodig totdat jy 80 is:)))

Nee, tog nie. Toe ek in basiese opleiding was het hulle gesê ons kan met 2
uur slaap uit 24 uur oor die weg kom. Die army sal mos nie vir jou lieg
nie? Na 4 dae daarvan het ek oopoë gehallusineer, en die kamp kommandant
wou nie 'n woord daarvan glo nie ...
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61837 is 'n antwoord op boodskap #61834] Vr, 10 Mei 2002 06:42 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Mens moet nooit mense glo wat so vreeslik vloek nie;)))
2 uur is definitief te min, veral as daardie 2 uur na 12vm is.
Annette

"Jan" skryf in boodskap news:crJC8.77520$8V6.2283705@news.webusenet.com...
>>> Sê eers vir my Annette, wat doen jy om 04h45 voor jou rekenaar - werk jy
>>> nagskof? :-)
>> Nee - ek begin vroeg om werk klaar te kry - deur die dag is dit net
> oproepe
>> en besoeke.
>> Mens het elke geval net 4 uur slaap per nag nodig totdat jy 80 is:)))
>
> Nee, tog nie. Toe ek in basiese opleiding was het hulle gesê ons kan met 2
> uur slaap uit 24 uur oor die weg kom. Die army sal mos nie vir jou lieg
> nie? Na 4 dae daarvan het ek oopoë gehallusineer, en die kamp kommandant
> wou nie 'n woord daarvan glo nie ...
>
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61840 is 'n antwoord op boodskap #61806] Vr, 10 Mei 2002 07:05 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Threeships 'did you s  is tans af-lyn  Threeships 'did you s
Boodskappe: 200
Geregistreer: November 2001
Karma: 0
Senior Lid
On Thu, 9 May 2002 22:45:14 +0200, "Arthur"
served the following to the group:

> "Katryn" schreef...
>> Katryn: Ek het gehoop iemand sou die vraag vra, want ek het ook
>> gewonder. Arthur, sal jy asseblief verduidelik? Ek stry nie met jou
>> nie, want ek neem aan jy weet waarvan jy praat. Maar die logika daar
>> agter ontgaan my net so bietjie op die oomblik. En dink jy nie dat
>> die veiligheids aspek moet ook bietjie in rekening gehou word nie?
>
> Soos ek al geskrewe het in antwoord op Gloudina se opmerking; as jou lampe
> brand verbruik hulle krag. En aangesien die enige bron van krag jou dinamo
> is, sal daardie dinamo harder moet werk om jou lig te laat brand. Sonder
> krag geen lig nie.
>
> Jou verbruik gaan met ongeveer 3% omhoog. Wanneer jy jou lugreëling aansit
> gaan jou verbruik selfs met meer as 14% omhoog.
>
> Groete,
> Arthur
>

uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
is dit nie dalk 0.3% nie

Threeships Mcduck
www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61841 is 'n antwoord op boodskap #61840] Vr, 10 Mei 2002 07:29 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet word,
dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid petrol
wat mens uitry.
Dus is 'n klein en ligte karretjie se 3% minder as 'n groot en swaar kar
s'n, al is hul ligte vir dieselfde tydperk aan?

Annette

"Threeships Mcduck" skryf in boodskap news:tormduo9bs6sc69qqfldrijbv9m7l0i2bj@4ax.com...
> On Thu, 9 May 2002 22:45:14 +0200, "Arthur"
> served the following to the group:
>
>> "Katryn" schreef...
>>> Katryn: Ek het gehoop iemand sou die vraag vra, want ek het ook
>>> gewonder. Arthur, sal jy asseblief verduidelik? Ek stry nie met jou
>>> nie, want ek neem aan jy weet waarvan jy praat. Maar die logika daar
>>> agter ontgaan my net so bietjie op die oomblik. En dink jy nie dat
>>> die veiligheids aspek moet ook bietjie in rekening gehou word nie?
>>
>> Soos ek al geskrewe het in antwoord op Gloudina se opmerking; as jou lampe
>> brand verbruik hulle krag. En aangesien die enige bron van krag jou dinamo
>> is, sal daardie dinamo harder moet werk om jou lig te laat brand. Sonder
>> krag geen lig nie.
>>
>> Jou verbruik gaan met ongeveer 3% omhoog. Wanneer jy jou lugreëling aansit
>> gaan jou verbruik selfs met meer as 14% omhoog.
>>
>> Groete,
>> Arthur
>>
>
> uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
> van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
> krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
> word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
> is dit nie dalk 0.3% nie
>
>
>
>
> Threeships Mcduck
> www.mothership.co.za
Stywetjips en Slapsakkie se Vuiltjips... [boodskap #61842 is 'n antwoord op boodskap #61805] Vr, 10 Mei 2002 07:43 Na vorige boodskapna volgende boodskap
T de Wet  is tans af-lyn  T de Wet
Boodskappe: 446
Geregistreer: April 2000
Karma: 0
Senior Lid
Rekenaarterme:
Stiffy: Prys aan die een wat die beste benaming gee.

Floppy disk: Slapskyf . Ja-wel...

Hard disk: Starskyf, Hardeskyf. Moet net nie in denke verstar nie

RAM: Raai maar. Nog nie gehoor nie...

MegByte (MB): Megagreep

Binary Digit (Byte) Bis (Binêre Syfer)

En so kan mens aangaan.

Chip in your computer's CPU: Die vlokkie in jou rekenaar se SVE (Sentrale
Verwerker Eenheid)
En gebruik tog maar liewer "rekenaar". Tog asseblief net nie "komper" nie.
Klink so na iets wat ons nog verwag. Kom per wat? Trein, pos, boot, fiets,
te voet???
Rekenaar beskryf tog die ding meer korrek dan nie.

PC: Mikrorekenaar (in die dae toe rekenaars nog in helse rekenaarkamers
gestaan het en deur ouens met sulke witjasse en dik brille "gevoer" is.)
Was ook so 'n "voerder" maar had nie 'n witjas of 'n dik bril nie...
Genoeg gegorrel vir nou...

Thys oppie Bos waar dinge styf gaan...

"Annette" skryf in boodskap news:aben7d$hohag$2@ID-92016.news.dfncis.de...
> Ja, maar 'n stiffie is nie 'n chip nie.
> Simba tjips is styfies.:))
> Annette
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61843 is 'n antwoord op boodskap #61840] Vr, 10 Mei 2002 07:46 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Threeships Mcduck" schreef...
> uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
> van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
> krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
> word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
> is dit nie dalk 0.3% nie

Ek het die 3% uit die artikel waar ek eerder naar verwys het.

Om lig te maak kos baie energie. Ek neem aan jy ry geen fiets nie, anders
sou jy dit uit eie ervaring geweet het :)

Groete,
Arthur
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61844 is 'n antwoord op boodskap #61843] Vr, 10 Mei 2002 08:13 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Threeships 'did you s  is tans af-lyn  Threeships 'did you s
Boodskappe: 200
Geregistreer: November 2001
Karma: 0
Senior Lid
On Fri, 10 May 2002 09:46:39 +0200, "Arthur"
served the following to the group:

> "Threeships Mcduck" schreef...
>> uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
>> van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
>> krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
>> word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
>> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
>> is dit nie dalk 0.3% nie
>
> Ek het die 3% uit die artikel waar ek eerder naar verwys het.
>
> Om lig te maak kos baie energie. Ek neem aan jy ry geen fiets nie, anders
> sou jy dit uit eie ervaring geweet het :)
>
> Groete,
> Arthur
>

sorry ek het die verwysing na die artikel gemis. kan jy dit weer post,
ek sal dit graag wou lees. btw ek ry fiets, motorfiets en kar.

Threeships Mcduck
www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61845 is 'n antwoord op boodskap #61841] Vr, 10 Mei 2002 08:30 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Threeships 'did you s  is tans af-lyn  Threeships 'did you s
Boodskappe: 200
Geregistreer: November 2001
Karma: 0
Senior Lid
On Fri, 10 May 2002 09:29:17 +0200, "Annette"
served the following to the group:

> Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
> As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet word,
> dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid petrol
> wat mens uitry.

jy moenie na die battery se vermoens hier kyk nie maar na die enjine
sin. die gemiddelde 1300 kan 45-50Kw teen 5500-6000rpm opwek. die
gemiddelde koplig is 65/55w. dus as jy die sommetjies maak, kan ek nie
sien hoe dit vir `n enjine wat 45-50Kw kan opwek 3% meer brandstof kan
neem om 120w ekstra te lewer. tensy jy die een of ander ma se
spreiligte op het. ek trek nie arthur se woord in twyfel nie (hy het
dit ook maar net in `n artikel gelees) ek wil maar net die studie lees
om te sien hoe dit bepaal is.

> Dus is 'n klein en ligte karretjie se 3% minder as 'n groot en swaar kar
> s'n, al is hul ligte vir dieselfde tydperk aan?

teoreties behoort dit omgekeerd te wees. hoe kleiner `n enjine hoe
harder sal hy moet werk om daai energie te verskaf.

Threeships Mcduck
www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61847 is 'n antwoord op boodskap #61845] Vr, 10 Mei 2002 08:54 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Janee, dankie - ek het maar gevra, want ek het maar altyd vragies rondom
sulke % goeters:))))
Annette

--"Threeships Mcduck" skryf in boodskap news:re0ndug8m2k3m56851r511qgc8bbn9om3u@4ax.com...
> On Fri, 10 May 2002 09:29:17 +0200, "Annette"
> served the following to the group:
>
>> Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
>> As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet word,
>> dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid petrol
>> wat mens uitry.
>
> jy moenie na die battery se vermoens hier kyk nie maar na die enjine
> sin. die gemiddelde 1300 kan 45-50Kw teen 5500-6000rpm opwek. die
> gemiddelde koplig is 65/55w. dus as jy die sommetjies maak, kan ek nie
> sien hoe dit vir `n enjine wat 45-50Kw kan opwek 3% meer brandstof kan
> neem om 120w ekstra te lewer. tensy jy die een of ander ma se
> spreiligte op het. ek trek nie arthur se woord in twyfel nie (hy het
> dit ook maar net in `n artikel gelees) ek wil maar net die studie lees
> om te sien hoe dit bepaal is.
>
>> Dus is 'n klein en ligte karretjie se 3% minder as 'n groot en swaar kar
>> s'n, al is hul ligte vir dieselfde tydperk aan?
>
> teoreties behoort dit omgekeerd te wees. hoe kleiner `n enjine hoe
> harder sal hy moet werk om daai energie te verskaf.
>
> Threeships Mcduck
> www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61849 is 'n antwoord op boodskap #61844] Vr, 10 Mei 2002 10:07 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Threeships Mcduck" schreef...
> "Arthur" served the following to the group:
>> "Threeships Mcduck" schreef...
>>> uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
>>> van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
>>> krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
>>> word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
>>> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
>>> is dit nie dalk 0.3% nie
>>
>> Ek het die 3% uit die artikel waar ek eerder naar verwys het.
>>
>> Om lig te maak kos baie energie. Ek neem aan jy ry geen fiets nie, anders
>> sou jy dit uit eie ervaring geweet het :)
>
> sorry ek het die verwysing na die artikel gemis. kan jy dit weer post,
> ek sal dit graag wou lees. btw ek ry fiets, motorfiets en kar.

Jy kan die artikel vind op:
http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=791&CAT=Electra%2F electronica

Dis in Nederlands, maar as daar woorde is wat jy nie verstaan nie kan ek die
vir jou vertaal.

As jy fiets moet jy mos weet hoeveel ekstra energie dit kos om net twee
klein liggies te laat brand ...

Groete,
Arthur
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61850 is 'n antwoord op boodskap #61845] Vr, 10 Mei 2002 11:08 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Threeships Mcduck" schreef...
> "Annette" served the following to the group:
>
>> Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
>> As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet word,
>> dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid petrol
>> wat mens uitry.
>
> jy moenie na die battery se vermoens hier kyk nie maar na die enjine
> sin. die gemiddelde 1300 kan 45-50Kw teen 5500-6000rpm opwek. die
> gemiddelde koplig is 65/55w. dus as jy die sommetjies maak, kan ek nie
> sien hoe dit vir `n enjine wat 45-50Kw kan opwek 3% meer brandstof kan
> neem om 120w ekstra te lewer. tensy jy die een of ander ma se
> spreiligte op het. ek trek nie arthur se woord in twyfel nie (hy het
> dit ook maar net in `n artikel gelees) ek wil maar net die studie lees
> om te sien hoe dit bepaal is.

Jy vergeet die agterligte, jy vergeet dat die rendement van jou dinamo
waarskynlik nie meer is as 40% nie, dat daar ook energie verloor word as die
energie-afgifte via jou battery plaas vind en dat bowendien die gemiddelde
toeretal geen 6000 nie, maar eerder 2500 en as jy in die stad ry (met baie
robots) nog minder.

Ek neem 200 watt vir die verligting, dus moet die motor 500 watt lewer om
die dinamo aan te dryf. By 2500 toere sal die vermoë van die motor ongeveer
20Kw wees. 500 watt op 20000 maak 2,5%. Die orde van grootte wys m.i. eerder
op die 3% van die artikel wat ek gelees het as op die 0,3% wat jou 'gevoel'
gesê het.

Groete,
Arthur
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61851 is 'n antwoord op boodskap #61849] Vr, 10 Mei 2002 11:16 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
O Koek Arthur!! Jy sal die hele ding vir my moet vertaal:!!:)))
Wat van net daardie stukkie van die 3% asseblief?
Ek stel regtig belang.

Annette

"Arthur" skryf in boodskap news:abg6c6$1hq4$1@news.kabelfoon.nl...
> "Threeships Mcduck" schreef...
>> "Arthur" served the following to the group:
>>> "Threeships Mcduck" schreef...
>>>> uit nuuskierigheid, is daar iewers skriftelike bewys oor die invloed
>>>> van ligte op jou petrol verbruik. ek verstaan dat wanneer jy enige
>>>> krag vanaf die battery gebruik dit deur die altenator vervang moet
>>>> word sodra dit onder `n sekere vlak daal, maar ek het nog nooit gedink
>>>> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
>>>> is dit nie dalk 0.3% nie
>>>
>>> Ek het die 3% uit die artikel waar ek eerder naar verwys het.
>>>
>>> Om lig te maak kos baie energie. Ek neem aan jy ry geen fiets nie, anders
>>> sou jy dit uit eie ervaring geweet het :)
>>
>> sorry ek het die verwysing na die artikel gemis. kan jy dit weer post,
>> ek sal dit graag wou lees. btw ek ry fiets, motorfiets en kar.
>
> Jy kan die artikel vind op:
> http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=791&CAT=Electra%2F electronica
>
> Dis in Nederlands, maar as daar woorde is wat jy nie verstaan nie kan ek die
> vir jou vertaal.
>
> As jy fiets moet jy mos weet hoeveel ekstra energie dit kos om net twee
> klein liggies te laat brand ...
>
> Groete,
> Arthur
>
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61855 is 'n antwoord op boodskap #61850] Vr, 10 Mei 2002 11:47 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Threeships 'did you s  is tans af-lyn  Threeships 'did you s
Boodskappe: 200
Geregistreer: November 2001
Karma: 0
Senior Lid
On Fri, 10 May 2002 13:08:55 +0200, "Arthur"
served the following to the group:

> "Threeships Mcduck" schreef...
>> "Annette" served the following to the group:

>>> Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
>>> As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet
> word,
>>> dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid
> petrol
>>> wat mens uitry.

>> jy moenie na die battery se vermoens hier kyk nie maar na die enjine
>> sin. die gemiddelde 1300 kan 45-50Kw teen 5500-6000rpm opwek. die
>> gemiddelde koplig is 65/55w. dus as jy die sommetjies maak, kan ek nie
>> sien hoe dit vir `n enjine wat 45-50Kw kan opwek 3% meer brandstof kan
>> neem om 120w ekstra te lewer. tensy jy die een of ander ma se
>> spreiligte op het. ek trek nie arthur se woord in twyfel nie (hy het
>> dit ook maar net in `n artikel gelees) ek wil maar net die studie lees
>> om te sien hoe dit bepaal is.
>
> Jy vergeet die agterligte, jy vergeet dat die rendement van jou dinamo
> waarskynlik nie meer is as 40% nie, dat daar ook energie verloor word as die
> energie-afgifte via jou battery plaas vind en dat bowendien die gemiddelde
> toeretal geen 6000 nie, maar eerder 2500 en as jy in die stad ry (met baie
> robots) nog minder.
>

2500rpm is net sowat 1500rpm bo idle. jy sal net net kan wegtrek.
agter ligte is normaalweg so tussen 8 en 12w.

> Ek neem 200 watt vir die verligting, dus moet die motor 500 watt lewer om
> die dinamo aan te dryf.

moerse ligte wat jy aan jou kar het

> By 2500 toere sal die vermoë van die motor ongeveer
> 20Kw wees. 500 watt op 20000 maak 2,5%. Die orde van grootte wys m.i. eerder
> op die 3% van die artikel wat ek gelees het as op die 0,3% wat jou 'gevoel'
> gesê het.
>
> Groete,
> Arthur
>

jy kan nie die rpm en die kw deur twee deel nie. jy kry nie xkw vir
elke 1000rpm nie. dis nie linieer nie. maar anycase ek wou maar net
die artikel gelees het. ek sal gaan kyk of ek dit kan verstaan, dankie

>
>

Threeships Mcduck
www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61856 is 'n antwoord op boodskap #61855] Vr, 10 Mei 2002 11:54 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Skippie - daardie mense het mos digte mis daar:)))
Ken jy die storie van die ou wat in die Swartbergpas een nag gery het - die
mis was so dig, dit het die ligstrale van die kar omgebuig en die motor
agteruit teruggesleep:))))

Annette

"Threeships Mcduck"  skryf in boodskap news:vgcndug7ipahfctlqip1phh243sp8bhmof@4ax.com...
>  On Fri, 10 May 2002 13:08:55 +0200, "Arthur"
>  served the following to the group:
>
>> "Threeships Mcduck" schreef...
>>>  "Annette" served the following to the group:
>  
>>>> Arthur praat van as die ligte al die tyd aan is?
>>>> As mens net dink hoe gou die battery pap word as die ligte aan vergeet word,
>>>> dan begin 3% nie na baie te lyk nie - afhangende van die hoeveelheid petrol
>>>> wat mens uitry.
>  
>>>  jy moenie na die battery se vermoens hier kyk nie maar na die enjine
>>>  sin. die gemiddelde 1300 kan 45-50Kw teen 5500-6000rpm opwek. die
>>>  gemiddelde koplig is 65/55w. dus as jy die sommetjies maak, kan ek nie
>>>  sien hoe dit vir `n enjine wat 45-50Kw kan opwek 3% meer brandstof kan
>>>  neem om 120w ekstra te lewer. tensy jy die een of ander ma se
>>>  spreiligte op het. ek trek nie arthur se woord in twyfel nie (hy het
>>>  dit ook maar net in `n artikel gelees) ek wil maar net die studie lees
>>>  om te sien hoe dit bepaal is.
>>
>> Jy vergeet die agterligte, jy vergeet dat die rendement van jou dinamo
>> waarskynlik nie meer is as 40% nie, dat daar ook energie verloor word as die
>> energie-afgifte via jou battery plaas vind en dat bowendien die gemiddelde
>> toeretal geen 6000 nie, maar eerder 2500 en as jy in die stad ry (met baie
>> robots) nog minder.
>>
>
>  2500rpm is net sowat 1500rpm bo idle. jy sal net net kan wegtrek.
>  agter ligte is normaalweg so tussen 8 en 12w.
>
>> Ek neem 200 watt vir die verligting, dus moet die motor 500 watt lewer om
>> die dinamo aan te dryf.
>
>  moerse ligte wat jy aan jou kar het
>
>> By 2500 toere sal die vermoë van die motor ongeveer
>> 20Kw wees. 500 watt op 20000 maak 2,5%. Die orde van grootte wys m.i. eerder
>> op die 3% van die artikel wat ek gelees het as op die 0,3% wat jou 'gevoel'
>> gesê het.
>>
>> Groete,
>> Arthur
>>
>
>  jy kan nie die rpm en die kw deur twee deel nie. jy kry nie xkw vir
>  elke 1000rpm nie. dis nie linieer nie. maar anycase ek wou maar net
>  die artikel gelees het. ek sal gaan kyk of ek dit kan verstaan, dankie
>
>
>
>
>>
>
>  Threeships Mcduck
>  www.mothership.co.za
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61857 is 'n antwoord op boodskap #61851] Vr, 10 Mei 2002 12:00 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Annette" schreef...
> O Koek Arthur!! Jy sal die hele ding vir my moet vertaal:!!:)))

Ja sê, dank jou die koekoek. Ek gaan nie die hele ding vertaal nie! Ek het
net die driedubbele skotse skeepseend gesê ek kan enkele woorde vertaal as
dit nodig is :)

Ek het eerlik geen woorde gesien wat julle -met julle kennis van Afrikaans
en 'n bietjie Engels- nie kan vertaal nie!

> Wat van net daardie stukkie van die 3% asseblief?
> Ek stel regtig belang.

Ek het gaan soek na 'n Engelse site vir julle lui Afrikaners, maar ek
vermoed dis nie PK nie in die Anglo-Saksiese wêreld om te wys op de negatiewe
effekte van met jou lig aan ry ...

Ek het net hierdie site kan vind wat 2% noem:
http://www.oocities.org/rob_easthope/daylights.html

Arthur
Re: Australië [boodskap #61859 is 'n antwoord op boodskap #61795] Vr, 10 Mei 2002 12:18 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Hantamkind  is tans af-lyn  Hantamkind
Boodskappe: 263
Geregistreer: Desember 2001
Karma: 0
Senior Lid
Ja inderdaad, DD. Mens lees die woorde van die antie en mens dink: I rest my
kys.

Hantamkind.

"Dave Du Plessis" skryf in boodskap news:s8lldu4er15vfs4r86idm05738ds07h334@4ax.com...
> On Sun, 05 May 2002 13:25:42 GMT, "@rogers.com" wrote:
>
>> Dis nou 'n bietjie lank terug, maar ek het
>> 'n vriend gehad...
>>
>> Gloudina
>>
>
> wanneer ek dié woorde van die tannie lees
> gaan my hart uit na haar. Die res van ons
> het steeds vriende. Maar weer gedink is
> dit tog 'n uitgemaakte saak dat sy self
> die oorsaak is.
>
> DD
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61860 is 'n antwoord op boodskap #61857] Vr, 10 Mei 2002 12:31 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Threeships 'did you s  is tans af-lyn  Threeships 'did you s
Boodskappe: 200
Geregistreer: November 2001
Karma: 0
Senior Lid
On Fri, 10 May 2002 14:00:53 +0200, "Arthur"
served the following to the group:

> "Annette" schreef...
>> O Koek Arthur!! Jy sal die hele ding vir my moet vertaal:!!:)))
>
> Ja sê, dank jou die koekoek. Ek gaan nie die hele ding vertaal nie! Ek het
> net die driedubbele skotse skeepseend gesê ek kan enkele woorde vertaal as
> dit nodig is :)
>
> Ek het eerlik geen woorde gesien wat julle -met julle kennis van Afrikaans
> en 'n bietjie Engels- nie kan vertaal nie!
>
>> Wat van net daardie stukkie van die 3% asseblief?
>> Ek stel regtig belang.
>
> Ek het gaan soek na 'n Engelse site vir julle lui Afrikaners, maar ek
> vermoed dis nie PK nie in die Anglo-Saksiese wêreld om te wys op de negatiewe
> effekte van met jou lig aan ry ...
>
> Ek het net hierdie site kan vind wat 2% noem:
> http://www.oocities.org/rob_easthope/daylights.html
>
> Arthur
>
>

a dis beter, dankie. ek stem met meeste van hulle objeksies saam. dis
natuurlik `n ander storie vir motorfietse. alhoewel dit nie wet is nie
weet jy seker dat alle (meeste) motorfietse hier met hulle ligte aan
ry bedags. dit help definitief om dit meer sigbaar te maak as jy `n
motor nader van agter af. maar motorfietse is few en far between. as
elke liewe kar met sy ligte aanry sal daar sekerlik choas wees.

Threeships Mcduck
www.mothership.co.za
Re: Seattle [boodskap #61861 is 'n antwoord op boodskap #61827] Vr, 10 Mei 2002 12:41 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Hantamkind  is tans af-lyn  Hantamkind
Boodskappe: 263
Geregistreer: Desember 2001
Karma: 0
Senior Lid
Nee Jan, ek is nie 'n pilot nie, sou graag een wou wees maar die middele was
nooit daar om die droom te verwesenlik nie. Ek is darem nie meer 'n bog kind
nie maar ook nie so oud dat ek nie 'n medies sal kan slaag vir 'n PPL nie.
Dalk eendag, wie weet?

Ja ek vlieg MS se simulator, way back begin met die 95 weergawe. Ek is op
die punt op te opgradeer na 'n super Pentium toe en dan gaan ek die 2002
weergawe aanskaf. Kan nie wag nie. Die 2000 weergawe het my ou komputertjie
so vasgevries dat ek die prop uit die muur moes trek om sy kloue los te kry!
Nodeloos om te se dit is nou in die diepargief.

Verder is ek net 'n vlieg entoesias wat 'n lewendige belangstelling het in
die vliegkuns en wyd lees daaroor. My ouboet het sy PPL en sy seun doen nou
sy com opleiding - HY is nou 'n onuitputbare bron van inligting vir my. Ek
beny die kind so.

Hantamkind

"Jan"
> Is jy dalk 'n pilot, of vlieg jy net rond met 'n Microsoft flight simulator
> soos ek?
>
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61862 is 'n antwoord op boodskap #61857] Vr, 10 Mei 2002 12:50 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Dankie Arthur - ek sal die Engels gaan lees.
2% klink beter, so ek sal dit met 'n knippie sout neem:))
Annette

"Arthur" skryf in boodskap news:abgd1b$1oh1$1@news.kabelfoon.nl...
> "Annette" schreef...
>> O Koek Arthur!! Jy sal die hele ding vir my moet vertaal:!!:)))
>
> Ja sê, dank jou die koekoek. Ek gaan nie die hele ding vertaal nie! Ek het
> net die driedubbele skotse skeepseend gesê ek kan enkele woorde vertaal as
> dit nodig is :)
>
> Ek het eerlik geen woorde gesien wat julle -met julle kennis van Afrikaans
> en 'n bietjie Engels- nie kan vertaal nie!
>
>> Wat van net daardie stukkie van die 3% asseblief?
>> Ek stel regtig belang.
>
> Ek het gaan soek na 'n Engelse site vir julle lui Afrikaners, maar ek
> vermoed dis nie PK nie in die Anglo-Saksiese wêreld om te wys op de negatiewe
> effekte van met jou lig aan ry ...
>
> Ek het net hierdie site kan vind wat 2% noem:
> http://www.oocities.org/rob_easthope/daylights.html
>
> Arthur
>
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61863 is 'n antwoord op boodskap #61828] Vr, 10 Mei 2002 12:57 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Hantamkind  is tans af-lyn  Hantamkind
Boodskappe: 263
Geregistreer: Desember 2001
Karma: 0
Senior Lid
Mmm, Annette, hoeveel minibus taxi bestuurders in SA ken jy wat daardie
basiese beweging motories kan uitvoer as dit donker raak? En as hulle sover
kom, dan begin hulle eerstens met die parkeerligte om krag te spaar. Ek het
so na Arthur se storie gekyk en oor die 3% en kragverbruik. Ek dink dis twak
maar ek wil nie betrokke raak by die tegniese aspek daarvan nie. Vir my is
daar net een basiese vraag om te vra as jy kibbel oor karligte: wat is die
prys wat ek op my en my gesin se veiligheid sit? 3%? Ek koop dit.

In Perth doen hulle dit eenvoudig netnie. Voor ek nou weer in die bollies
trap - ek is nie negatief teenoor Oz nie ek noem net 'n feit. Dis was in ons
ingedril in Suid Afrika - op TV. Sononder - ligte aan. Hier is die reel
blykbaar: - ek kan die pad nie meer sien nie so ek moet seker maar my ligte
aansit.

Hantamkind.

"Annette"
> Nou wat is verkeerd met die mense se ou vingertjies dat hulle nie self die
> ligte kan aanskakel wanneer hulle moet nie?
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61864 is 'n antwoord op boodskap #61843] Vr, 10 Mei 2002 13:07 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Hantamkind  is tans af-lyn  Hantamkind
Boodskappe: 263
Geregistreer: Desember 2001
Karma: 0
Senior Lid
Mm Arthur ek sien jy se dit tong-in-die -kies. Ons het as kinders ook swaar
getrap om daai dinamo genoeg woema te gee om die lampie te laat brand.
Bewaar jou siel as jy 'n afdraande slaan want dan brand daai lampie uit in
'n oogwink. Daar was nie iets soos reguleerder om te keer dat die stroom te
hoog raak nie.

Maar jy se mens trap nogsteeds swaar met die dinamo teen die wiel? Ek het
gedog hulle sou al so bietjie van 'n ratverhouding in die ontwerp ingebou
het teen hierdie tyd om die las 'n bietjie ligter te maak?

Hantamkind.

"Arthur"
> Om lig te maak kos baie energie. Ek neem aan jy ry geen fiets nie, anders
> sou jy dit uit eie ervaring geweet het :)
>
> Groete,
> Arthur
>
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61865 is 'n antwoord op boodskap #61857] Vr, 10 Mei 2002 13:17 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Anoniem
Oorspronklik gepos deur: @rogers.com

Arthur wrote:

> Ja sê, dank jou die koekoek. Ek gaan nie die hele ding vertaal nie! Ek het
> net die driedubbele skotse skeepseend gesê ek kan enkele woorde vertaal as
> dit nodig is :)
>
> Ek het eerlik geen woorde gesien wat julle -met julle kennis van Afrikaans
> en 'n bietjie Engels- nie kan vertaal nie!

> Ek het gaan soek na 'n Engelse site vir julle lui Afrikaners

Aitsa! Dis nou wat ek 'n kewademan noem.
Sê vir hulle, Arthur.

Ek wonder waar die uitdrukking "kewademan"
vandaan kom. Wie ken dit? My ma en pa het
dit gereeld gebruik. Sy is oorspronklik van
Robertson, dus op die periferie van die
Boland, hy uit Namakwaland. Maar hy mag
haar die uitdrukking geleer het. Wat sê
jou woordeboeke, Wouter?

Gloudina
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61866 is 'n antwoord op boodskap #61855] Vr, 10 Mei 2002 13:23 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Threeships Mcduck" schreef...
> "Arthur" served the following to the group:
>> Jy vergeet die agterligte, jy vergeet dat die rendement van jou dinamo
>> waarskynlik nie meer is as 40% nie, dat daar ook energie verloor word
>> as die energie-afgifte via jou battery plaas vind en dat bowendien die
>> gemiddelde toeretal geen 6000 nie, maar eerder 2500 en as jy in die
>> stad ry (met baie robots) nog minder.
>
> 2500rpm is net sowat 1500rpm bo idle. jy sal net net kan wegtrek.
> agter ligte is normaalweg so tussen 8 en 12w.

Natuurlik benodig jy meer rpm om weg te ry, maar om 'n konstante snelheid te
hou het jy nie kontinu die maksimale vermoë nodig! In nuut karre is dit
moontlik om die hoogste versnelling (gear) te ry met 1000 toere of selfs nog
minder. http://www.hetnieuwerijden.nl/auto/vena.html

>> Ek neem 200 watt vir die verligting, dus moet die motor 500 watt
>> lewer om die dinamo aan te dryf.
>
> moerse ligte wat jy aan jou kar het

Ek het glad geen kar nie. Ek dink dis onverantwoordelik om meer as 1000 kilo
staal en kunsstof in beweging te sit met 'n ineffisiente verbrandingsmotor
net om my eie 70 kilo van A na B te bring .... Ek gebruik liever meer
effisiente brandstofselle ... op my fiets :)

Maar om op die moerse ligte terug te kom: verbrandingsmotore is nie
effisient as mens hulle wil gebruik om elektriese energie op te wek nie. Die
40% rendement wat ek genoem het is eerder hoog. Die volgende artikel beweer
selfs die rendement is 35%. http://www.ecn.nl/kranten/2001/010203a.html

Dit sou beteken dat om 200 watt lig te kry, die motor 570 watt moet lewer.

>> By 2500 toere sal die vermoë van die motor ongeveer 20Kw wees.
>> 500 watt op 20000 maak 2,5%. Die orde van grootte wys m.i. eerder
>> op die 3% van die artikel wat ek gelees het as op die 0,3% wat jou
>> 'gevoel' gesê het.
>
> jy kan nie die rpm en die kw deur twee deel nie. jy kry nie xkw vir
> elke 1000rpm nie. dis nie linieer nie.

Watter verband is daar dan? Is dit moontlik kwadraties? Dan is my skatting
van die aantal Kw te hoog ... dit moet dan ongeveer 10Kw wees en die
persentasie dus 5% ... :)

Groete,
Arthur
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61867 is 'n antwoord op boodskap #61860] Vr, 10 Mei 2002 13:23 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Anoniem
Oorspronklik gepos deur: @rogers.com

Threeships Mcduck wrote:

as
> elke liewe kar met sy ligte aanry sal daar sekerlik choas wees.

Wat op aarde laat jou dié gevolgtrekking
maak. Kom kyk in Kanada.In die sonlig is
'n kar se ligte minimaal sigbaar. Mens ry
mos nie op die "high beam" nie.
Mens swets juis vir die enkele karre wat
sonder hulle ligte aan ry, want as dit 'n
soort tussenin kleur het, en dis nog bedek
met 'n klomp grondkleurige stof, veral in die
lente as daar baie modder is wat opspat op
die paaie, dan sien jy amper nie so 'n kar
helder oordag raak as dit nie sy ligte aan
het nie.

Gloudina
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61868 is 'n antwoord op boodskap #61865] Vr, 10 Mei 2002 13:50 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
Gloudina schreef...
> Aitsa! Dis nou wat ek 'n kewademan noem.
> Sê vir hulle, Arthur.

En ek was eers nie rerig kwaad nie :)

Groete,
Arthur
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61870 is 'n antwoord op boodskap #61864] Vr, 10 Mei 2002 14:01 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Arthur  is tans af-lyn  Arthur
Boodskappe: 609
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
"Hantamkind" schreef...
> Maar jy se mens trap nogsteeds swaar met die dinamo teen die wiel? Ek het
> gedog hulle sou al so bietjie van 'n ratverhouding in die ontwerp ingebou
> het teen hierdie tyd om die las 'n bietjie ligter te maak?

Bietjie ligter miskien. Ek dink dis moontlik dat 'n dinamo teënwoordig
effisienter is, maar mens moet nog steeds die energie opwek en hiervoor sal
mens moet trap!

Groete,
Arthur
Re: Seattle/Mt Rainier [boodskap #61871 is 'n antwoord op boodskap #61863] Vr, 10 Mei 2002 14:59 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Annette  is tans af-lyn  Annette
Boodskappe: 11114
Geregistreer: Augustus 2003
Karma: 1
Senior Lid
Hantam, moenie so sensitief wees oor die bolliestrappery nie, dis baie
gelukkig;))))

Dis nie net die taxi's wat vergeet om soms hulle ligte aan te skakel
nie:))))
Ja, ek het ook geleer sodra dit sononder is, of as die son laag sak en dis
in die mense se oge, dan skakel jy maar jou ligte aan sodat ander darem ten
minste vir jou kan sien.
Die dames het nie hier 'n probleem om die arm te lig en die ligte aan te
skakel nie - dis 'n man-ding;)))

Ek stel belang in die 3% petrolverbruik-storie - want mens kan altyd daarom
'n ander plan probeer maak - juis omdat die petrol nou hier so duur is -
soos miskien om 'n stormlampie of twee wat mens by Camp & Climb koop op die
bonnet vas te sweis:)))

Annette

"Hantamkind" skryf in boodskap news:NgPC8.7448$b5.25004@newsfeeds.bigpond.com...
> Mmm, Annette, hoeveel minibus taxi bestuurders in SA ken jy wat daardie
> basiese beweging motories kan uitvoer as dit donker raak? En as hulle sover
> kom, dan begin hulle eerstens met die parkeerligte om krag te spaar. Ek het
> so na Arthur se storie gekyk en oor die 3% en kragverbruik. Ek dink dis twak
> maar ek wil nie betrokke raak by die tegniese aspek daarvan nie. Vir my is
> daar net een basiese vraag om te vra as jy kibbel oor karligte: wat is die
> prys wat ek op my en my gesin se veiligheid sit? 3%? Ek koop dit.
>
> In Perth doen hulle dit eenvoudig netnie. Voor ek nou weer in die bollies
> trap - ek is nie negatief teenoor Oz nie ek noem net 'n feit. Dis was in ons
> ingedril in Suid Afrika - op TV. Sononder - ligte aan. Hier is die reel
> blykbaar: - ek kan die pad nie meer sien nie so ek moet seker maar my ligte
> aansit.
>
> Hantamkind.
>
> "Annette"
>> Nou wat is verkeerd met die mense se ou vingertjies dat hulle nie self die
>> ligte kan aanskakel wanneer hulle moet nie?
>
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61877 is 'n antwoord op boodskap #61822] Vr, 10 Mei 2002 18:07 Na vorige boodskapna volgende boodskap
Die Veldmuis  is tans af-lyn  Die Veldmuis
Boodskappe: 304
Geregistreer: April 2002
Karma: 0
Senior Lid
On Thu, 09 May 2002 18:33:13 -0400, Katryn wrote:

> Dave Du Plessis wrote:
>
>> Wat Arthur hier sê is logika Danielle

ens
ens
ens
>
> Okay - ek sal van nou af my deel doen, en my ligte afskakel ...
> :-))

Besef jy dat selfs jou banddruk jou petrolverbruik affekteer Katryn?

DD
Re: Australië [boodskap #61881 is 'n antwoord op boodskap #61795] Vr, 10 Mei 2002 19:03 Na vorige boodskapna volgende boodskap
®Tobie©  is tans af-lyn  ®Tobie©
Boodskappe: 379
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
DiDi !! gedra jouself
---
"Dave Du Plessis"
wrote:
>
>> Dis nou 'n bietjie lank terug, maar ek het
>> 'n vriend gehad...
>>
>> Gloudina
>>
>
> wanneer ek dié woorde van die tannie lees
> gaan my hart uit na haar. Die res van ons
> het steeds vriende. Maar weer gedink is
> dit tog 'n uitgemaakte saak dat sy self
> die oorsaak is.
>
> DD
Re: Kopligte en Kyoto [boodskap #61882 is 'n antwoord op boodskap #61840] Vr, 10 Mei 2002 19:09 Na vorige boodskapNa vorige boodskap
®Tobie©  is tans af-lyn  ®Tobie©
Boodskappe: 379
Geregistreer: September 2001
Karma: 0
Senior Lid
nou't julle die skotsman op hol. van nou af gaan hy krag spaar en
sodoende geld spaar :-)
---
"Threeships Mcduck"
---knip---
maar ek het nog nooit gedink
> of opgemerk dat dit `n merkbare invloed op petrolverbruik kan he nie.
> is dit nie dalk 0.3% nie
> Threeships Mcduck
Vorige onderwerp: Tolpaaie
Volgende onderwerp: Sakkie se Diemersfontein
Gaan na forum:
  

[ XML-voer ] [ RSS ]

Tyd nou: Sa Mei 11 21:33:24 MGT 2024